abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:17:14 #51
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_49506886
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:12 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Nee, het was er die paal die daarvoor nog stond Want die zag ik dus wel omdat ik daarna dus wel even goed op de palen ging letten.

Het is echt zo sneu...heb nu in mn rijbewijs leven (afgelopen 4 jaar) toch wel 5 snelheidsboetes gehad, waarvan 4 s'nachts (tussen 1 en 4) en eentje rond 20.00 uur 's avonds. Dus mss ligt het daaraan...zodra het donker wordt en de weg is leeg wordt ik een klein evil snelheidsduiveltje
Daarvoor... gezien vanaf Alkmaar of vanaf Diemen?
pi_49507359
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:17 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Daarvoor... gezien vanaf Alkmaar of vanaf Diemen?
Ik kwam vanaf het Transferium (Arena)
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:33:14 #53
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_49507451
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ja, want in dit land hebben we een overvloed aan goede, betaalbare huizen in de grote steden, die niet in de buurt van drukke wegen liggen, goed openbaar vervoer etc etc
Mensen die ook maar in de buurt van een weg wonen zoeken het inderdaad echt op.
Ja, je kan ook in Friesland in Dongeradeel gaan wonen ofzo. Geen auto's, geen wegen, alleen wat klaplopers
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:23:58 #54
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_49517712
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Regels gelden 24/7, dus... JA.
Goed, maar dan mis je dus wel de hele essentie van het flitsen... namelijk de mensen beschermen tegen zichzelf & anderen... (hard rijden waardoor eerder ongelukken ontstaan icm reactiesnelheid etc...)

En dat je weinig tijdswinst boekt met iets harder rijden ben ik met je eens.
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 08:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zonder uitzondering ben ik het daar absoluut mee eens. Of de snelweg leeg is of bomvol doet niet terzake, regels gelden 24 uur per dag en niet alleen tijdens kantooruren. En zoals eerder gezegd de tijdwinst is echt minimaal, dus waarom zou je de moeite nemen? Als je te laat aankomt ben je te laat weg gegaan zo simpel is het.
Zelfde verhaal. Er zit wel degelijk verschil in tussen een bepaalde snelheid tijdens druk verkeer zoals de spits en een compleet lege baan. is mij te makkelijk om beide momenten over een kam te scheren.
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:33:38 #55
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_49517942
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:30 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Ik kwam vanaf het Transferium (Arena)
Zeg dan ter hoogte van knooppunt Ouderkerk a/d Amstel.

Maar... daar zitten een paar hele bekenden.
(Zei de gek die er te vaak langs heeft gereden. )
pi_49518743
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 18:23 schreef EsDe het volgende:

Zelfde verhaal. Er zit wel degelijk verschil in tussen een bepaalde snelheid tijdens druk verkeer zoals de spits en een compleet lege baan. is mij te makkelijk om beide momenten over een kam te scheren.
Als je ander verkeer om je heen hebt je toch dat je snelheid aanpast. Als iedereen 90-100-110 rijdt ga ik daar niet met 140 door heen zigzaggen. Plus dat je dan toch iets meer alert ben omdat er anderen om je heen rijden.
Met een lege baan, 's nachts en je bent aan het kletsen en gewoon op je gemak aan het rijden: btje in je spiegel kijken of er wat van achter aankomt en je auto tussen de lijntjes houden, dan heb je gewoon niets eens door dat je al tegen de 140 aanzit. Waarschijnlijk pas als er een andere auto in beeld komt dat je zoiets hebt van verrek wat rijdt die langzaam...hoe hard rij ik eigenlijk?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:27:09 #57
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_49519446
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:05 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Als je ander verkeer om je heen hebt je toch dat je snelheid aanpast. Als iedereen 90-100-110 rijdt ga ik daar niet met 140 door heen zigzaggen. Plus dat je dan toch iets meer alert ben omdat er anderen om je heen rijden.
Met een lege baan, 's nachts en je bent aan het kletsen en gewoon op je gemak aan het rijden: btje in je spiegel kijken of er wat van achter aankomt en je auto tussen de lijntjes houden, dan heb je gewoon niets eens door dat je al tegen de 140 aanzit. Waarschijnlijk pas als er een andere auto in beeld komt dat je zoiets hebt van verrek wat rijdt die langzaam...hoe hard rij ik eigenlijk?
Iemand die het snapt

Inderdaad, en als iemand wel met 140 ertussendoor gaat zigzaggen, dán vormt diegene een gevaar voor zichzelf en anderen. volkomen terecht dat zo´n persoon dan op de bon gaat.
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:45:35 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49520152
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 18:23 schreef EsDe het volgende:
Goed, maar dan mis je dus wel de hele essentie van het flitsen... namelijk de mensen beschermen tegen zichzelf & anderen... (hard rijden waardoor eerder ongelukken ontstaan icm reactiesnelheid etc...)

En dat je weinig tijdswinst boekt met iets harder rijden ben ik met je eens.
[..]

Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar een verkeersregel geldt nog steeds 24/7, en alhoewel er best momenten zijn dat je prima een stuk sneller kan omdat er geen hond op de weg zit, gelden alle verkeersregels ten alle tijden van de dag.

Bovendien zijn al die lulhannessen die niet in staat zijn de snelheidsmeter in de auto naar hetzelfde getal te doen laten wijzen als het getal dat op de borden langs de snelweg staat wel handig voor de staatskas
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:46:25 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49520183
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:05 schreef Jill-RMC het volgende:
Cruise Control!
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_49522688
Cruise Control is saai. Das net als met een automaat...wordt je alleen maar lui van...werken zal je in die auto, blijf je lekker alert van
pi_49523219
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:51 schreef Jill-RMC het volgende:
Cruise Control is saai. Das net als met een automaat...wordt je alleen maar lui van...werken zal je in die auto, blijf je lekker alert van
Maar jij was op het moment van flitsen helemaal niet alert...
pi_49523856
Niet op flitspalen nee Wel op het hele grappige gesprek wat ik op dat moment had.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:28:23 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49524021
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:51 schreef Jill-RMC het volgende:
Niet alert genoeg om de snelheidsmeter in je auto naar hetzelfde getal te laten wijzen als het getal op de borden langs de weg.....
-
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:29:07 #64
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_49524051
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:27 schreef EsDe het volgende:

[..]

Iemand die het snapt
Je bedoelt: iemand met hetzelfde gebrek aan rijvaardigheid...

Wie ongemerkt 140 rijdt, kent in ieder geval het geluid van z'n auto niet goed.
Dat verandert alles
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:29:25 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49524065
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 21:23 schreef Jill-RMC het volgende:
Niet op flitspalen nee Wel op het hele grappige gesprek wat ik op dat moment had.
Dat grappige gesprek gaat je wel 120 Euro kosten....
-
pi_49525890
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 21:29 schreef Kiegie het volgende:

Wie ongemerkt 140 rijdt, kent in ieder geval het geluid van z'n auto niet goed.
Jij hebt dus duidelijk geen radio in je auto?
pi_49525961
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 21:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat grappige gesprek gaat je wel 120 Euro kosten....
Mwah ws iets van 90...is snelweg he geloof tussen de 21-25km te hard dat het dan 90 euro was. Laten we het positief houden Maarja het blijft zondegeld
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:12:15 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49530107
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 22:22 schreef Jill-RMC het volgende:
Jij hebt dus duidelijk geen radio in je auto?
Jij hebt een radio hard genoeg staan dat je ook nog eens een grappig gesprek kan voeren?

Je was gewoon afgeleid..... dat heb je met dat vrouwen gekakel he....
-
pi_49530539
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 21:23 schreef Jill-RMC het volgende:
In het verkeer moet je toevallig alert zijn op je omgeving en niet op grappige gesprekken, jij bent vast het type dat weleens ergens achterop is gereden omdat je een grappig gesprek aan het voeren was
Een heer met stijl
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:42:49 #70
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_49530899
Komaan, is het geen tijd voor de onvermijdelijke opmerking over moraalridders hier op Fok!, die ook nog eens hun rijbewijs nog niet hebben en zo?
Dat verandert alles
pi_49530962
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:42 schreef Kiegie het volgende:
Komaan, is het geen tijd voor de onvermijdelijke opmerking over moraalridders hier op Fok!, die ook nog eens hun rijbewijs nog niet hebben en zo?
Het gaat absoluut niet om moraalridderij, ik ga regelmatig over de schreef in het verkeer, maar ik ga niet lopen zeuren en janken als ik dan een keer gepakt wordt en geef gewoon toe dat het terecht was en ik fout zat.
Daar zit het hem in, iets verkeerd doen en dan met een verongelijkt te verkondigen 'kijk, mij is onrecht aangedaan'
Een heer met stijl
pi_49531714
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Jij hebt een radio hard genoeg staan dat je ook nog eens een grappig gesprek kan voeren?

Je was gewoon afgeleid..... dat heb je met dat vrouwen gekakel he....
Je zou echt een keer met me mee moeten rijden. Er gaan werelden voor je open.
En we zijn vrouwen he zelf met concertgeluid van 90db kunnen we geweldige opmerkingen maken over hoe fijn de zanger wel niet is :p Dus die autoradio is geen match voor ons

En ik ben actually nog nooit ergens achterop gereden...enigste ongeluk was door een domme doos die een weg kruiste (waar ik voorrang had) waar ze geen zicht op had door een bus en inplaats van even 5 seconden te wachten tot de bus was gedraaid dacht ze "ach ik kan totaal niet zien of er wat aankomt, maar what the hell ik geef gas" dag autootje wat ik net 12 dagen had

Maar ja ik moet helaas mn eigen geslacht wel afvallen...de meeste irritante weggebruikers zijn (naast bejaarden) van die huppelkutjes die krampachtig 2 handen aan het stuur houden, standaard te zacht rijden en niet in hun spiegels kijken. Enigste wat ik dan als standaard vrouwenkwaal heb is het parkeren
  zaterdag 19 mei 2007 @ 08:26:05 #73
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_49534222
Mijn vorige auto is getotalled door iemand die net zo goed oplete in het verkeer als jij, als ik je zo hoor. Ik krijg weer nekpijn als ik eraan denk...
dan maar moraalridder, maar als jij de radio zo hard aan hebt staan dat je de motor niet hoort, die je toch niet zou horen vanwege je gesprek dat je ook aan het voeren bent... die boete was te laag muts!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 19 mei 2007 @ 08:44:04 #74
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_49534284
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Het gaat absoluut niet om moraalridderij, ik ga regelmatig over de schreef in het verkeer, maar ik ga niet lopen zeuren en janken als ik dan een keer gepakt wordt en geef gewoon toe dat het terecht was en ik fout zat.
Daar zit het hem in, iets verkeerd doen en dan met een verongelijkt te verkondigen 'kijk, mij is onrecht aangedaan'
Volledig mee eens
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_49534580
Gutteguttte god... een vrouw moppert waarom de flitspalen snachts nog werken terwijl de wegen er verlaten uitzien en meteen reacties dat ze nooit goed oplet en dezelfde houding heeft als iemand die een auto aan gort heeft gereden. Ik zie Jill-RMC heus geen topicjes openen over elke boete of wissewasje.

Kunnen we dan nu iemand afzeiken die het verdient? Viswijfje bijv? Vivi? Queen_Bee? Yvonne?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')