Daarvoor... gezien vanaf Alkmaar of vanaf Diemen?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:12 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Nee, het was er die paal die daarvoor nog stondWant die zag ik dus wel omdat ik daarna dus wel even goed op de palen ging letten.
Het is echt zo sneu...heb nu in mn rijbewijs leven (afgelopen 4 jaar) toch wel 5 snelheidsboetes gehad, waarvan 4 s'nachts (tussen 1 en 4) en eentje rond 20.00 uur 's avonds. Dus mss ligt het daaraan...zodra het donker wordt en de weg is leeg wordt ik een klein evil snelheidsduiveltje![]()
Ik kwam vanaf het Transferium (Arena)quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:17 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Daarvoor... gezien vanaf Alkmaar of vanaf Diemen?
Ja, je kan ook in Friesland in Dongeradeel gaan wonen ofzo. Geen auto's, geen wegen, alleen wat klaplopersquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja, want in dit land hebben we een overvloed aan goede, betaalbare huizen in de grote steden, die niet in de buurt van drukke wegen liggen, goed openbaar vervoer etc etc
Mensen die ook maar in de buurt van een weg wonen zoeken het inderdaad echt op.
Goed, maar dan mis je dus wel de hele essentie van het flitsen... namelijk de mensen beschermen tegen zichzelf & anderen... (hard rijden waardoor eerder ongelukken ontstaan icm reactiesnelheid etc...)quote:
Zelfde verhaal. Er zit wel degelijk verschil in tussen een bepaalde snelheid tijdens druk verkeer zoals de spits en een compleet lege baan. is mij te makkelijk om beide momenten over een kam te scheren.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 08:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zonder uitzondering ben ik het daar absoluut mee eens. Of de snelweg leeg is of bomvol doet niet terzake, regels gelden 24 uur per dag en niet alleen tijdens kantooruren. En zoals eerder gezegd de tijdwinst is echt minimaal, dus waarom zou je de moeite nemen? Als je te laat aankomt ben je te laat weg gegaan zo simpel is het.
Zeg dan ter hoogte van knooppunt Ouderkerk a/d Amstel.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:30 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Ik kwam vanaf het Transferium (Arena)
Als je ander verkeer om je heen hebt je toch dat je snelheid aanpast. Als iedereen 90-100-110 rijdt ga ik daar niet met 140 door heen zigzaggen. Plus dat je dan toch iets meer alert ben omdat er anderen om je heen rijden.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:23 schreef EsDe het volgende:
Zelfde verhaal. Er zit wel degelijk verschil in tussen een bepaalde snelheid tijdens druk verkeer zoals de spits en een compleet lege baan. is mij te makkelijk om beide momenten over een kam te scheren.
Iemand die het snaptquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:05 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Als je ander verkeer om je heen hebt je toch dat je snelheid aanpast. Als iedereen 90-100-110 rijdt ga ik daar niet met 140 door heen zigzaggen. Plus dat je dan toch iets meer alert ben omdat er anderen om je heen rijden.
Met een lege baan, 's nachts en je bent aan het kletsen en gewoon op je gemak aan het rijden: btje in je spiegel kijken of er wat van achter aankomt en je auto tussen de lijntjes houden, dan heb je gewoon niets eens door dat je al tegen de 140 aanzit. Waarschijnlijk pas als er een andere auto in beeld komt dat je zoiets hebt van verrek wat rijdt die langzaam...hoe hard rij ik eigenlijk?
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar een verkeersregel geldt nog steeds 24/7, en alhoewel er best momenten zijn dat je prima een stuk sneller kan omdat er geen hond op de weg zit, gelden alle verkeersregels ten alle tijden van de dag.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:23 schreef EsDe het volgende:
Goed, maar dan mis je dus wel de hele essentie van het flitsen... namelijk de mensen beschermen tegen zichzelf & anderen... (hard rijden waardoor eerder ongelukken ontstaan icm reactiesnelheid etc...)
En dat je weinig tijdswinst boekt met iets harder rijden ben ik met je eens.
[..]
Zelfde verhaal. Er zit wel degelijk verschil in tussen een bepaalde snelheid tijdens druk verkeer zoals de spits en een compleet lege baan. is mij te makkelijk om beide momenten over een kam te scheren.
Cruise Control!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:05 schreef Jill-RMC het volgende:
Als je ander verkeer om je heen hebt je toch dat je snelheid aanpast. Als iedereen 90-100-110 rijdt ga ik daar niet met 140 door heen zigzaggen. Plus dat je dan toch iets meer alert ben omdat er anderen om je heen rijden.
Met een lege baan, 's nachts en je bent aan het kletsen en gewoon op je gemak aan het rijden: btje in je spiegel kijken of er wat van achter aankomt en je auto tussen de lijntjes houden, dan heb je gewoon niets eens door dat je al tegen de 140 aanzit. Waarschijnlijk pas als er een andere auto in beeld komt dat je zoiets hebt van verrek wat rijdt die langzaam...hoe hard rij ik eigenlijk?
Maar jij was op het moment van flitsen helemaal niet alert...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:51 schreef Jill-RMC het volgende:
Cruise Control is saai. Das net als met een automaat...wordt je alleen maar lui van...werken zal je in die auto, blijf je lekker alert van
Niet alert genoeg om de snelheidsmeter in je auto naar hetzelfde getal te laten wijzen als het getal op de borden langs de weg.....quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:51 schreef Jill-RMC het volgende:
Cruise Control is saai. Das net als met een automaat...wordt je alleen maar lui van...werken zal je in die auto, blijf je lekker alert van
Je bedoelt: iemand met hetzelfde gebrek aan rijvaardigheid...quote:
Dat grappige gesprek gaat je wel 120 Euro kosten....quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:23 schreef Jill-RMC het volgende:
Niet op flitspalen neeWel op het hele grappige gesprek wat ik op dat moment had.
Jij hebt dus duidelijk geen radio in je auto?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:29 schreef Kiegie het volgende:
Wie ongemerkt 140 rijdt, kent in ieder geval het geluid van z'n auto niet goed.
Mwah ws iets van 90...is snelweg he geloof tussen de 21-25km te hard dat het dan 90 euro was. Laten we het positief houdenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat grappige gesprek gaat je wel 120 Euro kosten....
Jij hebt een radio hard genoeg staan dat je ook nog eens een grappig gesprek kan voeren?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:22 schreef Jill-RMC het volgende:
Jij hebt dus duidelijk geen radio in je auto?
In het verkeer moet je toevallig alert zijn op je omgeving en niet op grappige gesprekken, jij bent vast het type dat weleens ergens achterop is gereden omdat je een grappig gesprek aan het voeren wasquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:23 schreef Jill-RMC het volgende:
Niet op flitspalen neeWel op het hele grappige gesprek wat ik op dat moment had.
Het gaat absoluut niet om moraalridderij, ik ga regelmatig over de schreef in het verkeer, maar ik ga niet lopen zeuren en janken als ik dan een keer gepakt wordt en geef gewoon toe dat het terecht was en ik fout zat.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:42 schreef Kiegie het volgende:
Komaan, is het geen tijd voor de onvermijdelijke opmerking over moraalridders hier op Fok!, die ook nog eens hun rijbewijs nog niet hebben en zo?
![]()
Je zou echt een keer met me mee moeten rijden. Er gaan werelden voor je open.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij hebt een radio hard genoeg staan dat je ook nog eens een grappig gesprek kan voeren?
Je was gewoon afgeleid..... dat heb je met dat vrouwen gekakel he....
Volledig mee eensquote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het gaat absoluut niet om moraalridderij, ik ga regelmatig over de schreef in het verkeer, maar ik ga niet lopen zeuren en janken als ik dan een keer gepakt wordt en geef gewoon toe dat het terecht was en ik fout zat.
Daar zit het hem in, iets verkeerd doen en dan met een verongelijkt te verkondigen 'kijk, mij is onrecht aangedaan'![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |