Voorlaatst was ik voornemens de dakbedekkers met een verzoek te verwittigen. Samenloop der omstandigheden deden mijn anders besluiten en ik wendde me tot de beek.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:56 schreef Maisnon het volgende:
Waar is die goede oude tijd heen, enkel de geur van dennehars en het eten van roggebroden door een groep doorgewinterde dokarbeiders doet mij dezerdaags deugd.
De beek? De beek die anders zo druk door dromende dorpelingen bezocht wordt, hun gele ogen gesloten hebbende terwijl de klanken van het klotsende nat hen deed deinen als het veld, de oude iep. Kinderen met vliegers en een schepnet, het vuil achter hun oren verbergend in de gestrekte vingers, de haren vet en viezig van het karnen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:58 schreef television het volgende:
[..]
Voorlaatst was ik voornemens de dakbedekkers met een verzoek te verwittigen. Samenloop der omstandigheden deden mijn anders besluiten en ik wendde me tot de beek.
Och, heden, De beek liep over van het gedrocht, de iepen zogen zich vol, de eiken befluisterden de bron. In vogelvlucht wiegen de strohalmen een voor een tegen de onderbuik van het meisje, ze stijgt op en ze daalt weer. Midden in het veld landt een ijsvogel, springt een sprinkhaan en huilt het meisje stil. De wind neemt iets over en alles lijkt normaal.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:10 schreef Maisnon het volgende:
[..]
De beek? De beek die anders zo druk door dromende dorpelingen bezocht wordt, hun gele ogen gesloten hebbende terwijl de klanken van het klotsende nat hen deed deinen als het veld, de oude iep. Kinderen met vliegers en een schepnet, het vuil achter hun oren verbergend in de gestrekte vingers, de haren vet en viezig van het karnen.
Paultjuuuuuuuuuuuuuuuuhquote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:12 schreef paultjuhhh het volgende:
Vind het maar een [saai topic]
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |