Niks ten nadele van de mensen die hier hun 'smoel' laten zien, maar ik wil dat eigenlijk helemaal niet weten.
Ik hoef niemand te zien, het is altijd een beeld dat mijn netvlies niet meer af wil en dat toch op de één of andere manier de boel verpest.
Ik wil eigenlijk ook liever niet de echte naam weten ( alhoewel ik Lieve heet BEN ik lief, maar heet ik soms anders en dat wou ik zo houden voor een soort van real life)
Dat je Erik uit Zwolle bent is een geweldige wetenschap Scan, maar ik heb een kind met de naam Erik ( met een K! gelukkig!) en dan is het toch anders. Ook al is het één van de mooiste namen.
De magie van mensen achter de avatar is dan langzaam aan het verdwijnen. De desillusie van een netmeeting of forumafspraak is bij mij groot.
Mensen komen dan dichterbij en dat is soms TE dichtbij. Dat wil ik niet.
Net als die nare illustraties die je vroeger meer dan tegenwoordig in vooral meisjesboeken had staan. Alsof ik wil weten hoe de personen uit het boek er volgens de illustrator met middelmatige kwaliteiten uit zou moeten zien. ( oeps, ik illustreer, maar daarom ken ik wel wat collega's wiens beelden ik niet in mijn kop wou hebben, zeker niet bij het lezen van een mooi boek, dank je wel! En ik pas ervoor om de hoofden van lezers op die vervloekte wijze te vervuilen, dat grenst aan misdaad)
Ik wil mijn eigen beeld hebben bij een likkende Lassie en dat beeld klopt meestal niet met de werkelijkheid ( ja, bij mij dan wel weer, maar bij de meeste dus niet)
Visuele input bij een avatar en het zelfgevormde beeld? Nee, liever niet. Daar zijn andere forums weer sterk in, in een foto van de vrouw die je nooit als buurvrouw zou willen hebben en waarvan je zeker weet dat ze achter haar gordijntjes loert...mmm kweet niet, daar loop je niet voor terug naar een forum toch? Dus knijp ik mijn ogen een beetje dicht om tussen de schiemering van mijn wimpers net niet goed te zien hoe Peter eruit ziet en OEPS, ineens is ie een stuk minder.... te schoppen? Terwijl ik hem via de avatar best verrot wilde... neh, dat wilde ik nog net niet
![]()
Maar op de foto via mijn halfdichtgeknepen ogen... zie je er minder akelig uit ( je hobby's zijn wat morbide, beetje bizar toch wel, maar je zit er nog in levende lijve dus het valt wel mee.)
En om nu een foto van een puppie te plaatsen? Doe maar niet, dat smoelenboek.