Nee ook dat kan niet.Eerst moeten de twee klinken er afquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:49 schreef Toitle het volgende:
sorry ik dacht dat dat je bedoeling ook was, een nieuw slot. Je kan wel de veer verwijderen dan? (als je de plaat verwijderd)
Nogmaals. Als je de boel los hebt. Slot opendraaien en veer vernieuwen. Bij de ijzerwarenzaak te krijgen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:23 schreef Marsepein het volgende:
Nou het is niet voor een schuur, maar voor de bijkeuken. Ik heb e.e.a. gehaald. Nu gaan we even kloten om het oude spul te verwijderen.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:38 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb de boel niet normaal los kunnen krijgen. Zelfs de hele stift heb ik moeten uitboren. Het oude slot is dus 'naar de filistijnen'. Ik heb een nieuw slot, nieuwe cilinder en nieuw beslag. Slot en cilinder zijn geplaatst. De deur kan weer op slot. Foto's volgen.
Toch jammer. Maar iig heb je het weer gefixt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:38 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb de boel niet normaal los kunnen krijgen. Zelfs de hele stift heb ik moeten uitboren. Het oude slot is dus 'naar de filistijnen'. Ik heb een nieuw slot, nieuwe cilinder en nieuw beslag. Slot en cilinder zijn geplaatst. De deur kan weer op slot. Foto's volgen.
quote:
Simpel...quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:47 schreef Marsepein het volgende:
Ik snap sowieso niet wat die pin aan de buitenkant moet. Zie ik nu ook voor het eerst![]()
Je hebt misschien wel gelijk ja. Ik ken ook die vulmiddelen niet, geen ervaring mee (nog).quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:37 schreef Marsepein het volgende:
Dat wordt 1 baggerzooi ben ik bang van. Eerst repareren, dan opnieuw monteren is toch het beste denk ik. Het is geen inbouwdoos die je gewoon in het gips duwt
Is wel het mooiste ja! Een likje verf kan het toch wel gebruikenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:43 schreef densmee het volgende:
frees een stuk uit je kozijn en maak een blokje hout op maat en begin helemaal opnieuw met je sluitkom
Inderdaad niet alleen mooier, maar ook een stuk sneller.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:43 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Is wel het mooiste ja! Een likje verf kan het toch wel gebruiken.
Pimp my door Hier zie je dat Tnimble alles heeft dicht gemaakt met houtvuller.quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:12 schreef Marsepein het volgende:
De schilden, klink en sluitkom gemonteerd:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals te zien is, zit de sluitkom verre van netjes. Dit heeft te maken met de oude sluitkom die nog al lelijk ingezet was.
Nu wordt de deur uiteindelijk vervangen, en dat zal ook wel een ander slot en sluitkom met zich meebrengen. Maar toch wil ik kijken of ik dit netter krijg.
Hoe kan ik dat hele gat waar de oude sluitkom zat opvullen/afsmeren en dan opnieuw uitfrezen/boren of beitelen? Ik heb in een topic van tnimble weleens iets gelezen met glas oid.
Misschien dat solingjan er wat over kan vertellen?
Dit word in nieuwbouwwoningen op dezelfde manier gedaan hoor, richting naar binnen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:15 schreef Solingjan het volgende:
Onderste foto: De twee schroeven in de kom. De kom moet andersom want de schroeven moeten naar de buitenkant ingedraaid worden.
Dat bedoelde ik ook, nu trek je ze er uit.............. na ja maar ja maar ja.. pom pom pom.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:23 schreef Marsepein het volgende:
De sluitkom zit wel goed, althans volgens opgave van Nemef. Als ik de schroeven naar buiten draai, komen ze er aan de buitenkant uit. Het is dan natuurlijk wel beter beschermd tegen inbraak, je moet ze tegen de schroef in wegtrekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |