je bent wel vaak ziekjes de laatste tijd. Hoe komt dat?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
succes met hardlopen
ik had eigenlijk nog een 11 uur stage dag vandaag maar ik voel me al een week niet lekker dus ben ik thuis gebleven om aan mijn stageverslag te werken
van 8 tot 18.00 wat vaak later word + reistijdquote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dankje!
11 uur per dag stage? Hoe kan dat nou?
Verder vanavond nog werken ook (geeeeen zin in) en het hele weekend keihard leren voor m'n tentamen. Dus ik hoop dat ik zoveel mogelijk van fok kan afblijven![]()
Groetjes dus![]()
eigenlijk gewoon aan een stuk door verkouden sinds een paar maanden geledenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
je bent wel vaak ziekjes de laatste tijd. Hoe komt dat?
Psst. Meer eten. Is goed voor je weerstand.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
eigenlijk gewoon aan een stuk door verkouden sinds een paar maanden geleden
dus niet echt ziek maar ja wel vervelend
Psst. ik eet genoegquote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:27 schreef hummus het volgende:
[..]
Psst. Meer eten. Is goed voor je weerstand.
toch raar dat er veel mensen verkouden en/of ziek worden als het weer zulke grote schommelingen maaktquote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:29 schreef Lienekien het volgende:
Van het weer word je niet verkouden.
Dat is allemaal bakerpraat en aanstelleritus.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
toch raar dat er veel mensen verkouden en/of ziek worden als het weer zulke grote schommelingen maakt
Dit komt niet door het weer.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:31 schreef Miss_S het volgende:
toch raar dat er veel mensen verkouden en/of ziek worden als het weer zulke grote schommelingen maakt
Nee, een verkoudheidsvirus is er gewoon altijd maar het besmettingsgevaar is groter bij koud weer omdat iedereen dicht bij elkaar binnen zit.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:38 schreef Chicolate het volgende:
.... En over het weer: zou dat te maken hebben met dat mensen zich dan niet goed kleden ofzo?
ja ik zeg ook niet dat het door het weer komtquote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:35 schreef lily het volgende:
[..]
Dit komt niet door het weer.
Verkoudheid is een besmettelijk virus en als het koud is brengen mensen meer tijd met elkaar door binnenshuis. Dit vergroot dus het besmettingsgevaar.
maar niet als vetquote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:38 schreef Chicolate het volgende:
Ook als je weerstand wel ok is kan je veel last van verkoudheid hebben hoor! Ik ben al anderhalf jaar verkouden, zelfs bij KNO geweest, je kan overgevoelige slijmvliezen hebben (en ja, met kleine kinderen zit je wel dicht bij de bron ... ) En over het weer: zou dat te maken hebben met dat mensen zich dan niet goed kleden ofzo?
Bij mij zitten kilo's er meestal de volgende dag al wel aan... en ze zijn er ook in een dag vanaf (1 dag te weinig eten, is volgende dag een stuk lichter)
Heel en half ja.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 07:33 schreef Miss_S het volgende:
heb je een weegschaal die afrond op halve en hele kilo´s?
bij mij ook. Ik was vorig weekend een kilo aangekomen wegens een weekendje bij m'n broer (afbakbroodjes, uit eten enzo), maar die kilo was er na 2 dagen alweer afquote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:38 schreef Chicolate het volgende:
Bij mij zitten kilo's er meestal de volgende dag al wel aan... en ze zijn er ook in een dag vanaf (1 dag te weinig eten, is volgende dag een stuk lichter)
fotos!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
bij mij ook. Ik was vorig weekend een kilo aangekomen wegens een weekendje bij m'n broer (afbakbroodjes, uit eten enzo), maar die kilo was er na 2 dagen alweer af.
mijn benen zijn enorm gespierd zeg. Als ik lichtjes buk en dan voel. Sjonge... keihard.
Nu begin ik echt resultaat te zien vh sporten. Eerst vooral in de zin van gewichtsverlies en nu ook in de zin van spieren kweken. Ik ga ook even voor gewichtjes kijken dadelijk, maar eerst sportschoenen kopen
.
ik merk altijd zelf dat ik niet merk dat het genoeg beweging is om er van af te vallenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:46 schreef ymme het volgende:
Huishoudelijk werk, geldt dat ook al, lichaamsbeweging? Ja toch....:D
Ik heb de ramen gewassen buiten (de glazenwasser boven).
Ik heb zojuist alles klaar gezet, voor de verjaardag vanavond. Er komen ongeveer 30 mensen. Dat wordt dus flink doorlopen. En zondag kan ik dan zelf gaan genieten, dan ben ik echt jarig
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:12 schreef Viking84 het volgende:
zo, ik ben terug en ik heb:
- 2 x twee gewichtjes á 1,5 kg
- 2 x twee gewichtjes á 2 kg
- één nieuwe riem
- hardloopschoenen (Adidas, bij Scapino vandaan, weinig bijzonders, maar ik geef niet direct 100 euro uit aan schoenen als ik eerst nog eens moet kijken wat ik vh hardlopen vind).
mag je vrienden meenemen?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:19 schreef Viking84 het volgende:
Nou je had wel lekker weer, denk ik of niet? In Groningen is het geweldig weer.
Ik pas ook in Marks nieuwe broek. Hij heeft maat 34-32. Dat zijn andere maten dan bij vrouwen, toch? Want ik heb zelf een 33-? en daar pas ik ook in.
Zonet even wat oefeningen gedaan met gewichtjes. Er staat van alles op internet en ik leer bij bootcamp ook van alles natuurlijk. Mark was na 2 keer de 2 kg omhoog gewerkt te hebben al moe
. En nu wil hij niet meer mee naar bootcamp woensdag. Péch! Hij gáát mee
.
anderen nemen ook wel eens iemand mee. Zolang niet iedereen iemand mee neemt, kan het best. Komende keer is de laatste keer, dus ik hoop niet dat iedereen iemand mee neemt. Het is niet de bedoeling dat je elke keer iemand meeneemt natuurlijkquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
mag je vrienden meenemen?
ik had mijn vriendin meegenomen naar streetdance, is toch wel gezellig
is het dan alweer de laatste keer?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
anderen nemen ook wel eens iemand mee. Zolang niet iedereen iemand mee neemt, kan het best. Komende keer is de laatste keer, dus ik hoop niet dat iedereen iemand mee neemt. Het is niet de bedoeling dat je elke keer iemand meeneemt natuurlijk
jaquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
is het dan alweer de laatste keer?
dat gaat wel snel dan
ik vind het ook wel jammer dat streetdance nu ook nog maar 6 weken isquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja. Blok van 5 weken hè. Spinning is maandag ook voor het laatst. Ik heb me al ingeschreven voor het nieuwe blok. Er wordt geloot, maar ik heb 5 momenten waarop ik kan opgegeven, dus voor spinning word ik wel ingeschreven. Hopelijk weer op dezelfde dag en dezelfde tijd, want het was een leuke lerares
. En ik weet niet of het me lukt om weer in te schrijven voor bootcamp, want er wordt maar 1 uur bootcamp per week gegeven en er zijn altijd meer inschrijvingen dan plaatsen. Maar we zullen zien. Als bootcamp niet lukt, ga ik BOMmen (bewegen op muziek), das geen cursus, maar je kunt gewoon mee doen. En ik ga dus hardlopen. We beginnen toch maar komend weekend, anders is het een beetje lastig plannen met alles de komende week (ik wil echt op vaste dagen lopen).
ik ga met een hardloopschema beginnen. Maar ik moet nog even eentje opsporen waarvan ik denk dat ik hem wel hebben kan. Het zal wel iets worden van 1 minuut hardlopen, 2 min wandelen en elke keer dat ik hardloop weer een extra minuut hardlopen erbij en een minuut wandelen minder. En ik ga hier in het stadspark lopen. Loop ik eerst naar toe (hooguit 5 minuutjes) en dan werk ik dat parcours af. Geloof dat het doel uiteindelijk is om 20 min achtereen te kunnen hardlopen, in 10 wk tijd. Ik zie wel hoe het looptquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vind het ook wel jammer dat streetdance nu ook nog maar 6 weken is
maar inderdaad dan ga ik ook weer hardlopen
hoe ga je beginnen met hardlopen? hoelang of hoever?
op moment loop ik geen schema meer maar afentoe een paar minuutjes tussendoor als ik aan het fitnessen benquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik ga met een hardloopschema beginnen. Maar ik moet nog even eentje opsporen waarvan ik denk dat ik hem wel hebben kan. Het zal wel iets worden van 1 minuut hardlopen, 2 min wandelen en elke keer dat ik hardloop weer een extra minuut hardlopen erbij en een minuut wandelen minder. En ik ga hier in het stadspark lopen. Loop ik eerst naar toe (hooguit 5 minuutjes) en dan werk ik dat parcours af. Geloof dat het doel uiteindelijk is om 20 min achtereen te kunnen hardlopen, in 10 wk tijd. Ik zie wel hoe het loopt. Gaat het me te rap of te langzaam, dan grijp ik wel in
.
Hoor jou er trouwens nooit meer over. Loop je nog wel? En hoe lang kun je nu achtereen lopen op welke snelheid?
hoe heb je dat precies gewogen?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik woon in Groningen. En ik zit 12 kg onder het gemiddelde nu. Ik vind dit wel verbazingwekkend, hoor. Zoveel dikke mensen lopen hier naar mijn idee niet rond. En 87 kg is echt veel. Ik geloof het niet zo, eigenlijk.
Ik heb net eens gecheckt hoe zwaar m'n borsten eigenlijk zijn (, een mens doet gekke dingen als hij zich verveelt)... links 700 gr en rechts 800 gr. Als ik geen borsten had, zou ik nu zo'n beetje een gezond BMI hebben
. Maar liever mét borsten
.
op keukenweegschaal gelegd jaquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hoe heb je dat precies gewogen?gewoon er op gelegt?
en volgens mij is dit onderzoek onder een hele klein groep mensen gedaan want ik geloof er ook weinig van
Het is ook een onderzoek waarvoor ze maar 1000 mensen hebben ondervraagd.. Niet echt representatief dus, maarja, als het nieuws het oppikt geloofd iedereen het wel..quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:00 schreef Miss_S het volgende:
Dikste mensen wonen in Groningen
Uitgegeven: 18 mei 2007 15:09
Laatst gewijzigd: 18 mei 2007 15:16
AMSTERDAM - De dikste mensen van het land wonen in de provincie Groningen. De mannen in deze provincie wegen gemiddeld 86 kilo en de vrouwen doen er nog een schepje bovenop met een gemiddelde van 87 kilo.
Dit blijkt vrijdag uit onderzoek van verzekeringsgroep Achmea onder duizend Nederlanders. De gemiddelde Nederlander weegt 82 kilo.
Vrouwen
De slankste vrouwen wonen in Limburg met een gemiddelde van 78 kilo en de slankste mannen met een gemiddeld gewicht van 79 kilo wonen in Noord-Holland.
De Nederlander vindt 74 kilo een ideaal streefgewicht en wil het liefst van zijn of haar buikje af. Afvallen blijkt lastig maar 70 procent zegt gewicht te kunnen verliezen als men echt wil.
Bij ruim 30 procent van de deelnemers is er sprake van overgewicht.
ik vind 78 eigenlijk nog best veel
velen denken er wel over na maar doen het nietquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
op keukenweegschaal gelegd ja. Sjee, ik geneer me rot dat ik dat soort dingen doe
.
wilde net zeggen... 87 kg klopt echt niet, hoor. Ik denk eerder dat het een kilo of 70 á 75 is als ik zo om me heen kijk.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:15 schreef teigan het volgende:
[..]
Het is ook een onderzoek waarvoor ze maar 1000 mensen hebben ondervraagd.. Niet echt representatief dus, maarja, als het nieuws het oppikt geloofd iedereen het wel..
vraag me af waar ze die 1000 mensen gevonden hebbenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:15 schreef teigan het volgende:
[..]
Het is ook een onderzoek waarvoor ze maar 1000 mensen hebben ondervraagd.. Niet echt representatief dus, maarja, als het nieuws het oppikt geloofd iedereen het wel..
30 % in ieder geval bij de afslankclubsquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
vraag me af waar ze die 1000 mensen gevonden hebben
Op de afdeling cardiologie?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:16 schreef Miss_S het volgende:
Mensen die verzekert zijn bij Achmea?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |