Ik ook zoietsquote:Op maandag 21 mei 2007 21:43 schreef Adelante het volgende:
ik drink voor ik ga een glas water en twee glazen als ik terug kom, het is geen marathon
Ik moet de nacht ervoor waarschijnlijk werken. Dat zit er dus niet in. Echt jammer...quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:15 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Ik ook zoiets![]()
Vanavond les 26 lopen, maar heb nu toch wel zin om 30 minuten achter elkaar te gaan proberen.. Ik heb me trouwens ingeschreven voor de Ladies Run (6,5km)!
Oh, jammer!quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:19 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik moet de nacht ervoor waarschijnlijk werken. Dat zit er dus niet in. Echt jammer...
Maar er zijn genoeg van die evenementen volgensmij.
De LadiesRun heeft ook een 3km hè!quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:01 schreef Jojogirl het volgende:
Ja FJD, dat heb ik gedaan (mapmyrun is echt een handige site, heb al m'n rondjes erop gezet). Ik zit nu aan de 3 km (ben pas in week 2) en vind ik weinig, m'n tempo ligt erg laag. Ik wil proberen of ik dat nog wat kan opkrikken, maar ik weet niet zo goed hoe. Misschien kan ik me voorlopig beter richten op langer lopen dan op sneller, allebei tegelijk zal wel lastig zijn.
Na een tijdje ga je vanzelf sneller lopen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:01 schreef Jojogirl het volgende:
Misschien kan ik me voorlopig beter richten op langer lopen dan op sneller, allebei tegelijk zal wel lastig zijn.
Uhm... weet je dat zeker, niet eerder veeeelste licht?quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:24 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik ben een tijdje terug ook begonnen, ik ben veel te zwaar (20 kilo bij 1.61m)
Lopen met spierpijn moet je niet doen!! Doe het zelf ook heel af en hoe maar je spieren gaan ervan achteruit, omdat ze niet volledig herstelt worden.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:21 schreef Avani het volgende:
Vandaag les 3 gedaan en dat ging wel aardig. Les 2 was echt verschrikkelijk, maar toen had ik ook behoorlijk veel spierpijn.Eigenlijk vind ik het hardlopen helemaal niet leuk, maar ik probeer het gewoon vol te houden om te kijken of ik het misschien toch nog leuk ga vinden. Ga de 27 lessen dus wel afmaken, maar als het me daarna nog steeds niet bevalt, dan weet ik gewoon dat hardlopen niet voor mij is.
Ik weet het, maar ik móest gewoon sporten. En aangezien het toch "les 2 dag" was, ben ik maar gewoon gegaan. De volgende dag viel het op zich wel mee, dus het herstelt wel snel al zeg ik het zelf.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:31 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Lopen met spierpijn moet je niet doen!! Doe het zelf ook heel af en hoe maar je spieren gaan ervan achteruit, omdat ze niet volledig herstelt worden.
Yupquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:28 schreef Babbel1 het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat fietsen een goed alternatief is voor het hardlopen als je nog teveel last hebt van je spieren, dus dat lijkt me wel goed!
Das ook weer zoquote:Op donderdag 24 mei 2007 23:29 schreef Adelante het volgende:
Volgens mij hamert Evy er juist altijd op dat je één tempo loopt, dat jij dan voortijdig gaat spurten
Het schema heeft als naam dat je leert 5 km achter elkaar te gaan lopen zonder pauzes, maar in de praktijk komt dit niet helemaal overeen. Ht schema wordt opgebouwd in tijd, dus het is afhankelijk van je loopsnelheid hoe ver je komt. Ik heb vanmorgen de laatste les gelopen en ik loop nu een rondje van 6,5km toevallig, maar dat is ook met 'uitlopen' erbij in principe.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
kan je met dat schema op den duur ook hele kilometers achter elkaar hardlopen, bijv. 6,5, of is dat gewoon sowieso niet de bedoeling, en loop je altijd tussendoor?
Als je les 27 hebt afgerond (10-20) zegt ze dat je klaar bent om 30 minuten achter elkaar te gaan lopen. Ik neem aan dat je dan gewoon zelf 3 keer 30 minuten gaat lopen. Ik heb vanmorgen dus les 27 gelopen en vandaag een eigen playlist gemaakt van ongeveer 40 minuten,dus daar ga ik dan dinsdag mee beginnen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:04 schreef Jojogirl het volgende:
Het bouwt uiteindelijk op naar gewoon zonder tussenstops lopen. De opeenalaatste week bestaat uit stukken van 10-20 minuten met telkens nog 2/3 keer een minuut wandelen ertussen en de laatste week is echt non-stop lopen (30-32 minuten).
Ineens snap ik het trouwens niet meer: er zijn 27 lessen, maar het excel bestand heeft 10 weken met 3 lessen staanWeet iemand die al bij die lessen is aanbeland hoe dat zit?
Bedankt voor de hint, maar ik heb ze zelfs al gedownload!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:35 schreef Jojogirl het volgende:
Aha, thanx, nu snap ik het weer helemaal. Er staan trouwens ook MP3's voor 5-10 km op die site he, voor het geval je dat nog niet wist en verder uit wilt bouwen.
Ik zat vandaag trouwens ook al aan de 4.2 km (inclusief een minuut of 8 in/uitlopen), dus die afstand klopt inderdaad niet helemaal. Zal afhangen van je tempo en voor de meeste mensen zal het meer dan 5 km zijn denk ik.
quote:Op zondag 27 mei 2007 01:50 schreef Niek. het volgende:
Word er ook gezegd wanneer je op de helft bent met lopen qua tijd? Voordat ik rustig van huis wegloop en na een halfuur op 4km afstand van thuis ben:P
Tussendoor gewoon even die MP3speler uit de zak trekken en kijken hoever ie is volstaat...quote:Op zondag 27 mei 2007 18:09 schreef FJD het volgende:
[..]
Even het schema onthouden en dan weet je wanneer je ongeveer op de helft bent
Lekker bezigquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo, mezelf een flinke scho onder de kont moeten geven, maar les 3 zit erop
Kijk het vanavond even aan, en slaap anders door tot morgen. Je zult zien dat je steeds sneller herstelt van dat soort dingen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:58 schreef teigan het volgende:
Mijn spierpijn begint net wat weg te trekken, en eigenlijk moet ik vandaag les 2 doen.. Ik weet eigenlijk niet zeker of het verstandig is om nu weer te gaan lopen, maar ik wil nu ook niet gelijk alweer gaan uitstellen
Als je ook geen spierpijn e.d. hebt dan moet je gewoon ergens invallen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:19 schreef cs-Blade het volgende:
ik kan zonder training zo'n 13min op een stevig hardlooptempo hardlopen... heeft het dan zin om die eerste lessen uberhaupt te volgen? of kan je dan beter bij week 4 ofzo beginnen?
Vorige week een blessure opgelopen doordat ik nog even snel aanzette omdat Evy zei dat het bijna afgelopen was. Dat even duurde alleen een minuut of 3 waardoor ik uiteindelijk dus iets geblesseerd hebquote:Op woensdag 30 mei 2007 20:59 schreef Jojogirl het volgende:
Waarom zou je een terugslag krijgen FJD? Als je gewoon regelmatig blijft lopen ligt dat niet echt voor de hand toch?
Ik ben echt op 0,0 begonnen. Heb het jaar hiervoor voor het grootste deel op m'n luie reet gezeten met heel af en toe en potje tennis (eens per twee maanden zou al veel zijn) en af en toe een stukje wielrennen (wat ik een paar weken veel deed en toen niet meer). Kortom, conditie was helemaal rukquote:Op donderdag 31 mei 2007 09:18 schreef Eigenmijsje het volgende:
Les 1 gister gedaan, ging best lekker en stiekem heb ik alweer zin in les 2![]()
Zijn er hier meer mensen die met een conditie van 0,0 begonnen zijn?
Aan het einde van de les of van die 10 weken? Heb gister niet te hard en niet te zacht gelopen en kon dit goed tot het einde volhouden. Zal over een paar lessen wel heel anders zijnquote:Op donderdag 31 mei 2007 09:27 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik ben echt op 0,0 begonnen. Heb het jaar hiervoor voor het grootste deel op m'n luie reet gezeten met heel af en toe en potje tennis (eens per twee maanden zou al veel zijn) en af en toe een stukje wielrennen (wat ik een paar weken veel deed en toen niet meer). Kortom, conditie was helemaal ruk![]()
Belangrijkste dingen om te onthouden zijn dat je hardloopschoenen haalt en dat je de training begint op een tempo waarvan je denkt "jezus wat langzaam", loop je meteen op een goed tempo dan zul je zien dat je het heel moeilijk krijgt aan t einde
ja, ikkequote:Op donderdag 31 mei 2007 09:18 schreef Eigenmijsje het volgende:
Les 1 gister gedaan, ging best lekker en stiekem heb ik alweer zin in les 2![]()
Zijn er hier meer mensen die met een conditie van 0,0 begonnen zijn?
wat voor loopschoenen heb jij gehaald?quote:Op donderdag 31 mei 2007 09:27 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik ben echt op 0,0 begonnen. Heb het jaar hiervoor voor het grootste deel op m'n luie reet gezeten met heel af en toe en potje tennis (eens per twee maanden zou al veel zijn) en af en toe een stukje wielrennen (wat ik een paar weken veel deed en toen niet meer). Kortom, conditie was helemaal ruk![]()
Belangrijkste dingen om te onthouden zijn dat je hardloopschoenen haalt en dat je de training begint op een tempo waarvan je denkt "jezus wat langzaam", loop je meteen op een goed tempo dan zul je zien dat je het heel moeilijk krijgt aan t einde
Dus je loopt nu op 1 rode en 1 roze schoen?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
asics runningshoes van 70 euro, voor 60 omdat er 1 verkleurd was
lijken me prima beginners shoes
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:13 schreef Niek. het volgende:
[..]
Dus je loopt nu op 1 rode en 1 roze schoen?![]()
Omdat hardloopschoenen met hakken niet erg comfortabel zijn?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
(wáárom zijn alle hardloopschoenen lelijk?)
Ja, dat kan dus niet hèquote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik draag mijn gewone dagelijkse sokken..
mnouquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |