abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49729405
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:43 schreef Adelante het volgende:
ik drink voor ik ga een glas water en twee glazen als ik terug kom, het is geen marathon
Ik ook zoiets

Vanavond les 26 lopen, maar heb nu toch wel zin om 30 minuten achter elkaar te gaan proberen.. Ik heb me trouwens ingeschreven voor de Ladies Run (6,5km)!
pi_49729514
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:15 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Ik ook zoiets

Vanavond les 26 lopen, maar heb nu toch wel zin om 30 minuten achter elkaar te gaan proberen.. Ik heb me trouwens ingeschreven voor de Ladies Run (6,5km)!
Ik moet de nacht ervoor waarschijnlijk werken. Dat zit er dus niet in. Echt jammer...

Maar er zijn genoeg van die evenementen volgensmij.
Sweet and innocent...
pi_49729743
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:19 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ik moet de nacht ervoor waarschijnlijk werken. Dat zit er dus niet in. Echt jammer...

Maar er zijn genoeg van die evenementen volgensmij.
Oh, jammer!

Ik heb net de route gezien en je moet twee keer hetzelfde rondje lopen, dus twee keer over de Erasmus en de Willemsbrug
  donderdag 24 mei 2007 @ 16:54:18 #104
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_49730824
Die Ladiesrun lijkt me gaaf maar 24 juni is voor mij echt veel te vroeg. Wel jammer, als ik in allerlei loopagenda's zoek zijn er nergens wedstrijden in juli en augustus, terwijl ik er dan net zo'n beetje klaar voor zou zijn. Dat wordt wachten dus.
Misschien ga ik me trouwens inschrijven voor de 4 mijl van de Dam tot Dam loop.
pi_49730929
Heb je weleens via mapmyrun.com gekeken welke afstand je nu loopt? Ik kwam er bv achter dat ondanks dat ik nu pas halverwege ben ik wel gewoon 5.6km loop in 30minuten. Dan loop je de Ladiesrun dus bv. niet in 1 keer maar ga je ondertussen een paar keer wandelen.

Ik heb me die keer wel beetje geblesseerd overigens. Leuk hoor dat Evy denkt je te helpen door te zeggen "we zijn er bijna" maar als t dan nog minstens twee minuten duurt dan zet je dus of veels te vroeg of veels te intensief een eindspurt in
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:01:34 #106
4177 Jojogirl
pi_49731109
Ja FJD, dat heb ik gedaan (mapmyrun is echt een handige site, heb al m'n rondjes erop gezet). Ik zit nu aan de 3 km (ben pas in week 2) en vind ik weinig, m'n tempo ligt erg laag. Ik wil proberen of ik dat nog wat kan opkrikken, maar ik weet niet zo goed hoe. Misschien kan ik me voorlopig beter richten op langer lopen dan op sneller, allebei tegelijk zal wel lastig zijn.

Ik heb trouwens ook vaak het idee dat die minuten die Evi aangeeft niet kloppen. Dan loop ik gewoon lekker en dan na 2 vd 3 minuten hoor ik "nog 1 minuutje lopen, kom op" en dan duurt het stuk na die zin voor m'n gevoel net zolang als die 2 minuten die ervoor zaten. Echt raar.
pi_49731196
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:01 schreef Jojogirl het volgende:
Ja FJD, dat heb ik gedaan (mapmyrun is echt een handige site, heb al m'n rondjes erop gezet). Ik zit nu aan de 3 km (ben pas in week 2) en vind ik weinig, m'n tempo ligt erg laag. Ik wil proberen of ik dat nog wat kan opkrikken, maar ik weet niet zo goed hoe. Misschien kan ik me voorlopig beter richten op langer lopen dan op sneller, allebei tegelijk zal wel lastig zijn.
De LadiesRun heeft ook een 3km hè!
Sweet and innocent...
pi_49731286
Ik las ergens iig dat de gouden regel is dat je niet meer dan 10% in afstand omhoog moet gaan (waarbij dat in de eerste weken natuurlijk minder van belang is; van 500m mag je daarna best 750m lopen bv.). Ladiesrun komt dan idd misschien wat vroeg maar misschien een wat kortere afstand zoals Inno aangeeft.
pi_49731332
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:01 schreef Jojogirl het volgende:
Misschien kan ik me voorlopig beter richten op langer lopen dan op sneller, allebei tegelijk zal wel lastig zijn.
Na een tijdje ga je vanzelf sneller lopen.
blaat
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:09:36 #110
4177 Jojogirl
pi_49731377
Oe, 3 km, dat gaat zeker lukken. Maar je moet vast wel van tevoren opgeven welke van de 2 je gaat lopen.... Mmm ik denk er nog even over na.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:10:51 #111
4177 Jojogirl
pi_49731427
Ow, inschrijven kan nog tot 15 juni, dan kan ik dus nog even aankijken hoe m'n tempo en afstand zich ontwikkelen.
pi_49731916
Ik ben een tijdje terug ook begonnen, ik ben veel te zwaar (20 kilo bij 1.61m) en heel erg uit conditie, les 1 was voor mij echt niet te doen.. Maar ik ben gewoon om de dag verder gegaan met les 1 met telkens een minuutje extra hardlopen tot ik het helemaal kon. Inmiddels ben ik bij les 3.

Ik heb vroeger vaak mijn enkels geblesseerd met dansen en als ik nu ga hardlopen voel ik ze wel heel erg, eerst liep ik ook op gewone schoenen maar inmiddels heb ik betere schoenen gekocht, de vorige 2x dat ik daarop liep had ik geen problemen maar vandaag weer wel, zodanig dat ik na 6 minuten alleen nog maar durfde te wandelen. Als ik last krijg van mijn enkels trekt dat thuis wel vrij gauw weer weg, ik heb er de rest van de dag of de dag daarna geen last meer van. Zou het helpen iets te dragen ter ondersteuning ? En loopt dat een beetje OK ?
pi_49733261
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:24 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik ben een tijdje terug ook begonnen, ik ben veel te zwaar (20 kilo bij 1.61m)
Uhm... weet je dat zeker, niet eerder veeeelste licht?
pi_49733633
Vandaag les 3 gedaan en dat ging wel aardig. Les 2 was echt verschrikkelijk, maar toen had ik ook behoorlijk veel spierpijn. Eigenlijk vind ik het hardlopen helemaal niet leuk, maar ik probeer het gewoon vol te houden om te kijken of ik het misschien toch nog leuk ga vinden. Ga de 27 lessen dus wel afmaken, maar als het me daarna nog steeds niet bevalt, dan weet ik gewoon dat hardlopen niet voor mij is.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_49733916
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:21 schreef Avani het volgende:
Vandaag les 3 gedaan en dat ging wel aardig. Les 2 was echt verschrikkelijk, maar toen had ik ook behoorlijk veel spierpijn. Eigenlijk vind ik het hardlopen helemaal niet leuk, maar ik probeer het gewoon vol te houden om te kijken of ik het misschien toch nog leuk ga vinden. Ga de 27 lessen dus wel afmaken, maar als het me daarna nog steeds niet bevalt, dan weet ik gewoon dat hardlopen niet voor mij is.
Lopen met spierpijn moet je niet doen!! Doe het zelf ook heel af en hoe maar je spieren gaan ervan achteruit, omdat ze niet volledig herstelt worden.
pi_49736049
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:31 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Lopen met spierpijn moet je niet doen!! Doe het zelf ook heel af en hoe maar je spieren gaan ervan achteruit, omdat ze niet volledig herstelt worden.
Ik weet het, maar ik móest gewoon sporten. En aangezien het toch "les 2 dag" was, ben ik maar gewoon gegaan. De volgende dag viel het op zich wel mee, dus het herstelt wel snel al zeg ik het zelf.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 24 mei 2007 @ 20:32:26 #117
4177 Jojogirl
pi_49738565
Ik heb net even een stukje (van m'n les 5) gelopen over de geijkte kilometer die op een fietspad in onze wijk loopt. In de drie minuten die het muziekje duurde had ik 400 meter. Dus dat is 7:30 per km en 8 km/uur dacht ik. Nu kijk ik net nog ff of het echt 3 minuten was, is het volgens m'n Media Player maar 2:45 minuten, dus dan zal het tegen de 9 km/uur zijn. Valt me nog mee moet ik zeggen.
pi_49741169
Ik ben maar een stuk gaan fietsen. Hardlopen durfde ik toch niet aan. Hopelijk trekt de pijn morgen weg dan kan ik weer door met de training
pi_49742893
Ik heb ergens gelezen dat fietsen een goed alternatief is voor het hardlopen als je nog teveel last hebt van je spieren, dus dat lijkt me wel goed!

Ik heb net les 26 gelopen. Vorige week moest ik hetzelfde aantal minuten lopen, maar ik kreeg pas veel later het teken dat ik klaar was dan de vorige keer. Ik had dus een stukje harder gelopen.

Tijdens het lopen realiseerde ik me ook ineens dat mijn rondje wel 6,5km is, maar daarin zitten ook het in- en uitlopen en dat is natuurlijk niet de bedoeling tijdens de Ladies Run Aan het eind had ik nog energie over, dus ik ben doorgelopen tot het punt waar ik aan het begin van het rondje begin met hardlopen. Dus ik denk dat ik ongeveer 7,5km gelopen heb vandaag.
  donderdag 24 mei 2007 @ 23:17:18 #120
3185 Adelante
To let it go now
pi_49744701
Ik ben wezen zwemmen i.v.m. blessure, hardlopen durfde ik niet aan. Nadeel van zwemmen is meestal dat de spierpijn later komt
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_49745036
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:28 schreef Babbel1 het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat fietsen een goed alternatief is voor het hardlopen als je nog teveel last hebt van je spieren, dus dat lijkt me wel goed!
Yup

Merk wel dat de spierpijn/blessure iets erger is geworden maar nog niet eens op t niveau van gisteren dus dat komt goed uit Verder is het ook geen groot drama. In de voorbereiding naar de Rotterdam Marathon zit ongeveer een 6 weken die we op moeten vullen dus als een van de schema's uitloopt door blessures dan is er niets aan de hand

Toch blijf ik t zuur vinden dat zo'n blessure dan eigenlijk komt doordat die podcast niet klopt of omdat Evy de tijd iets te optimistisch inschat. Ik had die spurt nooit ingezet als ik had geweten dat er nog ruim twee minuten achteraan kwamen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 23:29:46 #122
3185 Adelante
To let it go now
pi_49745198
Volgens mij hamert Evy er juist altijd op dat je één tempo loopt, dat jij dan voortijdig gaat spurten
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_49745464
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:29 schreef Adelante het volgende:
Volgens mij hamert Evy er juist altijd op dat je één tempo loopt, dat jij dan voortijdig gaat spurten
Das ook weer zo maar goed doordat ze zei dat we op de helft waren dacht ik dat ik ingezakt was en dus een tempo hoger moest gaan lopen.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 20:26:07 #124
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49774465
als de les erop staat (ze waren er allemaal afgegooid ), ga ik zo wederom les 1 doen.
ik hoop dat 't nu beter gaat
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:05:20 #125
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49775610
zo, klaar, en het viel me álles mee
ging best goed, vergeleken met die eerste keer, hield het beter vol, en kon m'n ademhaling beter reguleren
moest in het laatste stukje hardlopen (de eerste keer 3 minuten) stoppen, omdat 1 of andere ass z'n herdershond los liet lopen, dat ding vond mij wel leuk
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:18:16 #126
4177 Jojogirl
pi_49776090
Fijn MissyMirjam dat het nu zoveel beter ging.

Nog ff een vraagje over de MP3's: zien jullie wel gewoon de naam van de les in jullie display? Ik zie alleen maar wat vreemde letters en tekens die nergens naar lijken. En m'n MP3 speler geeft de titels van andere MP3's dus wel gewoon goed weer.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:18:50 #127
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49776114
ik zie wel de naam, maar ik zag een andere naam dan de vorige keer dat het erop stond
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:48:09 #128
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49791796
praktisch geen spierpijn
zou vanavond zo weer lopen, maar ik denk dat het toch verstandiger is om dat morgen te gaan doen
  zaterdag 26 mei 2007 @ 17:27:12 #129
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49795304
bij de hardloopwinkel gekeken, voor hardloopschoenen.
de schoenen die voor mij het beste zouden zijn, komen rond de 130 euro uit.
hebben jullie allemaal echte hardloopschoenen?
ik merk wel dat het veel invloed heeft op mijn knieën en enkels, twijfel alleen nog of ik erin moet investeren...
pi_49796374
Ik loop nog op gewone sportschoenen, maar wel op een zachte ondergrond dan. Als je op harde wegen gaat lopen kan je best die investering doen, zeker als je ooit ergens last hebt. Bespaart je enorm veel last later...
blaat
  zaterdag 26 mei 2007 @ 19:44:57 #131
4177 Jojogirl
pi_49799047
Ik heb wel echte loopschoenen gekocht. Ik heb overgewicht dus m'n knieën en enkels worden al zwaar belast met hardlopen en op m'n andere schoenen had ik echt last van zere voeten, dus ik vind goede schoenen voor mezelf wel een must.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 19:49:00 #132
3185 Adelante
To let it go now
pi_49799185
Als je toch serieus aan de slag wilt met betere schoenen enzo, kijk eens naar de aanbieding van Intersport en Nika:

http://nke.yourcms.nl/

Nike running-outfit
• Dri-FIT Tee
• Short
• Warm up (jas/broek)
• Running-sokken
• Nike Running-schoenen.

Startbewijs Dam tot Damloop 2007
• Gratis startbewijs ter waarde van ¤ 16,-
• 100% zeker aan de start, ook als de officiële inschrijving al is gesloten.

Prijs totale pakket: ¤ 169,-

en eventueel running clinics erbij
  zaterdag 26 mei 2007 @ 21:28:53 #133
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49802252
maar die nikes zijn dan 'gewone' schoenen neem ik aan
in de shop heb ik speciale schoenen gekregen, moest een stuk lopen voor een camera enzo.

die man vond 't maar niks dat ik ze niet meteen wilde aanschaffen, zo'n advies blijkt dus geld te kosten
  zaterdag 26 mei 2007 @ 21:52:37 #134
4177 Jojogirl
pi_49802840
Ik kan me voorstellen dat ze dat jammer vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen die daar binnenkomt wel meteen schoenen koopt na zo'n analyse. Een paar schoenen kost meestal toch 100+ euro en dat vind ik nogal een uitgave, wel iets om even over na te denken. Maar misschien is ie bang allemaal mensen te krijgen die daar komen testen en vervolgens hun schoenen ergens anders (online) kopen.

Ik heb een uurtje geleden les 6 gelopen en dat ging erg lekker. Ook erg hard/ver ineens, m'n oude rondje was nu ineens veel te kort terwijl ik maar 1 minuut lopen en 1 minuut wandelen extra in het schema had staan ten opzichte van de vorige les. Erg fijn dat het nog steeds zo lekker gaat, misschien kan ik in Rotterdam dan de 6.5 km lopen.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 21:56:56 #135
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49802947
kan je met dat schema op den duur ook hele kilometers achter elkaar hardlopen, bijv. 6,5, of is dat gewoon sowieso niet de bedoeling, en loop je altijd tussendoor?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:04:26 #136
4177 Jojogirl
pi_49803150
Het bouwt uiteindelijk op naar gewoon zonder tussenstops lopen. De opeenalaatste week bestaat uit stukken van 10-20 minuten met telkens nog 2/3 keer een minuut wandelen ertussen en de laatste week is echt non-stop lopen (30-32 minuten).

Ineens snap ik het trouwens niet meer: er zijn 27 lessen, maar het excel bestand heeft 10 weken met 3 lessen staan Weet iemand die al bij die lessen is aanbeland hoe dat zit?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jojogirl op 26-05-2007 22:11:18 ]
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:22:28 #137
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49803600
oeh, zo dan, ik hoop dat ik dat kan volhouden zeg
pi_49805453
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
kan je met dat schema op den duur ook hele kilometers achter elkaar hardlopen, bijv. 6,5, of is dat gewoon sowieso niet de bedoeling, en loop je altijd tussendoor?
Het schema heeft als naam dat je leert 5 km achter elkaar te gaan lopen zonder pauzes, maar in de praktijk komt dit niet helemaal overeen. Ht schema wordt opgebouwd in tijd, dus het is afhankelijk van je loopsnelheid hoe ver je komt. Ik heb vanmorgen de laatste les gelopen en ik loop nu een rondje van 6,5km toevallig, maar dat is ook met 'uitlopen' erbij in principe.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 22:04 schreef Jojogirl het volgende:
Het bouwt uiteindelijk op naar gewoon zonder tussenstops lopen. De opeenalaatste week bestaat uit stukken van 10-20 minuten met telkens nog 2/3 keer een minuut wandelen ertussen en de laatste week is echt non-stop lopen (30-32 minuten).

Ineens snap ik het trouwens niet meer: er zijn 27 lessen, maar het excel bestand heeft 10 weken met 3 lessen staan Weet iemand die al bij die lessen is aanbeland hoe dat zit?
Als je les 27 hebt afgerond (10-20) zegt ze dat je klaar bent om 30 minuten achter elkaar te gaan lopen. Ik neem aan dat je dan gewoon zelf 3 keer 30 minuten gaat lopen. Ik heb vanmorgen dus les 27 gelopen en vandaag een eigen playlist gemaakt van ongeveer 40 minuten,dus daar ga ik dan dinsdag mee beginnen.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 23:35:18 #139
4177 Jojogirl
pi_49805610
Aha, thanx, nu snap ik het weer helemaal. Er staan trouwens ook MP3's voor 5-10 km op die site he, voor het geval je dat nog niet wist en verder uit wilt bouwen.

Ik zat vandaag trouwens ook al aan de 4.2 km (inclusief een minuut of 8 in/uitlopen), dus die afstand klopt inderdaad niet helemaal. Zal afhangen van je tempo en voor de meeste mensen zal het meer dan 5 km zijn denk ik.
  zondag 27 mei 2007 @ 00:28:10 #140
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_49807062
ik ben al een beetje moe van deze tvp
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_49809144
Word er ook gezegd wanneer je op de helft bent met lopen qua tijd? Voordat ik rustig van huis wegloop en na een halfuur op 4km afstand van thuis ben:P
  zondag 27 mei 2007 @ 09:57:30 #142
4177 Jojogirl
pi_49812224
Niet heel expliciet, maar er is ook een Excelbestandje te vinden op Internet (zie links in de OP) waarin staat hoe het schema is. Daarin kan je zelf zien wat de helft is en bij het hoeveelste stukje lopen/wandelen dat is.
pi_49812382
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 23:35 schreef Jojogirl het volgende:
Aha, thanx, nu snap ik het weer helemaal. Er staan trouwens ook MP3's voor 5-10 km op die site he, voor het geval je dat nog niet wist en verder uit wilt bouwen.

Ik zat vandaag trouwens ook al aan de 4.2 km (inclusief een minuut of 8 in/uitlopen), dus die afstand klopt inderdaad niet helemaal. Zal afhangen van je tempo en voor de meeste mensen zal het meer dan 5 km zijn denk ik.
Bedankt voor de hint, maar ik heb ze zelfs al gedownload!

Ik ga nu eerst maar even oefenen om de 6,5km zo snel mogelijk af te leggen voor de Ladies Run en daarna ga ik weer verder opbouwen, nooit gedacht dat ik het zo leuk zou gaan vinden..
pi_49824672
Vergeten een tvp te plaatsen, nu kan ik 3 bladzijdes gaan teruglezen/scannen. nouja, straks toch tijd zat
  zondag 27 mei 2007 @ 17:20:40 #145
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49824792
zo, net les 2 achter de rug.
vermoeiend hoor, merk dat het me wel zwaar valt
vind het wel leuk om te doen, het vergt gewoon veel doorzettingsvermogen.
dat heb ik gelukkig wel, alleen moet ik mezelf wel vermanend toespreken, ik denk vaak bij de eerste stap al 'ik ben nu al moe'

maar, het ging
  zondag 27 mei 2007 @ 18:07:44 #146
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_49826234
Zeikwijf, lopen godverdomme
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_49826283
quote:
Op zondag 27 mei 2007 01:50 schreef Niek. het volgende:
Word er ook gezegd wanneer je op de helft bent met lopen qua tijd? Voordat ik rustig van huis wegloop en na een halfuur op 4km afstand van thuis ben:P

Even het schema onthouden en dan weet je wanneer je ongeveer op de helft bent
  zondag 27 mei 2007 @ 18:34:11 #148
12888 Skull-splitter
pi_49826880
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:09 schreef FJD het volgende:

[..]

Even het schema onthouden en dan weet je wanneer je ongeveer op de helft bent
Tussendoor gewoon even die MP3speler uit de zak trekken en kijken hoever ie is volstaat...
  zondag 27 mei 2007 @ 18:46:09 #149
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49827208
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Zeikwijf, lopen godverdomme
  maandag 28 mei 2007 @ 10:24:40 #150
4177 Jojogirl
pi_49844761
Lekker aardig Skull-splitter.

Zonet les 7 gelopen en het ging voor geen meter. Dat was ook wel te merken aan de afstand, zaterdag toen het wel lekker ging heb ik met dezelfde les veel verder gelopen. Geen idee waarom het zo was, maar ik liep gewoon krampachtig en het lukte me niet om dat te veranderen. Hopelijk volgende les beter.
  maandag 28 mei 2007 @ 11:45:44 #151
12888 Skull-splitter
pi_49846523
God jongens, tenen tot maat 90? Ik gooi er voor de duidelijkheid nog een PI en een emoticon tegenop... Gespeend van humor dus.

Ik ga zo weer een ronde lopen iig
  maandag 28 mei 2007 @ 11:50:56 #152
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_49846667
Net les 4 gelopen. Voor 't eerst in de regen, maar ach, je moet er wat voor over hebben .
pi_49851389
Ik ben er vandaag mee begonnen, les 1 gedownload en gelopen zonet..
Het ging lekker, ik heb gewoon lekker gelopen en gewandelt, en expres het tempo niet te hoog gemaakt..
Ik heb denk ik morgen wel spierpijn, maar daar is de rustdag voor..

Edit: nog even gekeken, en ik kwam op 2,54 kilometer uit.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_49864396
Zo, lesje 13 achter de rug.. beetje kut weer.. 5.2km gelopen in 32min, kom ik toch een beetje richting mijn richttijd van 30min op de 4Mijl..
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:51:46 #155
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49893959
zo, mezelf een flinke scho onder de kont moeten geven, maar les 3 zit erop
pi_49926554
Vanavond ga ik beginnen met les 1 ben benieuwd hoeveel lessen ik het volhoud!
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_49926595
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo, mezelf een flinke scho onder de kont moeten geven, maar les 3 zit erop
Lekker bezig

Ik twijfel nog steeds of ik moet gaan lopen. Ik voel m'n been nog steeds als ik neerkom Het wordt wel minder maar t gaat zoooo traag
pi_49930336
Mijn spierpijn begint net wat weg te trekken, en eigenlijk moet ik vandaag les 2 doen.. Ik weet eigenlijk niet zeker of het verstandig is om nu weer te gaan lopen, maar ik wil nu ook niet gelijk alweer gaan uitstellen
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:00:12 #159
12888 Skull-splitter
pi_49930404
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:58 schreef teigan het volgende:
Mijn spierpijn begint net wat weg te trekken, en eigenlijk moet ik vandaag les 2 doen.. Ik weet eigenlijk niet zeker of het verstandig is om nu weer te gaan lopen, maar ik wil nu ook niet gelijk alweer gaan uitstellen
Kijk het vanavond even aan, en slaap anders door tot morgen. Je zult zien dat je steeds sneller herstelt van dat soort dingen.
pi_49931049
ik kan zonder training zo'n 13min op een stevig hardlooptempo hardlopen... heeft het dan zin om die eerste lessen uberhaupt te volgen? of kan je dan beter bij week 4 ofzo beginnen?
pi_49931135
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:19 schreef cs-Blade het volgende:
ik kan zonder training zo'n 13min op een stevig hardlooptempo hardlopen... heeft het dan zin om die eerste lessen uberhaupt te volgen? of kan je dan beter bij week 4 ofzo beginnen?
Als je ook geen spierpijn e.d. hebt dan moet je gewoon ergens invallen.
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:22:00 #162
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49931137
als je al wat geoefend bent, zou ik niet bij les 1 beginnen nee.
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:00:39 #163
4177 Jojogirl
pi_49939183
Teigan, als je echt erg veel spierpijn hebt, zou ik vandaag niet gaan hardlopen. Je kan dan beter vandaag zorgen dat je een eind wandelt (bewegen helpt altijd goed tegen spierpijn, dan voer je de afvalstoffen sneller af) en dan morgen les 2 lopen.

cs-Blade, als je al 13 minuten achter elkaar kan lopen zou ik ergens in week 6 of 7 beginnen denk ik. Dat is dan dus vanaf les 16 (1e les week 6).

Ik mocht vandaag aan de bak voor les 8. Bij die les begint het inkorten van de tussenpauzes. Het was dus telkens 2 minuten lopen, 1 minuut wandelen. Best pittig, maar ik heb het volgehouden. Wel een erg korte afstand gelopen (volgens mapmyrun.com), maar dat kwam denk ik door de wind, die had ik het grootste deel van m'n rondje behoorlijk tegen.
Ik ben erg benieuwd hoe vrijdag de volgende les gaat. Tot nu toe was het namelijk maximaal 3 minuten lopen achter elkaar, dat wordt in les 9 vrijdag dus 5 minuten Als ik dat red, ga ik mezelf erg stoer vinden denk ik
pi_49941091
Lopen ging wel redelijk, vooral in het begin nog wat last van de benen maar dat ging steeds meer weg. Uiteindelijk toch weer ergens tussen de 5km en 6km gelopen wat precies het tempo is dat ik uiteindelijk wil gaan lopen. Ben benieuwd of er nog een terugslag komt, zou jammer zijn want tis toch wel erg lekker om even lekker buiten te rennen
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:59:59 #165
4177 Jojogirl
pi_49941884
Waarom zou je een terugslag krijgen FJD? Als je gewoon regelmatig blijft lopen ligt dat niet echt voor de hand toch?
pi_49942183
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:59 schreef Jojogirl het volgende:
Waarom zou je een terugslag krijgen FJD? Als je gewoon regelmatig blijft lopen ligt dat niet echt voor de hand toch?
Vorige week een blessure opgelopen doordat ik nog even snel aanzette omdat Evy zei dat het bijna afgelopen was. Dat even duurde alleen een minuut of 3 waardoor ik uiteindelijk dus iets geblesseerd heb Vandaar dat ik de afgelopen week ook niet gelopen heb. Ik voelde t nog wel maar t ging uiteindelijk wel goed.
  woensdag 30 mei 2007 @ 21:10:28 #167
4177 Jojogirl
pi_49942354
Oja, nu weet ik het weer. Goed dat je dan een hele week rust gehouden hebt. En super dat het nu weer zo goed ging dan.
pi_49955012
Les 1 gister gedaan, ging best lekker en stiekem heb ik alweer zin in les 2

Zijn er hier meer mensen die met een conditie van 0,0 begonnen zijn?
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:20:52 #169
4177 Jojogirl
pi_49955075
Ja, ik. Ik sportte al wel 3 keer per week, maar toch had ik echt geen conditie, tenminste niet als het om lopen ging.
pi_49955280
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:18 schreef Eigenmijsje het volgende:

Ik ben echt op 0,0 begonnen. Heb het jaar hiervoor voor het grootste deel op m'n luie reet gezeten met heel af en toe en potje tennis (eens per twee maanden zou al veel zijn) en af en toe een stukje wielrennen (wat ik een paar weken veel deed en toen niet meer). Kortom, conditie was helemaal ruk

Belangrijkste dingen om te onthouden zijn dat je hardloopschoenen haalt en dat je de training begint op een tempo waarvan je denkt "jezus wat langzaam", loop je meteen op een goed tempo dan zul je zien dat je het heel moeilijk krijgt aan t einde
pi_49962641
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:27 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik ben echt op 0,0 begonnen. Heb het jaar hiervoor voor het grootste deel op m'n luie reet gezeten met heel af en toe en potje tennis (eens per twee maanden zou al veel zijn) en af en toe een stukje wielrennen (wat ik een paar weken veel deed en toen niet meer). Kortom, conditie was helemaal ruk

Belangrijkste dingen om te onthouden zijn dat je hardloopschoenen haalt en dat je de training begint op een tempo waarvan je denkt "jezus wat langzaam", loop je meteen op een goed tempo dan zul je zien dat je het heel moeilijk krijgt aan t einde
Aan het einde van de les of van die 10 weken? Heb gister niet te hard en niet te zacht gelopen en kon dit goed tot het einde volhouden. Zal over een paar lessen wel heel anders zijn
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:20:50 #172
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49966387
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:18 schreef Eigenmijsje het volgende:

ja, ikke
moet morgen les 4 gaan doen
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:21:11 #173
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49966408
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:27 schreef FJD het volgende:

[..]

wat voor loopschoenen heb jij gehaald?
pi_49966529
Ik loop op Nike Boston of London.

Heb ze in Roemenie moeten kopen en ik kon kiezen uit Lotto en Nike hardloopschoenen. Toen maar Nikes gekocht. Komen dus uit de Nike Running collectie. Ik heb ze toen gekocht omdat ik na de eerste paar lessen elke keer weer met ontzettende spierpijn onder de douche stond. Lopen op sportgympen is echt een no go

Over een drie kwart jaar ofzo koop ik nog wel een keer een paar schoenen bij een goede hardloop zaak
pi_49977925
Vandaag was mijn spierpijn zoveel minder dat ik het weer aandurfde.. dus ik heb net les 2 gelopen.. Ging lekker, en vooral op het einde toen ik wat losser liep voelde het allemaal wel goed..
Ik hoop nu wel minder spierpijn te hebben dan vorige keer..
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:11:16 #176
4177 Jojogirl
pi_49983477
Ik heb net online ingeschreven voor de 4EM van de Dam tot Dam loop. Ik heb er nu al helemaal zin in
pi_49989493
Klinkt goed Jojogirl, ik heb er ook nog naar zitten kijken, maar ik ga eerst maar eens kijken of ik deze lessen afmaak en hoe ik het dan vind..
En de 4 mijl van Groningen is dichterbij, dus misschien kom ik daar nog in, op het laatste moment vallen er altijd veel mensen uit.

En waarvoor ik hier eigenlijk wilde posten, ik heb geen spierpijn na gisteren!!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 07:49:02 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49989660
Ik heb wel spierpijn in m'n achterwerk. Maar ik moet zeggen dat ik met al dat hardlopen zoveel sport dat ik bijna geen rustdag meer heb. Ik weet niet of dat wel zo goed is, want ik had het idee dat het gisteren wat minder ging (en woensdag heb ik bootcamp gedaan).

maandag spinning
dinsdag lopen
woensdag bootcamp
donderdag lopen
vrijdag niets
zaterdag lopen
zondag niets
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:56:10 #179
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49997666
pff! les 4 zit erop, hijg hijg.
help me even herinneren dat ik nóít meer tussen 11 en 3 ga lopen..
wat waren die laatste 3 minuten killing zeg
pi_50001162
Zo, les 11 zit erop !

In totaal 4,2 km tijdens de les afgelegd. Was toch wel erg zwaar zo 's middags hoor. Valt me tegen. 8 * 2 minuten is ook niet niks. Nu lekker uitzweten en zo onder de douche stappen !

Heb wel wat last van mijn kuit (binnenkant van linker been), maar loop er gewoon mee door. Zo erg pijn doet het niet, en zal wel gewenning zijn. Heb prima hardloopschoenen dus zal wel aan mij liggen (duh).

Kom op hé iedereen ! Het gaat hardstikke goed !

Ik ben fier op jullie !
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:41:21 #181
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_50001276
lekker temperatuurtje he:P
pi_50001373
Het is hier gewoon benauwd voor mijn gevoel.. Ik zou nu niet graag hardlopen..
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:10:38 #183
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_50002146
na ik vond het best te doen eigenlijk. Maar ben ook pas bij les 2:P
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:21:12 #184
4177 Jojogirl
pi_50010188
Oef, lopen tussen 11 en 3 dat vind ik wel lef hebben met de huidige "Hollandse" lente.
pi_50027560
De 2-2-2-2-2-2 oid training is echt killing. Ik ben daar ook helemaal stuk op gegaan.

Ach je leert er van zullen we maar zeggen. Nu weet ik veel beter wat m'n mogelijkheden zijn en hoe hard ik moet lopen om door te kunnen zetten zonder op mn tandvlees te lopen in de laatste paar minuten. Dat zijn toch lessen die je beter nu kunt leren dan als je straks in een 10km loop zit.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:49:41 #186
4177 Jojogirl
pi_50028146
Ik vond die tweetjes ook wel pittig al bleef het op een gegeven moment wel stabiel zwaar in plaats van dat het nog erger werd.

GIsteren les 9 (1-2-4-4-5) gelopen en dat ging weer erg lekker. Bij de eerste keer 4 baalde ik even toen Evi bij 1minuut wat zei, want toen dacht ik "nu pas 1 minuut?!" maar uiteindelijk kwam ik lekker in het ritme en waren de 4 minuten al snel voorbij. Aan het eind van de tweede keer 4 minuten vond ik het zelfs jammer dat ze voorbij waren. De laatste 5 minuten ging ik wel stuk, ik was zo enthousiast dat ik m'n tempo wat te hoog opvoerde.
Gelukkig heb ik nu nergens last van, dus ik heb het niet te bont gemaakt. Ik kan trouwens wel merken dat m'n conditie beter wordt. Ik doe in het weekend 's ochtends altijd een Bodyshape les in de sportschool en dat was nu een stuk makkelijker ineens.
pi_50028423
De eerste les staat op m'n Ipod en gaat vanavond uitgetest worden.
Ik hoop maar dat het een beetje wil lukken, ik heb me namelijk een tijdje geleden in een overmoedige bui opgegeven voor de 3km in de Ladiesrun.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:34:07 #188
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_50028793
Zo, en dat was les 6. Ging me beter af dan les 5. Maar dat ligt ongetwijfeld ook aan het gevoel van de dag ofzo .
pi_50030279
Net terug van 2-4-5-6-7. Was wel even zweten in de zon hier. Poeh. Uiteindelijk een 5.9km gelopen wat rond de 11km/u is. Dat is de streefsnelheid die ik ook op langere afstanden vol wil houden en het is een lekker loopsnelheid dus ik ben optimistisch
  zaterdag 2 juni 2007 @ 16:55:18 #190
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50035382
nou nou, ik heb schoenen hoor.
was nog een heel gedoe, een óntzettende preek van de jongen van de perry sport, waar ik uiteindelijk niet slaagde, omdat ik alles te smal vond.

naar de aktie sport, daar had ik zo een paar.
asics runningshoes van 70 euro, voor 60 omdat er 1 verkleurd was

lijken me prima beginners shoes
pi_50037294
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
asics runningshoes van 70 euro, voor 60 omdat er 1 verkleurd was

lijken me prima beginners shoes
Dus je loopt nu op 1 rode en 1 roze schoen?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:34:54 #192
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50037897
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:13 schreef Niek. het volgende:

[..]

Dus je loopt nu op 1 rode en 1 roze schoen?

1 witte, 1 een stuk minder witte.
maar die schoenen zijn toch al niet mooi (wáárom zijn alle hardloopschoenen lelijk?), dus dat boeit dan ook niet echt.
pi_50041619
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
(wáárom zijn alle hardloopschoenen lelijk?)
Omdat hardloopschoenen met hakken niet erg comfortabel zijn?
pi_50042110
Wat voor sokken gebruiken jullie tijdens het hardlopen ?

Ik heb 3 paar hardloopsokken:

- Zwarte nikes
- Witte korte X-socks
- Falke Run

Moet zeggen dat het gebruik van goede sokken echt aan te raden is. Zijn dikker aan de onderkant en aan de hak. Hebben een vorm (Meer ruimte bij grote teen en loopt dan schuin af naar kleine teen). Hebben geen naden aan de zijkant en bovenkant.

Zulke sokken zullen ongeveer ¤10+ kosten, maar als je afwisseld doe je er erg lang mee !
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:00:20 #195
3185 Adelante
To let it go now
pi_50045336
Altijd als ik die X-socks heb gedragen, heb ik na het hardlopen de X nog een dag over m'n enkel staan
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:14:24 #196
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50045744
ik draag mijn gewone dagelijkse sokken..
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:38:51 #197
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_50046530
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik draag mijn gewone dagelijkse sokken..
Ja, dat kan dus niet hè .
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:53:23 #198
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50046993
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ja, dat kan dus niet hè .
mnou
ik heb ook geen hardloopsokken
maar ondervind ook geen problemen van het dragen van mijn gewone sokken.
maargoed, ik ben nog maar net begonnen, dus dan kan dat nog wel, denk ik
  zondag 3 juni 2007 @ 00:00:59 #199
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_50047205
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:53 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

mnou
.
pi_50053085
Tip: Ga niet hardlopen als de batterij van je mp3speler bijna op is

Paar jaar geleden heb ik eens een poging tot hardlopen gedaan, maar daar ben ik toen na een paar maanden mee gestopt (lui!). Nu dus aan de hand van de mp3s weer begonnen, maar het valt me tegen hoe slechts m'n conditie is. En ik heb net dus een beetje moeten improviseren omdat Evy's batterijen op waren
Iedere droom moet je in een potje vangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')