knap van je! ik ben nu meer dan 2 jaar gestopt maar vind het soms nog best moeilijk. als ik bijvoorbeeld zware shag ruik, of een lekkere sigaar zou ik er best wel weer eens een trekje van willen nemen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:04 schreef k_i_m het volgende:
Ik gooide hem dicht, dus ik post mijn reactie nog maar een keer.
Alle mensen die op mijn werk gestopt zijn gingen gisteren en vandaag ineens stiekem toch roken. Maar ik lekker niet
. Ik had er toch geen behoefte aan of zin in, maar het feit dat ze allemaal gingen roken vond ik toch wel even stom
.
but its worth it baby!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:08 schreef k_i_m het volgende:.
Jammer dat ik altijd op de fiets naar mijn werk ga, het fietst zo verrot met 3 kratten bier achterop.
Nouja, als het 20 minuten per dag is is het veel hoorquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:10 schreef kless het volgende:
ach dat fiesten is opzich wel OK. beetje metabolisme omhoog boosten.
Hier ookquote:
quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:36 schreef WallOfStars het volgende:
* Meld. Dag 1
en hoe gaat ie bij jou? vergelijkbaar?quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:42 schreef maedel het volgende:
Goed man!
Ik ben ook bijna een kwartaalstopper![]()
Volgens mij heb ik het echt veel makkelijker dan jijquote:
had je een reden om te stopen? en een reden om te stoppen met stoppen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 09:52 schreef Marsepein het volgende:
Sorry, vergeten te melden, maar ik ben weer gestopt met stoppen ...
Ik mag dus van het lijstje af.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 09:52 schreef Marsepein het volgende:
Sorry, vergeten te melden, maar ik ben weer gestopt met stoppen ...
Ik mag dus van het lijstje af.
Kom op volhouden, denk aan dat als je weer begint je meteen weer terug bij af bent.quote:
ff doorbijten.. als het je dwars zit dat je 'nooit meer zal roken', bedenk dan ff dat je morgen of overmorgen altijd nog kan beginnen als je dat echt liever wilt... even dit moment voorbij laten gaan, voor je het weet is het morgen en ben je blij dat je niet aan je verslaving toe hebt gegeven..quote:
hoe is t nu? het weekend doorgekomen??quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:38 schreef Burdie het volgende:
Ja ik moet doorbijten. Maar ik heb écht geen zin meer..
Ik leef nogquote:Op zondag 20 mei 2007 21:57 schreef Mvnl het volgende:
[..]
hoe is t nu? het weekend doorgekomen??
probeer vooral niet te streng voor jezelf te zijn op andere vlakken: ga leuke dingen doen, verwen jezelf ff wat extra als dat helpt om niet continu bezig te zijn met 'grr, ik rook niet'.. en (dat hielp bij mij misschien nog wel meer) beséf bij elk moeilijk moment dat je er even doorheen moet, als je het opgeeft zijn de eerdere moeilijke momenten ook voor niks geweest.. als je nu weer gaat roken wil je binnenkort waarschijnlijk toch weer stoppen, dus roken is de oplossing ook niet
nja, is toch een beetje hoe je het zelf ziet denk ik..quote:Op zondag 20 mei 2007 23:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik leef nog. Maar ben het weekend niet rookvrij doorgekomen, bij het uitgaan gaat het echt mis
. Maar ik heb nu geen sigaretten meer in huis en ga ook geen nieuwe meer kopen. Ik wíl doorzetten en het gaat me lukken!
Trouwens, moet ik nu vandaag als nieuwe stopdatum doorgeven?
nope, you fell of the wagon, als het daarbij blijft zou ik niet opnieuw beginnen met tellen, als je weer peuken gaat kopen enzo dan wel.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik leef nog. Maar ben het weekend niet rookvrij doorgekomen, bij het uitgaan gaat het echt mis
. Maar ik heb nu geen sigaretten meer in huis en ga ook geen nieuwe meer kopen. Ik wíl doorzetten en het gaat me lukken!
Trouwens, moet ik nu vandaag als nieuwe stopdatum doorgeven?
quote:Op maandag 21 mei 2007 15:25 schreef avotar het volgende:
@ een modje...: Wie wipt mij naar het maand vakje?
Ja, dank je, je hebt gelijk. Ik heb zojuist wel nieuwe sigaretten gekocht bij de supermarkt, maar ik vind het nu al stom. Ik ga ze maar weer weggeven ofzoquote:Op maandag 21 mei 2007 15:01 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
nope, you fell of the wagon, als het daarbij blijft zou ik niet opnieuw beginnen met tellen, als je weer peuken gaat kopen enzo dan wel.
Keep it up.
oowwwhhh, zo breng je jezelf wel heel erg in de verleiding, snel zoek een slachtoffer en weg ermee.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, dank je, je hebt gelijk. Ik heb zojuist wel nieuwe sigaretten gekocht bij de supermarkt, maar ik vind het nu al stom. Ik ga ze maar weer weggeven ofzo.
quote:Op maandag 21 mei 2007 15:25 schreef avotar het volgende:
@ een modje...: Wie wipt mij naar het maand vakje?
he jammer.. niet alleen even een misstapje?quote:Op maandag 21 mei 2007 17:05 schreef AltTab het volgende:
ik ben helaas weer begonnen
quote:mvdlubbe (28 januari, 2006)
Ik wil vandaag toch maar als stopdatum op het lijstje. Het moet nu maar écht gedaan zijn met dat vieze gerook.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:50 schreef Burdie het volgende:
Oja, mag ik uit het lijstje?.
Niet dat ik weer echt begonnen ben, maar ik vind het juist een beetje demotiverend werken.
de ene dag wel de andere niet......quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik wil vandaag toch maar als stopdatum op het lijstje. Het moet nu maar écht gedaan zijn met dat vieze gerook.
Beetje wispelturigquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:37 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
de ene dag wel de andere niet......
succes met niet roken
dat krijg je ook met stoppen beetje moodswings, mannen lijken dan zelfs net wijven tijdelijk stik sjagerijnig enzoquote:
Paf jij es lekker door en sterf een eenzame dood en doe er graag niet te lang over...quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:44 schreef mvdlubbe het volgende:
"Stoppen Met Roken", "Niet Meer Roken" en "Minderen Met Roken" zijn sowieso kansloos.
Als je wilt stoppen, wees dan gestopt. En al dat gezeik eromheen is theater. Leuk als je aandacht nodig hebt maar weinig effectief voor de gezondheid.
Maar dat ging toch ook niet helemaal vanzelf?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:01 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik ben in januari 2006 opgehouden met roken. Niks doorpaffen.
Ach ja, whateverquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:44 schreef mvdlubbe het volgende:
"Stoppen Met Roken", "Niet Meer Roken" en "Minderen Met Roken" zijn sowieso kansloos.
Als je wilt stoppen, wees dan gestopt. En al dat gezeik eromheen is theater. Leuk als je aandacht nodig hebt maar weinig effectief voor de gezondheid.
Okay.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:30 schreef maedel het volgende:
[..]
Ach ja, whatever
Ik vind het fijn als ik het zwaar heb dat ik hier opgebeurd wordt.
En ik ben gewoon gestopt ja, en morgen ben ik officieel een niet-roker
Toch geen snuif of pilletje gehad vant weekend?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef eer-ik het volgende:
ik ben na 7 maanden, 7 uur en 32 minuten weer strontchagrijnig
Kutzooi
Ja, je hoeft er eigenlijk helemaal niks voor te doen he.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:20 schreef mvdlubbe het volgende:
Dat ging inderdaad vanzelf.
nee, daar doe ik niet aan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:35 schreef kless het volgende:
[..]
Toch geen snuif of pilletje gehad vant weekend?
Ga vanavond een spelletje doen met vrienden wat je wel kan winnen?
uiteraard.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:35 schreef mvdlubbe het volgende:
Het zit in je hoofd.
Komt het niet door de stress, komt het door gebrek aan stress.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:41 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Het komt denk ik ook omdat ik me nu dus echt de tyfus verveel
Nee.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:44 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Komt het niet door de stress, komt het door gebrek aan stress.
Komt het niet door de honger, is het lekker na het eten.
Komt het niet door de eenzaamheid, is het 'gezellig samen'.
LIES I tell you.
Ik denk dat de essentie van de post je een beetje ontgaan is.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:46 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Nee.
Denk ik.
stress heb ik niet noemenswaardig.
Net 3 examens gehad, ging lekker, dus daar vrees ik niet echt voor.
Honger heb ik niet, na het eten heb ik stiekem nog wel eens trek, maar het is nu al weer een paar uur geleden.
Eenzaamheid heb ik nu wel last van
Iedereen is elders of moet werken morgen enzo.
ja, ik ben ook niet echt scherpquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik denk dat de essentie van de post je een beetje ontgaan is.
oh, jaquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:47 schreef mvdlubbe het volgende:
Het punt is dat de verslaving in elk van de genoemde gevallen kan opspelen en derhalve niets met die momenten te maken heeft.
Alles wat ik erover kan zeggen is uit persoonlijke ervaring. Dat wil niet per definitie zeggen dat iemand anders er iets aan heeft maar het heeft zover wel voor mij gewerkt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:51 schreef kless het volgende:
needing wanting craving and reward.
Het zit allemaal in je hoofd. nou en. Het er mee om leren gaan is lastig genoeg.
het is denk ik meer een samenloop van omstandigheden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:53 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Alles wat ik erover kan zeggen is uit persoonlijke ervaring. Dat wil niet per definitie zeggen dat iemand anders er iets aan heeft maar het heeft zover wel voor mij gewerkt.
Essentieel voor mij is het herkennen zoals hierboven geschetst. Wat is de reden, wat kan de reden zijn, wat kunnen andere redenen zijn, etcetera. Zo kom je tot de conclusie dat de verslaving los staat van de context, dat maakt de aanpak een stuk makkelijker.
ik sluit niet uit dat ik trek heb in een sigaret.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:58 schreef mvdlubbe het volgende:
Ja goed, mij verbaast dat je dat gevoel van ellende dat momenteel over je heerst (blijkens je uitlatingen) na zeven maanden nog koppelt aan roken.
En ook te lezen in zo ongeveer alle boekjes over stoppen met roken (ik noem een Allen Carr...)quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:48 schreef mvdlubbe het volgende:
Waardevolle lessen voor allen! Geheel gratis!
Nee.. het kost 4,95.. en het is z'n geld waardquote:Op donderdag 24 mei 2007 08:08 schreef mvdlubbe het volgende:
Allen Carr, ja, daar heb ik laatst ook van gehoord. Iets van "OOOOH WAT BEN IK BLIJ DAT IK NIET ROOK ZEG, WAT EEN GENOT! HEEEERLIJK!" enzo.
Ik kreeg er rillingen van.
En het is niet gratis.
Wat ik alleen maar wil zeggen, zo schokkend is het nou ook weer niet wat je hier als breaking news brengt...quote:Op donderdag 24 mei 2007 08:08 schreef mvdlubbe het volgende:
Allen Carr, ja, daar heb ik laatst ook van gehoord. Iets van "OOOOH WAT BEN IK BLIJ DAT IK NIET ROOK ZEG, WAT EEN GENOT! HEEEERLIJK!" enzo.
Ik kreeg er rillingen van.
En het is niet gratis.
Ik ben na een jaar en 9 maanden nog wel eens chagarijnig.....quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef eer-ik het volgende:
ik ben na 7 maanden, 7 uur en 32 minuten weer strontchagrijnig
Kutzooi
Ik breng het niet 'als breaking news' maar als 'Waardevolle lessen voor allen! Geheel gratis!'.quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:09 schreef maedel het volgende:
[..]
Wat ik alleen maar wil zeggen, zo schokkend is het nou ook weer niet wat je hier als breaking news brengt...![]()
(extra) roken was een manier om daar mee om te gaan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:15 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik ben na een jaar en 9 maanden nog wel eens chagarijnig.....
Dat blijft er volgens mij altijd inzitten.
Ja, een echte keren moet zich kunnen uitleven door eens goed iemand te mishandelen of iets flink te vernielen op de openbare weg. Fuck die 'sociaal opgelegde' (hoezo sociaal opgelegde?) wetgeving, terug naar het stenen tijdperk.quote:Tegenwoordig mag/kan je je als kerel nieteens uitleven omdat je dan voor geweldpleging openbare ordeverstoring of weet ik welke eens sociaal opgelegde wetgeving die je leven inbinden.
Ik denk dat je mn punt mist...quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Mijn God, wat een bullshit. Dat jij zo agressief bent dat je jezelf moet inhouden om geen celstraf te riskeren, dat heeft niks met roken te maken, dan ben je gewoon geestelijk niet in orde en zou ik eens professionele hulp zoeken.
[..]
Ja, een echte keren moet zich kunnen uitleven door eens goed iemand te mishandelen of iets flink te vernielen op de openbare weg. Fuck die 'sociaal opgelegde' (hoezo sociaal opgelegde?) wetgeving, terug naar het stenen tijdperk.
please update me to,quote:
Je moet niet opeens woorden verdraaien.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:39 schreef kless het volgende:
(of hou jij je aan alle regels en voelt je daar lekker bij?)
Nooit een conflict gehad met iets of iemand.
En afreageren doe je ook niet.
Ja anders hadden we die regels niet bedachtquote:Op donderdag 24 mei 2007 17:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je moet niet opeens woorden verdraaien.
Natuurlijk heb ik wel eens conflicten met anderen. Met regelmaat. Voel ik op zulke momenten de behoefte geweld te gebruiken? Nee. De behoefte dingen te doen waarvoor ik celstraf krijg? Nee.
Als ik me wil afreageren ook niet. Ik kan dat prima binnen de grenzen van het toelaatbare. Jij hebt daar blijkbaar moeite mee. Jij hebt blijkbaar de behoefte geweld te gebruiken, de openbare orde te verstoren. Nu moet je niet doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is
Je mist het punt denk ik?quote:.
Ja, want alles dat volgens het Wetboek van Strafrecht verboden is, dat waren, voordat ze daarin opgenomen werden, alledaagse dingen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:36 schreef kless het volgende:
[..]
Ja anders hadden we die regels niet bedacht
Ik zeg ook niet dat je het doet. Maar dat je blijkbaar vaker de neiging hebt dergelijke dingen te doen, vind ik allerminst normaal.quote:Ik doen het niet maar heb soms zo een dag dat ik dat oa zou willen... (wat zou je willen doen als die regels niet bedacht waren?)
niet vaker..quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, want alles dat volgens het Wetboek van Strafrecht verboden is, dat waren, voordat ze daarin opgenomen werden, alledaagse dingen.
[..]
Ik zeg ook niet dat je het doet. Maar dat je blijkbaar vaker de neiging hebt dergelijke dingen te doen, vind ik allerminst normaal.
Vaker als in niet eenmalig. Niet vaker dan voorheen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:08 schreef kless het volgende:
[..]
niet vaker..
vroeger kon ik extra paffen.
en nu.. niet...
Het is eigenlijk niet eens de moeite he, eerst naar het 2 maanden lijstje verplaatsen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:34 schreef ennuik het volgende:
Oeh! Oeh! Mag ik in het "Twee maanden" lijstje? Volgens mijn "SlkQuit meter" ben ik nu 2 maanden, 3 weken en 4 dagen geleden gestopt. Binnenkort kan ik in het kwartaal lijstje!
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:02 schreef mvdlubbe het volgende: 'Een wijf hard nemen' komt wel eens voor maar da's niet verboden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |