Volgens mij reed je ook een beetje onder invloed en ben je nog steeds niet nuchter?quote:Op maandag 14 mei 2007 22:45 schreef berke70 het volgende:
gister nacht had ik pech onderweg bllek tehorne vn anwb distributieriem kapot was
men vraag was wat kan oorzaak zijn dat me distributieriem kapot is gegaan.
en wat dr vervolg kunnen zijn ....
![]()
![]()
![]()
het is een golf4 tdi 1.9quote:
Zo, nou nou. Wat istie even hard aan het rellen zegquote:Op maandag 14 mei 2007 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Jezus ik geloof dat dit een hersenloos kuttopic is van een debiele relkloon van een of andere achterlijke mongool.
Welneequote:Op maandag 14 mei 2007 23:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zo, nou nou. Wat istie even hard aan het rellen zeg![]()
ik weet niet of het een non-interferference is of interferferencequote:Op maandag 14 mei 2007 22:49 schreef MewBie het volgende:
Als je geluk hebt heb je een motor waar de kleppen de zuiger niet kunnen raken en heb je aan een nieuwe riem genoeg.
non-interference diesels komen (voor zover ik weet) niet voor, die zal dus wel goed kapot zijnquote:
Het vervolg is een fietstocht.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:45 schreef berke70 het volgende:
en wat dr vervolg kunnen zijn ....
Het is op de snelweg gebeurd dus reken maar op enorme schade.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:52 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik heb bij VW al een paar keer mogen meemaken dat er ook een andere kop op moest, dit omdat er gewoon stukken uitgebroken waren waar normaal de klepstoters zitten. Ook komt het vaker voor dat je een nieuwe nokkenas moet monteren omdat deze ook beschadigd is...
Duur geintje dus als het een beetje tegen zit...
Mocht het (te) duur worden, geef dan een gil, heb dan misschien wel interesse in de auto.
Maakt in het algemeen weinig uit of het nu met 50 of met 150km/u gebeurd, de 1e klap is ook hier een daalder waard, soms valt het mee, en soms dramatisch tegen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:34 schreef yup het volgende:
[..]
Het is op de snelweg gebeurd dus reken maar op enorme schade.
Op de snelweg = over het algemeen meer toeren = meer schade. Toch?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:05 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Maakt in het algemeen weinig uit of het nu met 50 of met 150km/u gebeurd, de 1e klap is ook hier een daalder waard, soms valt het mee, en soms dramatisch tegen.
interference / non-interferencequote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:49 schreef yup het volgende:
[..]
Op de snelweg = over het algemeen meer toeren = meer schade. Toch?
Space Wagon riem was bij 70 in 4 eraf geknald = veel schade. Ken iemand waarbij de riem bij een stoplicht eraf was gevlogen = 0,0 schade
Denk dat het hoegenaamd geen reet uitmaakt...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:49 schreef yup het volgende:
[..]
Op de snelweg = over het algemeen meer toeren = meer schade. Toch?
Space Wagon riem was bij 70 in 4 eraf geknald = veel schade. Ken iemand waarbij de riem bij een stoplicht eraf was gevlogen = 0,0 schade
Dat maakt blijkbaar wel uit, ik heb het met eigen ogen gezien, voor stoplicht = 0,0 schade. Beide zelfde auto's zelfde motor.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:30 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Denk dat het hoegenaamd geen reet uitmaakt...
Of je nu 2000 of 6000 toeren maakt... De hele zooi gaat sowieso minimaal 30x per seconde rond... Geeft -indien interference- sowieso wel een zooitje...
Zelfde motor ook?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:29 schreef yup het volgende:
[..]
Beide auto's waren Space Wagon's, zelfde motor zelfde bouwjaar.
Komop man... Denk eens na... Dat kan echt niks uitmaken... De hele zooi gaat zo verschrikkelijk hard rond, dat dat verschil verwaarloosbaar is...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:30 schreef yup het volgende:
[..]
Dat maakt blijkbaar wel uit, ik heb het met eigen ogen gezien, voor stoplicht = 0,0 schade. Beide zelfde auto's zelfde motor.
2 verschillende auto's, zelfde type, zelfde motor, zelfde vermogen, zelfde bouwjaar. Van ons = kleppen krom, ander wagen 0,0 schade.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:31 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zelfde motor ook?
En zou je niet eens bij jezelf te rade gaan als je tot twee keer toe een verrotte distributieriem hebt...
Enige verschil is misschien dat je bij het stoplicht in vrij staat, en de auto dus niet de zuigers en kleppen doorduwt, maar het zooitje op "natuurlijke wijze" tot stilstand komt...
Dat is in theorie zo, wat dacht je van de praktijk? Ik heb toch echt anders gezien... Blijkbaar kan het wel?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
wat een topic dit
leuke sig TS ...
en yup toerental maakt geen fuck uit, zoals Herr.Flick ook al zegt, de eerste klap is een daalder waard
soms zit het mee en soms tegen
Nogmaals... Denk er eens over na...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:46 schreef yup het volgende:
[..]
Dat is in theorie zo, wat dacht je van de praktijk? Ik heb toch echt anders gezien... Blijkbaar kan het wel?
Het zou in de praktijk iets uit kunnen maken als je niet rijdt omdat een mens nooit snel genoeg kan ontkoppelen om de motor snel uit zichzelf stil te laten staan.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:46 schreef yup het volgende:
[..]
Dat is in theorie zo, wat dacht je van de praktijk? Ik heb toch echt anders gezien... Blijkbaar kan het wel?
Qua geluk heeft het wel met de toerental te maken, hoe hoger het toerental, hoe hoger de kans op interference. Ik begrijp verder wat je bedoelt (en ook wat Tommy bedoelt).quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:53 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nogmaals... Denk er eens over na...
Dit is echt een gevalletje geluk geweest... Als de kleppen precies op het goede moment stoppen, is er niks aan de hand... Maar dat heeft helemaal niks met het toerental te maken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |