abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 mei 2007 @ 20:15:32 #1
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49376749
quote:
Welke maatregelen er ook komen, Nederland stevent af op een ernstig verkeersinfarct in en rond de steden. Dat blijkt uit onderzoek van VROM, dat RTL Nieuws in handen heeft.

De kilometerheffing zal geen files oplossen. De drukte op de wegen neemt alleen maar sterk toe, staat in de Verkenning Ruimtelijke Opgaven. Het onderzoek is bedoeld voor minister Cramer en richt zich op de periode 2020-2040.

Volgens het onderzoek breiden de files op de snelwegen zich uit en lopen ook de op- en afritten vast. Bovendien komt er in de grote steden een nog schreeuwender tekort aan parkeerplaatsen. Ondergronds parkeren wordt geadviseerd als oplossing.

De oorzaak is een verwachte snelle groei van het aantal auto's. Nu telt Nederland 6,5 miljoen auto's; in de prognose is het meest voorzichtige scenario een groei van 20%, naar 7,7 miljoen. Het worst case scenario gaat zelfs uit van een verdubbeling, naar 12 miljoen auto's rond 2040.

De redenen voor die groei zijn de groeiende welvaart en de vergrijzing. De nieuwe generatie ouderen zal veel vaker een auto rijden dan de huidige, blijkt uit het onderzoek. Reizen met de trein zal niet toenemen. Ook dat is een gevolg van de vergrijzing, want de ouderen van de toekomst mijden straks trein.

Verder blijkt uit het onderzoek dat de luchtvaart in Nederland nog een enorme groei zal doormaken. Het aantal passagiers dat via Schiphol reist, stijgt van 40 miljoen in 2003 naar 80 miljoen in 2020, en daarna tot meer dan 130 miljoen in 2040. Dit komt omdat vliegtickets goedkoper worden door meer marktwerking. Het huidige aantal vliegtuigbewegingen van 393.000 loopt op naar 650.000 in 2020 tot 1.050.000 in 2040.

Als het huidige beleid wordt voortgezet zal in 2020 de geluidscapaciteit beperkend zijn voor de groei van Schiphol. Ook als de groei binnen de geluidsgrenzen blijft, zal er in de regio nog een forse toename van bedrijvigheid, verkeer en vervoer, woningvraag en luchtvervuiling zijn. De infrastructuur zou zó ingericht moeten worden dat de groei van Schiphol daardoor niet geremd wordt.
Een aantal belangrijke punten even dikgedrukt gezet (ook voor de luie lezers onder ons). Ik ben benieuwd wat de overheid hieraan gaat doen.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:00:32 #2
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_49378585
als de gepensioneerde en rentenierende oudjes nou eens buiten de spits reizen
zijn we weer een stapje dichterbij de oplossing.

En dat dit kleine kutlandje geld wil verdienen met de lucthvaart is te achterlijk voor woorden.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:01:37 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49378614
Het is allang duidelijk dat rekeningrijden niets op gaat lossen. De mensen blijven toch wel van 9 tot 5, of van 8 tot 4 (poeh poeh wat een verschil) werken. Het is alleen extra arbeidertje pesten.
Nouja, je kunt ook nog iedere dag hele mooie Excel-grafiekjes maken, dat ook.

Al vraag ik me af of we in 2040 nog steeds anderhalve ton staal nodig hebben om van A naar B te komen, maar het kan.

Parkeertekort zit er naar mijn idee ook dik aan te komen. Jammer.

En wat er aan te doen is, een peilzender in de reet van de automobilist steken en hem laten betalen per kilometer, ondertussen de illusie hooghouden dat mensen dan minder zullen gaan rijden (yeah right) of een uur of 2 later op hun werk komen (yeah right).

Wat er aan te doen is? Geen idee, men zegt dat meer asfalt op de 1 of andere manier ook niet werkt, al vraag ik me dat af. En meer parkeergarages bouwen zou natuurlijk het parkeerprobleem deels op moeten lossen, lijkt me.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:04:25 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49378709
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:01 schreef Yildiz het volgende:
Het is allang duidelijk dat rekeningrijden niets op gaat lossen. De mensen blijven toch wel van 9 tot 5, of van 8 tot 4 (poeh poeh wat een verschil) werken. Het is alleen extra arbeidertje pesten.
Nouja, je kunt ook nog iedere dag hele mooie Excel-grafiekjes maken, dat ook.

Al vraag ik me af of we in 2040 nog steeds anderhalve ton staal nodig hebben om van A naar B te komen, maar het kan.

Parkeertekort zit er naar mijn idee ook dik aan te komen. Jammer.

En wat er aan te doen is, een peilzender in de reet van de automobilist steken en hem laten betalen per kilometer, ondertussen de illusie hooghouden dat mensen dan minder zullen gaan rijden (yeah right) of een uur of 2 later op hun werk komen (yeah right).

Wat er aan te doen is? Geen idee, men zegt dat meer asfalt op de 1 of andere manier ook niet werkt, al vraag ik me dat af. En meer parkeergarages bouwen zou natuurlijk het parkeerprobleem deels op moeten lossen, lijkt me.
Op korte termijn schijnen er dan meer auto's bij te komen, wat natuurlijk goed voor te stellen is. Maar ja, op een gegeven moment (met 2*8 banen) is het wel opgelost
  maandag 14 mei 2007 @ 21:05:47 #5
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49378740
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:04 schreef TNA het volgende:

[..]

Op korte termijn schijnen er dan meer auto's bij te komen, wat natuurlijk goed voor te stellen is. Maar ja, op een gegeven moment (met 2*8 banen) is het wel opgelost
Nouja, die auto's gaan er dan toch komen, of je nu wel of geen asfalt aanlegt, blijkens het artikel.

Of gaanveel mensen dan ook denken; 'hey, er ligt asfalt, laat ik nu ook eens de auto pakken....'?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_49378763
Oorzaak zijn niet teveel auto's maar een wegennet uit de jaren 70.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:07:01 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49378790
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:05 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nouja, die auto's gaan er dan toch komen, of je nu wel of geen asfalt aanlegt, blijkens het artikel.

Of gaanveel mensen dan ook denken; 'hey, er ligt asfalt, laat ik nu ook eens de auto pakken....'?
Jazeker. Dus net zolang uitbreiden tot alle auto's passen is de oplossing. Alleen is het geen realistische oplossing.
pi_49379070
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:07 schreef TNA het volgende:

[..]

Jazeker. Dus net zolang uitbreiden tot alle auto's passen is de oplossing. Alleen is het geen realistische oplossing.
Het gaat maar om een paar knelpunten per regio, maar dat zal inderdaad niet voldoende. Het hele RO-beleid zal op de schop moeten, want de vervoersvraag wordt hier voor een groot gedeelte door veroorzaakt.

Overigens is dit zo ongeveer het enige punt in Nederland dat ik zeer pessimistisch inzie. Dit probleem zal nooit opgelost worden. Nederland is simpelweg een autohatend land.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:16:09 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49379149
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het gaat maar om een paar knelpunten per regio, maar dat zal inderdaad niet voldoende. Het hele RO-beleid zal op de schop moeten, want de vervoersvraag wordt hier voor een groot gedeelte door veroorzaakt.

Overigens is dit zo ongeveer het enige punt in Nederland dat ik zeer pessimistisch inzie. Dit probleem zal nooit opgelost worden. Nederland is simpelweg een autohatend land.
Ik geloof dat 12 miljoen auto's in 2040 best op een grote liefde duiden
pi_49379416
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:16 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik geloof dat 12 miljoen auto's in 2040 best op een grote liefde duiden
Automobilisten worden hier niet getreiterd zeker?
Er zijn zes verschillende belastingen, in de woonwijken worden opzettelijk te weinig parkeerplaatsen aangelegd, het is bedrijven verboden om genoeg parkeerplaatsen aan te leggen voor hun personeel, drempels, onzinnige snelheidsbeperkingen, verkeerslichten die opzettelijk op rood gaan als er verkeer aankomt, groene golven afstellen op 100km/u terwijl je er 50 mag om vervolgens te gaan flitsen, er zijn al honderden wegen afgesloten, overal inhaalverboden, enzovoorts.

Nee, het is overduidelijk een autohatend land.
pi_49381800
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:06 schreef Fastmatti het volgende:
Oorzaak zijn niet teveel auto's maar een wegennet uit de jaren 70.
Dat vind ik best wel meevallen, we hebben alleen de pech dat we om de tig kilometer water hebben.
Wegen verbreden is relatief makkelijk, zelf wegen bovenelkaar is niet meer zo'n probleem, maar dan blijven we zitten met de vele rivieren en kanalen.

Juist die knelpunten doen ons de das om, die zijn niet zo makkelijk optelossen en ook nog eens peperduur.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_49381949
Andere landen hebben last van bergen.

Nee, de enige legitieme reden is dat we altijd in de prut moeten bouwen. Dat drijft de prijs wel gigantisch op.
pi_49382674
Bergen kan je grotendeels omheen, ontkomen aan water in Nederland is geen beginnen aan.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  maandag 14 mei 2007 @ 22:32:54 #14
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_49383025
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:08 schreef Mr_Memory het volgende:
Dat vind ik best wel meevallen, we hebben alleen de pech dat we om de tig kilometer water hebben.
Wegen verbreden is relatief makkelijk, zelf wegen bovenelkaar is niet meer zo'n probleem, maar dan blijven we zitten met de vele rivieren en kanalen.

Juist die knelpunten doen ons de das om, die zijn niet zo makkelijk optelossen en ook nog eens peperduur.
Onzin. Ik zit de laatste tijd vrijwel dagelijks op de gehele A2 en de ernstigste knooppunten daar zijn op plaatsen waar geen water te bekennen is (Hintham/Rosmalen, Zaltbommel, Deil, Oudenrijn en Holendrecht... die laatste nog beter gezegd, tussen Oudenrijn en Holendrecht want daar staat dagelijks 20+ km file). Tussen Holendrecht en Breukelen wordt het al 2x5 baans, maar dat gaat geen zak helpen, want uiteindelijk moeten die 2x5 baans door het dunne eind van de trechter in Amsterdam of in die éne kleine afslag bij Vinkeveen (nog zo'n leuke opstopper). De files worden misschien wel korter want hey, de auto's staan 5 rijen dik, maar wel véél hardnekkiger. De ring A10 is niet meer te verbreden en op de A9 kan ook hooguit nog maar één baantje bij, dus daar loopt je verkeer gruwelijk op vast, laat staan verder de stad in.

Het voordeel van deze problematiek is echter wel dat je een business case krijgt met een vrijwel oneindig budget. De kosten van het niets doen zullen namelijk gigantisch zijn. Zaak is dan wél om een integraal mobiliteitsbeleid te definiëren dat verder kijkt dan extra asfalt of extra busbanen. Dubbeldeks wegen, ondergronds vrachtvervoer, netwerkorganisaties (itt rigide hierarchische entiteiten), een fijnmaziger railnetwerk met metrodienstregeling (eens per x minuten)... zomaar wat gedachten; er zijn ongetwijfeld nog betere alternatieven te verzinnen. En hoe groter het probleem wordt, hoe sterker je business case. Dan is het alleen nog zaak om van de intens slappe overheid als projectmanager af te komen die zich in de tang laat nemen door de grote bouwbedrijven.
pi_49384076
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:32 schreef Lithion het volgende:

[..]

Onzin. Ik zit de laatste tijd vrijwel dagelijks op de gehele A2 en de ernstigste knooppunten daar zijn op plaatsen waar geen water te bekennen is (Hintham/Rosmalen, Zaltbommel, Deil, Oudenrijn en Holendrecht... die laatste nog beter gezegd, tussen Oudenrijn en Holendrecht want daar staat dagelijks 20+ km file). Tussen Holendrecht en Breukelen wordt het al 2x5 baans, maar dat gaat geen zak helpen, want uiteindelijk moeten die 2x5 baans door het dunne eind van de trechter in Amsterdam of in die éne kleine afslag bij Vinkeveen (nog zo'n leuke opstopper). De files worden misschien wel korter want hey, de auto's staan 5 rijen dik, maar wel véél hardnekkiger. De ring A10 is niet meer te verbreden en op de A9 kan ook hooguit nog maar één baantje bij, dus daar loopt je verkeer gruwelijk op vast, laat staan verder de stad in.

Het voordeel van deze problematiek is echter wel dat je een business case krijgt met een vrijwel oneindig budget. De kosten van het niets doen zullen namelijk gigantisch zijn. Zaak is dan wél om een integraal mobiliteitsbeleid te definiëren dat verder kijkt dan extra asfalt of extra busbanen. Dubbeldeks wegen, ondergronds vrachtvervoer, netwerkorganisaties (itt rigide hierarchische entiteiten), een fijnmaziger railnetwerk met metrodienstregeling (eens per x minuten)... zomaar wat gedachten; er zijn ongetwijfeld nog betere alternatieven te verzinnen. En hoe groter het probleem wordt, hoe sterker je business case. Dan is het alleen nog zaak om van de intens slappe overheid als projectmanager af te komen die zich in de tang laat nemen door de grote bouwbedrijven.
Tuurlijk heb je ook andere knooppunten, de vele op en afritten zijn zeker ook een groot probleem, amstelveen is ook zo'n leuke.

De A9 en A22 is zeker nog wel te verbreden (veel polder), maar dan moet je nog het noordzeekanaal onderdoor en het rottepolderplein over.
Er is simpel teveel verkeer, met veel te veel trechters en knooppunten.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:02:00 #16
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_49384504
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:22 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Automobilisten worden hier niet getreiterd zeker?
Er zijn zes verschillende belastingen, in de woonwijken worden opzettelijk te weinig parkeerplaatsen aangelegd, het is bedrijven verboden om genoeg parkeerplaatsen aan te leggen voor hun personeel,
Grapje zeker? Weet je hoe duur grond is? Die gaan dat echt niet vergeven aan parkeerplaatsen omdat er zoveel mensen zijn die misschien een tweede auto hebben als ze er ook een blok huizen neer kunnen zetten hoor...
quote:
drempels, onzinnige snelheidsbeperkingen, verkeerslichten die opzettelijk op rood gaan als er verkeer aankomt, groene golven afstellen op 100km/u terwijl je er 50 mag om vervolgens te gaan flitsen, er zijn al honderden wegen afgesloten, overal inhaalverboden, enzovoorts.

Nee, het is overduidelijk een autohatend land.
Haal al die maatregelen eens weg en zie hoeveel ongelukken er gebeuren. Die maatregelen zijn irritant, en niet overal even nuttig, dat ben ik met je eens, maar zonder wordt het gegarandeerd een puinhoop. Zo is het dan ook wel weer.

En de regering haat automobilisten helemaal niet, ze houden juist van automobilisten.
Ik krijg onderhand de indruk dat we de gehele belastingdienst financieren (samen met de rokers, dan).
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_49389691
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:15 schreef TNA het volgende:

[..]

Een aantal belangrijke punten even dikgedrukt gezet (ook voor de luie lezers onder ons). Ik ben benieuwd wat de overheid hieraan gaat doen.
simpel die gaan de KM heffing invoeren zodat ze lekker kunnen cashen. nee dat lost het probleem niet op dat weten we allemaal, ook de overheid weet dat toch doen ze het voor het geld zo simpel is het.

zelfde geldt voor de moderne struikrovers, Koos Spee laat ons graag geloven dat het is om de verkeersveiligheid te verbeteren, wij weten wel beter
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_49391405
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:00 schreef Corelli het volgende:
als de gepensioneerde en rentenierende oudjes nou eens buiten de spits reizen
zijn we weer een stapje dichterbij de oplossing.

En dat dit kleine kutlandje geld wil verdienen met de lucthvaart is te achterlijk voor woorden.
De eerste opmerking ben ik het mee eens, de tweede is 'te achterlijk voor woorden'. Nederland is een transitland.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:10:18 #19
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_49392951
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:15 schreef TNA het volgende:

Ik ben benieuwd wat de overheid hieraan gaat doen.
De overheid zal dat doen wat het meeste geld in het laadje brengt, dus Km heffing invoeren en voor de rest wat pappen en nathouden. En de burger zal bij de volgende verkiezingen steeds weer op de zelfde kut partijen stemmen zoals altijd. Nederland
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_49393854
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:02 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Grapje zeker? Weet je hoe duur grond is? Die gaan dat echt niet vergeven aan parkeerplaatsen omdat er zoveel mensen zijn die misschien een tweede auto hebben als ze er ook een blok huizen neer kunnen zetten hoor...
Het RO beleid in Nl is dan ook abominabel... Er is ruimte zat, maar daar moet je wel gebruik van mogen maken.
pi_49403562
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:00 schreef Corelli het volgende:


En dat dit kleine kutlandje geld wil verdienen met de lucthvaart is te achterlijk voor woorden.
Hoezo?
pi_49404298
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:04 schreef TNA het volgende:

[..]

Op korte termijn schijnen er dan meer auto's bij te komen, wat natuurlijk goed voor te stellen is. Maar ja, op een gegeven moment (met 2*8 banen) is het wel opgelost
Dan zal het bij het binnenkomen van de steden vast komen te staan. Aangezien je in de steden moeilijk 8 baanswegen kwijt kan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49405178
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:26 schreef Mr_Memory het volgende:
Bergen kan je grotendeels omheen, ontkomen aan water in Nederland is geen beginnen aan.
Hoezo?
Je kan toch ook een brug verbreden?
*verwijderd door Admin*
pi_49405273
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:02 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Hoezo?
Je kan toch ook een brug verbreden?
Dat is duur. Zeker als die brug over water ligt waar ook zo nu en dan wat vaart.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49405328
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is duur. Zeker als die brug over water ligt waar ook zo nu en dan wat vaart.
Nee, een file is goedkoop


En als ze de wegenbelasting en de accijnzen in de brandstof nou eens werkelijk voor het wegennet gingen gebruiken....
*verwijderd door Admin*
pi_49405382
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:05 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Nee, een file is goedkoop
Een file is ook duur inderdaad. Maar bouwen op de slappe hollandse veengrond is ook geen groot succes.

En nimby is heel belangrijk, niemand wil een snelweg in z'n achtertuin.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49405466
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een file is ook duur inderdaad. Maar bouwen op de slappe hollandse veengrond is ook geen groot succes.

En nimby is heel belangrijk, niemand wil een snelweg in z'n achtertuin.
Als ze nu gewoon de boel 3 keer zo breed maken raak je niemand zijn achtertuin. Een enkele uitzondering daargelaten.
*verwijderd door Admin*
pi_49409488
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:08 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Als ze nu gewoon de boel 3 keer zo breed maken raak je niemand zijn achtertuin. Een enkele uitzondering daargelaten.
Tja dat valt vaak tegen, het zijn ook de dichstbevolkte gebieden waar de grootste problemen zijn. En een nieuwe weg zal altijd veel doorkruizen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49411443
Dit was allemaal 30 jaar geleden al bekend.
Het enige dat al die tijd gedaan is, is het schrijven van rapporten.
Inmiddes zijn er net zo veel kilometers rapporten als files.

Met die 30 jaar overdrijf ik niet eens, ik geloof dat ze al 50 jaar gelden met de plannen voor het doortrekken van de A4 zijn begonnen (ook hier stapels rapporten, studies, milieu effect rapporten etc)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_49411590
50 jaar terug deden ze nog niet aan milieueffectrapporten .

Maar goed het milieu is wel iets dat aandacht verdient bij infrastructuele werken. Het is meer de weerzin van de politiek om de zin door te drijven en daarmee gemeenten/ provincies/ omwonenden tegen de haren in te strijken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:19:58 #31
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49421094
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:08 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Als ze nu gewoon de boel 3 keer zo breed maken raak je niemand zijn achtertuin. Een enkele uitzondering daargelaten.
Dan krijg je het haagse probleem: files die tot in het centrum van de stad staan. Word je ook niet gelukkig van.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:25:06 #32
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49421355
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:10 schreef Kadesh het volgende:

[..]

De overheid zal dat doen wat het meeste geld in het laadje brengt, dus Km heffing invoeren en voor de rest wat pappen en nathouden. En de burger zal bij de volgende verkiezingen steeds weer op de zelfde kut partijen stemmen zoals altijd. Nederland
Nouja, ik vind het nogal erg vreemd dat partijen die maar een paar jaar geleden sterk tegen dit plan waren, dit ineens steunen. Ik snap dat echt niet. ;{
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 16 mei 2007 @ 15:07:39 #33
139330 TNA
For the stars that shine
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:12:03 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49474216
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:07 schreef TNA het volgende:
Alle reacties samenvattend: er is geen oplossing?
Ja, wel maar daar had het kabinet in de jaren 70 al aan moeten gaan werken, Ze hadden zich toen niet tegen moeten laten houden daar al die milieuclubjes en gewoon het snelwegen plan wat ze toen hadden uit moeten voeren.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:15:04 #35
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_49474302
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:07 schreef TNA het volgende:
Alle reacties samenvattend: er is geen oplossing?
Tuurlijk wel, maar dan moeten we effe alle milieueisen en al die andere onzin negeren en gewoon gaan bouwen
  donderdag 17 mei 2007 @ 13:00:34 #36
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49475630
Een stukje over tiets wat misschien kan helpen als we dat massaal gaan doen:
quote:
Fileleed stimuleert baanwissel
Meer dan de helft van de pendelende werknemers lijden dusdanig onder het dagelijkse fileleed dat ze nadenken over een andere baan. Dit blijkt uit een online onderzoek van MegaJobs.
Vijftien procent van de filerijders is om deze reden al een keer van baan veranderd. Een op de drie werknemers waarvan de reistijd door files met een kwart is verlengd overweegt nu hetzelfde te doen.

Reistijd
Bijna de helft van de werknemers is door het ongewilde bumperkleven langer onderweg naar het werk dan gezien de afstand nodig zou zijn. Een op de tien is dubbel zo lang onderweg. Een nog grotere groep (13 procent) doet er tijdens de spits maar liefst drie keer zo lang over om op het werk te komen.

Irritatie
Voor veel pendelaars is de maat dan ook vol. Hun irritatie keert zich vooral tegen de overheid en het vrachtverkeer. Veel respondenten pleiten voor een hardere houding tegen vrachtwagenchauffeurs, zoals het volledig verbieden van de linker rijstrook op snelwegen voor vrachtverkeer. Of dergelijke maatregelen er ooit komen en u hier als P&O’er het getergde personeel mee binnen de deur kunt houden moet de toekomst uitwijzen.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49476404
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, wel maar daar had het kabinet in de jaren 70 al aan moeten gaan werken, Ze hadden zich toen niet tegen moeten laten houden daar al die milieuclubjes en gewoon het snelwegen plan wat ze toen hadden uit moeten voeren.
Is het je echt teveel gevraagd om verder te kijken dan de opinies uit de Elsevier. Het zijn niet zozeer milieuclubjes maar gewoon omwonenden die er weinig zin in hebben.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 17 mei 2007 @ 13:28:01 #38
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49476592
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 13:22 schreef du_ke het volgende:
Is het je echt teveel gevraagd om verder te kijken dan de opinies uit de Elsevier. Het zijn niet zozeer milieuclubjes maar gewoon omwonenden die er weinig zin in hebben.
Sorry, kijk eens naar het hele gedoe rond de A4. Daar zijn milieuclubs sinds de jaren 70 al bezig met het tegenhouden van de snel weg en dat heeft in die regio al bijna tot een verkeersinfarct geleid
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 17 mei 2007 @ 13:30:52 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49476698
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 13:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Sorry, kijk eens naar het hele gedoe rond de A4. Daar zijn milieuclubs sinds de jaren 70 al bezig met het tegenhouden van de snel weg en dat heeft in die regio al bijna tot een verkeersinfarct geleid
Nee hoor, dat zijn niet de milieuclubs. Dat is een eigenaar van zijn land aldaar, die liever niet heeft dat er door zijn land geploegd wordt. Volkomen terecht, maar de overheid wacht liever af, dan dat ze hem wegkopen.

Kost ondertussen al miljoenen, maar hey.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_49477601
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 13:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Sorry, kijk eens naar het hele gedoe rond de A4. Daar zijn milieuclubs sinds de jaren 70 al bezig met het tegenhouden van de snel weg en dat heeft in die regio al bijna tot een verkeersinfarct geleid
Je dicht de milieuclubs veel te veel macht toe. Het enige wat die kunnen doen is bezwaren indienen, dat doen ze ook. Maar die bezwaren staan vrij vaste termijnen voor en zelfs inclusief gang naar de hoge raad duurt dat geen 30 jaar .
Het zijn de betrokken gemeeten, de omwonenden en de politiek die er niet veel zin in hebben. Als het besluit wordt genomen en de procedures worden netjes gevolgd dan kan b.v. milieudefensie huilen wat ze willen maar dan komt de weg er binnen afzienbare termijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:01:26 #41
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49477723
Zie de betuwelijn.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_49477889
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:01 schreef gronk het volgende:
Zie de betuwelijn.
Bijvoorbeeld. Al was de rijksoverheid daar veel te lief voor elk dorp dat een tunnel wou zodat het allemaal achterlijk duur werd. Dat lijkt ook de tactiek die ze willen toepassen voor A4 midden delfland. Het werkt maar is erg duur.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49478344
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:00 schreef Corelli het volgende:
En dat dit kleine kutlandje geld wil verdienen met de lucthvaart is te achterlijk voor woorden.
Want?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 17 mei 2007 @ 17:49:30 #44
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_49484402
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:00 schreef Corelli het volgende:
als de gepensioneerde en rentenierende oudjes nou eens buiten de spits reizen
zijn we weer een stapje dichterbij de oplossing.

En dat dit kleine kutlandje geld wil verdienen met de lucthvaart is te achterlijk voor woorden.
Dat dit kleine kutlandje:

- met alle linkse geweld nog steeds een immigratieland wil zijn
- nog steeds economisch gefocust is op de al dichtgeslibde Randstad

dàt is te gek voor woorden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_49492347
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 13:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Sorry, kijk eens naar het hele gedoe rond de A4. Daar zijn milieuclubs sinds de jaren 70 al bezig met het tegenhouden van de snel weg en dat heeft in die regio al bijna tot een verkeersinfarct geleid
En als je op google maps kijkt zie je dat ook het landschap al helemaal gereed is gemaakt voor de snelweg, het enige waar alles nog door wordt tegen gehouden is/zijn de eigenar(en) van de grond en misschien wat milieubewegingen. De eerste koop je uit en de tweede negeer je gewoon.
Maargoed dan nog zal het wel tot 2015 duren voordat ze er ook maar aan gaan beginnen.

En dat is in het klein wat op grote schaal al heel lang gebeurd in Nederland, en niet alleen t.o.v. het wegennet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_49493780
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:07 schreef TNA het volgende:
Alle reacties samenvattend: er is geen oplossing?
Inderdaad. De politieke wil ontbreekt al enkele decennia en het lijkt er niet op dat dit gaat veranderen. Verder is het hele verkeersbeleid niet gebaseerd op wetenschap maar op ideologie. De ambtenarij werkt dus ook behoorlijk tegen., dus zolang deze op hun plek blijven zitten zal er een verkeersinfarct blijven.
pi_49493827
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En als je op google maps kijkt zie je dat ook het landschap al helemaal gereed is gemaakt voor de snelweg, het enige waar alles nog door wordt tegen gehouden is/zijn de eigenar(en) van de grond en misschien wat milieubewegingen. De eerste koop je uit en de tweede negeer je gewoon.
Maargoed dan nog zal het wel tot 2015 duren voordat ze er ook maar aan gaan beginnen.

En dat is in het klein wat op grote schaal al heel lang gebeurd in Nederland, en niet alleen t.o.v. het wegennet.
De A4 door Midden-Delfland zal echt nooit aangelegd worden. Ik ben nu begin 20 en ik verwacht niet dat ik voor mijn pensioen over deze weg kan rijden
pi_49500795
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:07 schreef TNA het volgende:
Alle reacties samenvattend: er is geen oplossing?
Natuurlijk wel, een oplossing is zeker mogelijk. Maar dat gaat flink wat kosten. Ik heb best wel een aardige globale oplossing (het topic is te klein voor het hele plan ) waarvan ik zeker weet dat die gaat werken en dat daarmee de files over 10 jaar opgelost zijn. Dat het echt vrachten met geld gaat kosten komt vooral doordat men de afgelopen 30 jaar veel te laks is geweest met het investeren in infratstructuur, aangejaagd door het korte-termijn denken van vrijwel het volledige politieke bestel.

Het tekort aan vervoersaanbod begint nu zo nijpend te worden dat het mijns inziens noodzakelijk is een soort Deltaplan te lanceren om weer aan de vervoersvraag te kunnen voldoen. Geld is er in overvloed (de begroting loopt tegen het kwart biljoen euro), je moet alleen prioriteiten stellen. En aangezien infrastructuur van essentieel belang voor economische vooruitgang en alles wat met datgene dat daaruit voortkomt gedaan kan worden, weet ik wel waar deze prioriteit moet liggen.
pi_49500858
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 02:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, een oplossing is zeker mogelijk. Maar dat gaat flink wat kosten. Ik heb best wel een aardige globale oplossing (het topic is te klein voor het hele plan ) waarvan ik zeker weet dat die gaat werken en dat daarmee de files over 10 jaar opgelost zijn. Dat het echt vrachten met geld gaat kosten komt vooral doordat men de afgelopen 30 jaar veel te laks is geweest met het investeren in infratstructuur, aangejaagd door het korte-termijn denken van vrijwel het volledige politieke bestel.

Het tekort aan vervoersaanbod begint nu zo nijpend te worden dat het mijns inziens noodzakelijk is een soort Deltaplan te lanceren om weer aan de vervoersvraag te kunnen voldoen. Geld is er in overvloed (de begroting loopt tegen het kwart biljoen euro), je moet alleen prioriteiten stellen. En aangezien infrastructuur van essentieel belang voor economische vooruitgang en alles wat met datgene dat daaruit voortkomt gedaan kan worden, weet ik wel waar deze prioriteit moet liggen.
De mobiliteit is inderdaad erg belangrijk. Maar ook iets voor de lange termijn net als bijvoorbeeld onderwijs. Daar kan je niet binnen 4 jaar mee scoren dus laat de politiek het grotendeels liggen.

Zonde.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49500864
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:19 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De A4 door Midden-Delfland zal echt nooit aangelegd worden. Ik ben nu begin 20 en ik verwacht niet dat ik voor mijn pensioen over deze weg kan rijden
Jawel er ligt onderhand een plan dat wel ongeveer uitgevoerd zal gaan worden. Het kost wel een half miljard euro voor een paar kilometer. Maar daarmee kunnen de meeste nimbybezwaren worden opgelost en gaat het wel lukken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49500897
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 02:47 schreef du_ke het volgende:
De mobiliteit is inderdaad erg belangrijk. Maar ook iets voor de lange termijn net als bijvoorbeeld onderwijs. Daar kan je niet binnen 4 jaar mee scoren dus laat de politiek het grotendeels liggen.
Ik vind eigenlijk wel dat er ten koste van luxezaken als gezondheidszorg, defensie en sociale voorzieningen wat gedaan moet worden aan dit probleem. Bezuiningen op onderwijs ben ik wel tegen omdat onderwijs een sterk 'multiplier effect' heeft op de economische vooruitgang, het valt net als infrastructuur onder de basisvoorwaarden voor economisch groei.
pi_49500906
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 02:48 schreef du_ke het volgende:
Maar daarmee kunnen de meeste nimbybezwaren worden opgelost en gaat het wel lukken.
Technisch gezien levert dat natuurlijk wel erg fraaie kunstwerken op.
pi_49500918
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 02:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk wel dat er ten koste van luxezaken als gezondheidszorg, defensie en sociale voorzieningen wat gedaan moet worden aan dit probleem. Bezuiningen op onderwijs ben ik wel tegen omdat onderwijs een sterk 'multiplier effect' heeft op de economische vooruitgang, het valt net als infrastructuur onder de basisvoorwaarden voor economisch groei.
Probleem blijft dat je er niet snel mee kan scoren. Je kan in een kabinetsperiode vanalles aankondigen maar voor een stuk snelweg er echt ligt ben je 2 kabinetsperioden verder. Daar loopt het op vast denk ik.

Maar een goed deltaplan mobiliteit ben ik zeker voor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49500957
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 02:55 schreef du_ke het volgende:
Maar een goed deltaplan mobiliteit ben ik zeker voor .
Niet één middel uitsluiten moet denk ik het credo zijn. OV biedt geen totaaloplossing, wegverkeer biedt geen totaaloplossing, vervoer over water biedt geen totaaloplossing, etc etc. Ik veel te vaak dat men maar één van deze oplossing aanhangt. OV is bijvoorbeeld goed in het vervoeren van grote hoeveelheden personen over een middellange afstand tussen gebieden waar een erg hoge dichtheid van de vervoersvraag is, maar een vertegenwoordiger die in Leeuwarden, Tubbergen en Gouda moet zijn op 1 dag heeft daar niks aan. Evenzo geldt het voor autoverkeer tussen gebieden met een zeer hoge vervoersvraag, een achtbaans snelweg die het centrum van Amsterdam in moet is ook onmogelijk.
pi_49509534
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 02:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jawel er ligt onderhand een plan dat wel ongeveer uitgevoerd zal gaan worden. Het kost wel een half miljard euro voor een paar kilometer. Maar daarmee kunnen de meeste nimbybezwaren worden opgelost en gaat het wel lukken.
Er ligt al 40 jaar een werkbaar plan dus zolang de politieke wil ontbreekt komt die weg er echt niet. De politieke wil zal er deze kabinetsperiode sowieso niet komen. We hebben het meest besluiteloze kabinet in 20 jaar dus het verkeersinfarct zal nog wel minimaal 15 jaar blijven bestaan en erger worden. Net zolang tot Nederland economisch instort en dan is het te laat.
pi_49509689
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Er ligt al 40 jaar een werkbaar plan dus zolang de politieke wil ontbreekt komt die weg er echt niet. De politieke wil zal er deze kabinetsperiode sowieso niet komen. We hebben het meest besluiteloze kabinet in 20 jaar dus het verkeersinfarct zal nog wel minimaal 15 jaar blijven bestaan en erger worden. Net zolang tot Nederland economisch instort en dan is het te laat.
Niet zo negatief. Lang niet alle plannen uit het verleden zijn ten ontrechte afgeschoten. We weten nu veel meer van de effecten die (snel)wegen hebben op het landschap, de luchtkwaliteit, geluidsoverlast etc. Daar moeten we gewoon rekening mee houden.

Maar dat Nederland bijna ineenstort is echt een schromelijke overdrijving.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49509991
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet zo negatief. Lang niet alle plannen uit het verleden zijn ten ontrechte afgeschoten. We weten nu veel meer van de effecten die (snel)wegen hebben op het landschap, de luchtkwaliteit, geluidsoverlast etc. Daar moeten we gewoon rekening mee houden.
De realiteit is toch echt anders. Schiedam heeft opzettelijk een nieuwe wijk naast de geplande snelweg gebouwd. Om dan nu te gaan klagen dat de wijk te dicht bij de snelweg komt te liggen. Tja, dan ben je als gemeente echt bezig met de gezondheid van je inwoners

Sowieso is de gangbare praktijk dat er in Nederland strak tegen de snelweg aangebouwd wordt om vervolgens de, toch al veel te lage, maximumsnelheid te verlagen. Met als gevolg dat de doorstroming weer afneemt en dit geeft weer extra files, dus extra uitstoot.

Maar goed, Nederland is gewoon een autohatend kutland
pi_49510128
Het verkeersbeleid is ongeveer het enige waar ik echt woedend over kan worden. De automobilist betaalt jaarlijks 20 miljard euro belasting en wat krijgen we ervoor terug? Alleen maar treitermaatregelen vanuit de overheid.
pi_49510967
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:04 schreef Fastmatti het volgende:
Het verkeersbeleid is ongeveer het enige waar ik echt woedend over kan worden. De automobilist betaalt jaarlijks 20 miljard euro belasting en wat krijgen we ervoor terug? Alleen maar treitermaatregelen vanuit de overheid.
Ach je kan je ook te druk maken. Bijna het complete land is prima te bereiken per auto alleen een aantal gebieden zijn in de spits wat lastig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49514275
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach je kan je ook te druk maken. Bijna het complete land is prima te bereiken per auto alleen een aantal gebieden zijn in de spits wat lastig.
Wat is de spits dan? Tussen 6:00 en 20:00 is de Randstad slecht te bereiken met daarin periodes waarin we rustig over niet te bereiken kunnen spreken.

Overigens heeft niet alleen de Randstad bereikbaarheidsproblemen. Alleen Groningen, Friesland en Drente hebben weinig last van files, de rest heeft ook problemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')