abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49444564
Heb eigenlijk liever dat ze keihard op de prijs gaan concurreren. In plaast van de vage zaken waar ze nu op concurreren zoals energiebesparing groene stroom en nog meer van die marketingonzin.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_49479987
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:06 schreef pberends het volgende:
Vraagstelling: Waarom zouden energiemaatschappijen aan energiebesparing gaan doen?

Grappig is dat ze af en toe wel reclame voor zichzelf maken over dat ze aan energiebesparing doen, en klanten enzo voorlichten.

Maar feit is dat Nuon, Essent, Oxxio, enzovoorts, eigenlijk private bedrijven zijn. Hoe meer gas en elektriciteit er verkocht wordt, hoe meer omzet en winst.

Waarom zouden deze bedrijven dan aan energiebesparing gaan doen, wat eigenlijk heel belangrijk is. Ik vraag me dat echt af, gaan ze werkelijk zo ver om zichzelf in de eigen voet te schieten?

Ik vertrouw dit zaakje totaal niet.
Energiebedrijven hebben ook de verantwoordelijke taak om naar de toekomst te kijken. Daarnaast behouden ze hun klanten als ze de klanten helpen om minder energie te verbruiken en dus goedkoper uit te zijn, anders stappen ze over..
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_49480050
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:15 schreef Timmehhh het volgende:
Heb eigenlijk liever dat ze keihard op de prijs gaan concurreren. In plaast van de vage zaken waar ze nu op concurreren zoals energiebesparing groene stroom en nog meer van die marketingonzin.
Waarom zouden ze? Ze kunnen het beter voor een goede prijs proberen te verkopen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2007 @ 15:28:11 #54
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49480385
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 15:17 schreef du_ke het volgende:
Waarom zouden ze? Ze kunnen het beter voor een goede prijs proberen te verkopen.
Zolang ze in overheidshanden zijn is het inderdaad niet interessant om te concurreren met prijs. Bovendien verkoopt, door de mileuhisterie, groene stroom beter dan goedkope stroom denk ik.
Carpe Libertatem
pi_49480456
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 15:28 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zolang ze in overheidshanden zijn is het inderdaad niet interessant om te concurreren met prijs. Bovendien verkoopt, door de mileuhisterie, groene stroom beter dan goedkope stroom denk ik.
Er zijn al een aantal jaren energiemaatschappijen die niets meer met de overheid te maken hebben maar ook die concurreren niet serieus op prijs.
Dat lijkt me dus geen erg goed excuus.
pi_66953868
Hoi,

Ik denk dat de energiebedrijven nu gewoon bezig zijn om gratis energie alvast te verkopen.
De aanschaf van installaties wordt gedekt door subsidies en extra inkomsten.
En als we even een paar jaar niet opletten, betalen we nog meer voor de gratis / groene energie, dan de brandstoffen die we nu betalen.

Al rijdt een auto over 10 jaar op de lucht om zich heen, geloof maar dat de gewone burger gewoon blijft betalen.

Iemand Zeitgeist 1 en 2 al gezien?

Verder zou ik graag naar mijn website verwijzen ivm energietips, maar dat mag niet, dat is spam.

m.vr.gr.

innom
pi_66953982
Commotie alom, hoe kan het toch dat bedrijven opeens maatschappelijk bewustzijn tonen? Hoe kan het toch dat deze louter naar winstcijfers kijkende cowboys opeens begaan zijn met ijsbeertjes, zich bedreigd voelende bomen en andere perverse gevolgen van het oerslechte menselijk handelen?

Het antwoord is enorm eenvoudig: er is vraag naar.
pi_66958929
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:08 schreef sneakypete het volgende:
Het antwoord is enorm eenvoudig: er is vraag naar.
Omdat deze in eerste instantie is gecreëerd door overheidssubsidies.

(als we het over energie hebben)
pi_66966438
Energie bedrijven willen feitelijk gewoon dat mensen zoveel mogelijk energie verbruiken. Het bestuur krijgt ook hogere bonussen als ze meer winst maken door meer omzet. De prikkel is dan dus om aan te zetten tot meer verbruik.

Daarom is het ook zo jammer dat die energiebedrijven in de uitverkoop worden gedaan. De provincies als aandeelhouder hadden bijvoorbeeld de bestuurders bonussen kunnen toekennen voor energiebesparing, minder omzet dus. Maar die provincies wilden zelf ook gewoon zoveel mogelijk geld verdienen ten koste van energiebesparing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66978787
Eens met TS..is mij ook onduidelijk, krijgen ze geld van de Overheid ofzo om dit te doen ?
Een Cafébaas gaat toch ook niet tegen zijn klanten zeggen dat 2 pilsjes wel genoeg zijn ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66978836
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:41 schreef qonmann het volgende:
Eens met TS..is mij ook onduidelijk, krijgen ze geld van de Overheid ofzo om dit te doen ?
Een Cafébaas gaat toch ook niet tegen zijn klanten zeggen dat 2 pilsjes wel genoeg zijn ?
Dat misschien niet, maar een beetje cafebaas laat z'n klanten niet dronken in de auto naar huis rijden.
pi_66979119
Het is niet geloofwaardig en ik voel een aversie voor bedrijven die zich inlaten met zulke volksverlakkerij. Daarnaast maakt het besparen erg weinig uit voor de kosten, aangezien het merendeel bestaat uit transportkosten, belasting en dergelijke waar je toch niet aan ontkomt.

Verder vind ik het vrij storend dat veel mensen, waaronder TS, lijken te denken dat er sprake is van private bedrijven in een vrjie markt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_66979167
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 15:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zijn al een aantal jaren energiemaatschappijen die niets meer met de overheid te maken hebben maar ook die concurreren niet serieus op prijs.
Dat lijkt me dus geen erg goed excuus.
Er zijn wel energiebedrijven die menen te concurreren op de prijs, echter valt er weinig te concurreren gezien de hoge vaste kosten, en zijn mensen huiverig voor een overstap.

Daarbij komt dat de groene stroom-hype wel lijkt te zijn overgewaaid.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_66979185
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Nuon en Essent zijn volledig in handen van gemeenten en provincieën, niets privaat aan dus. Oxxio is wel onderdeel van een privaat bedrijf.
Tilburg verkoopt Essent
En dat ondanks de trollcampagne van de SP met radiospotjes ea vormen van progaganda, viva Brabantia.

Ook fijn dat er nu een enorme belastingverlaging doorgevoerd kan worden, immers van dat geld zijn destijds de aandelen aangeschaft. Net zoals met onze banken zal blijken dat de overheid niet met geld smijt, maar investeert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')