Hee, bedankt voor de vriendelijke mededeling, gast.quote:Op zondag 13 mei 2007 16:33 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Referral link![]()
Dat had je "vriend" er ook wel even bij mogen zeggen.
Volgens mij is dit een algemene OS X/ Finder instelling. Transmit staat er los van...quote:Op maandag 14 mei 2007 13:55 schreef De_Hertog het volgende:
Kun je in transmit verborgen bestanden weergeven? Ik wil de .htacces op een webserver aanpassen.
View > Show Hidden Files.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:55 schreef De_Hertog het volgende:
Kun je in transmit verborgen bestanden weergeven? Ik wil de .htacces op een webserver aanpassen.
Nee tuurlijk niet, vandaar ook die aandachtsgeile postquote:Op maandag 14 mei 2007 14:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
View > Show Hidden Files.
Heb je uberhaupt gezocht?
heb je al:quote:Op maandag 14 mei 2007 16:31 schreef DutchErrorist het volgende:
ik heb nu 50GB aan muziek op mijn Macbook. Inclusief heel veel nederlands klassiekers.... Ja ik ben helemaal voorbereid op mijn reis naar Amerika
Ze zullen het weten
Charly Lownoisequote:Op maandag 14 mei 2007 16:40 schreef Daklem het volgende:
[..]
heb je al:
Party Animals
Dj Paul Elstak
Hakkuhbar
allemaal klassiekers.
Neeeeeeeequote:Op maandag 14 mei 2007 17:18 schreef AudreyHepburn het volgende:
Neem de Jeugd Van Tegenwoordig ook mee..
Kerstnummer met Katja.
Stofzuiger.
Shenkie, nieuwe single.
Uiteraardquote:Op maandag 14 mei 2007 17:25 schreef TwyLight het volgende:
zanger bob niet te vergeten!!
Welke?quote:Op maandag 14 mei 2007 14:28 schreef -Menn0- het volgende:
Werken achter de bar in een discotheek al sparend voor een macbook kicks ass
Veel fooi ftw!!!
quote:Op maandag 14 mei 2007 14:28 schreef -Menn0- het volgende:
Werken achter de bar in een discotheek al sparend voor een macbook kicks ass
Veel fooi ftw!!!
Ik heb in de preferences gekeken en daarna in een paar menutjes, maar las er over heen. Om een of andere reden heet het bij mij 'Show Invisible Files' trouwens. Maar ach, het is altijd nog een nuttiger post dan al die tvptjesquote:Op maandag 14 mei 2007 14:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
View > Show Hidden Files.
Heb je uberhaupt gezocht?
Whehe nee hoor gaat wel redelijkquote:Op maandag 14 mei 2007 17:33 schreef sanni het volgende:
[..]
[afbeelding] Moet het wel een heel goedlopende discotheek zijn met lamzatte klanten want over het algemeen geven Nederlanders het liefst helemaal geen fooi. Iets anders: Goed om te zien dat de Mac nu ook in Den Haag voet aan wal krijgt dankzij onderstaande minister.
[afbeelding]
Je kunt wel je bibliotheek over het netwerk delenquote:Op maandag 14 mei 2007 19:56 schreef capibar het volgende:
Hoi.
Ik weet dat het mogelijk is iTunes te bedienen over het netwerk van mac naar mac, maar is er ook een programma om dat te doen van PC naar mac?
Dan mag ik toch hopen dat we op OS XV zittenquote:Op maandag 14 mei 2007 17:34 schreef TwyLight het volgende:
ik zeg: binnen 20 jaar heeft os x (of een heel nieuw os) meer marktaandeel dan windows
[appel]-[spatie], typ mapnaam, enter, klik opquote:Op maandag 14 mei 2007 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je met spotlight een map heb gevonden. hoe weet je z'n path dan?
Algemene truc in Finder: Command Klik op de mapnaam boven in het Finder venster.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je met spotlight een map heb gevonden. hoe weet je z'n path dan?
ik heb geenquote:Op maandag 14 mei 2007 20:33 schreef Zpottr het volgende:
[..]
[appel]-[spatie], typ mapnaam, enter, klik op-symbool
Edit: Hey, een icoontje![]()
Edit2: Of [appel]-[spatie], typ mapnaam, enter, selecteer map, [appel]-[i]
Tja, knthekel aan spam. Te veel nerds die hun duffe spelletjes-stats lopen te boosten en dan reageer je nog wel eens wat allergisch. Als dat per ongeluk was, sorry voor de lompe communicatie.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Hee, bedankt voor de vriendelijke mededeling, gast.. Verder: zoals Jarno zegt: het boeit niks, en ten tweede was het mijn 'fout' om de referrallink te geven in plaats van de gewone. Sorry, hee.
[alt]-[appel]-[w]quote:Op maandag 14 mei 2007 20:40 schreef Flipper01 het volgende:
Vinden jullie het niet vervelend dat het scherm van bijv photoshop niet geheel je beeldscherm opvult? Ik ben dit vanuit windows gewend en ik vind het wel storend om alle andere programmavensters er achter te zien..
Druk eens een paar keer op F?quote:Op maandag 14 mei 2007 20:40 schreef Flipper01 het volgende:
Vinden jullie het niet vervelend dat het scherm van bijv photoshop niet geheel je beeldscherm opvult? Ik ben dit vanuit windows gewend en ik vind het wel storend om alle andere programmavensters er achter te zien..
[appel]-[spatie], typ mapnaam, enter, klik op i-symboolquote:Op maandag 14 mei 2007 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ik heb geensymbool en appel-i werkt ook niet.
maar als je gewoon op de map staat verschijnt er een tooltip met het path
Ik ben onschuldig. Ik ben een huisvrouw met een kat.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:41 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Tja, knthekel aan spam. Te veel nerds die hun duffe spelletjes-stats lopen te boosten en dan reageer je nog wel eens wat allergisch. Als dat per ongeluk was, sorry voor de lompe communicatie.
Ben geen gewelddadig type dus je adres mag je houden
OK. Mijn welgemeende excuses voor de botheid.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:45 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik ben onschuldig. Ik ben een huisvrouw met een kat.
Dit werkt niet bij photoshop..quote:Op maandag 14 mei 2007 20:42 schreef Zpottr het volgende:
[alt]-[appel]-[w]
Top!quote:
http://www.casema.nl/pagina/thuis/internetquote:Op maandag 14 mei 2007 20:36 schreef magnifor het volgende:
Hier geen problemen.
Weet ik niet, ik ken wel een tooltje dat alles om je actieve venster heen donker maakt. Gebruik 'm zelf niet maar misschien is dat wat voor jou? *zoekt*quote:Op maandag 14 mei 2007 20:49 schreef Flipper01 het volgende:
Top!
Zijn er nog meer van dit soort truukjes bij andere programma's zoals word of dreamweaver?
ah okquote:Op maandag 14 mei 2007 20:44 schreef Zpottr het volgende:
[..]
[appel]-[spatie], typ mapnaam, enter, klik op i-symbool
Vergeet je de enter niet? Daarmee open je het Spotlight-venster (wat je standaard ook krijgt met [alt]-[appel]-[spatie]). Daar staat achter elk zoekresultaat een soort van.
Klinkt handig! Ik vind het bij sommige programma's wel wat storend..quote:Op maandag 14 mei 2007 20:53 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik ken wel een tooltje dat alles om je actieve venster heen donker maakt. Gebruik 'm zelf niet maar misschien is dat wat voor jou? *zoekt*
Ik weet het al: ik tikte "casema.nl" in ipv "www.casema.nl". Normaal doet ie het dan gewoon, maar nu kwam ie terecht in een of andere eindeloze loop.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://www.casema.nl/pagina/thuis/internet
En klik dan 's op bestellen. Dan is de link bij mij ook pleite, zonder ook maar doorgelinkt te worden. In Camino geen enkel probleem.
Althans, ik ga er vanuit dat de huisvrouw-met-de-kat dat bedoelde.
ook casema.nl werkt hier zonder problemen.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:01 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik weet het al: ik tikte "casema.nl" in ipv "www.casema.nl". Normaal doet ie het dan gewoon, maar nu kwam ie terecht in een of andere eindeloze loop.
Als het niet al aan staat moet je 'full keyboard acces' aanzetten in je system preferences. Dan kun je met tab naar een andere knop springen en met spatie die knop (aangegeven door een blauw randje) selecteren. Enter selecteert nog steeds de default!quote:Op maandag 14 mei 2007 21:03 schreef Flipper01 het volgende:
Nog weer een ander vraagje, als ik bijv Word afsluit wordt gevraagd of of ik het bestand op wil slaan of niet. Als ik op enter druk slaat hij de boel op, maar is er ook een manier om een van de andere knoppen te selecteren zonder gebruik van de muis?
Keyboard & Mouse prefs -> Keyboard shortcuts -> (o) All controls (onderaan)quote:Op maandag 14 mei 2007 21:03 schreef Flipper01 het volgende:
Nog weer een ander vraagje, als ik bijv Word afsluit wordt gevraagd of of ik het bestand op wil slaan of niet. Als ik op enter druk slaat hij de boel op, maar is er ook een manier om een van de andere knoppen te selecteren zonder gebruik van de muis?
Ik heb mijn mac aangesloten op een 5.1 (niet via airtunes, maar weet dat het hetzelfde geluid geeft.)quote:Op maandag 14 mei 2007 21:26 schreef Flipper01 het volgende:
Thnx!![]()
Ik zit er trouwens aan te denken om m'n MacBook uit te breiden met Airtunes en deze aan te sluiten op een dvd speler met een 5.1 speakerset. Hebben jullie ervaring met airtunes en enig idee hoe dit klinkt op een 5.1 set?
Dan nog een vraag... Ik wil een externe monitor aanschaffen voor naast m'n MacBook scherm, wat voor aansluiting is hiervoor aan te raden? Je kan meestal kiezen uit digitaal of analoog (de standaard bij oudere schermen) geloof ik, zit hier veel verschil in?
Hoe dacht jij dan dat 5.1 klonk? Als 26 speakers waar alles om je oren vliegt, gecombineerd met twee bass shakers en zes woofers?quote:Op maandag 14 mei 2007 21:31 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik heb mijn mac aangesloten op een 5.1 (niet via airtunes, maar weet dat het hetzelfde geluid geeft.)
en het klinkt niet 5.1'ish. gewoon geluid uit 5 boxen en een bass,
Er kan een groot verschil zitten tussen 5.1 geluid en standaard stereogeluid afgespeelt over 5 boxjes en een subwoofer.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:41 schreef Geqxon het volgende:
Hoe dacht jij dan dat 5.1 klonk? Als 26 speakers waar alles om je oren vliegt, gecombineerd met twee bass shakers en zes woofers?
hoe kan mijn post dat bedoelen?quote:Op maandag 14 mei 2007 21:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hoe dacht jij dan dat 5.1 klonk? Als 26 speakers waar alles om je oren vliegt, gecombineerd met twee bass shakers en zes woofers?
Door in mplayer '-dumpstream' in de settings onder de additional parameters neer te plempen, je filmpje in te laden, tijdje te wachten en dan een stream.dump in je root te vinden.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:56 schreef Svyatagor het volgende:
Hoe kan ik een realplayer videostream capturen naar een videofile?
ok, dat ga ik eens proberen.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Door in mplayer '-dumpstream' in de settings onder de additional parameters neer te plempen, je filmpje in te laden, tijdje te wachten en dan een stream.dump in je root te vinden.
Pff, anders maken ze het even wat omslachtiger. Ik heb er nu al geen zin meer in.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:39 schreef nietzman het volgende:
Die naar een .rm renamen en je hebt een standalone rmmetje. Die kun je dan met FFmpegX en de reallibs weer omzetten naar willekeurig ander formaat.
Join the clubquote:Op maandag 14 mei 2007 21:27 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb het geld.. Nu de Keynote nog...
<Appeltje> <klik>quote:Op maandag 14 mei 2007 23:17 schreef E.T. het volgende:
Als ik in Safari op een link klik (bijv. hier op fok) dan opent er een compleet nieuw venster ondanks dat ik in m'n voorkeuren heb aangevinkt dat 't in een tab moet..
26 Safari-schermen vind ik irritant.. Iemand een oplossing?
Maar dat doet <Appeltje> <Click>quote:Op maandag 14 mei 2007 23:22 schreef E.T. het volgende:
dat is nog irritanter dan een nieuw venster![]()
ik wil gewoon bij een click een nieuw tabblad ipv een venster
moet ik dan toch terug naar dat inferieure Firefox?
Wij bankhangen met een laptop op.... tadaaa... de schootquote:Op maandag 14 mei 2007 23:27 schreef Sjoewe het volgende:
Als je dus een externe muis gebruikt, kan je met het scrollwheel clicken.
quote:Op maandag 14 mei 2007 23:26 schreef E.T. het volgende:
ik wil geen twee handen hoeven gebruiken bij het aanklikken van een link..
dus geen <appeltje><click>, ik wil gewoon alleen maar <click>
Dat is zuig, ik wil ook kunnen raten enzo.quote:Op maandag 14 mei 2007 19:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je kunt wel je bibliotheek over het netwerk delen
Apple bellen, batterij ruilen...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:09 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb nu al een tijd een probleem met mijn macbook...
Dat ie, als ik op accu werk, bij ong. 40% gewoon gelijk *baf* uitvalt..
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:09 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb nu al een tijd een probleem met mijn macbook...
Dat ie, als ik op accu werk, bij ong. 40% gewoon gelijk *baf* uitvalt..
Ben benieuwd. Volgens mij is het allemaal net iets te snel na introductie van het Santa Rosa platform. Of het moet echt om een aankondiging gaan, met levering over 1 of 2 maanden.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 07:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Inderdaad gewoon ruilen; ik had binnen twee dagen een UPS mannetje aan de deur met een nieuwe.
Overigens zijn er sterke geruchten dat er vandaag nieuwe MB(P) worden aangekondigd.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 08:40 schreef super-muffin het volgende:
Volgens MacRumors vandaag nieuwe MacBook (Pro)'s
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 07:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Volgens mij is het allemaal net iets te snel na introductie van het Santa Rosa platform. Of het moet echt om een aankondiging gaan, met levering over 1 of 2 maanden.
Ook volgens ThinkSecret:quote:Op dinsdag 15 mei 2007 08:40 schreef super-muffin het volgende:
Volgens MacRumors vandaag nieuwe MacBook (Pro)'s
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |