Op de site van het KNMIquote:De Bilt heeft inmiddels al meer dan 100 mm aan meiregen opgevangen. Ook met Hemelvaartsdag houden we het niet droog maar daarna nemen de neerslagkansen af en wordt het geleidelijk ook weer wat warmer (Nader verklaard- het weer op Hemelvaartsdag).
Opwarming is uitgesteld èn minder hevig geworden in de laatste runs... nu wordt het vanaf tweede helft van volgende week warmer (tot zo'n 25 graden ofzo). Maar 13 graden is onzin hoor, dat wordt het voorlopig niet meer.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:59 schreef Adelante het volgende:
Is er al wat meer duidelijkheid/voorkennis over die aanstaande opwarming? Mijn accuweather zegt namelijk dat het dinsdag 13 graden wordt
Laat ik nou net in het westen wonen,niet in het uiterste maar okej.quote:Zo laat het Amerikaanse model (de uitdraai van afgelopen nacht) de buien in de loop van zondag al sterk activeren boven het dan vrij warme Duitsland en worden wij op een haar na gemist, terwijl de berekeningen van het Europese model zo’n beetje de helft van ons land zondagavond (laat) met de felle regen- en onweersbuien laten kennismaken. Alleen in het uiterste westen en noordwesten gebeurt er dan niets en blijft het droog.
Tja, ze kunnen goed zeiken daarquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
Op weerwoord hoor ik iemand klagen dat die maar 9mm heeft gehad, een tegenvaller! zijn maand totaal 137mm of zow, hoezo sneu![]()
Erger me daar dood aan, en dan zit iemand anders nog te zeuren dat het gort droog isquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Tja, ze kunnen goed zeiken daar
Ach ja, mensen zonder verstand hequote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Erger me daar dood aan, en dan zit iemand anders nog te zeuren dat het gort droog isterwijl die ook al 130+mm heeft
![]()
walgelijk!
Ja iddquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:39 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ach ja, mensen zonder verstand he
Ja iddquote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:17 schreef highway101 het volgende:
weerwoord![]()
Dat is gewoon zo'n zeikforum, ben je het niet eens met de algemene opinie wordt je virtueel afgeslacht
Radarbeeld? Neerslag over 1 dag? 1 maand?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:36 schreef pfaf het volgende:
Heeft KNMI ook een neerslagkaart?
Doe maar één dag ofzo.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Radarbeeld? Neerslag over 1 dag? 1 maand?
Staan ze allemaal op een rijquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Doe maar één dag ofzo.
Een beetje als:
[afbeelding]
maar dan van het verleden dus.
Ooh van het verleden? Oef weet ik zo niet. Om welk datum gaat het?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Doe maar één dag ofzo.
Een beetje als:
[afbeelding]
maar dan van het verleden dus.
quote:... central France ... Benelux ... NW Germany ...
Mainly diurnally-driven TSTMS should form again over the Iberian Peninsula as well as over France and possibly also over Benelux and Germany. Deep shear with up to 15 m/s over NW Germany and central France may become marginally supportive of a few organized TSTM cells, which should predominantly be of multicellular nature. GFS simulates regions of 10 m/s 0-1 km shear over Benelux and SW Germany, but somewhat displaced from the regions of positive CAPE. Nonetheless, shear profiles and storm evolution should be monitored for possible tornadic mesocyclones over these regions on Sunday. At this time, the risk seems to be too low for a categorical outlook, though an upgrade may become necessary on Sunday.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |