Nouja, na 1 les kan ik dat nog moeilijk zeggen. Het moet het in ieder geval wel gaan wordenquote:Op woensdag 17 maart 2010 10:30 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Hardlopen is een onderdeel van onze levensstijl.
Hardloopsokken zijn voornamelijk vochtafdrijvend. Gewone sokken hebben deze eigenschappen niet. Daardoor is de kans op blaren groterquote:Op woensdag 17 maart 2010 09:21 schreef Bob. het volgende:
Zijn sokken zo belangrijk dan? Ik draag altijd normale sokken, maar heb nooit ergens last van hoor.
En zo'n Nike ding met je iPod lijkt me zo tof.Misschien als ik iets minder blut ben.
Ik heb er ook pas 5 lessen op zitten, maar ik moet zeggen dat het er al aardig op begint te lijken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:39 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Nouja, na 1 les kan ik dat nog moeilijk zeggen. Het moet het in ieder geval wel gaan worden
quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:23 schreef Krullehoofd het volgende:
Oh wat leuk, nog een hardloop topic
Ik heb ook nooit gezegd dat je schoenen niet goed zijn? Ik heb zelf Saucony's, ben er erg tevreden mee. Ik heb het alleen over niet-hardloopschoenen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
... Maar om nou te zeggen dat mn sauconys van 70 euro niet goed zijn, omdat ze onder de 100 euro zijn, gaat ook wat ver.
Een advies is belangrijk, maar die verkopers zien ook gewoon dollartekens in de ogen hoor. Zeker als je niet zo intensief sport heb je niet àlle poespas nodig.
Maar je rent wel elke dag? Tsja, ik hoop dat het goed gaat qua blessuresquote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:14 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik ben niet zo makkelijk tevreden nee![]()
maarja ik ren ook geen uur ofzo, hoogstens 30min/dag
Wanneer weet je eigenlijk dat je een blessure hebt?
Een dag niet hardlopen is ook training. Je spieren zijn zich dan aan het herstellen. Daar krijgen ze de tijd niet voor als je iedere dag hardloopt. En als je zometeen met een blessure helemaal niet meer kan gaan, wenste je dat je die hersteldagen toch gepakt had...quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:09 schreef GotC het volgende:
Ik baal ervan dat er elke keer een dag tussen zit dat ik niet mag hardlopen.
quote:
Klopt. Onderrug protesteerde gisteren wel wat, zoals verwacht...quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:13 schreef The_Hives het volgende:
[..]
![]()
loop wel al een paar jaar, maar toch leuk om te volgen
Jij net begonnen las ik
dus niet meteen te gek van start en rustig opbouwen. Hoeveel km/tijd gelopen dinsdag?quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:14 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Klopt. Onderrug protesteerde gisteren wel wat, zoals verwacht...
Ik liep de eerste les van onze vlaamse vriendin Evy, das bij elkaar slechts 18 minuten. Waarvan 9 wandelenquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:23 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dus niet meteen te gek van start en rustig opbouwen. Hoeveel km/tijd gelopen dinsdag?
GotC loopt je er natuurlijk dik uit
Vuurvliegje leert snelquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:11 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Een dag niet hardlopen is ook training. Je spieren zijn zich dan aan het herstellen. Daar krijgen ze de tijd niet voor als je iedere dag hardloopt. En als je zometeen met een blessure helemaal niet meer kan gaan, wenste je dat je die hersteldagen toch gepakt had...
Dat is helemaal waar, heb je gelijk inquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:11 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Een dag niet hardlopen is ook training. Je spieren zijn zich dan aan het herstellen. Daar krijgen ze de tijd niet voor als je iedere dag hardloopt. En als je zometeen met een blessure helemaal niet meer kan gaan, wenste je dat je die hersteldagen toch gepakt had...
Evy begint eerst wel met 2x1 min, dan 2x2 min, 1x3 min. Bij een ander Podcast schema moest ik 10x1 min doen, vond dat veel vermoeiender en had meer last van alles qua spieren erna.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:19 schreef de_nachtwacht het volgende:
Ik ga vanavond ook weer hardlopen, alleen begin ik wel veel rustiger dan sommigen van jullie hier. De vorige keer dat ik begon met hardlopen deed ik ook zonder problemen 4x3 omdat ik 5x1 zo weinig vond, maar dat heb ik toen vrij snel moeten bekopen met blessures. Ik heb m'n lesje wel geleerd en begin mooi bij het begin, hoe graag ik ook de eerste twee weken van het schema zou skippen.
Opvallend dat Evy in vergelijking met de beginnersschema's op hardloopschema.nl bijvoorbeeld, ook al meteen begint met 2 en 3 minuten hardlopen. Op zich lijkt Evy mij wel een erg leuk systeem, dus misschien dat ik later wel overstap.
Belangrijkste van alles is dat jezelf niet direct over de kop gaat lopen. Heel veel mensen lopen te hard, vooral beginners. Je moet eigenlijk zo hard lopen dat het nog mogelijk is om alleen door je neus adem te halen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Evy begint eerst wel met 2x1 min, dan 2x2 min, 1x3 min. Bij een ander Podcast schema moest ik 10x1 min doen, vond dat veel vermoeiender en had meer last van alles qua spieren erna.
Maar door het rustig aan te doen is wel verstandiger, vooral als je al blessures hebt gehad
Of kan praten, wat een beetje gek is als je in je eentje loopt hahaquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:30 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Belangrijkste van alles is dat jezelf niet direct over de kop gaat lopen. Heel veel mensen lopen te hard, vooral beginners. Je moet eigenlijk zo hard lopen dat het nog mogelijk is om alleen door je neus adem te halen.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:00 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Lol, thanks.Ik heb dan ook bijna de hele topicreeks in Sport uit.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Of kan praten, wat een beetje gek is als je in je eentje loopt haha
En dat je nog normaal kunt praten, staat heel groot, vet gedrukt en met uitroeptekens op mijn hardloopschema.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:30 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Belangrijkste van alles is dat jezelf niet direct over de kop gaat lopen. Heel veel mensen lopen te hard, vooral beginners. Je moet eigenlijk zo hard lopen dat het nog mogelijk is om alleen door je neus adem te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |