Ja, mits aanvullend/of soort verzekering, maar vanaf 2008 gaat de pil terug naar de basisquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:13 schreef xxjosjex het volgende:
Weet iemand misschien ook of de Mycrogynon 20 ook vergoed word door de zorgverzekeraar?!
Mogen we weten waarom?quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:43 schreef Addict89 het volgende:
Ik ga vanaf volgende maand de omgekeerde overstap maken, van 20 naar 30, dus even tvp.
Ok, ik heb net van de huisarts een maand proef gekregen. Hij had het ook over doorbraakbloedingen. Ik ga het bekijken hoe het werkt....quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:10 schreef Addict89 het volgende:
Ja hoor, krijg telkens aan het eind van de strip doorbraakbloedingen en kan dus ook nooit doorslikken, en dat is een beetje irritant.
Hoop toch dat ik daar geen last van heb, aangezien ik em nu doorslik zodat ik nog voor mijn vakantie ongesteld word en tijdens de vakantie niet....quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:50 schreef Rosella het volgende:
Ik ben van 30 naar 20 gegaan (onder het motto: met hoe minder hormonen ik af kan, hoe beter), maar werd na 4 weken toch ongesteld, ondanks dat ik 'm doorslikte. Toch maar terug naar 30 gegaan dus, want dan kan ik weer fijn 2 strips achter elkaar nemen.
Zelfs als je het wilt doen ze dat toch niet tenzij je op z'n minst vijf kinderen hebt of bijna in de overgang bent.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:56 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Pessarium, koperspiraal, mannen- of vrouwencondoom. Mja, of sterilisatie, maar dat was de bedoeling niet?
Overigens zweer ik bij de nuvaring. Werkelijk ideaal, superlage hormoondosis, weinig menstruatieklachten, niet vaak aan hoeven denken... heerlijk!
Bedankt voor je heldere uitleg. Nou, ik geef het een kans want tja... anders kom ik er nooit achter en blijf ik altijd maar twijfelenquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:48 schreef loveli het volgende:
Ten eerste: gefeli, altijd goed om te zien dat mensen minder troep in hun lichaam willen.
De ten tweede is misschien wat negatiever. Het in M20 gebruikte hormoon heeft een licht androgene werking. Als je last had van puistjes met een hormonale oorzaak, zou microgynon kunnen bijdragen aan een slechtere huid.
De hormonen in de Diane hebben een anti-androgeen effect, waardoor puistjes verdwijnen. Het actieve ingredient tegen puistjes heeft als negatieve bijwerking dat je er depressieve gevoelens van kunt krijgen, dus wat dat betreft ben ik zeker niet voor de Diane.
Veel vrouwen hebben geen last van Microgynon, zeker niet de M20 omdat deze laag gedoseerd is. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt. De eerste periode moet je lichaam even wennen aan de omschakeling, na een maand of 3 tot zes kun je het resultaat beoordelen.
Ik hoop dat M20 voor jou de goede oplossing is. Als je toch weer last krijgt van puistjes, kun je overwegen om over te stappen naar de Yasmin, die is wat neutraler dan Microgynon. Nadeel daarvan is weer dat de kans op trombose wat hoger is, geloof ik. Jammer genoeg is er nog niets op de markt waar helemaal geen nadelen aan zitten.
Succes ermee!
ja ik meen dat het die is ja....quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:49 schreef loveli het volgende:
Dat is waarschijnlijk een minipil, mogelijk de Cerazette. Heel stipt hoeft dat volgens mijn gegevens niet meer. Laat ons even weten wat je ervan vindt!
De minipil wordt ook aan vrouwen die borstvoeding geven voorgeschreven, omdat er geen oestrogeen in zit (wel een progestageen, maar dat is een zwangerschapshormoon en de gemiddelde baby zou daar na een maand of 9 toch wel aan gewend moeten zijn).
http://www.anticonceptie-online.nl/minipil.htm
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |