abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49343081
Wie heeft er ervaring (goed of slecht) met de microgynon 20???

Ik gebruik nu de Diane 35 (al meer dan 7 jaar) maar ik wil heel graag eens overstappen op een andere pil en deze pil heeft een hele lage dosering hormonen.

Ik zou graag eens willen weten of er dames zijn die deze pil gebruiken!
The secret of getting ahead is getting started
pi_49343635
Het is een lichtere variant pil en even betrouwbaar als de Microgynon 30.
Zelf slik ik nog de Microgynon 30 maar ik wil wel naar de 20.
pi_49343841
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:00 schreef Poison-Ivy het volgende:

Ik gebruik nu de Diane 35 (al meer dan 7 jaar) maar ik wil heel graag eens overstappen op een andere pil en deze pil heeft een hele lage dosering hormonen.

ik ben toendertijd ook overgestapt van de Diana 35 naar de Microgynon 30, de Diana 35 is een zwaardere pil, heb je een acne-huid?
pi_49346998
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:20 schreef enter het volgende:

[..]

ik ben toendertijd ook overgestapt van de Diana 35 naar de Microgynon 30, de Diana 35 is een zwaardere pil, heb je een acne-huid?
Ik had een acne huid, gelukkig maar (alleen nog de littekentjes maarja). Het zal dus een probeersel worden (dat overstappen) want als ik merk dat mijn acne weer terug komt, dan ga ik weer over op de Diane 35.

Alleen vraag ik me af wat de effecten zijn van de diane op mijn lichaam zo lang. Ik heb wel altijd erg zware hoofdpijn in de stopweek, zo kan ik er eens achterkomen of dat bij een andere pil misschien anders is.
Ik ben ook best vaak moe en wisselde stemmingen enzo, ik weet niet of de pil daar invloed op heeft maar het valt altijd te proberen om eens over te stappen op een lichtere pil. Al weegt niks op tegen acne weer terug krijgen maar dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn
pi_49348970
De Diana 35 bevat meer oestrogenen en progestagenen hormonen dan de microgynon 30/20.
De progestageen stof zorgt er uiteindelijk voor dat de talg productie wordt afgeremd.
Dus dat je toch weer last van puistjes krijgt is zeker mogelijk.

Voordelen/Nadelen oestrogenen en progestagenen .
http://users.telenet.be/webruimtemw/Menopauze/hrt.html

Eigenlijk ben ik wel super benieuwd wat de dokter zegt wanneer iemand gewoon niet wil stoppen met de Diana... Of het echt zo erg is?!?

Hoofdpijn of migraine is een symptoom die bij de ongesteldheid hoort. Tijdens de stopweek wordt er veel vocht vastgehouden in het lichaam, probeer echt elke dag 2 liter water te drinken, voldoende fruit, groente en minder vet. Lichte depressies horen er ook bij.

En ook veel groene thee drinken natuurlijk

Heb je toch het idee dat jou stopweek heviger is dan normaal (denk aan vrouwen uit je omgeving), google dan eens op Het Premenstrueel Syndroom (PMS).
  maandag 14 mei 2007 @ 00:48:34 #6
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49350570
Als je Diane35 slikt tegen de acne zou ik zeker GEEN microgynon welknummerdanook nemen!
Het progesteron in microgynon is nogal androgeen en verergerd acne dus. In de bijsluiter staat een waarschuwing het niet te geven aan vrouwen waarvan bekend is dat ze acne-gevoelig zijn (Niet dat alle artsen deze bijsluiters ook lezen of zelfs acneproblemen zelfs maar serieus nemen.)

Ikzelf adviseer marvelon of yasmin welke anti-androgene progesteron bevatten en dus juist een verminderend effect op acne hebben.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_49350578
wat kun je gebruiken als je geen pil wilt slikken?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_49352834
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:49 schreef zhe-devilll het volgende:
Anticonceptiepleister
De anticonceptiepleister moet je 1x per week op je lichaam plakken. Hij beschermt je tegen zwangerschap met behulp van hormonen die via je huid aan je lichaam worden afgegeven.
De anticonceptiepleister geeft je een regelmatige, maandelijkse menstruatie. Uitstellen van de menstruatie behoort tot de mogelijkheden.

Anticonceptiering
De anticonceptiering is een zachte, flexibele kunststof ring die je in je vagina draagt. Met minder hormonen dan bij de pil, maar even betrouwbaar. Het inbrengen doe je zelf en gaat net zo gemakkelijk als een tampon. Na 3 weken verwijder je de ring en volgt een ringvrije week. Daarna breng je een nieuwe ring in die je opnieuw 3 weken draagt.
De anticonceptiering geeft je een regelmatige, maandelijkse menstruatie. Uitstellen van de menstruatie behoort tot de mogelijkheden.

Anticonceptiestaafje
Het anticonceptiestaafje is een klein staafje dat door een arts in je arm, net onder de huid, wordt ingebracht en dat je met behulp van een hormoon 3 jaar beschermt tegen zwangerschap. Met deze methode heb je geen controle over je menstruatie. Het bloedingspatroon kan variëren. Als je wilt stoppen met een anticonceptiestaafje, moet je arts hem verwijderen.

Hormoonspiraaltje
Het hormoonspiraaltje is een variant op het koperspiraaltje dat geen hormonen bevat. het wordt door een arts in je baarmoeder gebracht. Met behulp van hormonen biedt het je 5 jaar bescherming. Met deze methode heb je geen controle over je menstruatie. Het bloedingspatroon kan variëren. Als je met het hormoonspiraaltje wilt stoppen, moet je arts deze verwijderen.

maandag 14 mei 2007 @ 10:15:51 #9
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49355025
Over de anticonceptiering (Nuvaring) loopt een speciaal topic in SEX, zhe-devilll.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 14 mei 2007 @ 10:36:01 #10
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_49355542
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:14 schreef enter het volgende:
Het is een lichtere variant pil en even betrouwbaar als de Microgynon 30.
Zelf slik ik nog de Microgynon 30 maar ik wil wel naar de 20.
Zijn er nog voordelen aan om van 30 naar 20 te gaan naast het hormoongehalte? Ben zelf ook al jaren aan de 30 en misschien is dit voor mij ook interessant?
Wat zijn je overwegingen om dit te doen?
It's all a blur!!!
pi_49355649
quote:
Op maandag 14 mei 2007 10:15 schreef Natalie het volgende:
Over de anticonceptiering (Nuvaring) loopt een speciaal topic in SEX, zhe-devilll.
En daar kreeg ik me toch een gigantisch kraterlandschap van! Ik zwéér bij de Diane, nooit meer wat anders voor mij. Mij is geadviseerd eens in de twee maanden een stopweek te houden, scheelt toch weer de helft aan klachten.
pi_49355976
Ik zit er ook sterk over te denken over te stappen naar een andere pil, hou dit topic even in de gaten
  Vis een optie? maandag 14 mei 2007 @ 11:20:23 #13
70532 loveli
N
pi_49356659
Eenfase pillen zijn grofweg in te delen in drie soorten:
Pillen met een licht androgeen (mannelijk) effect, daar valt microgynon onder.
Pillen met een licht anti-androgeen effect, daar valt Diane35 onder.
Pillen die redelijk neutraal zijn, bv. Yasmin.

Diane35 staat niet geregistreerd als ac-pil, maar als medicijn met anti-androgene werking! Omdat je niet zwanger mag worden bij het slikken van dat werkzame bestanddeel is er nog een hormoon aan toegevoegd waardoor het een betrouwbare anti-conceptieve werking heeft. Voor het gemak wordt deze pil vaak voorgeschreven, maar het is geen gewone ac-pil.

Door het slikken van microgynon kan de acne terugkomen/verergeren, M20 zal dat effect minder hebben dan M30. De een heeft er weinig last van, de ander merkt het meteen. Volgens mij heeft de Mirena vergelijkbare hormonen, dus als je slecht reageert op Microgynon kun je die beter ook niet proberen (ff nakijken voor de zekerheid, ik zit hier uit m'n hoofd te typen).

Microgynon en pillen met dezelfde samenstelling (rigevidon, nog eentje waarvan ik niet op de naam kan komen) worden al meer dan 30 jaar door veel vrouwen (>1.000.000) gebruikt zonder al te veel problemen. Omdat de groep gebruiksters zo groot is, zullen er in absolute getallen genoeg wat vrouwen zijn die er niet goed op reageren. Het is volgens mij de meest gebruikte pil in NL.

Alleen door het zelf te proberen weet je hoe jij erop reageert.
crap in = crap out
pi_49357665
Ik slik al jaren Microgynon 30 naar alle tevredenheid.Wist niet eens dat er een 20 is ,ben nu wel benieuwd naar de verschillen.
01-08-2008
pi_49370482
Ik had eerst microgynon maar toen ik laatst bij de apotheek nieuwe wilde halen, kreeg ik rigevidon mee. Volgens de apotheker was het hetzelfde, maar verkochtten ze tegenwoordig deze, ofzo. Ik heb naar de samenstelling gekeken, en die was inderdaad praktisch hetzelfde. Maar weet hier dan nog iemand wat het verschil is?
  Vis een optie? maandag 14 mei 2007 @ 18:01:56 #16
70532 loveli
N
pi_49372286
De hulpstoffen kunnen anders zijn. De meeste vrouwen zullen geen of weinig verschil merken. Hulpstoffen kunnen invloed hebben op hoe snel de pil in je bloed wordt opgenomen. Als je 'em inslikt, valt de tablet uit elkaar. Vergelijk het met een King pepermuntje en eentje van Faam, die van King blijft langer intact en die van Fam valt sneller uit elkaar. Dat kan het effect zijn van die hulpstoffen.

Als de pil sneller uit elkaar valt kan dat invloed hebben op de snelheid waarmee je het opneemt in je bloed. De hoeveelheid hormonen is gaelijk, maar het kan zijn dat je ineens een wat grotere hoeveelheid tegelijk in je bloed opneemt (of juist minder). In principe geen probleem, behalve als jij net een van die vrouwen bent die het wel merkt.

Er zijn 3 pillen met deze samenstelling. De prijzen lagen eerst ver uit elkaar, verzekeraars betalen liever de goedkoopste dan de duurste. Rigevidon is inmiddels niet meer de goedkoopste, maar de meeste verzekeraars hebben met apotheken afgesproken dat rigevidon wordt meegegeven ipv microgynon.
crap in = crap out
pi_49372549
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:06 schreef appelbanaancitroen het volgende:
Ik had eerst microgynon maar toen ik laatst bij de apotheek nieuwe wilde halen, kreeg ik rigevidon mee. Volgens de apotheker was het hetzelfde, maar verkochtten ze tegenwoordig deze, ofzo. Ik heb naar de samenstelling gekeken, en die was inderdaad praktisch hetzelfde. Maar weet hier dan nog iemand wat het verschil is?
Precies hetzelfde.
pi_49372780
Microgynon 20 is de laaggedoseerde variant van Microgynon 30, maar even betrouwbaar en veilig. Je hebt nu dus de mogelijkheid om een nog lichtere variant te kiezen. Ook handig voor erg jonge meiden die al last hebben van menstruatie klachten.
Echter zijn veel apotheken van de Microgynon 30 naar Rigvedon gegaan, en deze patienten kunnen weer terug naar Microgynon 20, beetje ingewikkeld voor de patient.

Waarom?
Je krijgt maar max 20 microgram oestrogeen binnen.
pi_49373504
quote:
Op maandag 14 mei 2007 11:20 schreef loveli het volgende:

Door het slikken van microgynon kan de acne terugkomen/verergeren, M20 zal dat effect minder hebben dan M30. De een heeft er weinig last van, de ander merkt het meteen. Volgens mij heeft de Mirena vergelijkbare hormonen, dus als je slecht reageert op Microgynon kun je die beter ook niet proberen (ff nakijken voor de zekerheid, ik zit hier uit m'n hoofd te typen).
Is het dan misschien ook zo dat bij het overstappen van M30 naar M20 je acne vermindert?
Sweet and innocent...
  maandag 14 mei 2007 @ 18:48:33 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49373571
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:00 schreef Poison-Ivy het volgende:

Ik slik de 30, de 20 is lichter. Ik ben er heel erg tevreden over. Iedereen riep altijd dat je van de pil dikker werdt e.d, nooit wat van gemerkt. Ik werd wel dikker,maar niet door de pil

Ik had altijd ontzettend last van buikpijn tijdens de menstruatie, sinds ik de pil slik is dat vele malen minder.

goeie ervaring dus
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 14 mei 2007 @ 18:49:52 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49373607
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:49 schreef zhe-devilll het volgende:
Spiraal,nuva ring, implanon, en condooms
  Forum Admin maandag 14 mei 2007 @ 18:50:06 #22
58651 crew  murp
murp
pi_49373614
ik dacht altijd dat er maar 1 soort pil was
  maandag 14 mei 2007 @ 18:52:30 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49373698
quote:
Op maandag 14 mei 2007 18:50 schreef murp het volgende:
ik dacht altijd dat er maar 1 soort pil was
nee man, er zijn tig soorten pillen
quote:
eenfase pillen

Merknaam

Progestageen

Oestrogeen: ethinylestradiol

Cilest norgestimaat: 250 microgram
35 microgram

Diane 35 cyproteronacetaat: 2 milligram 35 microgram
Femodeem gestodeen: 75 microgram 30 microgram
Harmonet gestodeen: 75 microgram 20 microgram
Lovette levonorgestrel: 100 microgram 20 microgram
Marvelon desogestrel: 150 microgram 30 microgram
Mercilon desogestrel: 150 microgram 20 microgram
Meliane desogestrel: 75 microgram 20 microgram
Mycrogynon 30 levonorgestrel: 150 microgram 30 microgram
Microgynon 50 levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Ministat lynestrenol: 750 microgram 37,5 microgram
Minulet gestodeen: 75 microgram 30 microgram
Modicon norethisteron: 500 microgram 35 microgram
Neocon norethisteron: 1 milligram 35 microgram
Neogynon 21 levonorgestrel: 250 microgram 50 microgram
Neo Stediril levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Stediril-d levonorgestrel: 250 microgram 50 microgram
Stediril 30 levonorgestrel: 150 microgram 30 microgram
Yasmin drospirenon: 3 milligram 30 microgram
quote:
2 fase pillen

Merknaam

Progestageen

Binordiol fase 1> levonorgestrel: 50 microgram 50 microgram
fase2> levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Gracial fase 1> desogestrel: 25 microgram 40 microgram
fase 2> desogestrel: 125 microgram 30 microgram
Ovidol fase 1> - 50 microgram
quote:
3 fase pillen

Merknaam

Progestageen

Tri-Minulet fase 1> gestodeen: 50 microgram 30 microgram
fase 2> gestodeen: 70 microgram 40 microgram
fase 3> gestodeen: 100 microgram 40 microgram
Trigynon fase 1> levonorgestrel: 50 microgram 30 microgram
fase 2> levonorgestrel:75 microgram 40 microgram
fase 3> levonorgestrel:125 microgram 30 microgram
Trinordiol fase 1> levonorgestrel: 50 microgram 30 microgram
fase 2> levonorgestrel: 75 microgram 40 microgram
fase 3> levonorgestrel: 125 microgram 30 microgram
Trinovum fase 1> norethisteron 500 microgram 35 microgram
fase 2> norethisteron 750 microgram 35 microgram
fase 3> norethisteron 1000 microgram 35 microgram
Triodeen fase 1> gestodeen: 50 microgram 30 microgram
fase 2> gestodeen: 70 microgram 40 microgram
fase 3> gestodeen: 100 microgram 30 microgram
pi_49379313
..... Hoop informatie....Als ik de MIC30 al zou slikken, en die bevalt goed, zou ik zeker overstappen op de MIC20.... hoe minder hormonen hoe beter toch?! Maar ja de Diane 35 is een ander verhaal.
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:48 schreef Spacehamster het volgende:
Als je Diane35 slikt tegen de acne zou ik zeker GEEN microgynon welknummerdanook nemen!
Het progesteron in microgynon is nogal androgeen en verergerd acne dus. In de bijsluiter staat een waarschuwing het niet te geven aan vrouwen waarvan bekend is dat ze acne-gevoelig zijn (Niet dat alle artsen deze bijsluiters ook lezen of zelfs acneproblemen zelfs maar serieus nemen.)

Ikzelf adviseer marvelon of yasmin welke anti-androgene progesteron bevatten en dus juist een verminderend effect op acne hebben.
Nou dat zou dus werkelijk stom zijn, als de huisarts mij de Microgynon gaat geven terwijl ik acne gevoelig ben....
Dus de Mic20 zou de acne bevorderen??? Nou dat wil ik natuurlijk niet. Maar misschien valt het mee...daar zal ik dus achterkomen als ik eventueel ga beginnen...ik ben nu weer aan het twijfelen.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:21:37 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49379380
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:20 schreef Poison-Ivy het volgende:
..... Hoop informatie....Als ik de MIC30 al zou slikken, en die bevalt goed, zou ik zeker overstappen op de MIC20.... hoe minder hormonen hoe beter toch?! Maar ja de Diane 35 is een ander verhaal.
[..]

Nou dat zou dus werkelijk stom zijn, als de huisarts mij de Microgynon gaat geven terwijl ik acne gevoelig ben....
Dus de Mic20 zou de acne bevorderen??? Nou dat wil ik natuurlijk niet. Maar misschien valt het mee...daar zal ik dus achterkomen als ik eventueel ga beginnen...ik ben nu weer aan het twijfelen.
ja ach, ik heb geen last van de 30 dus waarom zou ik overstappen op de 20. De 20 kan mn menstruatiepijn weer verergeren. Neh, ik hou het bij de 30
pi_49379561
quote:
Dat is mij dus gebeurd.
Ik wilde iets anders dan de diane pil, ging naar de huisarts voor de nuvaring, en kwam thuis met microgynon (vraag me niet hoe hij me heeft omgeluld).

En ja, je krijgt er pukkels van, drama! En niet alleen pukkels, maar je gaat er ook heel ongezond uitzien, dat had ik tenminste wel. Ik leek wel 10 jaar ouder, bleek, lijntjes om mijn ogen... Daarnaast kreeg ik ook last van hoofdpijn en tussentijdse bloedingen. Na 2 maanden ben ik hardhollend weer naar de dok gegaan voor mijn oude vertrouwde receptje voor de diane.

Nu zal het voor iedereen anders zijn hoor...misschien nog maar wat reacties afwachten voordat je een beslissing neemt?
  Vis een optie? maandag 14 mei 2007 @ 21:34:40 #27
70532 loveli
N
pi_49380059
quote:
Op maandag 14 mei 2007 18:46 schreef Innocence het volgende:

[..]

Is het dan misschien ook zo dat bij het overstappen van M30 naar M20 je acne vermindert?
Er zitten minder hormonen in, dus die kans bestaat zeker. Maar bedenk wel dat je dan nog steeds hormonen slikt met een androgeen effect.
crap in = crap out
pi_49382617
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:49 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Ik had een acne huid, gelukkig maar (alleen nog de littekentjes maarja). Het zal dus een probeersel worden (dat overstappen) want als ik merk dat mijn acne weer terug komt, dan ga ik weer over op de Diane 35.

Alleen vraag ik me af wat de effecten zijn van de diane op mijn lichaam zo lang. Ik heb wel altijd erg zware hoofdpijn in de stopweek, zo kan ik er eens achterkomen of dat bij een andere pil misschien anders is.
Ik ben ook best vaak moe en wisselde stemmingen enzo, ik weet niet of de pil daar invloed op heeft maar het valt altijd te proberen om eens over te stappen op een lichtere pil. Al weegt niks op tegen acne weer terug krijgen maar dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn
Ik slik zelf microgynon 20 maar ben ook vaak moe, veel wisselende stemmingen enzo dus weet niet of dat er tegen zou kunnen helpen
Maar je kan het natuurlijk altijd proberen
pi_49388308
quote:
Op maandag 14 mei 2007 08:27 schreef enter het volgende:

[..]

Anticonceptiepleister
De anticonceptiepleister moet je 1x per week op je lichaam plakken. Hij beschermt je tegen zwangerschap met behulp van hormonen die via je huid aan je lichaam worden afgegeven.
De anticonceptiepleister geeft je een regelmatige, maandelijkse menstruatie. Uitstellen van de menstruatie behoort tot de mogelijkheden.

Anticonceptiering
De anticonceptiering is een zachte, flexibele kunststof ring die je in je vagina draagt. Met minder hormonen dan bij de pil, maar even betrouwbaar. Het inbrengen doe je zelf en gaat net zo gemakkelijk als een tampon. Na 3 weken verwijder je de ring en volgt een ringvrije week. Daarna breng je een nieuwe ring in die je opnieuw 3 weken draagt.
De anticonceptiering geeft je een regelmatige, maandelijkse menstruatie. Uitstellen van de menstruatie behoort tot de mogelijkheden.

Anticonceptiestaafje
Het anticonceptiestaafje is een klein staafje dat door een arts in je arm, net onder de huid, wordt ingebracht en dat je met behulp van een hormoon 3 jaar beschermt tegen zwangerschap. Met deze methode heb je geen controle over je menstruatie. Het bloedingspatroon kan variëren. Als je wilt stoppen met een anticonceptiestaafje, moet je arts hem verwijderen.

Hormoonspiraaltje
Het hormoonspiraaltje is een variant op het koperspiraaltje dat geen hormonen bevat. het wordt door een arts in je baarmoeder gebracht. Met behulp van hormonen biedt het je 5 jaar bescherming. Met deze methode heb je geen controle over je menstruatie. Het bloedingspatroon kan variëren. Als je met het hormoonspiraaltje wilt stoppen, moet je arts deze verwijderen.

ehm laat ik het anders formuleren, als men geen hormonen troep wil slikken
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_49390983
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Condooms.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:02:34 #31
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_49391333
Mmmm nou laat ik het maar gewoon bij de M30 houden. Hij bevalt goed, alleen sinds ik ben verhuist vind ik het moeilijker om elke dag die pil te nemen omdat hij nu niet op een handige plek kan liggen als daarvoor. Gewenning....
It's all a blur!!!
pi_49392590
quote:

[..]

Pessarium, koperspiraal, mannen- of vrouwencondoom. Mja, of sterilisatie, maar dat was de bedoeling niet?

Overigens zweer ik bij de nuvaring. Werkelijk ideaal, superlage hormoondosis, weinig menstruatieklachten, niet vaak aan hoeven denken... heerlijk!
I had a signature once. It was awful.
  Vis een optie? dinsdag 15 mei 2007 @ 10:19:16 #33
70532 loveli
N
pi_49393159
quote:
Persona, Mini Sophia, NFP en andere vormen (anti)conceptie
crap in = crap out
pi_49393237
De nuvaring bevat niet minder hormonen dan een lichte pil hoor. Het is een misverstand dat de afgifte effectiever is dan bij de pil.
Het mooi kotsende meisje.
pi_49395537
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:22 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
De nuvaring bevat niet minder hormonen dan een lichte pil hoor. Het is een misverstand dat de afgifte effectiever is dan bij de pil.
Ik heb het vergeleken maar de nuva bevat zeker minder hormonen dan een lichte pil vanwege de lokatie van de afgifte. Bij de pil kun je nooit 100% zeker zeggen of alles wordt opgenomen; hij is niet voor niks onveiig bij diarree of overgeven.
  Vis een optie? dinsdag 15 mei 2007 @ 11:51:24 #36
70532 loveli
N
pi_49395697
Bij de pil kun je 100% zeker zeggen dat niet alles wordt opgenomen...
crap in = crap out
pi_49395702
Het wordt nog steeds opgenomen via de bloedbaan hoor. Het is gewoon handig gekozen door de fabrikant door de 'opbergplaats' in de buurt van de plaats van werking te kiezen, zodat lijkt of dat ook beter is, maar het moet nog steeds heel je bloedbaan door.
Het mooi kotsende meisje.
pi_49398862
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het wordt nog steeds opgenomen via de bloedbaan hoor. Het is gewoon handig gekozen door de fabrikant door de 'opbergplaats' in de buurt van de plaats van werking te kiezen, zodat lijkt of dat ook beter is, maar het moet nog steeds heel je bloedbaan door.
Jawel, maar vanwege de locatie weet je wel zeker dát het in e bloedbaan komt, en de pil moet eerst nog, tegelijekrtijd met ander voedsel etc door je slokdarm naar de maag , voordat het opgenomen wordt, zodat je nooit 100% zeker weet of hij wel 'veilig' aankomt....
pi_49404664
Ik slik Lovette. Zelfde 'sterkte' als de Mygrocynon 20, dus misschien ook een idee?
Ik wou nml perse een 'lichte' pil, puur 'geestelijk' hoor, ik wil niet van die zware rommel
Voor info: http://www.anticonceptiepil.nl/content/pgs/lovette/lovette.asp
pi_49406915
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:25 schreef Sense het volgende:

[..]

Dat is mij dus gebeurd.
Ik wilde iets anders dan de diane pil, ging naar de huisarts voor de nuvaring, en kwam thuis met microgynon (vraag me niet hoe hij me heeft omgeluld).

En ja, je krijgt er pukkels van, drama! En niet alleen pukkels, maar je gaat er ook heel ongezond uitzien, dat had ik tenminste wel. Ik leek wel 10 jaar ouder, bleek, lijntjes om mijn ogen... Daarnaast kreeg ik ook last van hoofdpijn en tussentijdse bloedingen. Na 2 maanden ben ik hardhollend weer naar de dok gegaan voor mijn oude vertrouwde receptje voor de diane.

Nu zal het voor iedereen anders zijn hoor...misschien nog maar wat reacties afwachten voordat je een beslissing neemt?
Ik ben in het verleden al eens een keer gestopt met de Diane en toen helemaal geen pil meer. Toen werd mijn acné echt veel.
Maar wat ik toen ook merkte na het stoppen van de diane: Veel haaruitval (en ik ben zo gehecht aan mijn volle bos haar), vettigere/doffe huid, mijn borsten werden kleiner ...... misschien dat je dat dus verstaat onder 'ongezond' uitzien ofzo.... je lichaam is zo gewend aan de hormonen en dan moet je ineens zonder. Ik ben toen dus ook weer snel aan de pil gegaan, ik vond het werkelijk erg die dingen! Maar ik hoop niet dat deze 'bijwerkingen' blijvend zijn...lijkt me ook niet want voordat je de pil slikte, ging het toch ook goed. Ik hoop dat niet weer mee te maken als ik stop of op een andere pil overga.

Ik heb trouwens besloten om deze maand nog even mijn vertrouwde Diane 35 pil te nemen ben beetje afgeschrikt
  Vis een optie? dinsdag 15 mei 2007 @ 16:56:51 #41
70532 loveli
N
pi_49407539
De haaruitval is tijdelijk. Net als bij zwangere vrouwen blijven haren langer in de groeifase tijdens het slikken van de pil. Wanneer je geen hormonen meer slikt, gaan ze weer over naar een 'normaal' patroon. Haren die door de hormonen langer in de groeifase waren dan normaal, zullen dan uitvallen om in rustfase te gaan. Het is heel normaal en niets om je zorgen over te maken, alleen wordt het niet duidelijk gezegd als je begint met de pil.
crap in = crap out
pi_49420339
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:56 schreef loveli het volgende:
De haaruitval is tijdelijk. Net als bij zwangere vrouwen blijven haren langer in de groeifase tijdens het slikken van de pil. Wanneer je geen hormonen meer slikt, gaan ze weer over naar een 'normaal' patroon. Haren die door de hormonen langer in de groeifase waren dan normaal, zullen dan uitvallen om in rustfase te gaan. Het is heel normaal en niets om je zorgen over te maken, alleen wordt het niet duidelijk gezegd als je begint met de pil.
Fijn, dat stelt toch gerust Maar het blijft een stom iets...zeker omdat je het gewoon gaat merken aan je haar
pi_49422902
Ik ben ook een keer weer teruggegaan naar een lichtere pil nadat ik 2 jaar Diane 35 had geslikt. Acne kwam meteen weer terug. En het heeft me toen weer een half jaar gekost om mn huid weer te krijgen zoals het daarvoor was...
pi_51555311
EVEN OMHOOG.....
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:24:35 #45
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_51556062
ik ben ee jaar geleden overgestapt van Microgynon 30 naar 20
dit omdat een lichtere pil mij prima leek

ik ben dik tevreden
nou moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met mijn ongesteldheid, PMS, acne, of de pil

maar iig nergens last van gehad
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 18 juli 2007 @ 09:15:24 #46
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_51583557
Als ik ook van 30 naar 20 over wil stappen, moet ik dat via de huisarts regelen. Of kan ik dat ook met de apotheker overleggen als ik mijn nieuwe strips ga halen?!

En ben je tijdens de overstap dan ook tijdelijk minder beschermd?
It's all a blur!!!
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:19:45 #47
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_51585174
even langs je huisarts gaan ja, hij moet je een receptje meegeven
dan krijg je in eerste instantie 3 strippen mee, als die bijna op zijn ga je terug naar de huisarts om te bespreken hoe het gaat en dan ga je er of mee verder, of terug naar je oude/iets anders

en je bent tijdens de overstap wel beschermd ja!
an urge to help mankind overcomes me
pi_51585718
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:54 schreef Ska-te het volgende:
Ik ben ook een keer weer teruggegaan naar een lichtere pil nadat ik 2 jaar Diane 35 had geslikt. Acne kwam meteen weer terug. En het heeft me toen weer een half jaar gekost om mn huid weer te krijgen zoals het daarvoor was...
Maar is het de bedoeling dat je de Diane 35 blijft gebruiken? het is een zware pil.
Er zijn ook andere mogelijkheden om acne tegen te gaan, in combinatie met een lichtere pil.
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:09:09 #49
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_51586690
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:19 schreef saaw het volgende:
even langs je huisarts gaan ja, hij moet je een receptje meegeven
dan krijg je in eerste instantie 3 strippen mee, als die bijna op zijn ga je terug naar de huisarts om te bespreken hoe het gaat en dan ga je er of mee verder, of terug naar je oude/iets anders

en je bent tijdens de overstap wel beschermd ja!
thanx, ik bel straks even naar het telefonisch spreekuur.
It's all a blur!!!
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:13:13 #50
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_51586803
Weet iemand misschien ook of de Mycrogynon 20 ook vergoed word door de zorgverzekeraar?!
It's all a blur!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')