ik ben toendertijd ook overgestapt van de Diana 35 naar de Microgynon 30, de Diana 35 is een zwaardere pil, heb je een acne-huid?quote:Op zondag 13 mei 2007 21:00 schreef Poison-Ivy het volgende:
Wie heeft er ervaring (goed of slecht) met de microgynon 20???
Ik gebruik nu de Diane 35 (al meer dan 7 jaar) maar ik wil heel graag eens overstappen op een andere pil en deze pil heeft een hele lage dosering hormonen.
Ik zou graag eens willen weten of er dames zijn die deze pil gebruiken!
Ik had een acne huid, gelukkig maar (alleen nog de littekentjes maarja). Het zal dus een probeersel worden (dat overstappen) want als ik merk dat mijn acne weer terug komt, dan ga ik weer over op de Diane 35.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:20 schreef enter het volgende:
[..]
ik ben toendertijd ook overgestapt van de Diana 35 naar de Microgynon 30, de Diana 35 is een zwaardere pil, heb je een acne-huid?
Anticonceptiepleisterquote:Op maandag 14 mei 2007 00:49 schreef zhe-devilll het volgende:
wat kun je gebruiken als je geen pil wilt slikken?
Zijn er nog voordelen aan om van 30 naar 20 te gaan naast het hormoongehalte? Ben zelf ook al jaren aan de 30 en misschien is dit voor mij ook interessant?quote:Op zondag 13 mei 2007 21:14 schreef enter het volgende:
Het is een lichtere variant pil en even betrouwbaar als de Microgynon 30.
Zelf slik ik nog de Microgynon 30 maar ik wil wel naar de 20.
En daar kreeg ik me toch een gigantisch kraterlandschap van! Ik zwéér bij de Diane, nooit meer wat anders voor mij. Mij is geadviseerd eens in de twee maanden een stopweek te houden, scheelt toch weer de helft aan klachten.quote:Op maandag 14 mei 2007 10:15 schreef Natalie het volgende:
Over de anticonceptiering (Nuvaring) loopt een speciaal topic in SEX, zhe-devilll.
Precies hetzelfde.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:06 schreef appelbanaancitroen het volgende:
Ik had eerst microgynon maar toen ik laatst bij de apotheek nieuwe wilde halen, kreeg ik rigevidon mee. Volgens de apotheker was het hetzelfde, maar verkochtten ze tegenwoordig deze, ofzo. Ik heb naar de samenstelling gekeken, en die was inderdaad praktisch hetzelfde. Maar weet hier dan nog iemand wat het verschil is?
Is het dan misschien ook zo dat bij het overstappen van M30 naar M20 je acne vermindert?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:20 schreef loveli het volgende:
Door het slikken van microgynon kan de acne terugkomen/verergeren, M20 zal dat effect minder hebben dan M30. De een heeft er weinig last van, de ander merkt het meteen. Volgens mij heeft de Mirena vergelijkbare hormonen, dus als je slecht reageert op Microgynon kun je die beter ook niet proberen (ff nakijken voor de zekerheid, ik zit hier uit m'n hoofd te typen).
Ik slik de 30, de 20 is lichter. Ik ben er heel erg tevreden over. Iedereen riep altijd dat je van de pil dikker werdt e.d, nooit wat van gemerkt. Ik werd wel dikker,maar niet door de pilquote:Op zondag 13 mei 2007 21:00 schreef Poison-Ivy het volgende:
Wie heeft er ervaring (goed of slecht) met de microgynon 20???
Ik gebruik nu de Diane 35 (al meer dan 7 jaar) maar ik wil heel graag eens overstappen op een andere pil en deze pil heeft een hele lage dosering hormonen.
Ik zou graag eens willen weten of er dames zijn die deze pil gebruiken!
Spiraal,nuva ring, implanon, en condoomsquote:Op maandag 14 mei 2007 00:49 schreef zhe-devilll het volgende:
wat kun je gebruiken als je geen pil wilt slikken?
nee man, er zijn tig soorten pillenquote:
quote:eenfase pillen
Merknaam
Progestageen
Oestrogeen: ethinylestradiol
Cilest norgestimaat: 250 microgram
35 microgram
Diane 35 cyproteronacetaat: 2 milligram 35 microgram
Femodeem gestodeen: 75 microgram 30 microgram
Harmonet gestodeen: 75 microgram 20 microgram
Lovette levonorgestrel: 100 microgram 20 microgram
Marvelon desogestrel: 150 microgram 30 microgram
Mercilon desogestrel: 150 microgram 20 microgram
Meliane desogestrel: 75 microgram 20 microgram
Mycrogynon 30 levonorgestrel: 150 microgram 30 microgram
Microgynon 50 levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Ministat lynestrenol: 750 microgram 37,5 microgram
Minulet gestodeen: 75 microgram 30 microgram
Modicon norethisteron: 500 microgram 35 microgram
Neocon norethisteron: 1 milligram 35 microgram
Neogynon 21 levonorgestrel: 250 microgram 50 microgram
Neo Stediril levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Stediril-d levonorgestrel: 250 microgram 50 microgram
Stediril 30 levonorgestrel: 150 microgram 30 microgram
Yasmin drospirenon: 3 milligram 30 microgram
quote:2 fase pillen
Merknaam
Progestageen
Binordiol fase 1> levonorgestrel: 50 microgram 50 microgram
fase2> levonorgestrel: 125 microgram 50 microgram
Gracial fase 1> desogestrel: 25 microgram 40 microgram
fase 2> desogestrel: 125 microgram 30 microgram
Ovidol fase 1> - 50 microgram
quote:3 fase pillen
Merknaam
Progestageen
Tri-Minulet fase 1> gestodeen: 50 microgram 30 microgram
fase 2> gestodeen: 70 microgram 40 microgram
fase 3> gestodeen: 100 microgram 40 microgram
Trigynon fase 1> levonorgestrel: 50 microgram 30 microgram
fase 2> levonorgestrel:75 microgram 40 microgram
fase 3> levonorgestrel:125 microgram 30 microgram
Trinordiol fase 1> levonorgestrel: 50 microgram 30 microgram
fase 2> levonorgestrel: 75 microgram 40 microgram
fase 3> levonorgestrel: 125 microgram 30 microgram
Trinovum fase 1> norethisteron 500 microgram 35 microgram
fase 2> norethisteron 750 microgram 35 microgram
fase 3> norethisteron 1000 microgram 35 microgram
Triodeen fase 1> gestodeen: 50 microgram 30 microgram
fase 2> gestodeen: 70 microgram 40 microgram
fase 3> gestodeen: 100 microgram 30 microgram
Nou dat zou dus werkelijk stom zijn, als de huisarts mij de Microgynon gaat geven terwijl ik acne gevoelig ben....quote:Op maandag 14 mei 2007 00:48 schreef Spacehamster het volgende:
Als je Diane35 slikt tegen de acne zou ik zeker GEEN microgynon welknummerdanook nemen!
Het progesteron in microgynon is nogal androgeen en verergerd acne dus. In de bijsluiter staat een waarschuwing het niet te geven aan vrouwen waarvan bekend is dat ze acne-gevoelig zijn (Niet dat alle artsen deze bijsluiters ook lezen of zelfs acneproblemen zelfs maar serieus nemen.)
Ikzelf adviseer marvelon of yasmin welke anti-androgene progesteron bevatten en dus juist een verminderend effect op acne hebben.
ja ach, ik heb geen last van de 30 dus waarom zou ik overstappen op de 20. De 20 kan mn menstruatiepijn weer verergeren. Neh, ik hou het bij de 30quote:Op maandag 14 mei 2007 21:20 schreef Poison-Ivy het volgende:
..... Hoop informatie....Als ik de MIC30 al zou slikken, en die bevalt goed, zou ik zeker overstappen op de MIC20.... hoe minder hormonen hoe beter toch?! Maar ja de Diane 35 is een ander verhaal.
[..]
Nou dat zou dus werkelijk stom zijn, als de huisarts mij de Microgynon gaat geven terwijl ik acne gevoelig ben....
Dus de Mic20 zou de acne bevorderen??? Nou dat wil ik natuurlijk niet.Maar misschien valt het mee...daar zal ik dus achterkomen als ik eventueel ga beginnen...ik ben nu weer aan het twijfelen.
Dat is mij dus gebeurd.quote:Nou dat zou dus werkelijk stom zijn, als de huisarts mij de Microgynon gaat geven terwijl ik acne gevoelig ben....
Er zitten minder hormonen in, dus die kans bestaat zeker. Maar bedenk wel dat je dan nog steeds hormonen slikt met een androgeen effect.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:46 schreef Innocence het volgende:
[..]
Is het dan misschien ook zo dat bij het overstappen van M30 naar M20 je acne vermindert?
Ik slik zelf microgynon 20 maar ben ook vaak moe, veel wisselende stemmingen enzo dus weet niet of dat er tegen zou kunnen helpenquote:Op zondag 13 mei 2007 22:49 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Ik had een acne huid, gelukkig maar (alleen nog de littekentjes maarja). Het zal dus een probeersel worden (dat overstappen) want als ik merk dat mijn acne weer terug komt, dan ga ik weer over op de Diane 35.
Alleen vraag ik me af wat de effecten zijn van de diane op mijn lichaam zo lang. Ik heb wel altijd erg zware hoofdpijn in de stopweek, zo kan ik er eens achterkomen of dat bij een andere pil misschien anders is.
Ik ben ook best vaak moe en wisselde stemmingen enzo, ik weet niet of de pil daar invloed op heeft maar het valt altijd te proberen om eens over te stappen op een lichtere pil. Al weegt niks op tegen acne weer terug krijgen maar dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn![]()
ehm laat ik het anders formuleren, als men geen hormonen troep wil slikkenquote:Op maandag 14 mei 2007 08:27 schreef enter het volgende:
[..]
Anticonceptiepleister
De anticonceptiepleister moet je 1x per week op je lichaam plakken. Hij beschermt je tegen zwangerschap met behulp van hormonen die via je huid aan je lichaam worden afgegeven.
De anticonceptiepleister geeft je een regelmatige, maandelijkse menstruatie. Uitstellen van de menstruatie behoort tot de mogelijkheden.
Anticonceptiering
De anticonceptiering is een zachte, flexibele kunststof ring die je in je vagina draagt. Met minder hormonen dan bij de pil, maar even betrouwbaar. Het inbrengen doe je zelf en gaat net zo gemakkelijk als een tampon. Na 3 weken verwijder je de ring en volgt een ringvrije week. Daarna breng je een nieuwe ring in die je opnieuw 3 weken draagt.
De anticonceptiering geeft je een regelmatige, maandelijkse menstruatie. Uitstellen van de menstruatie behoort tot de mogelijkheden.
Anticonceptiestaafje
Het anticonceptiestaafje is een klein staafje dat door een arts in je arm, net onder de huid, wordt ingebracht en dat je met behulp van een hormoon 3 jaar beschermt tegen zwangerschap. Met deze methode heb je geen controle over je menstruatie. Het bloedingspatroon kan variëren. Als je wilt stoppen met een anticonceptiestaafje, moet je arts hem verwijderen.
Hormoonspiraaltje
Het hormoonspiraaltje is een variant op het koperspiraaltje dat geen hormonen bevat. het wordt door een arts in je baarmoeder gebracht. Met behulp van hormonen biedt het je 5 jaar bescherming. Met deze methode heb je geen controle over je menstruatie. Het bloedingspatroon kan variëren. Als je met het hormoonspiraaltje wilt stoppen, moet je arts deze verwijderen.
Condooms.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ehm laat ik het anders formuleren, als men geen hormonen troep wil slikken
Pessarium, koperspiraal, mannen- of vrouwencondoom. Mja, of sterilisatie, maar dat was de bedoeling niet?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Persona, Mini Sophia, NFP en andere vormen (anti)conceptiequote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik heb het vergeleken maar de nuva bevat zeker minder hormonen dan een lichte pil vanwege de lokatie van de afgifte. Bij de pil kun je nooit 100% zeker zeggen of alles wordt opgenomen; hij is niet voor niks onveiig bij diarree of overgeven.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:22 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
De nuvaring bevat niet minder hormonen dan een lichte pil hoor. Het is een misverstand dat de afgifte effectiever is dan bij de pil.
Jawel, maar vanwege de locatie weet je wel zeker dát het in e bloedbaan komt, en de pil moet eerst nog, tegelijekrtijd met ander voedsel etc door je slokdarm naar de maag , voordat het opgenomen wordt, zodat je nooit 100% zeker weet of hij wel 'veilig' aankomt....quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het wordt nog steeds opgenomen via de bloedbaan hoor. Het is gewoon handig gekozen door de fabrikant door de 'opbergplaats' in de buurt van de plaats van werking te kiezen, zodat lijkt of dat ook beter is, maar het moet nog steeds heel je bloedbaan door.
Ik ben in het verleden al eens een keer gestopt met de Diane en toen helemaal geen pil meer. Toen werd mijn acné echt veel.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:25 schreef Sense het volgende:
[..]
Dat is mij dus gebeurd.
Ik wilde iets anders dan de diane pil, ging naar de huisarts voor de nuvaring, en kwam thuis met microgynon (vraag me niet hoe hij me heeft omgeluld).
En ja, je krijgt er pukkels van, drama! En niet alleen pukkels, maar je gaat er ook heel ongezond uitzien, dat had ik tenminste wel. Ik leek wel 10 jaar ouder, bleek, lijntjes om mijn ogen... Daarnaast kreeg ik ook last van hoofdpijn en tussentijdse bloedingen. Na 2 maanden ben ik hardhollend weer naar de dok gegaan voor mijn oude vertrouwde receptje voor de diane.
Nu zal het voor iedereen anders zijn hoor...misschien nog maar wat reacties afwachten voordat je een beslissing neemt?
Fijn, dat stelt toch gerustquote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:56 schreef loveli het volgende:
De haaruitval is tijdelijk. Net als bij zwangere vrouwen blijven haren langer in de groeifase tijdens het slikken van de pil. Wanneer je geen hormonen meer slikt, gaan ze weer over naar een 'normaal' patroon. Haren die door de hormonen langer in de groeifase waren dan normaal, zullen dan uitvallen om in rustfase te gaan. Het is heel normaal en niets om je zorgen over te maken, alleen wordt het niet duidelijk gezegd als je begint met de pil.
Maar is het de bedoeling dat je de Diane 35 blijft gebruiken? het is een zware pil.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:54 schreef Ska-te het volgende:
Ik ben ook een keer weer teruggegaan naar een lichtere pil nadat ik 2 jaar Diane 35 had geslikt. Acne kwam meteen weer terug. En het heeft me toen weer een half jaar gekost om mn huid weer te krijgen zoals het daarvoor was...
thanx, ik bel straks even naar het telefonisch spreekuur.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:19 schreef saaw het volgende:
even langs je huisarts gaan ja, hij moet je een receptje meegeven
dan krijg je in eerste instantie 3 strippen mee, als die bijna op zijn ga je terug naar de huisarts om te bespreken hoe het gaat en dan ga je er of mee verder, of terug naar je oude/iets anders
en je bent tijdens de overstap wel beschermd ja!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |