lambda sensor naar de tiefusquote:Op maandag 14 mei 2007 19:30 schreef BoJo het volgende:
[..]
schokt en stottert, geef je gas dan loopt ie ineens in toeren terug en schiet ineens wel vooruit omdat je natuurlijk je poot nog op gas hebt. Nog erger stinken als normaal. etc.etc. ik heb niet eens zin om het te onthouden![]()
Daar gaan normale auto's normaal gesproken niet zo van bokkenquote:
maar t is een Alfaquote:Op maandag 14 mei 2007 19:42 schreef vlad het volgende:
[..]
Daar gaan normale auto's normaal gesproken niet zo van bokken
waarom niet dan???quote:Op maandag 14 mei 2007 19:42 schreef vlad het volgende:
[..]
Daar gaan normale auto's normaal gesproken niet zo van bokken
de anwb zijn mijn beste vrienden.quote:Op maandag 14 mei 2007 19:44 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
dat meen je niet
Ik heb werkelijk nog nooit pech gehad in bijna 7 jaar *afklopt*
Ben ook nog steeds geen lid van de ANWBquote:Op maandag 14 mei 2007 19:47 schreef BoJo het volgende:
[..]
de anwb zijn mijn beste vrienden.
Alleen met de 205 heb ik nooit de anwb gebelt, ook niet toen kvs leiding kapot ging, toen ben ik gewoon stug doorgereden naar huis![]()
dat maakt op zich niet veel uit, kan ook betekenen dat je lambda vuil/slecht werkt en soms de verkeerde waardes doorgeeftquote:
frapant is dat ik ook pas gezeik kreeg toen ik net een maand lid wasquote:Op maandag 14 mei 2007 19:48 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ben ook nog steeds geen lid van de ANWB![]()
quote:Op maandag 14 mei 2007 19:49 schreef BoJo het volgende:
[..]
frapant is dat ik ook pas gezeik kreeg toen ik net een maand lid was![]()
Als lambda teveel afwijkt gaat ie of in noodloop, of hij schakeld naar open loop. (En een motor draait ook keurig bij koude start = ook open loop)quote:Op maandag 14 mei 2007 19:47 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
waarom niet dan???
lambda meet een te hoog mengsel, ecu stuurt regelt mensel bij zodat het minder rijk is en reken er maar op dat je auto beroerd gaat lopen![]()
VAG kopenquote:Op maandag 14 mei 2007 19:47 schreef BoJo het volgende:
[..]
de anwb zijn mijn beste vrienden.
Alleen met de 205 heb ik nooit de anwb gebelt, ook niet toen kvs leiding kapot ging, toen ben ik gewoon stug doorgereden naar huis![]()
LMM gaat regelmatig stuk bij Alfa. Maar wat voor een heb jij? Hittedraad, hittefilm of klep?quote:Op maandag 14 mei 2007 19:52 schreef BoJo het volgende:
ik dacht zelf:
-ontsteking (bobine, kabels, bougies)
-injectoren
-LMM?
klepquote:Op maandag 14 mei 2007 19:53 schreef vlad het volgende:
[..]
LMM gaat regelmatig stuk bij Alfa. Maar wat voor een heb jij? Hittedraad, hittefilm of klep?![]()
Die gaan dan weer minder vaak stukquote:
quote:Op maandag 14 mei 2007 19:56 schreef vlad het volgende:
[..]
Die gaan dan weer minder vaak stuk
Maar je zou om te beginnen eens kunnen kijken of alle luchtslangen, vacuumslangen e.d. goed vast zitten/onbeschadigd zijnvraag maar aan Lipje
![]()
erg afwijken inderdaad, maar bij een vervuilde sensor kunnen de symptonen wat jojo omschrijft goed kloppenquote:Op maandag 14 mei 2007 19:51 schreef vlad het volgende:
[..]
Als lambda teveel afwijkt gaat ie of in noodloop, of hij schakeld naar open loop. (En een motor draait ook keurig bij koude start = ook open loop)
Ik sluit niet uit dat het de sensor is, maar het zou niet het eerste zijn waar ik aan denk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |