abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49321886
Na alle complimenten over mijn (nek, schouder en rug)massages ben ik momenteel me aan het verdiepen in de technieken en achtergronden van massage. Nu doe ik vooral wat me goed lijkt, maar er valt zoveel te leren, temeer omdat er zoveel soorten massages zijn. Ik weet zeker dat dit interessant is voor meerdere mensen, dus vandaar dit topic

Enkele handige links:
Een massagecursus van cursuscentrum De Eik:
  • basiscursus (pdf)
  • Vervolgcursus (pdf)
    Een weblogachtige cursus en informatiegids
  • Cursus
  • massagegids
    Startpaginas
  • http://massage.startpagina.nl/
  • http://massage.startkabel.nl/
    Wikipedia
  • Nederlandse wiki
  • Engelstalige wiki
    (Instructie)videos
  • Youtube
  • Dailymotion

Voor (informatie over) erotische en sensuele massages kun je bijvoorbeeld terecht in de (oudere) topics SEX/ Massage-oil & slagroom spuitertje of SEX/ massage tips??? Voor onzin bestaat een heel subforum Onzin voor je leven! ik hoop dat hier serieus informatie en kennis kan worden uitgewisseld.

Om maar iets aan te snijden: massageolie is behoorlijk prijzig. Ik las ergens dat je ook zonnebloemolie uit de supermarkt kon kopen en op 4 delen zonnebloemolie 1 deel jojobaolie kon toevoegen. Ieland er ervaring mee?

[ Bericht 3% gewijzigd door tim2308 op 13-05-2007 03:09:19 ]
  • De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_49322429
    Kan je hiermee chicks vangen?
    pi_49324704
    Massageolie prijzig?? Valt best mee toch?

anyway ik masseer ook regelmatig (met name mn vriendin of andere vriendinnen) en ik heb laatst nog zo'n massageding gekocht voor een paar euro. Ding is van plastig en ook nog niet getest, maar ik ben wel benieuwd of andere ook massagehulpmiddelen gebruiken en zo ja wat?
    pi_49324987
    tvp
    pi_49325115
    Hier rond Parijs betaal ik in de meeste winkels 15 euro voor 100 ml. Best veel geld vind ik zelf. Volgens mij betaaalde ik in Nederland ooit 8 euro voor een fles van Kneipp
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_49339244
    Ik heb thuis een panasonic massage stoel ideaal . elke week een paar keer 15 minuten in.. echt zo super

pi_49428646
    Een complete videocursus op http://www.youtube.com/profile_videos?user=balancedchakras&p=r

[ Bericht 5% gewijzigd door tim2308 op 16-05-2007 02:20:43 ]
    pi_49431537
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 18:54 schreef dynamiet het volgende:
    Ik heb thuis een panasonic massage stoel ideaal . elke week een paar keer 15 minuten in.. echt zo super

[afbeelding]
    Heeft die in de zitting ook zo n staaf die langzaam trillend omhoogkomt?
    pi_49439434
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 09:14 schreef BigBadPete het volgende:

[..]

Heeft die in de zitting ook zo n staaf die langzaam trillend omhoogkomt?
    Jah onder andere, en dingen die kunnen kneden. dat ding heeft echt zo verschikkelijk veel functies. voet massage, rug massage, nek massage, kont massage, schouder massage, hele lichaam trillen. die massages zijn soort knedende bewegingen verticaal en horizontaal! zoals een echte massage!!!
    pi_49440589
    Massageolie hoeft niet duur te zijn hoor. Je hebt van Nivea een goede massageolie. Alleen dat is gewoon saaie massageolie, zonder spannende geurtjes/smaakjes/kleurtjes en hij wordt ook niet warm. Als je dat allemaal wel wordt ben je idd wel wat meer kwijt, maar het is dus maar net wat je eisen zijn
    pi_49445248
    masseren is iets heerlijks
    ik masseer mijn lief iedere dag en het is voor beide een heerlijke ervaring
    en massageolie bij de etos 100 ml voor een kleine 4 euro valt wel mee toch? verschillende soorten
      woensdag 16 mei 2007 @ 15:32:31 #12
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_49445286
    massages
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_49852508
    masseren is chill
    pi_49896783
    Fles babyolie voldoet ook prima als massageolie, vooral in combinatie met de handen van vriendje.
    pi_49913520
    Ik heb nu bij de Bodyshop massageolie gekocht (250 ml. voor 12 euro) (op basis van zonnebloem als ik me niet vergis) en bij een soort natuurwinkel etherische olie (13 euro voor 50 ml) gehaald en dat bevalt wel goed!
    pi_50010306
    tim2308 kan je geen nieuwe links toevoegen updaten van de openingspost..
    pi_52639556
    Ik heb onlangs twee personen (los van elkaar) gemasseerd gedurende een kwartier. Beide personen hadden/hebben last van spanningen en stress. De massage was à la touchline/-pro met accupressure, eufflarage en een beetje tapotage. Tijdens de massages heb ik steeds feedback gevraagd en gekregen; het werd als zeer ontspannend en prettig ervaren en zeker niet als pijnlijk

Wat schetst mijn verbazing dat beide personen de dag erna last hebben van rugpijn in de lage onderrug.

Er zijn verschillende mogelijkheden
    * Ik heb iets verkeerds gedaan en iets beschadigd (spieren of zenuwen). Er is echter geen brute kracht gebruikt!
    * Onderdrukte spanningen en pijn komen los. Maar hoe werkt dit mechanisme? Wat er tegen te doen?

Hebben jullie dit ook meegemaakt? Wat hebben jullie gedaan? De massage moet klachten en spanningen verhelpen en voorkomen en niet opwekken lijkt me!
    pi_52639562
    quote:
    Op vrijdag 1 juni 2007 19:25 schreef ScofieldBurrows het volgende:
    tim2308 kan je geen nieuwe links toevoegen updaten van de openingspost..
    Wat voor links had je willen zien dan?
    pi_54431628
    Ik kick hem even omhoog

Heb wat instructie video's gevonden die erg leerzaam zijn, gaat vooral over de rug:

http://www.youtube.com/watch?v=4D9aiwOP__s

1 tm/ 7
    BlaBlaBla
    pi_54434045
    Ik vind het ook heerlijk om gemasseerd te worden of mn vriend te masseren. Ik heb gewoon massage-olie van het Kruitvat voor een paar euro en een flesje van Kneipp, met amandelgeur. Maar dat was ook niet echt heel prijzig, een euro of 8 geloof ik.

Ik heb een keer bij Landal Greenparks een massage gehad op een verwarmd waterbed, waarin dan bubbels je lichaam masseerden, dat was echt supperlekker.

Zo'n massagestoel lijkt mij ook wel wat
    pi_54435803
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 17:40 schreef Sylvana het volgende:
    Ik vind het ook heerlijk om gemasseerd te worden of mn vriend te masseren. Ik heb gewoon massage-olie van het Kruitvat voor een paar euro en een flesje van Kneipp, met amandelgeur. Maar dat was ook niet echt heel prijzig, een euro of 8 geloof ik.

Ik heb een keer bij Landal Greenparks een massage gehad op een verwarmd waterbed, waarin dan bubbels je lichaam masseerden, dat was echt supperlekker.

Zo'n massagestoel lijkt mij ook wel wat
    Je moet die filmpjes eens kijken, best leuke dingen om uit te proberen
    BlaBlaBla
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')