Je kan het beter in je boekje opzoeken, want wat er op die pomp staat klopt geen zak van.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:19 schreef Chinless het volgende:
Hoe moet ik mijn olie verversen? Hoe vaak moet dat? Hoe weet je wanneer dat nodig is? Waar koop je die olie uberhaupt?
Check het oliepeil bij elke tankbeurt, om de 10.000 een kleine beurt laten geven in de garage.
- Hoe weet je of je bandenspanning voldoet?
Ook bij elke tankbeurt checken. Wat juist is staat daar aangegeven of aan de binnenkant van je deur. (1 van de 2).
ik niet in iedergevalquote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:51 schreef mstr het volgende:
Volgens mij moest je zelfs voor de theorie weten hoe je olie moet peilen?
Dat is geen olie verversen maar bijvullen !quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:38 schreef BrandX het volgende:
Het verversen zelf doe je door bij de motor de olietankdop met het olieflesje er af te draaien, met de papieren gietertje de olie in de olietank te doen, dop er weer op (niet vergeten!) et voila, klaar!
Elke tankbeurt lijkt me ook onzin. Sowieso moet je auto vlak staan en al een poosje stil staan (motor uit) als je olie gaat pijlen. Na het tanken nog even uitgebreid je oliepijl controleren zal de volgende in de rij je niet echt in dank afnemen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:19 schreef Chinless het volgende:
Hoe moet ik mijn olie verversen? Hoe vaak moet dat? Hoe weet je wanneer dat nodig is? Waar koop je die olie uberhaupt?
*Check het oliepeil bij elke tankbeurt, om de 10.000 een kleine beurt laten geven in de garage.
*Ook bij elke tankbeurt checken. Wat de juiste spanning is staat daar aangegeven of aan de binnenkant van je deur. (1 van de 2).
PS: aangeraden wordt elke tankbeurt, echter doe ik het 1x in de maand ofzo.
Ligt ook aan hoeveel je ermee rijdt. Als je 10.000 km/jaar rijdt kan het geen kwaad. Maar als je dat per maand rijdt is het veul te veel.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:39 schreef Light het volgende:
Hoe vaak je de auto naar de garage moet brengen voor een kleine of een grote beurt hoort in het instructieboekje te staan. Kleine beurt iedere 10.000 km kan onnodig vaak zijn.
True. Meestal wordt er een kilometrage gegeven, samen met een tijdspanne. Dus iets als "iedere 15.000 km, maar zeker eens per 12 maanden"quote:Op zondag 13 mei 2007 01:20 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Ligt ook aan hoeveel je ermee rijdt. Als je 10.000 km/jaar rijdt kan het geen kwaad. Maar als je dat per maand rijdt is het veul te veel.
Ik heb echt nog nooit het niveau van m'n koelvloeistof gecontroleerd, en ik rij al dik 3 jaar in m'n wrak op wielen.quote:Op zondag 13 mei 2007 01:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sowiezo met een 2e hands gekochte auto zou ik in het begin wat vaker (wekelijks) olie en koelvloeistof nakijken.....weet je in iedergeval zeker dat je het niet gekocht heb terwijl het lekt ofzo
Vaak heb je ook geen problemen....maarja zeker voor onzekerequote:Op zondag 13 mei 2007 01:34 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit het niveau van m'n koelvloeistof gecontroleerd, en ik rij al dik 3 jaar in m'n wrak op wielen.
Auto van 500 euro he ... om de 10k km een kleine beurt (bij de garage) is een beetje overkill ... kun je net zo goed elke 20k km een andere auto kopen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:19 schreef Chinless het volgende:
*Check het oliepeil bij elke tankbeurt, om de 10.000 een kleine beurt laten geven in de garage.
*Ook bij elke tankbeurt checken. Wat de juiste spanning is staat daar aangegeven of aan de binnenkant van je deur. (1 van de 2).
PS: aangeraden wordt elke tankbeurt, echter doe ik het 1x in de maand ofzo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |