FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Duitse Cessna stort neer
Xternalzaterdag 12 mei 2007 @ 20:14
Kijk ik hier omhoog, zie ik twee F-16's een of ander sportvliegtuigje achtervolgen boven Leeuwarden ... Iemand ook gezien? Enig idee waarom?

http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?p=174165

Update: een Cessna vliegtuig zonder radiocontact ... Zag 'm hier vliegen, met twee F-16's er omheen cirkelen. Wel mooi gezicht trouwens ...



[ Bericht 13% gewijzigd door Xternal op 12-05-2007 20:25:42 ]
Lord_Vetinarizaterdag 12 mei 2007 @ 20:15
Hadden ze hun blauwe zwaailichten aan?
__Saviour__zaterdag 12 mei 2007 @ 20:16
Duitsers!
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 20:17
Heb ze wel gehoord
alorszaterdag 12 mei 2007 @ 20:18
Hij wil zich vast in de achmeatoren laten vliegen...
Roberto258zaterdag 12 mei 2007 @ 20:20
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:14 schreef Xternal het volgende:
Kijk ik hier omhoog, zie ik twee F-16's een of ander sportvliegtuigje achtervolgen boven Leeuwarden ... Iemand ook gezien? Enig idee waarom?

http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?p=174165
Dan heeft dat sportvliegtuigje zich waarschijnlijk niet gemeld?
One_conundrumzaterdag 12 mei 2007 @ 20:22
Raarrrrrrrrrr
Tismzaterdag 12 mei 2007 @ 20:23
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:20 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Dan heeft dat sportvliegtuigje zich waarschijnlijk niet gemeld?
Idd, dacht ik ook al aan! Misschien de boordradio kapot ofzo!
cucemodrezaterdag 12 mei 2007 @ 20:25
Die wil de Achmea toren rammen, geen doden en een gebroken ruit.
#ANONIEMzaterdag 12 mei 2007 @ 20:26
Ik gok iets anders

20:20:42 12-05-07 27 G KNRM LUCHTVAARTUIG IN PROBLEMEN, PRIO 1, STATION HAR
1735418 Kustwachtcentrum ( Harlingen Bemanning Wiecher Jaap Visser Politiek )
1735099 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden )
1735052 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant Meldkamer Friesland )
Chooselifezaterdag 12 mei 2007 @ 20:28
Ik ben getuige geweest.

Eenmotorig toestel, mogelijk Cessna, door meerdere F16's onderschept.

Hij vliegt niet door een corridor. Zeer ongebruikelijke route.
remlofzaterdag 12 mei 2007 @ 20:30
PRIO 1, toe maar...
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 20:30
Hmm, vreemd dat er niets van op het nieuws is geweest als het waar is wat je zegt.
Als je zegt MEERDERE f16's dan is het geen geintje en werd het dus zeer serieus genomen door defensie
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 20:31
http://intel.web-log.nl/intel/2005/10/f16s_onderschep.html
Kwarkiezaterdag 12 mei 2007 @ 20:31
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef Matje-1989 het volgende:
Hmm, vreemd dat er niets van op het nieuws is geweest
Kwarkiezaterdag 12 mei 2007 @ 20:31
quote:
das van 27 Oktober
Chooselifezaterdag 12 mei 2007 @ 20:31
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef Matje-1989 het volgende:
Hmm, vreemd dat er niets van op het nieuws is geweest als het waar is wat je zegt.
Als je zegt MEERDERE f16's dan is het geen geintje en werd het dus zeer serieus genomen door defensie
Het is net 10 minuten aan de gang.

Maar zeer serieus te nemen inderdaad. Ze vlogen er -ogenschijnlijk- op een paar tientallen meters vanaf. Vrij intimiderend.
#ANONIEMzaterdag 12 mei 2007 @ 20:31
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef remlof het volgende:
PRIO 1, toe maar...
Mja eigenlijk zie ik nooit een andere prio voorbij komen bij de knrm
Waarschijnlijk een geval van je verzuipt of je verzuipt niet.
Zeehondzaterdag 12 mei 2007 @ 20:33
Waarschijnlijk is de piloot dood of bewusteloos, het toestel gaat zo neerstorten.
Chooselifezaterdag 12 mei 2007 @ 20:33
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:33 schreef Zeehond het volgende:
Waarschijnlijk is de piloot dood of bewusteloos, het toestel gaat zo neerstorten.
Bron?
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 20:33
Ow, sorry.
Je hebt gelijk Wat betreft: http://intel.web-log.nl/intel/2005/10/f16s_onderschep.html

Haha, sorry
Zeehondzaterdag 12 mei 2007 @ 20:34
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:33 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Bron?
Ik volg de radiocommunicatie.
Skinkiezaterdag 12 mei 2007 @ 20:34
quote:
20:33:54 12-05-07 27 G KNRM LUCHTVAARTUIG IN PROBLEMEN, PRIO 1, STATION
705122033541735348 1735348 Kustwachtcentrum ( Paal 8 - Bemanning Frans Hoogewind
705122033541735338 1735338 Kustwachtcentrum ( West-Terschelling - Bemanning Arie Visser )
705122033541735318 1735318 Kustwachtcentrum ( Vlieland - Bemanning Graaf van Bylandt )
705122033541735099 1735099 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden )
705122033541735052 1735052 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant Meldkamer Friesland )
alorszaterdag 12 mei 2007 @ 20:34
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:25 schreef cucemodre het volgende:
Die wil de Achmea toren rammen, geen doden en een gebroken ruit.
Met kapotte ramen weten ze daar wel raad, ze doen dr gewoon een stukkie hout voor
Chooselifezaterdag 12 mei 2007 @ 20:34
Ik kan alleen wel met alle zekerheid zeggen dat het eenmotorige toestel een zeer ongebruikelijke route vliegt.
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 20:34
Zo!
Hoe dat?
Skinkiezaterdag 12 mei 2007 @ 20:34
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:34 schreef Zeehond het volgende:

[..]

Ik volg de radiocommunicatie.
linkje?
Kwarkiezaterdag 12 mei 2007 @ 20:34
'Cessna is slowly descending over sea. F-16 asked to mark postition of possible impact for the coast-guard.'

van Scamble.nl
Bezemsteelzaterdag 12 mei 2007 @ 20:35
Ik heb ze ook gehoord
#ANONIEMzaterdag 12 mei 2007 @ 20:35
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:34 schreef Chooselife het volgende:
Ik kan alleen wel met alle zekerheid zeggen dat het eenmotorige toestel een zeer ongebruikelijke route vliegt.
mja met een dode/bewusteloze piloot /onbestuurbaar vliegtuig krijg je dat.
Chooselifezaterdag 12 mei 2007 @ 20:35
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:34 schreef Kwarkie het volgende:
'Cessna is slowly descending over sea. F-16 asked to mark postition of possible impact for the coast-guard.'

van Scamble.nl
Dat lijkt me sterk. Hij nam een zuidelijke richting aan daarnet. Dan moet hij de koers sterk gewijzigd hebben.
Skinkiezaterdag 12 mei 2007 @ 20:36
Zou die die bultrug aan het zoeken zijn
Chooselifezaterdag 12 mei 2007 @ 20:36
Ik heb een filmpje, valt dat ergens te hosten?
remlofzaterdag 12 mei 2007 @ 20:37
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:33 schreef Zeehond het volgende:
Waarschijnlijk is de piloot dood of bewusteloos, het toestel gaat zo neerstorten.
Dan hoop ik niet dat er nog andere mensen aan boord zijn
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 20:38
Ik ben benieuwd wat er van waar is.. (A)
Kwarkiezaterdag 12 mei 2007 @ 20:38
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan hoop ik niet dat er nog andere mensen aan boord zijn
Nja, aan de andere kant, die zouden het toestel evt wel kunnen proberen te laten landen
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 20:38
You tube?
Kwarkiezaterdag 12 mei 2007 @ 20:40
Update Scramble forum:

'Accoording to sources the cessna crashed. Pilot was hanging forward in his straps. '

Chooselifezaterdag 12 mei 2007 @ 20:40
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:38 schreef Matje-1989 het volgende:
You tube?
Kwaliteit is brak zie ik nu en het is sterk bewolkt. Jammer.
remlofzaterdag 12 mei 2007 @ 20:40
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:38 schreef Kwarkie het volgende:

[..]

Nja, aan de andere kant, die zouden het toestel evt wel kunnen proberen te laten landen
Zonder enige vliegervaring
Suikermaiszaterdag 12 mei 2007 @ 20:40
en neergestort !!

http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?p=174173
Zeehondzaterdag 12 mei 2007 @ 20:40
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan hoop ik niet dat er nog andere mensen aan boord zijn
Dat denk ik niet, dat zouden ze dan wel gemeld hebben. Kustwacht is al onderweg en volgens mij dropt een van de F16's een flare (lichtkogel) om de positie te markeren.
alorszaterdag 12 mei 2007 @ 20:40
http://tinypic.com/index.php ?
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 20:41
ZO! :S
Kwarkiezaterdag 12 mei 2007 @ 20:43
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Zonder enige vliegervaring
Nouja, dat vraag ik me dus af, ik heb geen idee hoe een Cessna ervan binnen uitziet en het vliegtuig heelhouden zal ook zeker niet lukken maar zou je met een beetje logisch nadenken en gevoel voor hoogte en een stuurknuppel niet een heel eind kunnen komen jezelf ongedeerd te laten landen? Al dan niet op een bos oid. Of denk ik daar veel te gemakkelijk over?
Tismzaterdag 12 mei 2007 @ 20:44
Nu is 't iig zeker dat de boordradio kapot is.
ollie994zaterdag 12 mei 2007 @ 20:44
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:44 schreef Tism het volgende:
Nu is 't iig zeker dat de boordradio kapot is.
Skinkiezaterdag 12 mei 2007 @ 20:45
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:43 schreef Kwarkie het volgende:

[..]

Nouja, dat vraag ik me dus af, ik heb geen idee hoe een Cessna ervan binnen uitziet en het vliegtuig heelhouden zal ook zeker niet lukken maar zou je met een beetje logisch nadenken en gevoel voor hoogte en een stuurknuppel niet een heel eind kunnen komen jezelf ongedeerd te laten landen? Al dan niet op een bos oid.
Ik denk dat je er met een radio er bij best wel kans op succes kan hebben. In een glijvlucht naar beneden moet dat best lukken.
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 20:46
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:44 schreef ollie994 het volgende:

[..]

Ja, maar is het nu echt neergestort? En waar is dat precies gebeurd dan? ( plaats )
sander89zaterdag 12 mei 2007 @ 20:46
Kan gebeuren hartstilstand ofzo, maar vaak vliegen ze toch niet in hun eentje?
sander89zaterdag 12 mei 2007 @ 20:51
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:46 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

Ja, maar is het nu echt neergestort? En waar is dat precies gebeurd dan? ( plaats )
Staat in de vorig posts, mogelijk ergens in de Waddenzee KNRM is uitgerukt van Harlingen, Vlieland en Terschelling verwegen luchtvoertuig in nood dus waarschijnlijk die.
Je zal maar zoon ding op je kop/huis krijgen zal het nog veel slechter aflopen
Zeehondzaterdag 12 mei 2007 @ 20:51
Hier een nieuwsbericht van milspotters: http://www.milspotters.nl/index.php?pagina=nieuwsread&id=58
Nieuwskijkerzaterdag 12 mei 2007 @ 20:52
Wij waren de hond aan het uitlaten en hebben het ook gezien, wel een mooi gezicht en geluid hoor. F16's 2 stuks draaien rondjes erom heen en als ze in de buurt waren even de na-verbrander aan.
Nieuwskijkerzaterdag 12 mei 2007 @ 20:53
De F16's scheeren nu weer over Franeker en zullen dus zo binnen zijn op Leeuwarden
Skinkiezaterdag 12 mei 2007 @ 20:54
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:46 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

Ja, maar is het nu echt neergestort? En waar is dat precies gebeurd dan? ( plaats )
quote:
Milspotters.nl

Leeuwarden - Rond de klok van half 8 is de QRA vanaf Leeuwarden weer gescrambled.
Ditmaal ging het om een Cessna die al 20 minuten geen contact had met de verkeersleiding.

De cessna die in het oosten van Leeuwarden vloog was volgens de verkeersleiding mogelijk onwel, de piloot was een oude man.

Het vliegtuig een Cessna 182 D-EBAA had al 20 minuten geen contact opgenomen en was mogelijk op weg naar Duitsland op een snelheid tussen de 60 en 40 knopen knopen.

Door het slechte weer was het voor de piloten van de F-16's vrij moeilijk contact te krijgen met het vliegtuig. Toen dit wel mogelijk was leek de piloot niet rechtop te zitten, en mogelijk onwel was.

Nadat de F-16's geen contact konden krijgen is er een Beech van de KLM vliegschool bijgekomen om te proberen maar dit mocht ook niet baten.

De F-16's bleven het vliegtuig volgen en vervolgens is het vliegtuig in zee gestort. De SAR helikopter en de Kustwacht zijn gealarmeerd en zijn op weg naar de plaats van de crash.

Meer nieuws volgt,
Binnenkort opname en korte video online.

KNRM alarmeringen:

20:33:5412-05-0727GKNRM LUCHTVAARTUIG IN PROBLEMEN, PRIO 1, STATION 7051220335417353481735348 Kustwachtcentrum ( Paal 8 - Bemanning Frans Hoogewind7051220335417353381735338 Kustwachtcentrum ( West-Terschelling - Bemanning Arie Visser )7051220335417353181735318 Kustwachtcentrum ( Vlieland - Bemanning Graaf van Bylandt )7051220335417350991735099 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden )7051220335417350521735052 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant Meldkamer Friesland )

Coordinaten van crash: 53 11 06 N 005 17 37 Oost
One_conundrumzaterdag 12 mei 2007 @ 20:54
ze vliegen nu net over het bildt
Zeehondzaterdag 12 mei 2007 @ 20:54
De cessna is zo'n 8 km ten westen van Harlingen neergekomen.
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 20:55
QRA Scramble
Leeuwarden, 12 mei 2007
Leeuwarden - Rond de klok van half 8 is de QRA vanaf Leeuwarden weer gescrambled.
Ditmaal ging het om een Cessna die al 20 minuten geen contact had met de verkeersleiding.

De cessna die in het oosten van Leeuwarden vloog was volgens de verkeersleiding mogelijk onwel, de piloot was een oude man.

Het vliegtuig een Cessna 182 D-EBAA had al 20 minuten geen contact opgenomen en was mogelijk op weg naar Duitsland op een snelheid tussen de 60 en 40 knopen knopen.

Door het slechte weer was het voor de piloten van de F-16's vrij moeilijk contact te krijgen met het vliegtuig. Toen dit wel mogelijk was leek de piloot niet rechtop te zitten, en mogelijk onwel was.


Ik moet zeggen dat ik geen vliegtuigkenner ben, maar hoe kan een vleigtuigje zonder man aan de knuppel meer dan 25 minuten blijven vliegen??
Schuifpuizaterdag 12 mei 2007 @ 20:59
Er gebeuren toch wel vaak ongelukken met Cessna's, die bestuurd worden door oude mensen. Wat strengere regelgeving zou niet verkeerd zijn. Wel een dure grap trouwens, twee F16's.
ollie994zaterdag 12 mei 2007 @ 20:59
oww op weg naar Duitsland.

Vast een veteraan met alzheimer geweest.
Hij wou nog even bommen droppen op Berlijn
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 20:59
denk niet dat de piloot het overleefd heeft..
sander89zaterdag 12 mei 2007 @ 21:00
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:55 schreef Matje-1989 het volgende:


Ik moet zeggen dat ik geen vliegtuigkenner ben, maar hoe kan een vleigtuigje zonder man aan de knuppel meer dan 25 minuten blijven vliegen??
Lijkt me logies weet er ook niet veel vanaf, maar als je de knuppel los laat duikt een vliegtuig niet naar beneden, dus hij vliegt gewoon door hoe die op dat moment alles ingesteld stond. Bijv: als hij aan het stijgen was zou die door vliegen tot dat de benzine op is.(volgens mij)
Skinkiezaterdag 12 mei 2007 @ 21:02
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:00 schreef sander89 het volgende:

[..]

Lijkt me logies weet er ook niet veel vanaf, maar als je de knuppel los laat duikt een vliegtuig niet naar beneden, dus hij vliegt gewoon door hoe die op dat moment alles ingesteld stond. Bijv: als hij aan het stijgen was zou die door vliegen tot dat de benzine op is.(volgens mij)
Om zo min mogelijk werk te hebben wordt het vliegtuig uitgetrimd. Dus dan zou het onder dezelfde omstandigheden door blijven vliegen.
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 21:03
Oké da's duidelijk
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 21:06
Het staat nu ook op teletekst van NOS

teletekst.nos.nl

Pagina 108
Droopiezaterdag 12 mei 2007 @ 21:10
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:45 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Ik denk dat je er met een radio er bij best wel kans op succes kan hebben. In een glijvlucht naar beneden moet dat best lukken.
Als je mij effe uitlegt hoe ik die radio herken en kan praten dan ben ik dus al een eind op weg.
Lightning_NLzaterdag 12 mei 2007 @ 21:16
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:28 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben getuige geweest.

Eenmotorig toestel, mogelijk Cessna, door meerdere F16's onderschept.

Hij vliegt niet door een corridor. Zeer ongebruikelijke route.
Er zijn dan ook geen corridors voor recreatieve vliegtuigjes.
remlofzaterdag 12 mei 2007 @ 21:18
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:06 schreef Matje-1989 het volgende:
Het staat nu ook op teletekst van NOS

teletekst.nos.nl

Pagina 108
yep:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
  108     Teletekst za 12 mei           
 ***************************************
    Verdachte Cessna stort in Waddenzee 

 ***************************************
 ` Ten westen van Harlingen is vanavond 
 een Cessna neergestort in de Waddenzee.
 Het vliegtuigje kwam uit Duitsland en  
 vloog zonder contact te leggen met de  
 autoriteiten het Nederlandse luchtruim 
 binnen.Het vliegtuigje werd onderschept
 door twee F16's van de luchtmacht,die  
 het begeleidden tot het neerstortte.   
                                        
 Waarschijnlijk is de Cessna verongelukt
 doordat de brandstof op was.Over het   
 lot van de piloot is nog niets bekend. 
 De kustwacht en reddingsbrigades zijn  
 op zoek.                               
                                        
                                        
                                        
                                        
 ***************************************
remlofzaterdag 12 mei 2007 @ 21:19
quote:
Waarschijnlijk is de Cessna verongelukt doordat de brandstof op was.
Ik dacht dat de piloot onwel was geworden? Zonder brandstof kan je nog wel landen toch?
Lightning_NLzaterdag 12 mei 2007 @ 21:22
Ik denk niet dat een passagier zonder enige vliegervaring zomaar effe dat ding neer zou kunnen zetten, ook al is het een Cessna. Je moet gewoon weten wat je doet, en 'm vooral niet overtrekken want dan is het meteen einde verhaal.
Skinkiezaterdag 12 mei 2007 @ 21:24
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als je mij effe uitlegt hoe ik die radio herken en kan praten dan ben ik dus al een eind op weg.
Voordat de motor aangaat word je als passagier vertelt wat je moet doen om uit het vliegtuig te komen en contact op te nemen via de radio. Meestal een knopje op de stick.
Lightning_NLzaterdag 12 mei 2007 @ 21:27
moet ie wel op de goede frequentie staan
Skinkiezaterdag 12 mei 2007 @ 21:29
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:27 schreef Lightning_NL het volgende:
moet ie wel op de goede frequentie staan
En je denkt dat ie dat niet staat als je over nederland vliegt
TC_Artemiszaterdag 12 mei 2007 @ 21:30
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:16 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Er zijn dan ook geen corridors voor recreatieve vliegtuigjes.
Jawel, voor GA verkeer zijn erlangs de cornfield area 2 corridors, ga de AIP maar na.
TC_Artemiszaterdag 12 mei 2007 @ 21:30
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:30 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Jawel, voor GA verkeer zijn erlangs de cornfield area 2 corridors, ga de AIP maar na.
Even op de danger zones chart kijken, langs restricted area 4 lopen mooi 2 corridors richting de eilanden.
Schuifpuizaterdag 12 mei 2007 @ 21:33
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik denk niet dat een passagier zonder enige vliegervaring zomaar effe dat ding neer zou kunnen zetten, ook al is het een Cessna. Je moet gewoon weten wat je doet, en 'm vooral niet overtrekken want dan is het meteen einde verhaal.
Mwah je kan best wel iets, mits je er een beetje vanaf weet. Dus idd niet verder omhoog trekken e.d. als hij stalled. Maar sturen en grofweg een hoogte vliegen kunnen de meeste wel. Ik denk dat je met wat assistentie van iemand in een verkeerstoren best een poging kan doen. Eventueel op een heel groot grasveld ofzo.
ollie994zaterdag 12 mei 2007 @ 21:37
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:30 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Even op de danger zones chart kijken, langs restricted area 4 lopen mooi 2 corridors richting de eilanden.
heb je een linkje?
TC_Artemiszaterdag 12 mei 2007 @ 21:39
U vraagt wij draaien
http://www.ais-netherland(...)IP/ENR-6-5-1-A2s.pdf
Lightning_NLzaterdag 12 mei 2007 @ 21:46
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Mwah je kan best wel iets, mits je er een beetje vanaf weet. Dus idd niet verder omhoog trekken e.d. als hij stalled. Maar sturen en grofweg een hoogte vliegen kunnen de meeste wel. Ik denk dat je met wat assistentie van iemand in een verkeerstoren best een poging kan doen. Eventueel op een heel groot grasveld ofzo.
Zulke grote grasvelden zie je niet zoveel in Nederland Paar honderd meter gaat iemand het zonder vliegervaring niet mee redden schat ik zo.
bright_side_of_life_zaterdag 12 mei 2007 @ 21:49
Vliegtuigje neergestort in Waddenzee

HARLINGEN - Een Duits Cessna-vliegtuig is zaterdagavond neergestort in de Waddenzee, circa zeven kilometer ten westen van Harlingen. In het vliegtuigje zat een persoon.

Dat meldde een woordvoerder van de Kustwacht. Onduidelijk is of de persoon nog in leven is.

Een reddingshelikopter en de kustwacht zijn uitgerukt om hulp te verlenen, meldt Defensie. Onduidelijk is nog hoe het vliegtuigje in de problemen is geraakt.

Het toestel was onderweg naar het Duitse Emden maar vloog door nog onbekende oorzaak het Nederlandse luchtruim binnen. Volgens het Korps Landelijke Politiediensten was de piloot vermoedelijk de enige inzittende.

Het toestel vloog bij Groningen Nederland binnen en maakte geen radiocontact. De standaardprocedure is dan dat defensie twee F16's laat opstijgen om het toestel te onderscheppen. Volgens een defensiewoordvoerder had het toestel mogelijk brandstoftekort.

De F16's zijn bij het vliegtuigje gebleven tot het rond 20.30 uur neerstortte in de Waddenzee, vlakbij de kust van Harlingen.

Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)rt_in_Waddenzee.html
Lightning_NLzaterdag 12 mei 2007 @ 21:53
TC_Artemis, dan zul je toch echt beter kaart moeten lezen, want dat is geen restricted area maar zoals de legenda zegt: Wetland area, waar alleen bij bepaalde weersomstandigheden de een minimumhoogte restrictie geldt.
Daarbij reageerde ik op Chooselife die suggereerde dat er corridors boven Leeuwarden zouden lopen.
JoopKzaterdag 12 mei 2007 @ 21:58
nu.nl: http://www.nu.nl/news/107(...)rt_in_Waddenzee.html
Twarezaterdag 12 mei 2007 @ 22:00
Best leip dat ie nog levend uit het water is gehaald
Lightning_NLzaterdag 12 mei 2007 @ 22:03
What the fuck! Dat is inderdaad bijzonder. Die man heeft heeeeel veel geluk gehad! Ervan uitgaande dat ie niet in het ziekenhuis overlijdt. Damn, dat heeft de luchtmacht weer effe fucking goed gedaan! Knap werk!
sander89zaterdag 12 mei 2007 @ 22:09
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:03 schreef Lightning_NL het volgende:
What the fuck! Dat is inderdaad bijzonder. Die man heeft heeeeel veel geluk gehad! Ervan uitgaande dat ie niet in het ziekenhuis overlijdt. Damn, dat heeft de luchtmacht weer effe fucking goed gedaan! Knap werk!
Ja komt ook denk omdat die maar tussen de 40 en 60 knopen vloog, maar dan heeft die nog steeds heel erg geluk gehad, ook omdat die bewusteloos was.
Matje-1989zaterdag 12 mei 2007 @ 22:10
UH, wat kan de luchtmacht hebben gedaan?

Ze kunnen er toch niet voor hebben gezorgd dat het een zachte landing was ofoz? :S
TheFreshPrincezaterdag 12 mei 2007 @ 22:10
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:14 schreef Xternal het volgende:
Kijk ik hier omhoog, zie ik twee F-16's een of ander sportvliegtuigje achtervolgen boven Leeuwarden ... Iemand ook gezien? Enig idee waarom?

http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?p=174165

Update: een Cessna vliegtuig zonder radiocontact ... Zag 'm hier vliegen, met twee F-16's er omheen cirkelen. Wel mooi gezicht trouwens ...

[afbeelding]
Een vliegende gele kikker?
Arceezaterdag 12 mei 2007 @ 22:10
Daar kan Amerika nog een voorbeeld aan nemen.
Tismzaterdag 12 mei 2007 @ 22:19
Oh, heeft de piloot 't overleeft!?
Da's dan weer een hele hoop geluk, bij een ongeluk.
Helemaal top!
Lightning_NLzaterdag 12 mei 2007 @ 22:21
Matje-1989, durf na te denken... Kolere zeg... De Luchtmacht heeft geconstateerd dat de piloot buiten bewustzijn was, en 'm gevolgd naar de crash locatie zodat de SAR (ook van de Luchtmacht) 'm zo snel mogelijk uit het water kon oppikken. De Luchtmacht heeft dus gewoon zijn leven gered, dus waarom stel je zo'n stomme vraag?

Arcee? Wat heeft Amerika HIER nou weer mee te maken? Sommige mensen......

By the way... Kan een gemiddelde Cessna 40 knopen vliegen? Volgens mij niet. Volgens mij stallt zo'n ding rond de 55-60 knopen. Misschien had ie ook wel zoveel mazzel dat ie flinke tegenwind recht van voren had.
Arceezaterdag 12 mei 2007 @ 22:22
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Arcee? Wat heeft Amerika HIER nou weer mee te maken? Sommige mensen......
Dat ze hier niet wachten met F16's de lucht in sturen.
Lightning_NLzaterdag 12 mei 2007 @ 22:24
Denk eens na Arcee, sinds 9/11 zijn er ook in NL heel veel dingen veranderd wat betreft het onderscheppen van ongeidentificeerde vliegtuigen.
Volgens mij, ik weet het niet zeker, zijn er in de USA zelfs constante airborn patrouilles langs de kusten. Weet waar je het over hebt.
Arceezaterdag 12 mei 2007 @ 22:27
Slim dat ze dat nu al bedacht hebben.
Skinkiezaterdag 12 mei 2007 @ 22:30
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:21 schreef Lightning_NL het volgende:
By the way... Kan een gemiddelde Cessna 40 knopen vliegen? Volgens mij niet. Volgens mij stallt zo'n ding rond de 55-60 knopen. Misschien had ie ook wel zoveel mazzel dat ie flinke tegenwind recht van voren had.
Hij zat toch in een pad naar beneden? Geluk++ dat wel. Als je op google earth kijkt was de locatie ook niet onaardig gekozen.
Lightning_NLzaterdag 12 mei 2007 @ 22:33
Je zit hier een beetje stom de VS te bekritiseren in een bericht over een Cessna die is gecrashed in de Waddenzee. Ik zie de link niet. Verder heeft de VS zijn zaakjes zoals verdediging van het luchtruim veel en veeeel beter geregeld dan Nederland.

Nederland heeft daar namelijk amper de middelen voor. Ja, 2 F16's als QRA. Maar je moet niet denken dat die passagiersvliegtuigen neer kunnen halen wanneer ze al in de buurt zijn van Nederland, omdat Nederland veel te klein is en de F16's waarschijnlijk niet op tijd kunnen reageren. Je moet dan echt een waarschuwing ver van tevoren hebben.
NordicBluezaterdag 12 mei 2007 @ 22:35
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:21 schreef Lightning_NL het volgende:
By the way... Kan een gemiddelde Cessna 40 knopen vliegen? Volgens mij niet. Volgens mij stallt zo'n ding rond de 55-60 knopen. Misschien had ie ook wel zoveel mazzel dat ie flinke tegenwind recht van voren had.
Tuurlijk, Flaps
Lightning_NLzaterdag 12 mei 2007 @ 22:37
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:30 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Hij zat toch in een pad naar beneden? Geluk++ dat wel. Als je op google earth kijkt was de locatie ook niet onaardig gekozen.
Effe opgezocht de stall speed van een Cessna 172 in landing config is 48 knopen geloof ik. Lijkt me sterk dat ie in landing config vloog. Die gast, als ie voor z'n crash ook nog bewusteloos was, heeft gewoon onwijs veel geluk gehad. Echt onvoorstelbaar veel geluk.
Arceezaterdag 12 mei 2007 @ 22:38
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Je zit hier een beetje stom de VS te bekritiseren in een bericht over een Cessna die is gecrashed in de Waddenzee. Ik zie de link niet.
Je voelt je blijkbaar wel erg aangesproken.
Schuifpuizaterdag 12 mei 2007 @ 22:45
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:10 schreef Matje-1989 het volgende:
UH, wat kan de luchtmacht hebben gedaan?

Ze kunnen er toch niet voor hebben gezorgd dat het een zachte landing was ofoz? :S
Er voor zorgen dat hij snel is gevonden.
NordicBluezaterdag 12 mei 2007 @ 23:08
Ben de opnames van het radioverkeer aan het luisteren
Op een gegeven moment was de benzine op van de Cessna en viel hij naar beneden zegmaar
Lightning_NLzondag 13 mei 2007 @ 00:01
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:38 schreef Arcee het volgende:

[..]

Je voelt je blijkbaar wel erg aangesproken.
Dat klopt, ik ben namelijk zelf erg pro-USA. En ik heb een hekel aan boerenkneuterige Nederlanders die voor alles de VS de schuld geven omdat dat schijnbaar sinds een paar jaren bijzonder populair is, terwijl ze zelf nog nooit in de VS zijn geweest en dus eigenlijk alleen maar hun mening kopieren van TV en andere popie-jopies.
Arceezondag 13 mei 2007 @ 00:04
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:01 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat klopt, ik ben namelijk zelf erg pro-USA. En ik heb een hekel aan boerenkneuterige Nederlanders die voor alles de VS de schuld geven omdat dat schijnbaar sinds een paar jaren bijzonder populair is, terwijl ze zelf nog nooit in de VS zijn geweest en dus eigenlijk alleen maar hun mening kopieren van TV en andere popie-jopies.
Ik voel me niet aangesproken.
Lightning_NLzondag 13 mei 2007 @ 00:07
Dat zegt genoeg over jou. Samen met je irritante kinderachtige posts.
Arceezondag 13 mei 2007 @ 00:09
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:07 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat zegt genoeg over jou. Samen met je irritante kinderachtige posts.
Wat maak je je druk, kerel.

[ Bericht 21% gewijzigd door Arcee op 13-05-2007 00:18:26 ]
Lightning_NLzondag 13 mei 2007 @ 00:16
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat maak je je druk, kerel.
Om gasten zoals jij die zelfs bij een bericht dat een Cessna neerstort in de Waddenzee het in hun kop halen om Amerika te bekritiseren.
Arceezondag 13 mei 2007 @ 00:18
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Om gasten zoals jij die zelfs bij een bericht dat een Cessna neerstort in de Waddenzee het in hun kop halen om Amerika te bekritiseren.
Kritiek waar jij duidelijk niet tegen kan.

Wat zegt het over mij, trouwens? Die post sloeg in het geheel niet op mij, vandaar ook dat ik me niet aangesproken voelde.
Lightning_NLzondag 13 mei 2007 @ 00:28
Kritiek die ik irritant en onterecht vind. Ben jij wel eens in de VS geweest? Kun jij mij vertellen hoe het luchtruim in de VS bewaakt wordt?

Dat zegt over je dat je niet goed weet waar je het over hebt en dat je het vooral leuk vind om dom te spelen.
sander89zondag 13 mei 2007 @ 00:31
OMG waar gaat het nu over in dit topic
Arceezondag 13 mei 2007 @ 00:32
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Ben jij wel eens in de VS geweest?
quote:
Kun jij mij vertellen hoe het luchtruim in de VS bewaakt wordt?

Dat zegt over je dat je niet goed weet waar je het over hebt en dat je het vooral leuk vind om dom te spelen.
Ik had het over 9/11, waar we allemaal hebben kunnen zien hoe het mis ging.
Loedertjezondag 13 mei 2007 @ 00:35
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:08 schreef NordicBlue het volgende:
Ben de opnames van het radioverkeer aan het luisteren
Staan die online>? Zo ja, waar ?
Lightning_NLzondag 13 mei 2007 @ 00:36
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:32 schreef Arcee het volgende:

[..]


[..]

Ik had het over 9/11, waar we allemaal hebben kunnen zien hoe het mis ging.
En jij beweert dat de QRA van Nederland een dergelijke aanslag op Nederlandse doelen had voorkomen.
Loedertjezondag 13 mei 2007 @ 00:36
Arceezondag 13 mei 2007 @ 00:40
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:36 schreef Lightning_NL het volgende:
En jij beweert dat de QRA van Nederland een dergelijke aanslag op Nederlandse doelen had voorkomen.
Linkje?
Lightning_NLzondag 13 mei 2007 @ 00:47
Zucht... Moet ik nou alles voor je uitkauwen wat je een paar uur geleden zelf hebt gepost?
quote:
Daar kan Amerika nog een voorbeeld aan nemen.
quote:
Dat ze hier niet wachten met F16's de lucht in sturen.
Arceezondag 13 mei 2007 @ 00:53
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Zucht... Moet ik nou alles voor je uitkauwen wat je een paar uur geleden zelf hebt gepost?
[..]


[..]
Precies, dat hadden ze toen op 9/11 dus ook moeten doen.

Ik had 't over wat Amerika had moeten doen, niet wat Nederland zou doen. Dat wij niks in te brengen hebben militair, dat weet ik.

In Amerika ligt en lag dat anders.
Lightning_NLzondag 13 mei 2007 @ 00:56
De man is helaas overleden in het ziekenhuis lees ik net.
quote:
Piloot neergestort vliegtuigje overleden
Uitgegeven: 12 mei 2007 21:12
Laatst gewijzigd: 13 mei 2007 00:29

HARLINGEN - De piloot van het Cessna vliegtuigje dat zaterdagavond voor de kust van Harlingen in de Waddenzee neerstortte, is later op de avond in het ziekenhuis overleden. Dat maakte een woordvoerder van het korps Landelijke politiediensten (KLPD) bekend.

Even na 20.30 uur stortte het eenmotorige vliegtuigje van de 64-jarige Duitse piloot neer. De vlieger werd rond 21.30 uur in kritieke toestand uit het water gehaald en naar een ziekenhuis overgebracht. Vermoedelijk is de piloot tijdens zijn vlucht onwel geworden.



De piloot, die op weg was naar het Duitse Emden, had zich bij het overschrijden van de Nederlandse grens niet gemeld. Volgens een woordvoerder van de Luchtmacht zijn na het uitblijven van radio-contact, twee F-16-vliegtuigen naar het vluigtuigje gestuurd.

Onwel

De F-16 piloten vlogen zeker een half uur naast de Cessna en probeerden contact met de piloot te krijgen. Dat lukte volgens een woordvoerder van de Luchtmacht noch via de radio noch via de cockpit. Daardoor ontstond bij de vliegers het idee dat de piloot tijdens zijn vlucht onwel is geworden.

De Cessna is vermoedelijk door brandstoftekort steeds langzamer gaan vliegen en uiteindelijk ter hoogte van Harlingen rustig in zee geland.

Wrak

Het wrak van het toestel wordt zaterdagnacht of zondag geborgen, aldus het KLPD.
Arceezondag 13 mei 2007 @ 00:59
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:56 schreef Lightning_NL het volgende:
De man is helaas overleden in het ziekenhuis lees ik net.


Was al een wonder dat ze 'm nog konden reanimeren...
Skinkiezondag 13 mei 2007 @ 01:32
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:08 schreef NordicBlue het volgende:
Ben de opnames van het radioverkeer aan het luisteren
Op een gegeven moment was de benzine op van de Cessna en viel hij naar beneden zegmaar
Linkje?

http://www.milspotters.nl/index.php?pagina=dlopname&bestand=qra12cessna.mp3

[ Bericht 20% gewijzigd door Skinkie op 13-05-2007 01:48:56 ]
sander89zondag 13 mei 2007 @ 01:44
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:32 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Linkje?
Opnamens gesprekken: http://www.milspotters.nl/files/qra12cessna.mp3
#ANONIEMzondag 13 mei 2007 @ 08:50
Had ik bijna een vliegtuig op m'n dak gehad.
Wel de F 16 's gehoord en even later ambulance's.
Uren later pas gelezen over het hoe en wat.
Lightning_NLzondag 13 mei 2007 @ 08:58
Bijna ja
Martijn_77zondag 13 mei 2007 @ 11:58
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:59 schreef Arcee het volgende:

[..]



Was al een wonder dat ze 'm nog konden reanimeren...
Idd, als ie al lang omwel is.

Maar het blijft wel triest.
NordicBluezondag 13 mei 2007 @ 12:03
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, als ie al lang omwel is.

Maar het blijft wel triest.
2e linkje in je sig doet het niet
achterop23zondag 13 mei 2007 @ 12:30
www.thejetsetters.nl

wij werden gevraagd te helpen, zie bovenstaande link

[ Bericht 74% gewijzigd door achterop23 op 13-05-2007 14:32:26 ]
RonaldVzondag 13 mei 2007 @ 14:23
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:24 schreef Lightning_NL het volgende:
Denk eens na Arcee, sinds 9/11 zijn er ook in NL heel veel dingen veranderd wat betreft het onderscheppen van ongeidentificeerde vliegtuigen.
Volgens mij, ik weet het niet zeker, zijn er in de USA zelfs constante airborn patrouilles langs de kusten. Weet waar je het over hebt.
Er is sinds 9/11 maar één ding veranderd, en dat is dat alle plannen om de Nederlandse radarsite (lees: CRC Nieuw Milligen op de Veluwe) op te heffen in de diepvriezer zijn verdwenen. In Nederland is het al decennialang de gewoonte om dit soort toestellen te onderscheppen, je kunt hooguit stellen dat er tegenwoordig nog scherper op gereageerd wordt.

Osama heeft letterlijk een week voor de bezuiniging bekend werd Nieuw Milligen gered van de bezuinigingen.
playboy360zondag 13 mei 2007 @ 18:07
quote:
Ten westen van Harlingen is een Cessna neergestort in de Waddenzee. De piloot, een 64-jarige Duitser, werd uit zee opgepikt en in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, waar hij later op de avond overleed.

Het vliegtuigje kwam uit Duitsland en vloog zonder contact te leggen met de autoriteiten het Nederlandse luchtruim binnen. Het vliegtuigje werd onderschept door twee F16's van de luchtmacht. Ook zij konden geen contact leggen met de piloot.

De F16's bleven bij de Cessna tot het toestel in zee stortte. Waarschijnlijk is de piloot onwel geworden.
volgens de laatste berichten was de de communicatie apparatuur defect
en is de piloot zo geschrokken van de f16s dat hij flauw viel en neerstorte
capppzondag 13 mei 2007 @ 18:09
Wat een loser
Gabryzondag 13 mei 2007 @ 18:11
quote:
Op zondag 13 mei 2007 18:07 schreef playboy360 het volgende:

[..]

volgens de laatste berichten was de de communicatie apparatuur defect
en is de piloot zo geschrokken van de f16s dat hij flauw viel en neerstorte
Volgens de laatste berichten was het een zelfmoord terrorist die zijn doel miste.
Briefzondag 13 mei 2007 @ 18:12
Volgens de allerlaatste berichten is TS net 16 en krijgt hij geen playboy mee in de Bruna.
ThE_EDzondag 13 mei 2007 @ 18:18
quote:
Op zondag 13 mei 2007 18:07 schreef playboy360 het volgende:

[..]

volgens de laatste berichten was de de communicatie apparatuur defect
En dan toch gewoon lekker een ander luchtruim invliegen..
bijdehandzondag 13 mei 2007 @ 18:28
quote:
Op zondag 13 mei 2007 18:18 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

En dan toch gewoon lekker een ander luchtruim invliegen..
dan ben je echt totally n00b
fathankzondag 13 mei 2007 @ 18:29
Pure stemmingmakerij die topictitel...
ArendBarendzondag 13 mei 2007 @ 18:30
Misschien was de navigatie ook stuk
Zpottrzondag 13 mei 2007 @ 18:31
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Lightning_NLzondag 13 mei 2007 @ 18:31
Wat een triest mannetje is die TS. Wat bezielt je uberhaupt om zoiets als dit te verzinnen??? Waar is het mis gegaan
Beelzebub85zondag 13 mei 2007 @ 18:35
quote:
Op zondag 13 mei 2007 18:31 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat een triest mannetje is die TS. Wat bezielt je uberhaupt om zoiets als dit te verzinnen??? Waar is het mis gegaan
Bij de ejaculatie.
playboy360zondag 13 mei 2007 @ 18:39
bron is trouwens nos
Nieuwskijkerzondag 13 mei 2007 @ 18:42
Linkje?
L-ISzondag 13 mei 2007 @ 18:50
hij heeft zichzelf om zeep gebracht lul
Innisdemonzondag 13 mei 2007 @ 19:16
huilie
Evil_Jurzondag 13 mei 2007 @ 20:12
En hoe is dit de schuld van de luchtmacht?
Drugshondzondag 13 mei 2007 @ 22:43
quote:
Wrak Cessna geborgen

Bron : DePers
Gepubliceerd: vandaag 19:53
Update: vandaag 20:12

Het wrak van het Cessna-vliegtuigje dat zaterdag neerstortte in de Waddenzee is zondagmorgen. Op het lichaam van de piloot wordt sectie verricht. Dat heeft het Korps landelijke politiediensten (KLPD) bekendgemaakt.

Het toestel stortte rond 20.30 uur neer nabije het 'Lange Zand', ongeveer acht kilometer van Harlingen. Drie kwartier later kon de piloot, een 64-jarige Duitser, door een reddingsteam aan de wal worden gebracht. Het KLPD vermoedt dat de man onwel is geworden. Hij was de enige aan boord van het toestel. De man overleed later in het ziekenhuis in Leeuwarden.

Het Kustwachtcentrum in Den Helder kreeg rond 19.40 uur de melding van de Duitse Luchtverkeersleiding dat er zich een Duits vliegtuigje in het Nederlandse luchtruim bevond. De piloot had zich niet gemeld en er kon geen contact worden gelegd. Daarop vlogen twee Nederlandse F16's uit om contact te leggen met de piloot. Zij zagen toe hoe de Cessna langzaam hoogte verloor en neerstortte. De Luchtvaartpolitie van het KLPD heeft een onderzoek ingesteld.

De Cessna stortte neer in de omgeving van het Lange Zand (aangegeven met wit vierkant). | Foto: Google Maps
HarryPzondag 13 mei 2007 @ 22:53
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:12 schreef Evil_Jur het volgende:
En hoe is dit de schuld van de luchtmacht?
Nou die F16 piloot had naast het andere vliegtuig moeten gaan vliegen. Over de vleugel lopen en op de vleugel van dat andere vliegtuig moeten springen. Dan in de cockpit van het kleine vliegtuigje moeten kruipen en het vliegtuig veilig aan de grond zetten natuurlijk...

Duh. Dat weet toch iedereen.
#ANONIEMzondag 13 mei 2007 @ 22:59
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:53 schreef HarryP het volgende:
Nou die F16 piloot had naast het andere vliegtuig moeten gaan vliegen. Over de vleugel lopen en op de vleugel van dat andere vliegtuig moeten springen. Dan in de cockpit van het kleine vliegtuigje moeten kruipen en het vliegtuig veilig aan de grond zetten natuurlijk...

Duh. Dat weet toch iedereen.
Juist.
Zie de documentaire 'Last action hero' voor verdere details.
Loedertjezondag 13 mei 2007 @ 23:00
F-16's boven Leeuwarden!!
Evil_Jurzondag 13 mei 2007 @ 23:12
Alweer een bejaarde kamikaze Duitser, opvallend.