quote:Op zondag 13 mei 2007 00:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ga jij eens de spaarlamp en 2knoppen-toilet opnieuw uitvinden
GAat helaas niet op, google maar eens op: opbouw benzineprijs. Dan zal je vinden dat ongeveer 60 % van wat een liter benzine in Nederland kost naar de staat gaat door accijnzen en BTW.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:03 schreef henkway het volgende:
[..]
Wie verhoogt de benzineprijs eigenlijk?? De overheid ?? De belasting is 39% ten honderd van de verkoopprijs, en daar gaat de BTW over. Dus 119% is 154,5 euro cent
basis waarde is dus 154,5 / 119 x 61.
En als Shell er 62,5 van maakt dan gaat de prijs met 39% en dan 19% BTW eroverheen
quote:Op zondag 13 mei 2007 00:34 schreef popolon het volgende:
[..]
De zuinige auto is al jaren in opkomst, zelfs in de VS.![]()
De meeste Japanse auto's worden in de VS gemaakt, althans, die daar op de markt komen dan.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:47 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
zolang het maar geen Japanse wagen is.
![]()
![]()
Damn that, 20 cent minder.quote:Op zondag 13 mei 2007 02:54 schreef StefanP het volgende:
Nee, ik betaal hier rond de $2.80.
Ja, de opbouw van de benzineprijs is fors, het effect als SHELL de prijs met 0,5 cent omhoog zet, wordt dus verdrievoudigd door heffingen, zodoende is iedere verhoging een dikke meevaller voor de schatkist.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:45 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
GAat helaas niet op, google maar eens op: opbouw benzineprijs. Dan zal je vinden dat ongeveer 60 % van wat een liter benzine in Nederland kost naar de staat gaat door accijnzen en BTW.
Je zit redelijk ver van de waarheid af. De werkelijkheid is dat Shell bijvoorbeeld nog 1 miljard dollar moet krijgen van Nigeria. Als Nigeria niet betaalt aan zijn belangrijkste inkomstenbron dan kan je je wel voorstellen hoeveel Nigeria van het oliegeld bij de bevolking terecht laat komen.quote:Op zondag 13 mei 2007 02:32 schreef Ooster het volgende:
Ja.....dat kan wel zo zijn maar Shell heeft het geld ook nodig zodat ze kunnen investeren in goede infrastructuur zodat ze eindelijk eens op een verantwoorde manier olie van de Nigiriaanse bevolking kunnen jatten.
Laat me raden, Shell gaat in overleg met de mannen die op dat moment de meeste wapens en macht hebben, maakt volgens afspraak regelmatig geld over naar een aantal verschillende rekeningen in Zwitserland, boekt dat als betaling zonder factuur en die heren geven SHELL de noodzakelijke protectie om de olie te stelen en over te laden in een tanker die het naar een terminal brengt in Rotterdam of Engelandquote:Op zondag 13 mei 2007 10:01 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je zit redelijk ver van de waarheid af. De werkelijkheid is dat Shell bijvoorbeeld nog 1 miljard dollar moet krijgen van Nigeria. Als Nigeria niet betaalt aan zijn belangrijkste inkomstenbron dan kan je je wel voorstellen hoeveel Nigeria van het oliegeld bij de bevolking terecht laat komen.
Volgens mij heb je geen enkel idee hoe de oliewereld in elkaar zit![]()
Die heb ik niet zien staan toen ik in de topman z'n kantoor in Den Haag was...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
+ Bolkestijn kwam bij Shell vandaan, plus nog 10 andere tegenwoordige kamerleden, plus dat er een Red Phone bestaat tussen Shell en het Torentje.
Dan is de vraag eigenlijk: wat kunnen oliemaatschappijen doen aan het feit dat de lokale regering een uber-corrupte teringzooi is?quote:Op zondag 13 mei 2007 10:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Laat me raden, Shell gaat in overleg met de mannen die op dat moment de meeste wapens en macht hebben, maakt volgens afspraak regelmatig geld over naar een aantal verschillende rekeningen in Zwitserland, boekt dat als betaling zonder factuur en die heren geven SHELL de noodzakelijke protectie om de olie te stelen en over te laden in een tanker die het naar een terminal brengt in Rotterdam of Engeland
Je bent zelf een topman ofzo dat je daar binnenkomt? En ja, die red phone bestaat, dat heb ik meerdere keren gelezen. Of het moet een urban myth zijn natuurlijk...quote:Op zondag 13 mei 2007 11:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die heb ik niet zien staan toen ik in de topman z'n kantoor in Den Haag was...
Maar het is sowieso heel moeilijk om tegen het beeld dat bestaat van shell te vechten.
Ja ze hebben lokaal goedkope medewerkers nodig en die moet je dan zelf engels leren en technische vaardigheden, zou mooi zijn als SHELL ook eens zou stoppen met affakkelen van GAS, en het zou verkopen, desnoods tegen kostprijs.quote:Op zondag 13 mei 2007 11:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan is de vraag eigenlijk: wat kunnen oliemaatschappijen doen aan het feit dat de lokale regering een uber-corrupte teringzooi is?
Het zal je verbazen wat bv. shell in nigeria aan hulpverlening doet. En dan niet eens de puur altruistische hulpverlening, maar meer hulpverlening in de trant van lokale ziekenhuizen opzetten, lokale scholen opzetten zodat er lokaal medewerkers opgeleid kunnen worden, enz.
Ik heb er 7 jaar rondgehobbeld, in heel veel hoedanigheden. Ben er net 2 maanden weg, trouwensquote:Op zondag 13 mei 2007 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bent zelf een topman ofzo dat je daar binnenkomt? En ja, die red phone bestaat, dat heb ik meerdere keren gelezen. Of het moet een urban myth zijn natuurlijk...
Daar weet ik het fijne niet van, ik zou me alleen kunnen bedenken dat dat gas exploiteren op geen enkele manier winstgevend is te maken, want maak je geen zorgen, als er euri's verdiend kunnen worden, zouden ze dat echt wel doen.quote:Op zondag 13 mei 2007 12:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja ze hebben lokaal goedkope medewerkers nodig en die moet je dan zelf engels leren en technische vaardigheden, zou mooi zijn als SHELL ook eens zou stoppen met affakfelen van GAS, en het zou verkopen, desnoods tegen kostprijs.
Waarom zou een commerciele onderneming dat in godsnaam doen?quote:Verder zou het goed zijn als er tien procent van de winst die in Nigeria is behaald ten goede kwam aan echte scholen, ziekenhuizen en Universiteiten.
Ik vraag me af wat jij denkt. Dat er mensen aan de top van die onderneming zitten die er plezier in scheppen om de nigeriaanse bevolking aan de bedelstaf te helpen ofzo?quote:Het is voor SHELL heel eenvoudig om het Image te verbeteren, maar dat moet SHELL wel willen.
En niet tot de allerlaatste cent eruit persen, terwijl ze zonder meer de verkoopprijs in Nederland omhoog kunnen gooien.
Het is ook mogelijk om je afval gewoon netjes op te ruimen , er hoeft niet aan het afval (GAS) verdiend te worden , de waardering die je daarmee wereldwijd behaald om je teringzooi op te ruimen, is ook geld waard.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar weet ik het fijne niet van, ik zou me alleen kunnen bedenken dat dat gas exploiteren op geen enkele manier winstgevend is te maken, want maak je geen zorgen, als er euri's verdiend kunnen worden, zouden ze dat echt wel doen.
[..]
Ja, het is goedkoper om het zonder te kopen gewoon uit Afrika te halen, en flink te zwaaien met dollars voor protectie , dat snap ik, maar ruim dan die klerebende opquote:En aan benzine, diesel, de chemicalien, wordt echt bijna niets verdiend. Zeg dat je uit 1 vat ruwe olie 5 liter bezine haal, dat vat ruwe olie moet je gewoon op de wereldmarkt kopen, daarna rafineren, transporteren en verkopen. Dan kun je niet megaveel boven op de ruweolieprijs doen.
Er wordt verdiend met olie omhoog halen, en op de wereldmarkt verkopen, en de onderdelen van shell die zich bezighouden met rafinage, moeten het ook gewoon op de wereldmarkt kopen.
Waar wil je het gas laten dan? Zoek maar eens het verschil tussen 'live oil' en 'dead oil op' dan zou je weten dat je olie offshore moet bewerken en dat je dus offshore gas uit de olie krijgt. Om het dus ergens naartoe te krijgen heb je dus een gasleiding naar land nodig. Dat laatste maakt een project onrendabel.quote:Op zondag 13 mei 2007 12:25 schreef henkway het volgende:Ja ze hebben lokaal goedkope medewerkers nodig en die moet je dan zelf engels leren en technische vaardigheden, zou mooi zijn als SHELL ook eens zou stoppen met affakkelen van GAS, en het zou verkopen, desnoods tegen kostprijs.
vloeibaar maken en vervoeren. Dat kan in Saudi Arabie ook. Maar affakkelen is goedkoper.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waar wil je het gas laten dan? Daar heb je per definitie een gasleiding voor nodig en dan is het project meestal meteen onrendabel.
Kan ik me iets bij voorstellen, maar jij moet niet verwachten dat ondernemingen heiliger zijn dan de paus.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:07 schreef henkway het volgende:
[..]
Het is ook mogelijk om je afval gewoon netjes op te ruimen , er hoeft niet aan het afval (GAS) verdiend te worden , de waardering die je daarmee wereldwijd behaald om je teringzooi op te ruimen, is ook geld waard.
Dan hadden ze dat dus wel gedaan.quote:ALs ik mijn afval opruim kost dat mij dat ook geld, dat zijn gewoon bedrijfsonkosten. Misschien kan het wel bijna zonder kosten.
Moet je in de buurt wel wel een LNG productiefaciliteit hebben, inclusief een aparte pijpleiding voor het gas. Even los van de technische en economische moelijkheden/onmogelijkheden worden beide in Nigeria aangevallen.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:19 schreef henkway het volgende:
[..]
vloeibaar maken en vervoeren. Dat kan in Saudi Arabie ook. Maar affakkelen is goedkoper.
?quote:Op zondag 13 mei 2007 13:07 schreef henkway het volgende:
Ja, het is goedkoper om het zonder te kopen gewoon uit Afrika te halen, en flink te zwaaien met dollars voor protectie , dat snap ik, maar ruim dan die klerebende op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |