Dus als ik goedkoper tank , betaal ik minder belasting ??quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:15 schreef staticdata het volgende:
Met leaseauto hoef het niet uit te maken als je een tankpas hebt. Echter ook de accijns doet heel erg veel aan de prijs die je voor een liter benzine/diesel/lpg moet betalen.
Bewijs ?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:16 schreef Klopkoek het volgende:
Shell is inderdaad een bedrijf dat een pak op hun donder moet krijgen. Helaas zijn Shell en de Nederlandse overheid zo erg met elkaar verweven dat Shell altijd een machtige positie zal behouden.
SHELL is voor 50% Nederlands, de Minister van Financien was topfunctionaris bij Shell, De koninklijke Familie is grootaandeelhouder van Shell, enz.quote:
Ja, omdat Shell de benzineprijzen dicteert, alleen enkele kleineren langs Bwegen en selftankers doen niet mee, (voor de show) maar je zult zien dat alle grote merken morgen meegaan, omdat leider Shell de prijzen vrij kan verhogen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:41 schreef llawonk_ het volgende:
Dus je denkt dat hier sprake van een kartel is, terwijl je bijna 25% goedkoper kan tanken bij een concurrent?
+ Bolkestijn kwam bij Shell vandaan, plus nog 10 andere tegenwoordige kamerleden, plus dat er een Red Phone bestaat tussen Shell en het Torentje.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:41 schreef henkway het volgende:
[..]
SHELL is voor 50% Nederlands, de Minister van Financien was topfunctionaris bij Shell, De koninklijke Familie is grootaandeelhouder van Shell, enz.
Hee, Kleffie.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
+ Bolkestijn kwam bij Shell vandaan, plus nog 10 andere tegenwoordige kamerleden, plus dat er een Red Phone bestaat tussen Shell en het Torentje.
De regering kan heel goed een richtlijn geven dat de pompprijs niet meer dan 10% boven op de verkoop raffinageprijs ligt.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:41 schreef llawonk_ het volgende:
Dus je denkt dat hier sprake van een kartel is, terwijl je bijna 25% goedkoper kan tanken bij een concurrent?
Volgens mij is dit volgens Amerikaanse begrippen al heel duur. ($2+ per gallon).quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:54 schreef StefanP het volgende:
Ik heb gisteren anders nog 52 eurocent per liter betaald hoor. In de VS, welteverstaan.
Ik zou willen dat Nederlanders een wakker werden en zich realiseren dat die absurde prijzen niet door Shell veroorzaakt worden. Hint: zoek het eens bij je communistische overheid met z'n accijnsjes, BTWtjes en belastinkjes.
Wat voor indoctrinatie???quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:54 schreef StefanP het volgende:
^^^ Het is alleen jammer dat mensen dat niet realiseren en blijven vitten over de oliemaatschappijen. De decennia lange indoctrinatie door de overheid heeft dus goed gewerkt.
Wie verhoogt de benzineprijs eigenlijk?? De overheid ?? De belasting is 39% ten honderd van de verkoopprijs, en daar gaat de BTW over. Dus 119% is 154,5 euro centquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:54 schreef StefanP het volgende:
^^^ Het is alleen jammer dat mensen dat niet realiseren en blijven vitten over de oliemaatschappijen. De decennia lange indoctrinatie door de overheid heeft dus goed gewerkt.
De indoctrinatie dat het goed is voor een land om een grote overheid te hebben, dat bedrijven prijzen opdrijven overheden dat kunnen corrigeren en dat het moreel aanvaardbaar is je doelen te bereiken door het legaal bestelen van anderen.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:01 schreef Ryan3 het volgende:
Wat voor indoctrinatie???
Ja is prijzig, in veel gebieden is het zelfs al rond de $3/gal. In LA is het al $3.50quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:14 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Volgens mij is dit volgens Amerikaanse begrippen al heel duur. ($2+ per gallon).
Nee, hoor ik heb altijd aan de plaatselijke pomp gehoord dat het grootste deel van wat ik betaal naar de overheid gaat.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:04 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De indoctrinatie dat het goed is voor een land om een grote overheid te hebben, dat bedrijven prijzen opdrijven overheden dat kunnen corrigeren en dat het moreel aanvaardbaar is je doelen te bereiken door het legaal bestelen van anderen.
Altijd nog goedkoper dan in NL, maar voor de inwoners van LA zal het er best wel inhakken met al die V6 en V8 motoren!quote:Op zondag 13 mei 2007 00:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja is prijzig, in veel gebieden is het zelfs al rond de $3/gal. In LA is het al $3.50
Ga jij eens de spaarlamp en 2knoppen-toilet opnieuw uitvindenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:54 schreef StefanP het volgende:
Ik heb gisteren anders nog 52 eurocent per liter betaald hoor. In de VS, welteverstaan.
Ik zou willen dat Nederlanders een wakker werden en zich realiseren dat die absurde prijzen niet door Shell veroorzaakt worden. Hint: zoek het eens bij je communistische overheid met z'n accijnsjes, BTWtjes en belastinkjes.
Ga jij maar eens ontopic reageren in plaats van dat eeuwige offtopic getrol.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ga jij eens de spaarlamp en 2knoppen-toilet opnieuw uitvinden
De zuinige auto is al jaren in opkomst, zelfs in de VS.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:17 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Altijd nog goedkoper dan in NL, maar voor de inwoners van LA zal het er best wel inhakken met al die V6 en V8 motoren!![]()
procentueel zal je even veel blijven betalen. of je nu veel of weinig tankt...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:17 schreef henkway het volgende:
[..]
Dus als ik goedkoper tank , betaal ik minder belasting ??
Mensen die schelden op de hoge belastingdruk in Nederland en daarna bij de Shell gaan tanken![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |