quote:
Op maandag 28 mei 2007 03:43 schreef hardcorehooligans het volgende:het is jammer dat ik niet mag melden wat ik denk.
en als ik wat meld het als negatief word begrepen.
Je mag melden wat je wilt, het is de manier waarop je het meldt, of meer de manier waarop je reageert op mensen die antwoorden posten die nogal vijandig is.
En dat mag natuurlijk ook (wat mij betreft iig, ik weet de regels van het forum op dit gebied niet) maar dan moet je er niet raar van opkijken dat mensen daarop reageren, en dat de sfeer daaronder lijdt.
quote:
het is ook jammer dat ik iets plaats op The Truth is in Here.
en word verbannen naar brave new world.
Lol, de eerste keer dat ik dit subforum zie
![]()
ik zal toch eens de index aanklikken om te zien waar het over gaat.
quote:
dus sluit ik deze topic voor me zelf en meld niets meer.
de groetjes aan de gene die me niet begreep.
Als je mij daarmee bedoelt, ik begreep je argumenten prima, daar heb ik ook op gereageerd. Jij niet of nauwelijks op de mijne, en elke weerlegging werd helaas genegeerd. Het probleem was met je vijandige negatieve manier van posten. De reden daarachter begrijp ik wellicht ook.
Mijn reacties daarop zijn puur bedoeld om je je ervan bewust te maken hoe negatief je op die manier overkomt.
Als je namelijk vaker zo reageert, zul je nog heel wat met mensen te maken krijgen die naar op je reageren, en velen daarvan zullen minder begrip voor en geduld met je hebben dan ik.
quote:
en denkt dat ik ze echt beledigen wou.
Beledigen? dat heb je imo alleen bij apropos gedaan, hèm/haar heb je uitgescholden. Ik had het alleen over je niet echt inhoudelijke en consequente manier van discussieren, en je smalende, vijandige manier van posten, die is niet beledigend, maar gewoon onprettig, niet in de laatste plaats voor jezelf, omdat je het jezelf erg moeilijk maakt om normale reacties te krijgen.
quote:
want je leest het hoe je het leest.
Kom op, dat is de eeuwige terugkaats smoes "nee ik bèn niet onaardig, de andere mensen vìnden mij onaardig, dus het is hun eigen schuld"
Als jij in plaats van met vijandig klinkende textjes gewoon op een redelijke manier had gereageerd (en dan heb ik het nog geeneens over de inhoudelijke kant, maar gewoon de manier van benaderen van anderen) had het voor iedereen een prettige discussie geweest.
Mensen lezen het
hoe jij het schrijft Er zit een marge in, maar er zijn toch echt dingen die makkelijker positief en makkelijker negatief op te vatten zijn, en jouw manier van doen hier valt in die laatste categorie.
Vergelijk voor de grap je eigen manier van reageren eens met die van anderen, op het forum, kijk eens een discussieprogramma zoals buitenhof of iets dergelijks.
Mensen hanteren over het algemeen toch ècht een andere manier van elkaar bejegenen dan jij hier hebt vertoond. Diegenen die dat niet doen worden meestal niet echt als aardige mensen beschouwd en behandeld.
Je kan 2 dingen doen, òf je gaat boos zitten mopperen dat de wereld je verkeerd begrijpt dat jij aardig en positief bent maar dat de nare mensen dat niet zien. Dan leef je verder in een wereld waar jij een van de weinige lichtpuntjes bent en die verder bevolkt is met vervelende mensen die naar tegen je doen.
Òf je trekt er lering uit,en verandert wat aan je houding want zoals ik al schreef, als je zo vaker, en in ook het echte leven reageert, kweek je weinig goodwill bij andere mensen, en is het begrijpelijk als je andere mensen als negatief en onaardig beschouwt. Waarschijnlijk reageren ze ook zo.
Dan zou je er wel eens versteld van kunnen staan hoe veel leuker en gezelligerde wereld wordt.
Tot op grote hoogte is de wereld een spiegel. Lach je ernaar, dan lacht ze terug, kijk je er boos naar, dan kijkt ze boos terug..... schreeuw je ernaar, dan word je doof van de echo.
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:45 schreef W8ezel het volgende:
Misschien voelen sommige mensen zich lichtelijk aangevallen door jouw verkrachting van de Nederlandse taal
Tja, dàt vind ik nou nog het minste probleem persoonlijk. Het staat niet fraai, maar ik ben bereid elke discussie die me interesseert en die ik kan lezen een kans te geven, zonder meteen te denken "slecht nederlands=dom" Zolang met dat slechte nederlands maar gewoon een goede discussie gevoerd wordt, en men redelijk en beschaafd blijft. En dat miste hier.
[ Bericht 1% gewijzigd door Fionn op 28-05-2007 11:35:18 ]