abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 mei 2007 @ 04:47:13 #226
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_49293147
Huub is afgepeigerd. Hij valt meteen in slaap en heeft niet eens tijd z'n broek nog aan te trekken.

Keep the Sunny Side Up
  zaterdag 12 mei 2007 @ 04:48:03 #227
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_49293149
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:43 schreef bright_side_of_life_ het volgende:

[..]

Het hele probleem bij Japio is : Je kunt er geen vinger op leggen omdat je vinger te klein is voor dat lijf. Dat red je nog niet met tien vingers.

Maargoed, in serieus mode denk ik toch echt dat er iets niet klopt bij die beste man
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 04:49:01 #228
bright side of life
pi_49293152
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:44 schreef cindy10 het volgende:

[..]

nou vooruit brian kan lang volhouden....maar dan nog komt er weinig van terecht volgens mij...
huub is dus blijkbaar wat sneller(kan het helaas niet live aanschouwen...) maar neem jullie woord wel aan!
alleen dan de vraag,wat is nu beter?
Het is niet de vraag 'wat is beter' maar 'wie is beter'. Het antwoord is eenvoudig : Ikke
Keep the Sunny Side Up
  zaterdag 12 mei 2007 @ 04:50:05 #229
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_49293158
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:48 schreef BONG4002 het volgende:

[..]

Maargoed, in serieus mode denk ik toch echt dat er iets niet klopt bij die beste man
Jaap heeft volgens eigen zeggen Asperger, en dat verklaart al een hoop.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Asperger
pi_49293168
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:49 schreef bright_side_of_life_ het volgende:

[..]

Het is niet de vraag 'wat is beter' maar 'wie is beter'. Het antwoord is eenvoudig : Ikke
tja vergeleken bij allebei de mannen,dank ik god ook voor mijn eigen exemplaar
  zaterdag 12 mei 2007 @ 04:52:50 #231
bright side of life
pi_49293169
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:48 schreef BONG4002 het volgende:

[..]

Ergens zit er een behoorlijke steek bij hem los, meer steken waarschijnlijk. In het begin was hij heel timide en speelde nog helemaal geen 'rol of type'. Toen zag je al dat hij geen enkel sociaal gevoel had en helemaal geen manieren. Niet aan tafel, niet in een gesprek, niet in de groep. Het was een aaneenschakeling van scheten, boeren en alles beter weten.
Later werd het terror-Japio. Maar zelfs in die rol blijven poep-pies-scheten-boeren de boventoon voeren.
Keep the Sunny Side Up
  zaterdag 12 mei 2007 @ 04:53:47 #232
58921 Day
You can fly!
pi_49293173
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:52 schreef cindy10 het volgende:

[..]

tja vergeleken bij allebei de mannen,dank ik god ook voor mijn eigen exemplaar
Hier nog 1!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  zaterdag 12 mei 2007 @ 04:54:39 #233
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_49293181
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:50 schreef Tissik het volgende:

[..]

Jaap heeft volgens eigen zeggen Asperger, en dat verklaart al een hoop.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Asperger
Soort Autisme dus
  zaterdag 12 mei 2007 @ 04:55:07 #234
bright side of life
pi_49293182
Japio heeft weer een 'angst-droom'. En weer allemaal dingen die niet mogen en die verboden zijn.
Keep the Sunny Side Up
  zaterdag 12 mei 2007 @ 04:55:14 #235
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_49293184
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:52 schreef bright_side_of_life_ het volgende:

[..]

Ergens zit er een behoorlijke steek bij hem los, meer steken waarschijnlijk. In het begin was hij heel timide en speelde nog helemaal geen 'rol of type'. Toen zag je al dat hij geen enkel sociaal gevoel had en helemaal geen manieren. Niet aan tafel, niet in een gesprek, niet in de groep. Het was een aaneenschakeling van scheten, boeren en alles beter weten.
Later werd het terror-Japio. Maar zelfs in die rol blijven poep-pies-scheten-boeren de boventoon voeren.
Wat ik net al postte, komt op Autisme neer, maar Jaap is wel slim dus hij kan het goed verbloemen
pi_49293186
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:52 schreef bright_side_of_life_ het volgende:

[..]

vind jaap echt een eng type...het soort dat rollen aanneemt en daar zelf in gaat geloven.
af en toe zie je wat echte(emotie,of gedrag).
maar verder speelt hij een rol in het hele goudenkooi gebeuren,en het gaat hem zo natuurlijk af.....dat ik hem sterk verdenk van het feit dat hij dit ook in zn dagelijkse leven doet.
maar kan me vergissen,dacht in het eerste begin ook dat adje van paul de leeuw echt debiel was
  zaterdag 12 mei 2007 @ 04:56:02 #237
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_49293189
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:54 schreef BONG4002 het volgende:

[..]

Soort Autisme dus
Ja maar een mildere vorm, wat het juist moeilijker maakt om begrepen te worden.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 04:56:05 #238
bright side of life
pi_49293190
Huub krijgt door dat hij wel erg bloot lag

Keep the Sunny Side Up
pi_49293191
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:53 schreef Day het volgende:

[..]

Hier nog 1!
wij zijn het eens vandaag
  zaterdag 12 mei 2007 @ 04:57:15 #240
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_49293193
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:56 schreef Tissik het volgende:

[..]

Ja maar een mildere vorm, wat het juist moeilijker maakt om begrepen te worden.
Ik ken die vorm, heb er ook weleens mee te maken en daarom is het juist zo lastig
  zaterdag 12 mei 2007 @ 05:01:17 #241
bright side of life
pi_49293209
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:55 schreef cindy10 het volgende:

[..]

vind jaap echt een eng type...het soort dat rollen aanneemt en daar zelf in gaat geloven.
af en toe zie je wat echte(emotie,of gedrag).
maar verder speelt hij een rol in het hele goudenkooi gebeuren,en het gaat hem zo natuurlijk af.....dat ik hem sterk verdenk van het feit dat hij dit ook in zn dagelijkse leven doet.
maar kan me vergissen,dacht in het eerste begin ook dat adje van paul de leeuw echt debiel was
En nu weet je dat Adje een acteur is en de rol gewoon speelt.

Zou dat bij Japio ook gelden ? In de schaakwereld heeft hij best wel wat gepresteerd. Z'n studie gaan hem ook goed af (volgens zijn eigen verhaal en dat zal wel kloppen). Aan de andere kant wordt je niet zo makkelijk 200 kilo, ieder weldenkend mens zou bij 120 kilo al lang gestopt zijn met eten.
Keep the Sunny Side Up
  zaterdag 12 mei 2007 @ 05:02:14 #242
143001 Prospera
Verfrissend
pi_49293215
Samen slapen

FF snel het onderbroekje aan

BigbeatupMothereyes volgen je

Morguhh ochtendploeg
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 05:02:47 #243
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_49293220
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 04:57 schreef BONG4002 het volgende:

[..]

Ik ken die vorm, heb er ook weleens mee te maken en daarom is het juist zo lastig
Dat is zeker lastig, voor hemzelf, maar ook voor de mensen om hem heen. Maar ook voor zijn beeldvorming nu naar de buitenwereld, omdat wel zijn gedrag in beeld wordt gebracht, maar de achterliggende oorzaak wordt verzwegen.

Dat is ook de reden, waarom Jaap zo heel negatief reageerde op de villa nadat jan daarin had rondgeraust. Een Asperger, kan maar heel moeilijk met veranderingen omgaan, en dit was me er wel één. Ik had de indruk, dat jan zich daarvan bewust was, hij zei daarom ook dat het vast moeilijk voor jaap zou zijn, en daarom werd ook met veel bombarie zijn eigen stoel gepresenteerd. Maar dit soort dingen, zijn voor Aspergers vele malen moeilijker dan voor een mens die niet aan dit ziektebeeld lijdt. Als je je daar niet van bewust bent, zie je Jaap alleen maar als botte en lompe klootlul, maar het is volstrekt normaal gedrag als je aan deze ziekte lijdt.
pi_49293228
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 05:01 schreef bright_side_of_life_ het volgende:

[..]

En nu weet je dat Adje een acteur is en de rol gewoon speelt.

Zou dat bij Japio ook gelden ? In de schaakwereld heeft hij best wel wat gepresteerd. Z'n studie gaan hem ook goed af (volgens zijn eigen verhaal en dat zal wel kloppen). Aan de andere kant wordt je niet zo makkelijk 200 kilo, ieder weldenkend mens zou bij 120 kilo al lang gestopt zijn met eten.
tja daar ben ik dus niet overuit....is jaap een soort adje..??
je zou denken van niet....gezien sommige dingen zoals schaken,en zn studie etc...
maar hij is kwa sociale dingen,echt gewoon absurt,zelfs als het in een spelsituatie zou zijn.
daarbij is hij dus blijkbaar van uitersten,gezien inderdaad zn gewicht
  zaterdag 12 mei 2007 @ 05:07:39 #245
bright side of life
pi_49293233
Huub heeft geneukt en valt in slaap. Brian voelt zich alleen maar verneukt en mag bij MamaTasia komen liggen omdat Amanda gewoon in haar eigen bed blijft liggen ! Een klein verschil ....

Keep the Sunny Side Up
pi_49293237
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 05:02 schreef Tissik het volgende:

[..]

Dat is zeker lastig, voor hemzelf, maar ook voor de mensen om hem heen. Maar ook voor zijn beeldvorming nu naar de buitenwereld, omdat wel zijn gedrag in beeld wordt gebracht, maar de achterliggende oorzaak wordt verzwegen.

Dat is ook de reden, waarom Jaap zo heel negatief reageerde op de villa nadat jan daarin had rondgeraust. Een Asperger, kan maar heel moeilijk met veranderingen omgaan, en dit was me er wel één. Ik had de indruk, dat jan zich daarvan bewust was, hij zei daarom ook dat het vast moeilijk voor jaap zou zijn, en daarom werd ook met veel bombarie zijn eigen stoel gepresenteerd. Maar dit soort dingen, zijn voor Aspergers vele malen moeilijker dan voor een mens die niet aan dit ziektebeeld lijdt. Als je je daar niet van bewust bent, zie je Jaap alleen maar als botte en lompe klootlul, maar het is volstrekt normaal gedrag als je aan deze ziekte lijdt.
ik wil graag geloven in een ziektebeeld,want het idee dat iemand van zichzelf zo asociaal is,en zo onaangepast doet me rillen!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 05:09:27 #247
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_49293240
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 05:02 schreef Tissik het volgende:

[..]

Ik vind dit heel mooi gesproken, het klopt zeer met het beeld wat mensen hebben die de wereld van een autistisch/asperger persoon niet goed kennen (ookal is dit de milde vorm) en dat geeft dan weer een mooie diepere laag aan het programma al vraag ik me soms eerlijk af of Jaap doet alsof ie iets mankeert of dat ie ook "echt" vorm van autisme/asperger of wat dan ook heeft
pi_49293249
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 05:09 schreef BONG4002 het volgende:

[..]

Ik vind dit heel mooi gesproken, het klopt zeer met het beeld wat mensen hebben die de wereld van een autistisch/asperger persoon niet goed kennen (ookal is dit de milde vorm) en dat geeft dan weer een mooie diepere laag aan het programma al vraag ik me soms eerlijk af of Jaap doet alsof ie iets mankeert of dat ie ook "echt" vorm van autisme/asperger of wat dan ook heeft
kijk das de kern van de vraag.....
en dan nog de vraag,mag je iemand met zo`n ziekte(afwijking,weet ik veel) neerzetten voor tv kijkend nederland?
want het word dan een harde dobber,aangezien tv alles vergroot....
en red jezelf dan maar weer in de buitenwereld...
  zaterdag 12 mei 2007 @ 05:13:29 #249
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_49293250
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 05:09 schreef BONG4002 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij er een hoop omheen verzint en bedenkt, maar dit aspect van Asperger (wat hij zelf heeft uigegesproken), klopt geheel met zijn gedrag en sociale onhandigheid en gebrek aan invoelingsvermogen. Het zou alleen maar een verdieping kunnen geven, als dit aspect ook zou worden uitgelicht. Dat gebeurt helaas niet, alleen zijn gedrag, en zijn sociale onhandigheid worden in beeld gebracht. Dat is bijzonder jammer.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 05:15:47 #250
bright side of life
pi_49293257
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 05:05 schreef cindy10 het volgende:

[..]

tja daar ben ik dus niet overuit....is jaap een soort adje..??
je zou denken van niet....gezien sommige dingen zoals schaken,en zn studie etc...
maar hij is kwa sociale dingen,echt gewoon absurt,zelfs als het in een spelsituatie zou zijn.
daarbij is hij dus blijkbaar van uitersten,gezien inderdaad zn gewicht
Weet je nog de eerste avond dat Japio binnen kwam ? Persoonlijke gesprekken met iedereen in de private room. Allemaal hadden ze ontzag voor hem, het leek wel alsof hij ze allemaal in z'n broekzak had. (OK, 1 dag later was hij dat imago weer dubbeldik kwijtgeraakt).

Ken je de film "One Flew Over the Cuckoo's Nest" ? Als die film nog niet zou bestaan, kon je nu van Japio dat script schrijven. In die zin alleen maar hulde voor de casting. (En heel waarschijnlijk erg triest en zielig voor Japio)
Keep the Sunny Side Up
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')