Het zegt al genoeg dat ze gecontroleerd moeten ... heilige pokkedievenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Die eerste zin doet het hem. Dwaas.
Vrijwel elke kerk in Nederland houdt een boekhouding bij die volledig open is voor iedereen die het maar kan zien. Elk dubbeltje dat uitgegeven wordt is daarin genoteerd.
De 'boekhouders' van die kerk worden elke vier jaar door de gemeenteleden zelf democratisch gekozen en jaarlijks wordt er door gemeenteleden zelf kascontrole uitgevoerd.
Frauderen is vrijwel onmogelijk, of die gemeenteleden moeten vreselijk dom zijn.
Dat ze veel goede dingen doen dat zal best, neemt niet weg dat het geloof zelf achterlijk is - en dat is waar deze thread over gaat vriend.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Haha, alle vooroordelen worden er weer tegenaan gegooid, prachtig.
De christelijke religie heeft inderdaad veel rotzooi veroorzaakt, ik ben de eerste om dat toe te geven.
Die slechte historie van ons erkent de seculiere medemens wel. Alleen wat voor goeds christenen allemaal voor de wereld hebben gedaan en nog steeds doen, daar hoor je niemand over. Sterker nog, het is bijna alleen maar gezeik dat de kerk over zich heen krijgt.
Het geloof is 'achterlijk'?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:10 schreef Thomass het volgende:
[..]
Dat ze veel goede dingen doen dat zal best, neemt niet weg dat het geloof zelf achterlijk is - en dat is waar deze thread over gaat vriend.
Ze moeten niet, ze kunnen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:08 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Het zegt al genoeg dat ze gecontroleerd moeten ... heilige pokkedieven![]()
Ben jij 12?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:13 schreef MdMa98 het volgende:
geloof is ook achterlijk als je even terugleest dan weet je dat ik het daar al over heb gehad (en hou je takkesmoel eens met je vriend eikel...dat zeg je maar tegen je moeder ofzo)
je doet weer precies hetzelfde, mensen zeiken iets af, jij noemt het onrechtvaardig en daarop zeik je hun "aanhang" (vraag is of je dat zelfs uberhaupt kunt zeggen) af en noem je het rechtvaardigquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:12 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het geloof is 'achterlijk'?
Vandaar dat overal te wereld het aantal gelovigen nog steeds enorm snel groeit. Er is een heropleving van religie.
De uitspraak dat atheisme achterlijk en iets van de jaren 60/70 is, ligt wat dat betreft dichter bij de waarheid.
Je hebt nergens overheen gelezen. Je hebt dingen erbij verzonnen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:18 schreef koffiegast het volgende:
[..]
ow vertel eens meneer waar heb ik overheen gelezen?![]()
Wat nou 'afzeiken', ik noemde alleen maar feiten. Niet een loze kreet als "het geloof is achterlijk".quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:19 schreef koffiegast het volgende:
[..]
je doet weer precies hetzelfde, mensen zeiken iets af, jij noemt het onrechtvaardig en daarop zeik je hun "aanhang" (vraag is of je dat zelfs uberhaupt kunt zeggen) af en noem je het rechtvaardig
hoezo hokjes/naief denken...
welk filiaal/ ondernemer? Ik heb een jaar of 6 gesuuptquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:23 schreef Daantke het volgende:
[..]
Jah, vakkenvullen dus, schoonmaak en dierenvreten meestal
Van Leijen Lelystadquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:24 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
welk filiaal/ ondernemer? Ik heb een jaar of 6 gesuupt
Ben nu overigens afdelingchef bij DEEN (reclame)
"Wees blij dat er gelovigen zijn, ondankbare hond. Die minderheid brengt wel het meeste liefdadigheidswerk van de grond en is het meest ruimhartig voor goede doelen."quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je hebt nergens overheen gelezen. Je hebt dingen erbij verzonnen.
Ik heb nooit gezegd dat niet-gelovigen weinig doen aan goede doelen o.i.d. Jij begon een hele tirade dat impliceerde dat ik dat beweerde.
Dit kan je als teken zien dat er iets niet klopt qua logica.. dat geloof achterlijk zou zijn en het snel groeit zijn 2 losse dingen. De ene verwerpt het andere niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:12 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het geloof is 'achterlijk'?
Vandaar dat overal te wereld het aantal gelovigen nog steeds enorm snel groeit. Er is een heropleving van religie.
Je zegt nu toch dat atheisme eerder achterlijk en iets van de jaren 60/70 isquote:De uitspraak dat atheisme achterlijk en iets van de jaren 60/70 is, ligt wat dat betreft dichter bij de waarheid.
Dat impliceert het niet. Tuurlijk zijn er zat niet-gelovigen die liefdadigheidswerk doen. Christenen doen het alleen meer.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:29 schreef koffiegast het volgende:
[..]
"Wees blij dat er gelovigen zijn, ondankbare hond. Die minderheid brengt wel het meeste liefdadigheidswerk van de grond en is het meest ruimhartig voor goede doelen."
+ de rest
Dit impliceert naar mijn idee dat mensen die niet bij kerk zitten niet evenmin geld/liefdadigheids werk doen.
Uit een onderzoek dat ik al een uur probeer te vinden. Daar stond in dat de meeste goede doelen in ons land Christelijk zijn en dat christenen gemiddeld "... procent" meer aan goede doelen geven ofzo.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:29 schreef koffiegast het volgende:
Waar baseer jij het 'meest liefdadigsheidswerk en ruimhartig voor goede doelen' op?
Nou "Schat" vertul eens wat voor mooie dingen hebben jullie allemaal gedaan en dan niet dingen noemen die een bijkomstigheid zijn vanuit het egocentrisch handelen dat de kerk altijd heeft gedaan en zal blijven doen..quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Haha, alle vooroordelen worden er weer tegenaan gegooid, prachtig.
De christelijke religie heeft inderdaad veel rotzooi veroorzaakt, ik ben de eerste om dat toe te geven.
Die slechte historie van ons erkent de seculiere medemens wel. Alleen wat voor goeds christenen allemaal voor de wereld hebben gedaan en nog steeds doen, daar hoor je niemand over. Sterker nog, het is bijna alleen maar gezeik dat de kerk over zich heen krijgt.
Ben erg benieuwd naar de bron en waarop diens conclusies zijn genomen. Aangezien ik verhalen heb gelezen dat er heel wat mensen bij de kerk zijn ingeschreven maar lang niet alle er actief mee bezig zijn of nog wisten dat ze er bijstonden.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:33 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat impliceert het niet. Tuurlijk zijn er zat niet-gelovigen die liefdadigheidswerk doen. Christenen doen het alleen meer.
[..]
Uit een onderzoek dat ik al een uur probeer te vinden. Daar stond in dat de meeste goede doelen in ons land Christelijk zijn en dat christenen gemiddeld "... procent" meer aan goede doelen geven ofzo.
Klinkt zwak als ik de bron niet kan noemen, I know. Ik zal nog even doorgaan met zoeken.
Leven niet nee, maar denken nog wel steeds zo en dat vind ik een kwalijke zaakquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er zijn zat christenen die condooms gebruiken. We leven niet allemaal in de middeleeuwen hoor maat.
[..]
![]()
Ligt eraan hoe je het woord 'achterlijk ' interpreteerd.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:29 schreef koffiegast het volgende:
Dit kan je als teken zien dat er iets niet klopt qua logica.. dat geloof achterlijk is en het snel groeit zijn 2 losse dingen.
Als je je baseerd op cijfers/statistieken zou je atheisme eerder achterlijk moeten vinden ja.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:29 schreef koffiegast het volgende:
Je zegt nu toch dat atheisme eerder achterlijk en iets van de jaren 60/70 is
welke cijfers/statistieken komen daar bij te kijken dan? Ben wel benieuwd welke cijfers ervoor kunnen zorgen dat atheisme in welke interpretatie achterlijk ook maar kan hebben achterlijk is (op het lang niet altijd te geinformeerd zijn qua geloof en achterlijk in de zin van achtergehaald nivo van kennis).quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:36 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het woord 'achterlijk ' interpreteerd.
[..]
Als je je baseerd op cijfers/statistieken zou je atheisme eerder achterlijk moeten vinden ja.
Maar dat ligt er weer aan hoe je het woord 'achterlijk' interpreteerd.
Hah. Ben je echt zo onwetend?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:33 schreef DAMH het volgende:
[..]
Nou "Schat" vertul eens wat voor mooie dingen hebben jullie allemaal gedaan en dan niet dingen noemen die een bijkomstigheid zijn vanuit het egocentrisch handelen dat de kerk altijd heeft gedaan en zal blijven doen..
Ik denk dat je verdomd weinig meer te zeggen hebt![]()
Het hoogst aangeschreven onderzoek naar wereldgodsdiensten:quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:39 schreef koffiegast het volgende:
[..]
welke cijfers/statistieken komen daar bij te kijken dan? Ben wel benieuwd welke cijfers ervoor kunnen zorgen dat atheisme in welke interpretatie achterlijk ook maar kan hebben achterlijk is (op het lang niet altijd te geinformeerd zijn qua geloof en achterlijk in de zin van achtergehaald nivo van kennis).
DIt was niet DE bron, maar het komt in de richting:quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:34 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar de bron en waarop diens conclusies zijn genomen. Aangezien ik verhalen heb gelezen dat er heel wat mensen bij de kerk zijn ingeschreven maar lang niet alle er actief mee bezig zijn of nog wisten dat ze er bijstonden.
NRC.nlquote:Maar niet alleen binnen de muren van het kerkgebouw geven de gelovigen het meest, ook daarbuiten, voor goede doelen die als zodanig niet met een levensbeschouwing te maken hebben, zijn ze het gulst. En: hoe belijdender, hoe royaler. Gereformeerden geven daarbij meer dan hervormden, dan volgen de rooms-katholieken en tot slot de niet-gelovigen. De 45 procent van de Nederlanders die opgeeft zich in hoge mate dan wel enigszins met een kerk verwant te voelen, neemt 78 procent van de charitasopbrengsten voor hun rekening. Zij hebben deze voorsprong de afgelopen jaren nog vergroot. De grootste gever van Nederland is een streng gereformeerde vrouw die in een klein dorp woont. Urk bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |