Spijker op zijn kopquote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:47 schreef Oldbie het volgende:
Niet geloven is ook een geloof. Alle niet gelovigen die afgeven op een geloof en roepen dat alle gelovigen dood moeten zijn net zo radicaal bezig als radicale gelovigen.
Leer toch eens met elkaar om te gaan. Roep toch niet van die vreemde dingen omdat je een denkbeeld niet deelt. Doe normaal en leef je eigen leven.
En nee, ik ben niet gelovig maar ik erger me wel aan de radicale niet gelovige. Als jij vind dat je het recht hebt om te vloeken op straat heeft een gelovige het recht er iets van te zeggen.
Theo van Gogh vermoord. Oh vreselijk: beperking van vrijheid van meningsuiting.
Een gelovige heeft een website: belachelijk!!! Hoe kan hij dat zeggen!!!!
Wie is kortzichtig? Ik denk toch zeker dat de radicale niet gelovige net zo kortzichtig is als een radicale gelovige.
Anders doet ie met ons wat ie met Sodom en Gomorra deed.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:28 schreef alsem het volgende:
god is toffe gozer man, niet fucken met hem![]()
Omgekeerde bewijslast enzo. Dan kan je net zo goed alles in twijfel trekken. Misschien besta jij wel niet en ben je gewoon een matrix-style computerprogramma. Bewijs maar dat het niet zo is. We kunnen dus nooit met zekerheid zeggen dat jij bestaat, alleen maar geloven dat jij bestaat.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:53 schreef Goomba het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Ik ben ook niet gelovig, maar ik lach me kapot om mensen die stellig beweren dat het een sprookje is. Bewijs voor het wel of niet bestaan van een oppermacht is er niet. En aangezien een heel groot deel van de wereld wel gelooft, moet je er in ieder geval open voor staan dat er wel een opperwezen kan zijn. Anders ben je net zo kortzichtig als mensen die vasthouden aan het absoluut bestaan van een opperwezen.
Inderdaad. De notie van één of ander bebaard gastje in de lucht dat niets beters te doen heeft dan zich te bemoeien met malle stervelingen is zó onwaarschijnlijk, zó debiel, zó absoluut veel te ver gezocht om waar te zijn, dat ik vind dat ik er niet voor open hoef te staan. Met jouw redenatie moet je ook openstaan voor de meest debiele geloven. Mensen geloven waar ze in willen geloven, hoe onwaarschijnlijk ook. Zwakzinnige drogredenen als "het is niet bewezen dat god niet bestaat, dus hij moet bestaan" zijn gevaarlijk.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:04 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Omgekeerde bewijslast enzo. Dan kan je net zo goed alles in twijfel trekken. Misschien besta jij wel niet en ben je gewoon een matrix-style computerprogramma. Bewijs maar dat het niet zo is. We kunnen dus nooit met zekerheid zeggen dat jij bestaat, alleen maar geloven dat jij bestaat.
je slaat de pijker kijhard mis in mijn optiek. met alles wat je zegt.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:53 schreef Goomba het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Ik ben ook niet gelovig, maar ik lach me kapot om mensen die stellig beweren dat het een sprookje is. Bewijs voor het wel of niet bestaan van een oppermacht is er niet. En aangezien een heel groot deel van de wereld wel gelooft, moet je er in ieder geval open voor staan dat er wel een opperwezen kan zijn. Anders ben je net zo kortzichtig als mensen die vasthouden aan het absoluut bestaan van een opperwezen.
Conclusie: zwaar gelovigen en pure atheisten zijn net zo treurig.
Kijk even verder dan je eigen brievenbus...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Naar mijn idee zijn het altijd gelovigen die ongelovigen willen bekeren en niet andersom.
Waar haal jij vandaan dat niet gelovigen radicaal bezig zijn? Anti-geloof-folders, laat staan radicale krijg ik namelijk nooit in de bus.
eensquote:Mijn doel was om te proberen mensen in te laten zien dat er andere mensen zijn met andere denkbeelden. Ja, dat verschilt met jouw denkbeeld. Blijkbaar kan dat niet. Bij zowel gelovigen als bij ongelovigen kan dat niet. Als ongelovige beweer je veel waarde te hechten aan vrijheid van meningsuiting maar wanneer een gelovige zijn mening uit moet hij zijn bek houden want hij kraamt onzin uit.
Triest!! Diep en dieptriest!!
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:31 schreef Oldbie het volgende:
Ik stop nu maar met deze discussie. Ik heb gezegd wat ik wil zeggen en als mensen (ja, ook de ongelovigen) door willen gaan met hun kortzichtig gedoe moeten ze dat lekker doen.
Je bent net zo kortzichtig als een radicale gelovige maar dat kan jezelf niet inzien omdat je zo overtuigd ben van je eigen gelijk. Precies zoals de gelovige overtuigd is van zijn gelijk. Discussie is niet mogelijk omdat de radicale ongelovige alles afschuift op sprookjes.
Mijn doel was om te proberen mensen in te laten zien dat er andere mensen zijn met andere denkbeelden. Ja, dat verschilt met jouw denkbeeld. Blijkbaar kan dat niet. Bij zowel gelovigen als bij ongelovigen kan dat niet. Als ongelovige beweer je veel waarde te hechten aan vrijheid van meningsuiting maar wanneer een gelovige zijn mening uit moet hij zijn bek houden want hij kraamt onzin uit.
Jesusquote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:53 schreef Goomba het volgende:
maar ik lach me kapot om mensen die stellig beweren dat het een sprookje is. Bewijs voor het wel of niet bestaan van een oppermacht is er niet. En aangezien een heel groot deel van de wereld wel gelooft, moet je er in ieder geval open voor staan dat er wel een opperwezen kan zijn.
Waarom zou het geloven in iets dat zeer onwaarschijnlijk is op gelijke voet moeten staat met het niet geloven in iets dat zeer onwaarschijnlijk is? Ik vind het prima dat je gelooft, maar ga dan niet lopen verkondigen dat de ongelovigen onwetend zijn en zullen branden in de hel, terwijl statistisch gezien de kans dat jij gelijk hebt ontzettend klein is.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:31 schreef Oldbie het volgende:
Mijn doel was om te proberen mensen in te laten zien dat er andere mensen zijn met andere denkbeelden. Ja, dat verschilt met jouw denkbeeld. Blijkbaar kan dat niet. Bij zowel gelovigen als bij ongelovigen kan dat niet. Als ongelovige beweer je veel waarde te hechten aan vrijheid van meningsuiting maar wanneer een gelovige zijn mening uit moet hij zijn bek houden want hij kraamt onzin uit.
Daar heb je een goed punt. En uiteindelijk worden we nog bestraft ook voor een fout die Hij zelf heeft gemaaktquote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:28 schreef DAMH het volgende:
en als jij mij ,als gelovige zijnde, zielig vind, dan moet je aan de k*t god van je vragen waarom hij mij zo dom heeft gemaakt, zeker om jullie slimmer/superieur te laten voelen, goh wat misselijk
![]()
Fout. Ik ben niet overtuigd van jouw gelijk. Ik heb verder geen overtuiging.quote:Je bent net zo kortzichtig als een radicale gelovige maar dat kan jezelf niet inzien omdat je zo overtuigd ben van je eigen gelijk.
Wat jij geloofd? Jij geloof dat er geen hogere macht is. Of geloof je dat niet? Zit ik ernaast?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:45 schreef PvtRyan het volgende:
"Niet geloven is ook een geloof"
"Calling Atheism a religion is like calling bald a hair color." - Don Hirschberg
Als het een geloof is, dan mag je mij vertellen wat ik dan precies geloof, want ik zou het niet weten.
[..]
Fout. Ik ben niet overtuigd van jouw gelijk. Ik heb verder geen overtuiging.
Exactly my point.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:50 schreef M180 het volgende:
Waarom zie ik deze topics elke keer maar weer? Je kan geloof niet uitbannen, vandaag niet, morgen niet, nooit niet. Het enige wat je kan doen is gewoon leven en laten leven en elkaars mening respecteren, maar niet je eigen mening opdringen aan anderen.
Die kikker met 128218 poten van DAMH, weet je dat die niet bestaat, of geloof je dat die niet bestaat?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:53 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Wat jij geloofd? Jij geloof dat er geen hogere macht is. Of geloof je dat niet? Zit ik ernaast?
Heb ik ergens gezegd dat ik gelovig ben?
En die Don Hirschberg figuur...wie is dat? Waarom is hij zo speciaal dat jij hem erbij haalt?
Probeer voor de grap eens een beetje respect te hebben voor mensen met een geloof. Het is niet moeilijk en je wordt er zeker niet minder van.
wat heeft dat ermee te maken?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:55 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Die kikker met 128218 poten van DAMH, weet je dat die niet bestaat, of geloof je dat die niet bestaat?
Ja dat zit je.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:53 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Wat jij geloofd? Jij geloof dat er geen hogere macht is. Of geloof je dat niet? Zit ik ernaast?
Het gaat erom wat hij zegt: kaal is geen haarkleur, net als dat atheïsme geen overtuiging is.quote:Heb ik ergens gezegd dat ik gelovig ben?
En die Don Hirschberg figuur...wie is dat? Waarom is hij zo speciaal dat jij hem erbij haalt?
Respect betekent nog altijd "hoogachting", ik heb geen hoogachting voor religie, ik respecteer het dan ook zeker niet. Dat gezeik dat je overal maar respect voor moet hebben, respect is verdiend en niet automatisch. Ik tolereer het, meer ook niet.quote:Probeer voor de grap eens een beetje respect te hebben voor mensen met een geloof. Het is niet moeilijk en je wordt er zeker niet minder van.
quote:
Heel politiek correct geantwoordquote:Ik denk het niet.
Dat er een God bestaat, is toch wel heel wat waarschijnlijker dan een kikker met duizendeenentachtigennogwat poten.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:14 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
![]()
[..]
Heel politiek correct geantwoord![]()
Maar nu even serieus, je weet toch gewoon dat dat beest niet bestaat, dus waarom zou je er dan van maken dat je alleen maar gelooft dat hij niet bestaat?
!= begrijp ik niet. Wat is dat?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:12 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Ja dat zit je.
Niet geloven dat er iets is != geloven dat er niets is. Atheïsme is niet per definitie een overtuiging dat er geen God is, het is simpelweg het ontbreken van het geloof erin. Voor mij omdat er simpelweg geen enkele reden is om er in te geloven, en al helemaal geen reden om specifiek in de judeo-christelijke God te geloven.
[..]
wat is atheïsme dan wel?quote:Het gaat erom wat hij zegt: kaal is geen haarkleur, net als dat atheïsme geen overtuiging is.
[..]
Respect is niet persé hoogachting, respect is het ander licht in de ogen gunnen.quote:Respect betekent nog altijd "hoogachting", ik heb geen hoogachting voor religie, ik respecteer het dan ook zeker niet. Dat gezeik dat je overal maar respect voor moet hebben, respect is verdiend en niet automatisch. Ik tolereer het, meer ook niet.
Hoera, een kortzichtige erbijquote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:28 schreef Thomass het volgende:
Dat er anno 2007 nog mensen bestaan die geloven dat de aarde minder dan 6000 jaar oud is, dat jesus is gestorven voor onze zonden, dat de sharia wel een stel relaxe regels zijn, enz... verdienen gewoon een harde stomp op de neus.
Klaar
En zo is het.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:28 schreef Thomass het volgende:
Dat er anno 2007 nog mensen bestaan die geloven dat de aarde minder dan 6000 jaar oud is, dat jesus is gestorven voor onze zonden, dat de sharia wel een stel relaxe regels zijn, enz... verdienen gewoon een harde stomp op de neus.
Klaar
Kom danquote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:34 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Hoera, een kortzichtige erbij
Dat er anno 2007 nog mensen bestaan die andere mensen niet in hun waarde laten.....verdienen gewoon een harde stomp op de neus.
Klaar
Rot toch op kutkind!
Oh ja? Waar is het bewijs dan?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:21 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat er een God bestaat, is toch wel heel wat waarschijnlijker dan een kikker met duizendeenentachtigennogwat poten.
Ik laat je, maar geef de gelovigen dan ook de ruimte om hun denkbeelden te uitenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:38 schreef Thomass het volgende:
[..]
Kom dan![]()
PS Laat me gvd eens in mijn waarde, als ik wil kankeren op gelovigen doe ik dat![]()
Ja, dat is waar. God staat op de Niet Bestaande Entiteiten Index met Zijn 56.5 net tussen de eenhoorn (53.0) en de hersenen van Patty Brard (63.3). Dat betekent dus dat God ver onder de kikker met duiduizendeenentachtigennogwat poten (128.3) staat.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:21 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat er een God bestaat, is toch wel heel wat waarschijnlijker dan een kikker met duizendeenentachtigennogwat poten.
Verder weet ik niet of ik me in de discussie ga mengen.
Correct me if iam wrong, maar jullie geloven dat wij allemaal zullen branden in de hel, of ga jij je straks hard maken in die hemel van je, omdat tegen te gaan..quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:53 schreef Oldbie het volgende:
Probeer voor de grap eens een beetje respect te hebben voor mensen met een geloof. Het is niet moeilijk en je wordt er zeker niet minder van.
Hitler was Rooms-Katholiek. Ook had hij wel wat met de lutherse kerk: Maarten Luther was een groot jodenhater in de middeleeuwen. Daarbij zou je die nazi's sowieso als een soort van sekte kunnen zien.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:48 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Welk geloof verdedigden zij bij het voeren van hun bloedige oorlogen? Of noem ik nu net verkeerde voorbeelden?
Yep, waren/zijn allemaal katholiek, alhoewel dat in het geval van Hitler natuurlijk ontkend wordt.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:48 schreef Oldbie het volgende:
Over oorlogen. Waren Hitler, George Bush Sr. en George Bush Jr. gelovig?
Oorlogen worden gestart vanwege Geld en Macht, pcies die elementen vormen het fundament van het begrip "Geloof",, vroeger toen de mens over het algemeen nog analfabeet was en geen toegang tot informatie kende zoals wij dat hebben moesten ze iets hebben om de mensen massa te controleren en te sturen,, tadaa "Het Geloof" mensen doen wat je wilt (door ze bang te maken) ze waren en zijn nog steeds (veel alhoewel vele steeds meer van het geloof afstappen) te dom om zelf na te denken. Daarbij kan je ze gemakkelijk geld afhandig maken zie al die mooie kerken in vooral het zuiden van europa (hier in het noorden NL zijn ze toc hwat gierigerquote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:48 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik laat je, maar geef de gelovigen dan ook de ruimte om hun denkbeelden te uiten
PS.
Waar slaat die "kom dan" op? Je bent bezig ruzie te zoeken? In naam van welk geloof? Gelovigen zijn toch altijd uit op ruzie/oorlog?
Over oorlogen. Waren Hitler, George Bush Sr. en George Bush Jr. gelovig?
Welk geloof verdedigden zij bij het voeren van hun bloedige oorlogen? Of noem ik nu net verkeerde voorbeelden?
Familie Bush is protestants.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:55 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Yep, waren/zijn allemaal katholiek, alhoewel dat in het geval van Hitler natuurlijk ontkend wordt.
Uit Mein Kampf: "Therefore, I am convinced that I am acting as the agent of our Creator. By fighting off the Jews, I am doing the Lord's Work."
http://www.ffrf.org/fttoday/back/hitler.html
En George Bush Sr & Jr zijn zo katholiek als maar kan. Ze kunnen geen speech houden zonder tig keer God er bij te halen.
Nogmaals, waar zeg ik gelovig te zijn?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:51 schreef DAMH het volgende:
[..]
Correct me if iam wrong, maar jullie geloven dat wij allemaal zullen branden in de hel, of ga jij je straks hard maken in die hemel van je, omdat tegen te gaan..
Oke dan, geloof is nu niet meer hoofdreden van oorlogen. Dat is iets van vroeger. Tegenwoordig gaat het om geld!!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:59 schreef DAMH het volgende:
[..]
Oorlogen worden gestart vanwege Geld en Macht, pcies die elementen vormen het fundament van het begrip "Geloof",, vroeger toen de mens over het algemeen nog analfabeet was en geen toegang tot informatie kende zoals wij dat hebben moesten ze iets hebben om de mensen massa te controleren en te sturen,, tadaa "Het Geloof" mensen doen wat je wilt (door ze bang te maken) ze waren en zijn nog steeds (veel alhoewel vele steeds meer van het geloof afstappen) te dom om zelf na te denken. Daarbij kan je ze gemakkelijk geld afhandig maken zie al die mooie kerken in vooral het zuiden van europa (hier in het noorden NL zijn ze toc hwat gieriger)
Ps iets anders waarom geloof jij dat deze religie de ware is, ik bedoel vroeger waren ze immers ook van zonnengod etc overtuigd dat dat het ware was, kan je je inbeelden dat over pak em beet 2000 jaar ze in heel iets anders zullen geloven? en dat jij je tijd met bidden etc hebt verkwanseld voor niks...
Jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebtquote:
Niet gelijk aan.quote:
Atheïsme is gewoon het gebrek aan een geloof in een opperwezen. Dat is geen overtuiging.quote:wat is atheïsme dan wel?
Ben je er toch niet van overtuigd? Twijfel je nog?
[..]
Uit welk woordeboek komt dat, "Woorden Die Hun Kracht Verloren Hebben 2007 Editie" of zo?quote:Respect is niet persé hoogachting, respect is het ander licht in de ogen gunnen.
Iemand respecteren:
res·pec·te·ren (ov.ww.)
1 blijk geven van respect (voor) => iem. au sérieux nemen, iem. in zijn waarde laten, iem. voor vol aanzien
Dus Van Dale spreekt zichzelf een beetje tegen. En de definitie van eerbied:quote:res·pect (het ~)
1 eerbied uit hoogachting of angst
Maar goed, semantiek daargelaten, ik heb geen hoogachting of waardering voor religieuze overtuigingen. Ik tolereer het bestaan ervan, omdat er weinig anders op zit. Dat verplichte "respect" is alleen maar schadelijk, het neemt de mogelijkheid van kritiek op religie weg.quote:eer·bied (de ~ (m.))
1 gevoel van bewondering op geestelijk en zedelijk vlak => achting, hoogachting, ontzag, piëteit, respect, reverentie
Ben je als Protestant geen Christen dan?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:11 schreef Oldbie het volgende:
Jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt
Het ging dus niet om religie. Religie waar zoveel mensen tegenaan schoppen......quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:14 schreef PvtRyan het volgende:
En ja, Hitler handelde uit een geloof, niet vanuit een geloof in een god, maar een irrationeel geloof in een politieke idealogie. Het gevaar van geloof zit niet alleen bij religie, maar bij alle irrationele overtuigingen, waaruit bijna al het slechte van de mens voortkomt: het geloof in je eigen superioriteit (racisme/nazisme), het geloof in je politieke overtuiging (Stalinisme), geloof in pseudowetenschap ("alternatieve" medicijnen) etc, het gaat niet alleen om een geloof in een god, maar het is er net zo'n onderdeel van. De mensheid moet van al dat soort irrationele overtuigingen af en ook religie hoort daar bij.
Protestanten en Katholieken liggen ver uit elkaar.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:15 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Ben je als Protestant geen Christen dan?
Het gaat er helemaal niet om welke stroming ze precies volgen, maar dat veel handelingen vanuit het geloof plaatsvinden![]()
sorry dacht je het was, maar dan bedoel ik gewoon uberhaupt gelovigen dus niet jou specifiek,,,quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:11 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Nogmaals, waar zeg ik gelovig te zijn?
[..]
Oke dan, geloof is nu niet meer hoofdreden van oorlogen. Dat is iets van vroeger. Tegenwoordig gaat het om geld!!
Nogmaals, waar zeg ik gelovig te zijn?
[..]
Jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt
hier vond ik het nog een goede postquote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:33 schreef DAMH het volgende:
[..]
sorry dacht je het was, maar dan bedoel ik gewoon uberhaupt gelovigen dus niet jou specifiek,,,
Dat is het dude, Geloof was vroeger ook al niet de hoofdreden de hoofdreden is nooit veranderd het gaat altijd om Geld Toen, nu en over x jaren nog steeds..
en hier vind ik het jammer....quote:en wat betreft dat Katho en Protes. niet hetzelfde zijn heb je gelijk,, protestanten zijn Fucking Ketters en ben blij dat ze zullen branden in de hel
hey ik post gewoon dat Katholieken zo over protestanten denken gastquote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:42 schreef Oldbie het volgende:
[..]
hier vond ik het nog een goede post
[..]
en hier vind ik het jammer....
+2 scherpquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:11 schreef no1uknow het volgende:
Kan hier geen centraal topic van gemaakt worden?
onzin dat zij het meest aan liefdadigheid doen natuurlijk .. Ook ongelovigen betalen aan goede doelen...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:25 schreef koningdavid het volgende:
Wees blij dat er gelovigen zijn, ondankbare hond. Die minderheid brengt wel het meeste liefdadigheidswerk van de grond en is het meest ruimhartig voor goede doelen.
Het zou vast arrogant zijn om dat te zeggen, maar whatever.
Bill Gates is die gelovig ?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:25 schreef koningdavid het volgende:
Wees blij dat er gelovigen zijn, ondankbare hond. Die minderheid brengt wel het meeste liefdadigheidswerk van de grond en is het meest ruimhartig voor goede doelen.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:28 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
onzin dat zij het meest aan liefdadigheid doen natuurlijk .. Ook ongelovigen betalen aan goede doelen...
CIJFERS wil ik zien!
Overigens je betaald al een flink deel aan goede doelen via je belastingcenten.. en voor onzin als jantje beton moet je al helemaal niets geven ff optopic
Geef maar één reden .. want alle redeneringen die ik verweer in hetgeen jij quote is nu eenmaal waarheid.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:32 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik leef met je mee. Je bent echt zielig.
Er komen nogal wat collectantes hier aan de deur die wat vragen. Meestal geef ik ze niks, weet je waarom? Ze helpen alleen christelijke mensen, juist ja. Zieltjes winnen is het, niks meer en niks minder...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:25 schreef koningdavid het volgende:
Bijna elke kerk in Nederland steunt Derde Wereldlanden en heeft een diaconie voor de armere mensen in de gemeente. Dan heb ik het nog niet eens over de opvang die duizenden kerken verlenen aan verslaafden, (illegale) asielzoekers, daklozen, etc.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:31 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Bill Gates is die gelovig ?
Hoeveel van die 'liefdadigheidswerk' is toebehorend aan een of andere sekte/geloofsonderwerp/kaartjes rondstrooien dat rockmuziek werk van Satan is en dergelijk?
Tja ze vangen inderdaad alleen christelijke zwervers, daklozen, verslaafden, asielzoekers, etc op. Blijf jij maar lekker in je eigen aangepraatte excuses geloven he, is wel zo prettig voor je geweten.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:43 schreef Thomass het volgende:
[..]
Er komen nogal wat collectantes hier aan de deur die wat vragen. Meestal geef ik ze niks, weet je waarom? Ze helpen alleen christelijke mensen, juist ja. Zieltjes winnen is het, niks meer en niks minder...
-->quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:43 schreef Thomass het volgende:
[..]
Er komen nogal wat collectantes hier aan de deur die wat vragen. Meestal geef ik ze niks, weet je waarom? Ze helpen alleen christelijke mensen, juist ja. Zieltjes winnen is het, niks meer en niks minder...
Er zijn ook genoeg vrijwilligers die niet geloven...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:25 schreef koningdavid het volgende:
Gelukkig is dat ook echt zo -->quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:47 schreef MdMa98 het volgende:
De kerk staat bekend als de grootste dieven in de wereld... Geld jatten van domme zieltjes enzo.. Geloof me, ik wist eerst ook niet wat er gedaan werd met het geld, maar na ik een vriendin heb gehad wies vader bij de kerk zat... Geld gaat he-le-maal niet naar goede doelen maar naar al die pieven die daar doen alsof ze zwaar gelovigen zijn.
Lol diezelfde kerk die mensen oproept geen condooms etc te gebruikenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:43 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Bijna elke kerk in Nederland steunt Derde Wereldlanden en heeft een diaconie voor de armere mensen in de gemeente. Dan heb ik het nog niet eens over de opvang die duizenden kerken verlenen aan verslaafden, (illegale) asielzoekers, daklozen, etc.
Dat beseft de gemiddelde atheist niet, in dit land dat beter bekend is als het seculiere Staphorst van de wereld.
Denk je zelf niet erg eenzijdig nu? Dat die kerken dat vermelden dat ze dat hebben en doen, wilt nog niet zeggen dat een meerderheid dat geen lid van een kerk is niet op eigen houtje ook geldt levert. Daklozen/verslaafden hebben via regering overigens ook opvang waar ze kunnen komen, asielzoekers zoiezo. De meeste mensen staan er niet eens mee te kijk, van HEY MENSEN IK DONEER BLOED, GELD AAN 10 FONDSEN! EN IK HEB MEERDERE ABBONNEES OP WNF! zeg nou zelf. ALs ik je woorden zo interpreteer heb ik het idee dat er ergens staat dat de kerken dat allemaal zo doen, maar vervolgens wilt dat niets zeggen over mensen die niet geloven.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:43 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Bijna elke kerk in Nederland steunt Derde Wereldlanden en heeft een diaconie voor de armere mensen in de gemeente. Dan heb ik het nog niet eens over de opvang die duizenden kerken verlenen aan verslaafden, (illegale) asielzoekers, daklozen, etc.
Dat beseft de gemiddelde atheist niet, in dit land dat beter bekend is als het seculiere Staphorst van de wereld.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:35 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Geef maar één reden .. want alle redeneringen die ik verweer in hetgeen jij quote is nu eenmaal waarheid.
![]()
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:07 schreef MdMa98 het volgende:
Geloof.. komt altijd alleen maar oorlog en ruzie van..
Klopt niet en je valt wel heel erg in herhalingquote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:27 schreef MdMa98 het volgende:
Geloof is altijd maar weer reden tot oorlog!
Dat is de paus, schat.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:48 schreef DAMH het volgende:
[..]
Lol diezelfde kerk die mensen oproept geen condooms etc te gebruiken![]()
Die eerste zin doet het hem. Dwaas.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:47 schreef MdMa98 het volgende:
De kerk staat bekend als de grootste dieven in de wereld... Geld jatten van domme zieltjes enzo.. Geloof me, ik wist eerst ook niet wat er gedaan werd met het geld, maar na ik een vriendin heb gehad wies vader bij de kerk zat... Geld gaat he-le-maal niet naar goede doelen maar naar al die pieven die daar doen alsof ze zwaar gelovigen zijn.
Doe jij niet hetzelfde dan?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:45 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tja ze vangen inderdaad alleen christelijke zwervers, daklozen, verslaafden, asielzoekers, etc op. Blijf jij maar lekker in je eigen aangepraatte excuses geloven he, is wel zo prettig voor je geweten.
1 keer had ik een discussie met zon christen hier.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:48 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Denk je zelf niet erg eenzijdig nu? Dat die kerken dat vermelden dat ze dat hebben en doen, wilt nog niet zeggen dat een meerderheid dat geen lid van een kerk is niet op eigen houtje ook geldt levert. Daklozen/verslaafden hebben via regering overigens ook opvang waar ze kunnen komen, asielzoekers zoiezo. De meeste mensen staan er niet eens mee te kijk, van HEY MENSEN IK DONEER BLOED, GELD AAN 10 FONDSEN! EN IK HEB MEERDERE ABBONNEES OP WNF! zeg nou zelf. ALs ik je woorden zo interpreteer heb ik het idee dat er ergens staat dat de kerken dat allemaal zo doen, maar vervolgens wilt dat niets zeggen over mensen die niet geloven.
Geef mij een goeie reden waarom een ongelovige ook niet alles dat een gelovige kan doen? behalve in god/bijbel geloven uiteraard. Moet je soms in god geloven om uberhaupt geld te kunnen doneren?![]()
Uiteraard, gelukkig wel.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:47 schreef Agiath het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg vrijwilligers die niet geloven...
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:50 schreef Agiath het volgende:
[..]
1 keer had ik een discussie met zon christen hier.
Ik zei dat ik me wel hield aan sommige van de 10 geboden maar niet geloofde en me ook niet hield aan de geboden die met geloof te maken hadden.
Ging ie zeggen dat dat niet 'mocht'Dat je moest geloven om de geboden te volgen...
Dat zegt al genoeg over de geestelijk staat van sommigen van dat soort mensen![]()
eeuwen lang hebben ze geplunderd en geld gecollecteerd van ontwetenden (ja dat is ook stelen, zelfde dat je een kind zegt dat ie zijn geld aan jou moet geven) kijk eens naar het vaticaan etc en bedenk dan eens hoeveel geld dat gekost moet hebben om allemaal te bouwen, onderhouden, mensen die erin wonen (priesters en shit die geen ruk uitvoeren moeten ook rondkomen) en dat over de eeuwen heen,, pfff that's a lot of money.... + al het geld dat ze nog in het laadje hebben,, check amerika met die pedo priests hoeveel schadevergoedingen die fakkers kunnen ophoesten,,, dat geld hebben ze niet zelf verdient, maar door leugens verkregen (dus stelen)quote:
De condoomkwestie, dat komt bij zowat elke discussie met atheisten weer naar voren. Echt origineel is het niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:48 schreef DAMH het volgende:
[..]
Lol diezelfde kerk die mensen oproept geen condooms etc te gebruiken![]()
Dus radicale protestanten denken anders hierover?? en willen wel dat een condoom word gedragen..quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:49 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat is de paus, schat.
Gelukkig is de paus nog steeds niet protestants.
Leer lezen vriend.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:48 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Denk je zelf niet erg eenzijdig nu? Dat die kerken dat vermelden dat ze dat hebben en doen, wilt nog niet zeggen dat een meerderheid dat geen lid van een kerk is niet op eigen houtje ook geldt levert. Daklozen/verslaafden hebben via regering overigens ook opvang waar ze kunnen komen, asielzoekers zoiezo. De meeste mensen staan er niet eens mee te kijk, van HEY MENSEN IK DONEER BLOED, GELD AAN 10 FONDSEN! EN IK HEB MEERDERE ABBONNEES OP WNF! zeg nou zelf. ALs ik je woorden zo interpreteer heb ik het idee dat er ergens staat dat de kerken dat allemaal zo doen, maar vervolgens wilt dat niets zeggen over mensen die niet geloven.
Geef mij een goeie reden waarom een ongelovige ook niet alles dat een gelovige kan doen? behalve in god/bijbel geloven uiteraard. Moet je soms in god geloven om uberhaupt geld te kunnen doneren?![]()
Haha, alle vooroordelen worden er weer tegenaan gegooid, prachtig.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:54 schreef DAMH het volgende:
[..]
eeuwen lang hebben ze geplunderd en geld gecollecteerd van ontwetenden (ja dat is ook stelen, zelfde dat je een kind zegt dat ie zijn geld aan jou moet geven) kijk eens naar het vaticaan etc en bedenk dan eens hoeveel geld dat gekost moet hebben om allemaal te bouwen, onderhouden, mensen die erin wonen (priesters en shit die geen ruk uitvoeren moeten ook rondkomen) en dat over de eeuwen heen,, pfff that's a lot of money.... + al het geld dat ze nog in het laadje hebben,, check amerika met die pedo priests hoeveel schadevergoedingen die fakkers kunnen ophoesten,,, dat geld hebben ze niet zelf verdient, maar door leugens verkregen (dus stelen)
btw staat er in de bijbel dat je verplicht bent te doneren what ever??
Er zijn zat christenen die condooms gebruiken. We leven niet allemaal in de middeleeuwen hoor maat.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:58 schreef DAMH het volgende:
[..]
Dus radicale protestanten denken anders hierover?? en willen wel dat een condoom word gedragen..
Ik denk dat een Rouvoet ook wil dat je geen condooms gebruikt, dus slap antwoord schat...
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:58 schreef DAMH het volgende:
Btw jij sprak volgens mij over de Kerk en dan heb je het imho nog steeds over katholieken
Het zegt al genoeg dat ze gecontroleerd moeten ... heilige pokkedievenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Die eerste zin doet het hem. Dwaas.
Vrijwel elke kerk in Nederland houdt een boekhouding bij die volledig open is voor iedereen die het maar kan zien. Elk dubbeltje dat uitgegeven wordt is daarin genoteerd.
De 'boekhouders' van die kerk worden elke vier jaar door de gemeenteleden zelf democratisch gekozen en jaarlijks wordt er door gemeenteleden zelf kascontrole uitgevoerd.
Frauderen is vrijwel onmogelijk, of die gemeenteleden moeten vreselijk dom zijn.
Dat ze veel goede dingen doen dat zal best, neemt niet weg dat het geloof zelf achterlijk is - en dat is waar deze thread over gaat vriend.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Haha, alle vooroordelen worden er weer tegenaan gegooid, prachtig.
De christelijke religie heeft inderdaad veel rotzooi veroorzaakt, ik ben de eerste om dat toe te geven.
Die slechte historie van ons erkent de seculiere medemens wel. Alleen wat voor goeds christenen allemaal voor de wereld hebben gedaan en nog steeds doen, daar hoor je niemand over. Sterker nog, het is bijna alleen maar gezeik dat de kerk over zich heen krijgt.
Het geloof is 'achterlijk'?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:10 schreef Thomass het volgende:
[..]
Dat ze veel goede dingen doen dat zal best, neemt niet weg dat het geloof zelf achterlijk is - en dat is waar deze thread over gaat vriend.
Ze moeten niet, ze kunnen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:08 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Het zegt al genoeg dat ze gecontroleerd moeten ... heilige pokkedieven![]()
Ben jij 12?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:13 schreef MdMa98 het volgende:
geloof is ook achterlijk als je even terugleest dan weet je dat ik het daar al over heb gehad (en hou je takkesmoel eens met je vriend eikel...dat zeg je maar tegen je moeder ofzo)
je doet weer precies hetzelfde, mensen zeiken iets af, jij noemt het onrechtvaardig en daarop zeik je hun "aanhang" (vraag is of je dat zelfs uberhaupt kunt zeggen) af en noem je het rechtvaardigquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:12 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het geloof is 'achterlijk'?
Vandaar dat overal te wereld het aantal gelovigen nog steeds enorm snel groeit. Er is een heropleving van religie.
De uitspraak dat atheisme achterlijk en iets van de jaren 60/70 is, ligt wat dat betreft dichter bij de waarheid.
Je hebt nergens overheen gelezen. Je hebt dingen erbij verzonnen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:18 schreef koffiegast het volgende:
[..]
ow vertel eens meneer waar heb ik overheen gelezen?![]()
Wat nou 'afzeiken', ik noemde alleen maar feiten. Niet een loze kreet als "het geloof is achterlijk".quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:19 schreef koffiegast het volgende:
[..]
je doet weer precies hetzelfde, mensen zeiken iets af, jij noemt het onrechtvaardig en daarop zeik je hun "aanhang" (vraag is of je dat zelfs uberhaupt kunt zeggen) af en noem je het rechtvaardig
hoezo hokjes/naief denken...
welk filiaal/ ondernemer? Ik heb een jaar of 6 gesuuptquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:23 schreef Daantke het volgende:
[..]
Jah, vakkenvullen dus, schoonmaak en dierenvreten meestal
Van Leijen Lelystadquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:24 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
welk filiaal/ ondernemer? Ik heb een jaar of 6 gesuupt
Ben nu overigens afdelingchef bij DEEN (reclame)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |