abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49307912
Wees blij dat er gelovigen zijn, ondankbare hond. Die minderheid brengt wel het meeste liefdadigheidswerk van de grond en is het meest ruimhartig voor goede doelen.

Het zou vast arrogant zijn om dat te zeggen, maar whatever.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_49308003
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:25 schreef koningdavid het volgende:
Wees blij dat er gelovigen zijn, ondankbare hond. Die minderheid brengt wel het meeste liefdadigheidswerk van de grond en is het meest ruimhartig voor goede doelen.

onzin dat zij het meest aan liefdadigheid doen natuurlijk .. Ook ongelovigen betalen aan goede doelen...
CIJFERS wil ik zien!

Overigens je betaald al een flink deel aan goede doelen via je belastingcenten.. en voor onzin als jantje beton moet je al helemaal niets geven ff optopic
pi_49308113
quote:

Bill Gates is die gelovig ?
Hoeveel van die 'liefdadigheidswerk' is toebehorend aan een of andere sekte/geloofsonderwerp/kaartjes rondstrooien dat rockmuziek werk van Satan is en dergelijk?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:32:22 #154
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_49308134
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:28 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

onzin dat zij het meest aan liefdadigheid doen natuurlijk .. Ook ongelovigen betalen aan goede doelen...
CIJFERS wil ik zien!

Overigens je betaald al een flink deel aan goede doelen via je belastingcenten.. en voor onzin als jantje beton moet je al helemaal niets geven ff optopic

Ik leef met je mee. Je bent echt zielig.
pi_49308157
Die gelooft alleen in windows toch?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:34:00 #156
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49308187
Al men er gelukkig van wordt, dan zie ik het probleem er niet van in. Zolang ze het mij maar niet gaan opdringen
(Un)masking for the greater good.
pi_49308222
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:32 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ik leef met je mee. Je bent echt zielig.
Geef maar één reden .. want alle redeneringen die ik verweer in hetgeen jij quote is nu eenmaal waarheid.

pi_49308495
quote:

Er komen nogal wat collectantes hier aan de deur die wat vragen. Meestal geef ik ze niks, weet je waarom? Ze helpen alleen christelijke mensen, juist ja. Zieltjes winnen is het, niks meer en niks minder...
pi_49308498
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:31 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Bill Gates is die gelovig ?
Hoeveel van die 'liefdadigheidswerk' is toebehorend aan een of andere sekte/geloofsonderwerp/kaartjes rondstrooien dat rockmuziek werk van Satan is en dergelijk?
Bijna elke kerk in Nederland steunt Derde Wereldlanden en heeft een diaconie voor de armere mensen in de gemeente. Dan heb ik het nog niet eens over de opvang die duizenden kerken verlenen aan verslaafden, (illegale) asielzoekers, daklozen, etc.

Dat beseft de gemiddelde atheist niet, in dit land dat beter bekend is als het seculiere Staphorst van de wereld.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_49308544
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:43 schreef Thomass het volgende:

[..]

Er komen nogal wat collectantes hier aan de deur die wat vragen. Meestal geef ik ze niks, weet je waarom? Ze helpen alleen christelijke mensen, juist ja. Zieltjes winnen is het, niks meer en niks minder...
Tja ze vangen inderdaad alleen christelijke zwervers, daklozen, verslaafden, asielzoekers, etc op. Blijf jij maar lekker in je eigen aangepraatte excuses geloven he, is wel zo prettig voor je geweten.
pi_49308584
De kerk staat bekend als de grootste dieven in de wereld... Geld jatten van domme zieltjes enzo.. Geloof me, ik wist eerst ook niet wat er gedaan werd met het geld, maar na ik een vriendin heb gehad wies vader bij de kerk zat... Geld gaat he-le-maal niet naar goede doelen maar naar al die pieven die daar doen alsof ze zwaar gelovigen zijn.
pi_49308589
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:43 schreef Thomass het volgende:

[..]

-->
pi_49308603
quote:

Er zijn ook genoeg vrijwilligers die niet geloven...
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_49308604
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:47 schreef MdMa98 het volgende:
De kerk staat bekend als de grootste dieven in de wereld... Geld jatten van domme zieltjes enzo.. Geloof me, ik wist eerst ook niet wat er gedaan werd met het geld, maar na ik een vriendin heb gehad wies vader bij de kerk zat... Geld gaat he-le-maal niet naar goede doelen maar naar al die pieven die daar doen alsof ze zwaar gelovigen zijn.
Gelukkig is dat ook echt zo -->
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:48:09 #165
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_49308609
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:43 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Bijna elke kerk in Nederland steunt Derde Wereldlanden en heeft een diaconie voor de armere mensen in de gemeente. Dan heb ik het nog niet eens over de opvang die duizenden kerken verlenen aan verslaafden, (illegale) asielzoekers, daklozen, etc.

Dat beseft de gemiddelde atheist niet, in dit land dat beter bekend is als het seculiere Staphorst van de wereld.
Lol diezelfde kerk die mensen oproept geen condooms etc te gebruiken
Dude open je ogen, ze creeren zelf een probleem en doen net alsof ze het oplossen onder het mom van kijk ons eens goed bezig zijn... pappen en nathouwe ofsow zeggen ze dan

Wat betreft vrijwilligers werk is onzin, elk werk zou imho betaald moeten worden, zeker in een wereld waarbij speculerende debielen(sja slimmer dan ik :p) miljoenen verdienen, zou er dus geld over moeten zijn voor dat soort werkzaamheden
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_49308620
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:43 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Denk je zelf niet erg eenzijdig nu? Dat die kerken dat vermelden dat ze dat hebben en doen, wilt nog niet zeggen dat een meerderheid dat geen lid van een kerk is niet op eigen houtje ook geldt levert. Daklozen/verslaafden hebben via regering overigens ook opvang waar ze kunnen komen, asielzoekers zoiezo. De meeste mensen staan er niet eens mee te kijk, van HEY MENSEN IK DONEER BLOED, GELD AAN 10 FONDSEN! EN IK HEB MEERDERE ABBONNEES OP WNF! zeg nou zelf. ALs ik je woorden zo interpreteer heb ik het idee dat er ergens staat dat de kerken dat allemaal zo doen, maar vervolgens wilt dat niets zeggen over mensen die niet geloven.

Geef mij een goeie reden waarom een ongelovige ook niet alles dat een gelovige kan doen? behalve in god/bijbel geloven uiteraard. Moet je soms in god geloven om uberhaupt geld te kunnen doneren?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:49:00 #167
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_49308626
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:35 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Geef maar één reden .. want alle redeneringen die ik verweer in hetgeen jij quote is nu eenmaal waarheid.

quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:07 schreef MdMa98 het volgende:
Geloof.. komt altijd alleen maar oorlog en ruzie van..
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:27 schreef MdMa98 het volgende:
Geloof is altijd maar weer reden tot oorlog!
Klopt niet en je valt wel heel erg in herhaling
pi_49308642
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:48 schreef DAMH het volgende:

[..]

Dat is de paus, schat.
Gelukkig is de paus nog steeds niet protestants.
pi_49308649
Toch blijft de kerk kut! en ik douw nu gewoon ff lekker een jezusbeeld in ieders gelovige reet..

Sorry ga even douchen
pi_49308670
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:47 schreef MdMa98 het volgende:
Die eerste zin doet het hem. Dwaas.

Vrijwel elke kerk in Nederland houdt een boekhouding bij die volledig open is voor iedereen die het maar kan zien. Elk dubbeltje dat uitgegeven wordt is daarin genoteerd.
De 'boekhouders' van die kerk worden elke vier jaar door de gemeenteleden zelf democratisch gekozen en jaarlijks wordt er door gemeenteleden zelf kascontrole uitgevoerd.

Frauderen is vrijwel onmogelijk, of die gemeenteleden moeten vreselijk dom zijn.
pi_49308671
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:45 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Tja ze vangen inderdaad alleen christelijke zwervers, daklozen, verslaafden, asielzoekers, etc op. Blijf jij maar lekker in je eigen aangepraatte excuses geloven he, is wel zo prettig voor je geweten.
Doe jij niet hetzelfde dan?
pi_49308687
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:48 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Denk je zelf niet erg eenzijdig nu? Dat die kerken dat vermelden dat ze dat hebben en doen, wilt nog niet zeggen dat een meerderheid dat geen lid van een kerk is niet op eigen houtje ook geldt levert. Daklozen/verslaafden hebben via regering overigens ook opvang waar ze kunnen komen, asielzoekers zoiezo. De meeste mensen staan er niet eens mee te kijk, van HEY MENSEN IK DONEER BLOED, GELD AAN 10 FONDSEN! EN IK HEB MEERDERE ABBONNEES OP WNF! zeg nou zelf. ALs ik je woorden zo interpreteer heb ik het idee dat er ergens staat dat de kerken dat allemaal zo doen, maar vervolgens wilt dat niets zeggen over mensen die niet geloven.

Geef mij een goeie reden waarom een ongelovige ook niet alles dat een gelovige kan doen? behalve in god/bijbel geloven uiteraard. Moet je soms in god geloven om uberhaupt geld te kunnen doneren?
1 keer had ik een discussie met zon christen hier.
Ik zei dat ik me wel hield aan sommige van de 10 geboden maar niet geloofde en me ook niet hield aan de geboden die met geloof te maken hadden.

Ging ie zeggen dat dat niet 'mocht' Dat je moest geloven om de geboden te volgen...
Dat zegt al genoeg over de geestelijk staat van dat soort mensen
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_49308702
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:47 schreef Agiath het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg vrijwilligers die niet geloven...
Uiteraard, gelukkig wel.
pi_49308742
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:50 schreef Agiath het volgende:

[..]

1 keer had ik een discussie met zon christen hier.
Ik zei dat ik me wel hield aan sommige van de 10 geboden maar niet geloofde en me ook niet hield aan de geboden die met geloof te maken hadden.

Ging ie zeggen dat dat niet 'mocht' Dat je moest geloven om de geboden te volgen...
Dat zegt al genoeg over de geestelijk staat van sommigen van dat soort mensen
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:54:07 #175
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_49308770
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:47 schreef Daantke het volgende:

[..]

Gelukkig is dat ook echt zo -->
eeuwen lang hebben ze geplunderd en geld gecollecteerd van ontwetenden (ja dat is ook stelen, zelfde dat je een kind zegt dat ie zijn geld aan jou moet geven) kijk eens naar het vaticaan etc en bedenk dan eens hoeveel geld dat gekost moet hebben om allemaal te bouwen, onderhouden, mensen die erin wonen (priesters en shit die geen ruk uitvoeren moeten ook rondkomen) en dat over de eeuwen heen,, pfff that's a lot of money.... + al het geld dat ze nog in het laadje hebben,, check amerika met die pedo priests hoeveel schadevergoedingen die fakkers kunnen ophoesten,,, dat geld hebben ze niet zelf verdient, maar door leugens verkregen (dus stelen)

btw staat er in de bijbel dat je verplicht bent te doneren what ever??
-the Dude-
pi_49308871
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:48 schreef DAMH het volgende:

[..]

De condoomkwestie, dat komt bij zowat elke discussie met atheisten weer naar voren. Echt origineel is het niet.

Allereerst, hou je bij de feiten. Dat 'condoomfabeltje' is ontstaan door een quote van de Paus die uit zijn verband gerukt is.
Ten tweede, ik ben protestant/gereformeerd, met de Paus heb ik niks. Wat hij te zeggen had over condooms was nog best zinnig, maar ik ga hem hier niet lopen verdedigen.

Ten derde, er zijn zeker wel christelijke hulpinstanties die condooms uitdelen in Afrika. Veel christelijke instanties (en ook de Paus) wezen er alleen op dat condooms niet de oplossing zijn. Daar is meer voor nodig. En dat wil ik je best uitleggen, maar dan dwalen we af.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:58:07 #177
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_49308876
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:49 schreef Daantke het volgende:

[..]

Dat is de paus, schat.
Gelukkig is de paus nog steeds niet protestants.
Dus radicale protestanten denken anders hierover?? en willen wel dat een condoom word gedragen..
Ik denk dat een Rouvoet ook wil dat je geen condooms gebruikt, dus slap antwoord schat...

Btw jij sprak volgens mij over de Kerk en dan heb je het imho nog steeds over katholieken
-the Dude-
pi_49308929
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:48 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Leer lezen vriend.
pi_49309009
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:54 schreef DAMH het volgende:

[..]

eeuwen lang hebben ze geplunderd en geld gecollecteerd van ontwetenden (ja dat is ook stelen, zelfde dat je een kind zegt dat ie zijn geld aan jou moet geven) kijk eens naar het vaticaan etc en bedenk dan eens hoeveel geld dat gekost moet hebben om allemaal te bouwen, onderhouden, mensen die erin wonen (priesters en shit die geen ruk uitvoeren moeten ook rondkomen) en dat over de eeuwen heen,, pfff that's a lot of money.... + al het geld dat ze nog in het laadje hebben,, check amerika met die pedo priests hoeveel schadevergoedingen die fakkers kunnen ophoesten,,, dat geld hebben ze niet zelf verdient, maar door leugens verkregen (dus stelen)

btw staat er in de bijbel dat je verplicht bent te doneren what ever??
Haha, alle vooroordelen worden er weer tegenaan gegooid, prachtig.
De christelijke religie heeft inderdaad veel rotzooi veroorzaakt, ik ben de eerste om dat toe te geven.

Die slechte historie van ons erkent de seculiere medemens wel. Alleen wat voor goeds christenen allemaal voor de wereld hebben gedaan en nog steeds doen, daar hoor je niemand over. Sterker nog, het is bijna alleen maar gezeik dat de kerk over zich heen krijgt.
pi_49309031
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:58 schreef DAMH het volgende:

[..]

Dus radicale protestanten denken anders hierover?? en willen wel dat een condoom word gedragen..
Ik denk dat een Rouvoet ook wil dat je geen condooms gebruikt, dus slap antwoord schat...
Er zijn zat christenen die condooms gebruiken. We leven niet allemaal in de middeleeuwen hoor maat.
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:58 schreef DAMH het volgende:
Btw jij sprak volgens mij over de Kerk en dan heb je het imho nog steeds over katholieken
pi_49309154
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:50 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Die eerste zin doet het hem. Dwaas.

Vrijwel elke kerk in Nederland houdt een boekhouding bij die volledig open is voor iedereen die het maar kan zien. Elk dubbeltje dat uitgegeven wordt is daarin genoteerd.
De 'boekhouders' van die kerk worden elke vier jaar door de gemeenteleden zelf democratisch gekozen en jaarlijks wordt er door gemeenteleden zelf kascontrole uitgevoerd.

Frauderen is vrijwel onmogelijk, of die gemeenteleden moeten vreselijk dom zijn.
Het zegt al genoeg dat ze gecontroleerd moeten ... heilige pokkedieven
pi_49309209
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:02 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Haha, alle vooroordelen worden er weer tegenaan gegooid, prachtig.
De christelijke religie heeft inderdaad veel rotzooi veroorzaakt, ik ben de eerste om dat toe te geven.

Die slechte historie van ons erkent de seculiere medemens wel. Alleen wat voor goeds christenen allemaal voor de wereld hebben gedaan en nog steeds doen, daar hoor je niemand over. Sterker nog, het is bijna alleen maar gezeik dat de kerk over zich heen krijgt.
Dat ze veel goede dingen doen dat zal best, neemt niet weg dat het geloof zelf achterlijk is - en dat is waar deze thread over gaat vriend.
pi_49309257
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:10 schreef Thomass het volgende:

[..]

Dat ze veel goede dingen doen dat zal best, neemt niet weg dat het geloof zelf achterlijk is - en dat is waar deze thread over gaat vriend.
Het geloof is 'achterlijk'?
Vandaar dat overal te wereld het aantal gelovigen nog steeds enorm snel groeit. Er is een heropleving van religie.

De uitspraak dat atheisme achterlijk en iets van de jaren 60/70 is, ligt wat dat betreft dichter bij de waarheid.
pi_49309275
geloof is ook achterlijk als je even terugleest dan weet je dat ik het daar al over heb gehad (en hou je takkesmoel eens met je vriend eikel...dat zeg je maar tegen je moeder ofzo)
pi_49309356
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:08 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Het zegt al genoeg dat ze gecontroleerd moeten ... heilige pokkedieven
Ze moeten niet, ze kunnen.
Enneh, ze worden dus wel eens gecontroleerd, dus dat laatste is niet helemaal waar.
pi_49309368
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:13 schreef MdMa98 het volgende:
geloof is ook achterlijk als je even terugleest dan weet je dat ik het daar al over heb gehad (en hou je takkesmoel eens met je vriend eikel...dat zeg je maar tegen je moeder ofzo)
Ben jij 12?
pi_49309420
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:59 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Leer lezen vriend.
ow vertel eens meneer waar heb ik overheen gelezen?
pi_49309429
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:16 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ben jij 12?
98 --> 9
pi_49309439
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:16 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ben jij 12?
Ben jij zwart?.. sorry maar dat is net zo`n domme vraag als jij stelt.
pi_49309467
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:12 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Het geloof is 'achterlijk'?
Vandaar dat overal te wereld het aantal gelovigen nog steeds enorm snel groeit. Er is een heropleving van religie.

De uitspraak dat atheisme achterlijk en iets van de jaren 60/70 is, ligt wat dat betreft dichter bij de waarheid.
je doet weer precies hetzelfde, mensen zeiken iets af, jij noemt het onrechtvaardig en daarop zeik je hun "aanhang" (vraag is of je dat zelfs uberhaupt kunt zeggen) af en noem je het rechtvaardig

hoezo hokjes/naief denken...
pi_49309478
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:18 schreef koffiegast het volgende:

[..]

ow vertel eens meneer waar heb ik overheen gelezen?
Je hebt nergens overheen gelezen. Je hebt dingen erbij verzonnen.

Ik heb nooit gezegd dat niet-gelovigen weinig doen aan goede doelen o.i.d. Jij begon een hele tirade dat impliceerde dat ik dat beweerde.
pi_49309480
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:18 schreef Daantke het volgende:

[..]

98 --> 9
heej pik ga vakkenvullen
pi_49309502
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:20 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

heej pik ga vakkenvullen
vakkenvullen rockt
pi_49309511
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:19 schreef koffiegast het volgende:

[..]

je doet weer precies hetzelfde, mensen zeiken iets af, jij noemt het onrechtvaardig en daarop zeik je hun "aanhang" (vraag is of je dat zelfs uberhaupt kunt zeggen) af en noem je het rechtvaardig

hoezo hokjes/naief denken...
Wat nou 'afzeiken', ik noemde alleen maar feiten. Niet een loze kreet als "het geloof is achterlijk".
pi_49309518
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:21 schreef Daantke het volgende:

[..]

vakkenvullen rockt
Werk je bij sdb? functie?
pi_49309550
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:21 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Werk je bij sdb? functie?
Jah, vakkenvullen dus , schoonmaak en dierenvreten meestal
pi_49309557
Geloof kweekt onverdraagzaamheid, onverdraagzaamheid kweet haat, haat kweekt oorlog

Goed bedacht he

Religie
٩๏̯͡๏)۶
pi_49309597
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:23 schreef Daantke het volgende:

[..]

Jah, vakkenvullen dus , schoonmaak en dierenvreten meestal
welk filiaal/ ondernemer? Ik heb een jaar of 6 gesuupt

Ben nu overigens afdelingchef bij DEEN (reclame )
pi_49309623
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:24 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

welk filiaal/ ondernemer? Ik heb een jaar of 6 gesuupt

Ben nu overigens afdelingchef bij DEEN (reclame )
Van Leijen Lelystad
pi_49309656
SDB

maargoed ik gone mzzls!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')