Hoe kom je aan je resultaat dat alles geen toeval is een significantie niveau van p<0.001 isquote:Op woensdag 16 mei 2007 04:15 schreef teknomist het volgende:
Nee, is geen bewijs voor God. Ik wil alleen aangeven dat zelfs met een significantieniveau van 0,001% de hypothese dat alles geen toeval is aanvaard zou moeten worden - en dat is dus geen bewijs - terwijl al die atheisten in de wetenschap een niveau van 5% al genoeg vinden voor een 'bewijs'.
Inderdaad want de bijbel is het boek van god. En als je kijkt wat voor stellingen daar instaan over het ontstaan van de aarde. Of de stelling dat god in de hemel woont klopt dat allemaal niet. De stelling zou moeten zijn is het te bewijzen dat god wel bestaat. En het antwoord is natuurlijk nee.quote:Op woensdag 16 mei 2007 04:37 schreef Judas.Iskariot het volgende:
Je hebt zelf niet in de gaten dat dit een zinloze discussie is?
De vergelijking gaat helemaal niet op, omdat bij de vorming van de eerste cel allerlei processen een rol spelen die niet zo klassiek te beschrijven zijn als die meteoor waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En net als het ontstaan van het leven is die meteoorinslag ook helemaal niet zo toevallig. Gezien het moment van ontstaan van die meteoor, de baan van de meteoor, de baan van de aarde, de rotatie van de aarde en de krachten die andere planeten en zonnen op allebei uitvoerden was het onvermijdelijk dat die meteoor uiteindelijk precies in Siberie zou inslaan.
http://www.talkorigins.org/indexcc/CB/CB010_2.htmlquote:Op woensdag 16 mei 2007 09:23 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
De vergelijking gaat helemaal niet op, omdat bij de vorming van de eerste cel allerlei processen een rol spelen die niet zo klassiek te beschrijven zijn als die meteoor waar je het over hebt.
Uiterst klein. Ik kan natuurlijk niet 100% opkomen voor de bijbel omdat die herhaaldelijk is aangepast door de mensen zelf. De allereerste bijbel is zeker het woord van God. Ik kan wel opkomen voor de Koran. Als je kijkt hoeveel wijsheden er in de Koran zit zowel op wetenschappelijk, filosofisch, psychologische en andere vlakken. Alle versen is in samenspraak met andere versen. Het is echt te veel om op te noemen hier. Er zijn te veel bewijzen dat de Koran het woord van God is. Dit kan je echt niet toeschrijven aan de genialiteit van profeet Mohammed.quote:
O ja die propaganda site.quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:48 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
http://www.talkorigins.org/indexcc/CB/CB010_2.html
Geen idee wat dat met mijn post te maken heeft eigenlijk. Of het moet zijn dat je wilt zeggen dat het ontstaan van leven inderdaad nog 1 groot mysterie is. Dan sluit ik me bij je aan.quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:48 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
http://www.talkorigins.org/indexcc/CB/CB010_2.html
Jongens jongens jongens.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:13 schreef Iblis het volgende:
Er zijn nog wel anti-godsbewijzen mogelijk in de trant van godsbewijzen.
Aanname: God bestaat.
a) Uit zijn bestaan volgt dat hij almachtig is, anders hoeven we hem geen God te noemen.
b) Uit zijn almacht volgt dat hij een steen kan maken die hij niet kan optillen.
c) Uit het niet kunnen optillen volgt dat hij niet almachtig is.
d) Tegenspraak, dus onze aanname dat God bestaat is foutief.
Propaganda voor wat? Kennis? Is propaganda eigenlijk niet meer iets voor instituten die er financiële baat bij hebben om leugens te verkondigen? Kan je me uitleggen wat voor financiële baat wetenschappers er bij hebben om leugens te verkondigen? En sta vervolgens eens stil bij het feit dat het voor het miljardenbedrijf 'kerk' wél van levensbelang is dat mensen in een schepper blijven geloven?quote:
Propaganda die deze vorm van uitbuiting van de mensheid als systeem handhaaft hebben er vele baten bij. Mensen kunnen manipuleren en onderdruikken door macht, geld, media en olie. Mag jij eens uitrekenen wat voor een triljoenen/biljoenen bedrijf dat is. Dan zul je zien dat de kerk een druppel uit de zee isquote:Op woensdag 16 mei 2007 17:04 schreef onemangang het volgende:
[..]
Propaganda voor wat? Kennis? Is propaganda eigenlijk niet meer iets voor instituten die er financiële baat bij hebben om leugens te verkondigen? Kan je me uitleggen wat voor financiële baat wetenschappers er bij hebben om leugens te verkondigen? En sta vervolgens eens stil bij het feit dat het voor het miljardenbedrijf 'kerk' wél van levensbelang is dat mensen in een schepper blijven geloven?
? Welke vorm van uitbuiting heb je het over? Het gaat hier over www.talkorigins.org... Een website die bewezen waarheden verdedigd, een club die zich genoodzaakt ziet om de leugens van evangelische geldkloppers te weerleggen. Niet vanwege financiële belangen, maar om educatieve redenen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:14 schreef mariox het volgende:
[..]
Propaganda die deze vorm van uitbuiting van de mensheid als systeem handhaaft hebben er vele baten bij.
En dat is exact wat miljardenbedrijf religie aan het doen is. Door onbewijsbare onzin aan goedgelovige mensen te verkopen in de vorm van God, Shiva, Allah, Scientology, reiki, homeopathie of horoscopen.quote:Mensen kunnen manipuleren en onderdruikken door macht, geld, media en olie.
quote:En een God in dit beeld schaadt dit systeem. Dus moet je er alles aan doen om Gods bestaan te weerleggen.
Het lijkt mij dat het alles met jouw post te maken heeft. Maar als jij dat niet wil zien, dan is dat ook goed. Of ik heb je post verkeerd begrepen, dat kan natuurlijk ook. En dan negeer je het verder maar.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:50 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Geen idee wat dat met mijn post te maken heeft eigenlijk. Of het moet zijn dat je wilt zeggen dat het ontstaan van leven inderdaad nog 1 groot mysterie is. Dan sluit ik me bij je aan.
Ja precies, over welke vorm van uitbuiting heb je het? Doel je op het kapitalisme? Dat heeft weinig met het wel of niet geloven in God te maken.quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:14 schreef mariox het volgende:
[..]
Propaganda die deze vorm van uitbuiting van de mensheid als systeem handhaaft hebben er vele baten bij. Mensen kunnen manipuleren en onderdruikken door macht, geld, media en olie. Mag jij eens uitrekenen wat voor een triljoenen/biljoenen bedrijf dat is. Dan zul je zien dat de kerk een druppel uit de zee is![]()
En een God in dit beeld schaadt dit systeem. Dus moet je er alles aan doen om Gods bestaan te weerleggen.
Omdat?quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:45 schreef mariox het volgende:
De allereerste bijbel is zeker het woord van God.
Welk feit?quote:Het feit dat er duizenden mensen zijn geweest met speciale gaven (profeten)
Die mensen, ook al zouden ze speciale gaven hebben, verbleken toch bij de almachtigheid van God? Wat zegt het dan dat zij die boodschappen doorgeven?quote:die allemaal dezelfde boodschap hebben verokondicht laat zien dat dit soort boeken geen toevalstreffers zijn maar sequentiele booschappen van God om de mens te laten herinneren wat het doel van het leven is.
Persoonljk vond ik de qoraan het saaiste boek dat ik ooit gelezen heb.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:45 schreef mariox het volgende:
[..]
Uiterst klein. Ik kan natuurlijk niet 100% opkomen voor de bijbel omdat die herhaaldelijk is aangepast door de mensen zelf. De allereerste bijbel is zeker het woord van God. Ik kan wel opkomen voor de Koran. Als je kijkt hoeveel wijsheden er in de Koran zit zowel op wetenschappelijk, filosofisch, psychologische en andere vlakken. Alle versen is in samenspraak met andere versen. Het is echt te veel om op te noemen hier. Er zijn te veel bewijzen dat de Koran het woord van God is. Dit kan je echt niet toeschrijven aan de genialiteit van profeet Mohammed.
Het feit dat er duizenden mensen zijn geweest met speciale gaven (profeten) die allemaal dezelfde boodschap hebben verokondicht laat zien dat dit soort boeken geen toevalstreffers zijn maar sequentiele booschappen van God om de mens te laten herinneren wat het doel van het leven is.
Ik ken je verder niet, maar het lijkt me dat je hiervoor geen excuus hoeft aan te bieden.quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:00 schreef mariox het volgende:
O ja en sorry van het wegblijven.
Maar het blijkt dat sommige dingen iets meer voorrang hebben dan andere dingen in het leven![]()
Harriechristus!quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Persoonljk vond ik de qoraan het saaiste boek dat ik ooit gelezen heb.
En vor wat betreft de profeten: je gaat er van uit dat ze door god gezonden zijn. Dat betekent dat ze geen bewijs zijn van het bestaan van god.
Toen Jack Spijkerman nog Kopspijkers deed, heb ik wel eens een gast gezien, die regelmatig dacht dat hij god was. Dus als iemand zelf zegt dat hij een profeet is of zelfs god is, zegt mij dat echt helemaal niets.
Oh je kent die mop ook?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |