abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49276472

Basic Information

Available for Xbox 360 and PC (under the Games for Windows brand).
US release date: August 21st, 2007
PAL: Aug 24th
Japan: TBA
Developer: Irrational Games (acquired by Take Two)
Publisher: 2K Games
Genre: Shooter
Game Rating: M (Mature)
*Blood and Gore
rug Reference
*Intense Violence
*Sexual Themes
*Strong Language
Specs: 1 Player | Dolby 5.1 Surround | HDTV 720p | Marketplace Downloads | Xbox LIVE Aware

Marketing Info
From the Official Homepage

Biologically mod your body: Plasmids are genetic augmentations that empower you with dozens of fantastic abilities. Send Electrobolts storming from your fingertips, unleash a swarm of hornets hatched from the veins of your arms, strategically turn enemies against one another with irritants.

Take control of your world: Hack devices and systems to reprogram enemy security bots into personal bodyguards, modify vending machines to change prices, and transform machine gun security turrets into powerless pieces of metal.

Upgrade your weapons: Look for Fire-For-Effect stations located through Rapture. Craft variants of ammo and plasmids by picking up materials in the city to modify them at U-Invent kiosks.

Experiment with battle techniques: With BioShock’s free-form combat options, gameplay scenarios can be approached with a variety of weapons, active and passive plasmids, environmental objects utilization, exploitation of political alliances, or a combination of techniques. Find your style but know when to adapt.

Explore an incredible world: The unique art deco world hidden deep under the ocean is vividly illustrated with realistic water effects and truly next generation graphics.
Make meaningful decisions: Do you exploit the innocent survivors of Rapture to save yourself … or risk all to become their savior?

Story

The game takes place in an underwater city named Rapture. Surviving a plane crash at the beginning of the game you find your way to this lost city, a decrepit and crumbling shadow of its former self. The ocean is reclaiming the space, and the inhabitants have turned into bloodthirsty mutants. During the course of the game you uncover how Rapture fell from its grace of a 1940s Utopian dream to the current nightmare. Minimal use of cutscenes are used as information is spread around the environment itself in newspapers, posters, and radio broadcasts.

Enemies

Splicers: Deformed, genetically modified Rapture citizens who are now remnants of Ryan's army, the Aggressors cannot survive without ADAM due to their extensive biological modifications. They wear little or no armor, and normally roam the levels of Rapture, searching for other inhabitants to kill and steal ADAM from. As their name would suggest, they are aggressive and quick to attack, and will use their enhanced physical strength, group tactics and, sometimes, semi-biological weapons to kill all in their path.

Gatherers: (Little Sisters) Originally to be portrayed as slug-like, genetically modified sea creatures but now shown as genetically modified children, the Gatherers were created by a scientist named Dr. Tanenbaum as a solution to the ADAM shortage. They extract ADAM from the dead with the tools they carry and eat it, their bodies reprocessing it into a usable form. The team designed them so the player would have a moral conflict in shooting children, to obtain ADAM as well as severe difficulty due to their relation to the Protectors as their charges. According to lead designer Ken Levine, the Gatherers have a direct link with the main character. In a recently released audio file, Levine clarifies how the player cannot physically harm a Little Sister, but they can "harvest" the ADAM from them (a process which they will not survive). This will be presented via audio, and a black screen.

Protectors: (Big Daddies, or Mr. Bubbles and Mr. B as some of the Gatherers call them) Mute, lumbering bio-mechanical monstrosities, created to protect the Gatherers. They are heavily armored and wield high-powered weaponry, including a large drill. Their armor somewhat resembles a large diving suit. Most of the inhabitants stay out of the way of the Gatherers and Protectors. They will not attack you unless provoked and according to lead designer Paul Hellquist "Once you mess with them, you find out why no one messes with them." In a recent trailer/commentary for Bioshock, it was revealed that, despite their size and typically slow movements, they become incredibly fast once engaged, in some cases quicker than the player.

Security Bots: Throughout the city of Rapture, they are called via alarm by various security cameras. Security bots appear to hover and fly using the same method as helicopters and are armed with machine guns. When disturbed, the security cameras' siren will sound and an unlimited supply of security bots will pour out for a limited time. The only way to take them down is to shut off the security system by using ADAM to turn it off. The security system can also be suborned by the player, either by "hacking" it or using the "Security Beacon" plasmid on an enemy.

Official requirements for PC Version

Collector's Edition
* Big Daddy figurine
* “Making Of” DVD
* soundtrack CD

The BioShock Limited Edition will be available to US and Canada exclusively at GameStop and EB for US$59.99 (PC LE) and US$69.99 (Xbox 360™ LE)

Figurine (more pics)

Huge promotional statue in 4 EBGames/Gamespots around the US.

Reviews

10/10 on OXM UK and 95% on PC Gamer

Informative Links
2K official homepage
Wikipedia
BioShock product report
IGN
GameSpot
Xbox.com

Podcasts
Episode 1: What is BioShock
Episode 2: Player Choice in BioShock
Episode 3: What is Rapture?
Episode 4: The Developers
Episode 5: The Evolution of BioShock
Episode 6: An Exlusive look at the Little Sisters of BioShock
Episode 7: Inside the Animations
Episode 8: The Physics Behind BioShock
Episode 9: The Story of Andrew Ryan
Episode 10: BioShock on PC
Episode 11: Plasmids in BioShock

Videos
BioShock trailer
14 minute developer walkthrough
7 minutes of gameplay footage
E3 2007 X-Play footage
EcoShock trailer showing crazy AI!

Pc demo
Klik hier om de PC demo te downloaden

[ Bericht 90% gewijzigd door Gamedemon op 21-08-2007 10:24:25 ]
Niet zo hardcore...
pi_49287745
Niet zo hardcore...
pi_49288292
komt ook op ps3 toch
pi_49288913
Ja vast wel euh kan hem zelf niet aanpassen
Niet zo hardcore...
pi_49289509
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:09 schreef Markster het volgende:
komt ook op ps3 toch
Voorlopig niet, ik zeg timed exclusive.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:50:47 #6
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_49289588
Samen met Alan Wake en Mass Effect een van de absolute must-haves op de 360.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_49290307
hebben hebben hebben
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_49290347
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 01:20 schreef CecilBDemented het volgende:
hebben hebben hebben
Het is niet voor de PS3 he .
pi_49291085
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 01:22 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Het is niet voor de PS3 he .
so what ik heb ook een xbox 360 dus ik kan alle spellen spelen die ik wil
behalfe wii games maar dat wil ik ook echt niet
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_49297396
[/quote]
Het is me wat met Bioshock de laatste maanden! Volgens de laatste informatieflarden vanuit het 2K Games-hoofdkwartier zou het spel enkel naar de Xbox 360 en Vista komen, maar er gaan al lange tijd geruchten de ronde dat de langverwachte titel ook op de PS3 zou verschijnen. Onduidelijkheid troef, maar blijkbaar hebben de mensen achter OPM het antwoord gewoon klaarliggen: het bekende blad meent dat Bioshock wel degelijk naar de PS3 zal komen!

OPM geeft in zijn laatste nummer aan dat Bioshock op dit moment een van de meest originele games is die in de toekomst op de PS3 speelbaar zullen zijn. Verder maakt men duidelijk dat 2K Games in het verleden berichten heeft losgelaten met daarin de boodschap dat Bioshock op next-gen consoles zou verschijnen, een meervoudsvorm dus. 2K Games heeft nog altijd geen officiële comentaar gegeven op het artikel uit OPM.

[quote]
Van Gamer.nl

Zal vast ook wel voor ps3 uitkomen dus
Niet zo hardcore...
pi_49298274
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:48 schreef VAgeNERATION het volgende:
[quote]
Het is me wat met Bioshock de laatste maanden! Volgens de laatste informatieflarden vanuit het 2K Games-hoofdkwartier zou het spel enkel naar de Xbox 360 en Vista komen, maar er gaan al lange tijd geruchten de ronde dat de langverwachte titel ook op de PS3 zou verschijnen. Onduidelijkheid troef, maar blijkbaar hebben de mensen achter OPM het antwoord gewoon klaarliggen: het bekende blad meent dat Bioshock wel degelijk naar de PS3 zal komen!

OPM geeft in zijn laatste nummer aan dat Bioshock op dit moment een van de meest originele games is die in de toekomst op de PS3 speelbaar zullen zijn. Verder maakt men duidelijk dat 2K Games in het verleden berichten heeft losgelaten met daarin de boodschap dat Bioshock op next-gen consoles zou verschijnen, een meervoudsvorm dus. 2K Games heeft nog altijd geen officiële comentaar gegeven op het artikel uit OPM.

Van Gamer.nl

Zal vast ook wel voor ps3 uitkomen dus
Misschien is het ook handig om de datum erbij te vermelden, want deze post dateert alweer dik 3 maanden geleden !. 2K Games heeft al meerdere malen aangegeven dat het spel (voorlopig) PC en Xbox 360 exclusive blijft .

[ Bericht 2% gewijzigd door Cyberia18 op 12-05-2007 17:21:36 ]
pi_49303342
Ja klopt, bericht van februari , denk ook wel dat ie later uit zal komen als de xbox 360/PC versie, maar uiteindelijk zal ie toch wel uitkomen op PS3?

Maakt mij iig niet uit, ik neem de 360 versie
Niet zo hardcore...
pi_49304075
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 16:57 schreef VAgeNERATION het volgende:
Ja klopt, bericht van februari , denk ook wel dat ie later uit zal komen als de xbox 360/PC versie, maar uiteindelijk zal ie toch wel uitkomen op PS3?

Maakt mij iig niet uit, ik neem de 360 versie
Same here .
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:21:40 #14
34586 kepler
No bounce, no play
pi_52338151
kick

Demo is vandaag uitgekomen, en ik ben er erg enthousiast over Grafisch is het prima in orde en vooral het sfeertje hebben ze heel goed weten neer te zetten. Daarnaast is de gameplay prima te doen
The line is a dot to you!
pi_52342170
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:21 schreef kepler het volgende:
kick

Demo is vandaag uitgekomen, en ik ben er erg enthousiast over Grafisch is het prima in orde en vooral het sfeertje hebben ze heel goed weten neer te zetten. Daarnaast is de gameplay prima te doen
dat is een understatement... man man man, wat is dit een geweldig spel! De demo is echt om van te kwijlen zo goed. Niet alleen grafisch is ie super, ook de gameplay en vooral sfeer is uitermate goed! Deze komt er echt in!
pi_52345428
Ik vind alles er zo vet aan.

* Als je neer stort en door de vlammen door die toren al ziet!
* Als je binnenkomt en de muziek begint en de lichten gaan aan en je ziet dat standbeeld en spandoek.
* Dan als je naar onderloopt en in die lift stapt en dat filmpje begint en je de stad ziet.
* Dat water overal
* Die reclame en teksten overal.
* Dat stukje dat zon slicer ofzo dat meisje aan valt en dan die big daddy er aankomt en helemaal doorslaat.

En de rest ook nog allemaal Echt gruwelijke topgame en hoop dat die ook echt goed gaat verkopen dat verdiend dit spel.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_52350605
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_52350977
Komt ie op de pc net zo snel uit als op de 360?kep wel een 360, maar ga um toch op de pc spelen, ziet er net wat beter uit denk ik, hogere resolutie
pi_52353647
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 08:22 schreef bigore het volgende:
Komt ie op de pc net zo snel uit als op de 360?kep wel een 360, maar ga um toch op de pc spelen, ziet er net wat beter uit denk ik, hogere resolutie
eerst maar is seriously!
pi_52367803
Heb de demo met stijgend enthousiasme gespeeld. Zit goed in elkaar!
En die sfeer, heerlijk!
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:56:46 #21
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_52369997
Ik ben niet zo'n shooterfan maar dit is zo geil
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_52375009
Ben wel benieuwd wat er allemaal gebeurd is in Rapture, je ziet wel van protest/demonstratie borden liggen tegen die Ryan. Misschien soort opstand en toen is er iets mis gegaan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_52386972
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:59 schreef AQuila360 het volgende:
Ben wel benieuwd wat er allemaal gebeurd is in Rapture, je ziet wel van protest/demonstratie borden liggen tegen die Ryan. Misschien soort opstand en toen is er iets mis gegaan.
ff van Insidegamer gehaald:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EN bioshock in al uit in de VS! http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=180435
pi_52387030
Sorry op quote geklikt i.p.v. bewerken

[ Bericht 95% gewijzigd door bjorntju op 15-08-2007 13:11:39 (OP quote geklikt i.v.p. bewerken) ]
pi_52452396
TVP

Ik heb em voor m'n 360 besteld via BOL (52 euro incl. verzendkosten )
Hij krijgt van een IGN trouwens een 9,7

Bioshock IGN Review
Video Review IGN (via YouTube)
Video Review IGN, hoge kwaliteit

Wat een graphics trouwens
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:33:02 #26
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_52452512
Metroid Prime 3 of Bioshock.. Ik weet niet welk spel ik liever wil spelen.

En dat zegt heel wat
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:17:16 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_52455436
Goed dat ze Ayn Rand gebruiken. Lees haar boeken mensen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_52457126
Hebben.
pi_52457233
Ik heb net de demo gedownload nadat ik de reviewscores heb gezien en allerlei positieve reacties zag in het 360 topic.

Het spel ziet er super mooi uit, de sfeer is goed, het speelt lekker ...maar toch kan het me niet zo boeien.

Ik vind spellen waarin aliens/gemuteerde mensen/monsters zitten op de een of andere manier gewoon niet leuk.. (Hetzelfde heb ik dus ook bij Halo, Far Cry etc.)

Ik zal de de demo zometeen toch nog maar eens opstarten, misschien weet ik mezelf alsnog te overtuigen
pi_52457270
*Wacht op de PC demo*
Eerst even kijken hoe het draait voordat ik hem aanschaf
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_52460528
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:33 schreef BMH het volgende:
Metroid Prime 3 of Bioshock.. Ik weet niet welk spel ik liever wil spelen.

En dat zegt heel wat
Ja dat jij geen verstand van games heb, metroid
pi_52462114
Waarom is dit nou zo'n hype? Ik word er niet echt warm of koud van. Eerst hoorde ik iets over onderwater, toen dacht ik nog dat het misschien wel vet zou kunnen zijn. Maar toen zag ik screenshots met gemuteerde wezens en zo'n klein meisje zoals in FEAR. Ik hou denk ik toch meer van wat realistischere dingen, denk ik. Zombies en vampiers kan ik nog net hebben qua 'realisme' maar verder eigenlijk niet.

Neemt niet weg dat ik 't wel even ga proberen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52462216
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Waarom is dit nou zo'n hype? Ik word er niet echt warm of koud van. Eerst hoorde ik iets over onderwater, toen dacht ik nog dat het misschien wel vet zou kunnen zijn. Maar toen zag ik screenshots met gemuteerde wezens en zo'n klein meisje zoals in FEAR. Ik hou denk ik toch meer van wat realistischere dingen, denk ik. Zombies en vampiers kan ik nog net hebben qua 'realisme' maar verder eigenlijk niet.

Dead Rising?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:41:53 #34
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_52462250
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

't is een Sci-Fi wereld zoals men die zag in de jaren 60, dus nee, echt realistisch zal ie niet zijn.
On my sleeve.....
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:51:01 #35
145708 4gent_Orang3
alle vrouwen zijn bi
pi_52462528
Mooi verhaal en een 9,7 op IGN
pi_52462680
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:41 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Dead Rising?
Left 4 Dead kijk ik naar uit. Hoe die zombies/infected rennen... Net 28 days later.
pi_52524226
Voor de geïnteresseerden. De PC demo is te downloaden via enkele torrentsites.
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:15:47 #38
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_52524701
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:32 schreef Markster het volgende:

[..]

Ik word moe van dit soort reacties.
pi_52534498
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:32 schreef Markster het volgende:

[..]

Zo dan, Metroid is en blijft een fantaschtische franchise. Dat het jou niet ligt, mwah... Sommige mensen hebben geen smaak.
I do the cha-cha like a sissy girl. There's nothing wrong with that F1 car, except that it's on fire!
Murray Walker| There's Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
pi_52538170
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:15 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik word moe van dit soort reacties.
Sommige mensen worden moe van jou
pi_52538722
Bijna binnen, thank God! Over een half uurtje eindelijk aan de gang.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:33:53 #42
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_52539096
Oh lol, er was al een topic . Misschien kan een mod ff de OP uit mijn topic hierin plakken?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!fotograaf maandag 20 augustus 2007 @ 21:13:49 #43
159915 -Menn0-
MNO
pi_52540352
Jammer geen PS3...
,,/
pi_52540547
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:13 schreef -Menn0- het volgende:
Jammer geen PS3...
  FOK!fotograaf maandag 20 augustus 2007 @ 21:21:05 #45
159915 -Menn0-
MNO
pi_52540605
Naja mss koop ik er gewoon nog een xbox360 bij
,,/
pi_52540629
Ow leuk, een combi-topic.
Krijgen we straks weer al dat gezeik over grafische kaarten, drivers en setting.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:37:21 #47
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_52541173
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:21 schreef Strolie75 het volgende:
Krijgen we straks weer al dat gezeik over grafische kaarten, drivers en setting.
Ik heb per ongeluk een PC topic aangemaakt voor Bioshock, misschien kan dit topic dicht en dat er een 360 topic wordt aangemaakt?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_52543463
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:21 schreef Strolie75 het volgende:
Anders wacht je eerst even af en begin je dan te zeiken. Consolejankebal.
pi_52543504
Ontopic, Hoe gaat dit draaien op een core2quadropolis met een Ati9800XTX in dubbel crossfire. Anders moet ik mn voeding even overclocken. Download trouwens met een dikke 2 mbit. Balen van die CRC error in de rarfiles.
pi_52544595
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:42 schreef Cheiron het volgende:
Ontopic, Hoe gaat dit draaien op een core2quadropolis met een Ati9800XTX in dubbel crossfire. Anders moet ik mn voeding even overclocken. Download trouwens met een dikke 2 mbit. Balen van die CRC error in de rarfiles.
Zit geen error in. Je moet 'm gewoon niet fixen met de par2. Gewoon de bestanden die incompleet zijn opnieuw downloaden. Maar ga ze niet (!) fixen met je par2. Die par2-set is namelijk verneukt.
pi_52545739
Yeah terug van vakantie en er ligt een bioshock en stranglehold demo voor me klaar, netjes!
pi_52550780
(PC) Bioshock - Spirituele opvolger van System Shock

Voor al uw opmerkingen/vragen over:

• Download-snelheden
  • Drivers
  • Grafische kaarten
  • Algehele tofheid wegens het spelen van de warez-versie.
  • "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_52550910
    edit, verkeerde topic

[ Bericht 79% gewijzigd door osho op 21-08-2007 09:10:16 ]
    pi_52551025
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 08:48 schreef Strolie75 het volgende:
    (PC) Bioshock - Spirituele opvolger van System Shock

Voor al uw opmerkingen/vragen over:

• Download-snelheden
  • Drivers
  • Grafische kaarten
  • Algehele tofheid wegens het spelen van de warez-versie.
  • ...
    pi_52551075
    quote:
    Bioshock killed my computer #1
    --------------------------------------------------------------------------------

Literally, like shit blew up

I got the demo downloaded, updated to the latest drivers, and settled down to play the Bioshock demo. I wanted to set the proper mood, so the lights were off, the speakers turned up and the demo begun.

I was about 15 minutes into it, having very much enjoyed what I had seen so far, when I came upon the first Big Daddy encounter. I watch in rapt attention as he charges a splicer when suddenly BOOM BOOM BOOM BOOM BOOM BOOM BOOM. It sounds as though a string of firecrackers has been detonated in my computer case, as well as each BOOM being punctuated with a bright blue flash coming through the case window.

For about half a second I sit there stunned. The first thought in my mind is "Holy Fucking Shit, that is the greatest effect I've ever seen. They should have given this game an 11." Immediately following this a sickening realization dawns on me as I look over at my tower. Blue Smoke! The magic blue smoke that makes electronics work is escaping from my PC.

What follows is a 30 second vaudeville act of me simultaneously cursing, falling as I try to leap out of my chair, and finally ripping the power cord from the wall. But the blue smoke was already out, and the smell of ozone in the air told me the bitter truth. Bioshock had fried my computer from the inside and blown the capacitors.

I took the victory into my living room and gave it some cursory revival attempts, but it was clear once the side panel was removed that it was gone. This all happened at about 8:30 CST, since which I've been endeavoring to bootstrap my old Pentium 3 back into working order. This involved a quick run to Walmart, as the damn thing is so old it doesn't have a built in NIC.

On the plus side, this errand allowed me to pick up a case of Fat Tire ale so that I might drink the pain away as I browse New Egg for a new computer.

A word of caution for anyone else planning on playing the Bioshock demo. THE GAME WAS SO FACE MELTINGLY AWESOME IT BLEW UP MY COMPUTER. Hopefully I can prevent further tragedies.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=182421
    pi_52555619
    c/p uit vorige topic:
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 03:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
    Net voor de tweede keer de demo uitgespeeld en ik weet niet meer of ik 't nog wel zo'n goed spel vind. Alles is scripted, de tweede keer verliep precies op dezelfde manier, zelfs terwijl ik uit alle macht probeerde dingen anders te doen. Ik snap niet dat mensen dit zo ontzettend 'vernieuwend' vinden. Het is gewoon hetzelfde in een ander jasje. Dat het onderwater is, merk je zelf ook niks van omdat je toch telkens gewoon in gangen/kamers/hallen vecht. Splicers vallen je gewoon aan, niks geen morele keuzes of wat dan ook. Zijn gewoon dezelfde kutkrengen als in elke andere game, niks geen empathie-opwekkende stuff.

Ik laat 'm aan me voorbij gaan.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    P.s. Oké, oké. Misschien speel ik 'm toch wel maar mijn verwachtingen zijn drastisch naar beneden gesteld. Ik vind 't ook echt geen 10 waard. Eerder een 7 of een 8.
    'Tis dan ook geen RPG maar een FPS met wat customizable dingetjes erin. Maar oei oei het is misschien wel de beste FPS die ik ooit gegamed heb en ik heb er al talloze gespeeld. De verhaallijn erin in so-so (geen Xenogears tafarelen maar ook zeker geen standaard verhaal), maar de presentatie ervan is echt top gedaan en zuigt je helemaal op. Ook ik had graag wat meer keuzevrijheid/interactie met het verhaal gehad maar als je dat achter je kan laten is dit gewoon een hele dope FPS. "Vernieuwend" als in een nieuw genre uitgevonden, nee, maar toch een fris briesje in de muffe kamer der shooters. En ja, hij doet me erg denken aan System Shock 2. Ik zal verder m'n spoilers voor me houden ^^. Zou m toch zeker rond de 95% raten en ik ben errug kritisch over het algemeen. Zoiezo om voor een sony fanboy een 360 (en PC dus) titel zo hoog te geven moet al genoeg zeggen .

Kan niet wachten tot de PC versie in de winkel ligt . Is toch nog steeds wat fijner speler.
    meh
    pi_52556181
    Top, mijn pc trekt em blijkbaar niet. Zie al geen muis in het menu en daarna is het meer blok dan beeld Mijn lieve 9800 pro moet toch een keer geruild worden
    O+ BlaBlub O+
    pi_52557111
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 12:10 schreef Campina het volgende:
    c/p uit vorige topic:
    [..]

P.s. Oké, oké. Misschien speel ik 'm toch wel maar mijn verwachtingen zijn drastisch naar beneden gesteld. Ik vind 't ook echt geen 10 waard. Eerder een 7 of een 8.
    [/spoiler]

'Tis dan ook geen RPG maar een FPS met wat customizable dingetjes erin. Maar oei oei het is misschien wel de beste FPS die ik ooit gegamed heb en ik heb er al talloze gespeeld. De verhaallijn erin in so-so (geen Xenogears tafarelen maar ook zeker geen standaard verhaal), maar de presentatie ervan is echt top gedaan en zuigt je helemaal op. Ook ik had graag wat meer keuzevrijheid/interactie met het verhaal gehad maar als je dat achter je kan laten is dit gewoon een hele dope FPS. "Vernieuwend" als in een nieuw genre uitgevonden, nee, maar toch een fris briesje in de muffe kamer der shooters. En ja, hij doet me erg denken aan System Shock 2. Ik zal verder m'n spoilers voor me houden ^^. Zou m toch zeker rond de 95% raten en ik ben errug kritisch over het algemeen. Zoiezo om voor een sony fanboy een 360 (en PC dus) titel zo hoog te geven moet al genoeg zeggen .

Kan niet wachten tot de PC versie in de winkel ligt . Is toch nog steeds wat fijner speler.
    Ja, ik snap 't wel, maar toch. Ik ben best teleurgesteld in de demo. En qua sfeer/verhaal ligt het ook een beetje aan smaak denk ik. Ik ben absoluut geen fan van vage monsters en dergelijke, dus daar moet ik me al even doorheen bijten. De replay-waarde lijkt me ook nihil aangezien het verhaal op zich wel vaststaat. (Heb per ongeluk een spoiler meegekregen toen ik in een PC demo topic keek op de 2kgames site. ) Nou is dat met veel spellen wel het geval maar die hebben dan nog een goede multiplayer.

Ik bekijk even de IGN review en zie daar al een paar dingen staan:
    quote:
    Instead of painting Good and Evil across the foreheads of Rapture's denizens with a neon brush, Irrational gave everyone murky motives
    Onzin, het zijn gewoon weer monsters. Alleen zijn de meesten (in de demo in ieder geval) ergens scripted iets aan 't doen met wat goede voice-acting. Alleen je hebt nooit de keuze of maar de gedachte om ze te laten leven, omdat ze jou toch wel aanvallen. Net als elk ander spel.
    quote:
    Just because the various versions of the splicers, genetically altered humans, are the standard enemies in the game, they still manage to exhibit as much personality as the rest.
    Zie het bovenstaande stukje. Echt crap.
    quote:
    you'll almost be forced into against Big Daddies, who appear in every stage of the game. You'll find the game is designed to force you to fight these things
    Ik dacht dat je vrij was in je keuzes?

Maar goed, dit baseer ik op de demo dus ik zal wel zien of 't hele spel je vrijer laat in je doen en laten.
    pi_52560565
    Op mijn athlon 64 x2 4000+ met 2gb ram en geforce 7900gt loopt het voor geen meter. Elke keer weer van die freezes net alsof ik te weinig ram heb 2GB moet toch meer dan voldoende zijn
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:00:03 #60
    42306 Vassili_Z
    Low Man's Lyric
    pi_52560688
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 12:29 schreef neggix het volgende:
    Top, mijn pc trekt em blijkbaar niet. Zie al geen muis in het menu en daarna is het meer blok dan beeld Mijn lieve 9800 pro moet toch een keer geruild worden
    Same here, ik heb ook een 9800 pro. Dit is belachelijk!
    Era Vulgaris
    pi_52562047
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 12:59 schreef SuperHarregarre het volgende:

Ik bekijk even de IGN review en zie daar al een paar dingen staan:
    [..]

Onzin, het zijn gewoon weer monsters. Alleen zijn de meesten (in de demo in ieder geval) ergens scripted iets aan 't doen met wat goede voice-acting. Alleen je hebt nooit de keuze of maar de gedachte om ze te laten leven, omdat ze jou toch wel aanvallen. Net als elk ander spel.
    [..]
    Dat wel, maar het waarom achter de monsters is een stuk beter uitgewerkt dan meeste shooters. Maar ook hier zal ik mijn spoilers voor me houden .
    quote:
    Zie het bovenstaande stukje. Echt crap.
    Ik moet eerlijk toegeven dat in de laatste uurtjes van het spel de splicers me een beetje de keel uit begonnen te hangen, maar er zit wel enige variatie in welke splicers je waar tegenkomt enz. En ze laten je dikwijls uit je stoel springen van schrik. Ook het design van die splicers is errug goed gedaan.
    quote:
    [..]

Ik dacht dat je vrij was in je keuzes?

Maar goed, dit baseer ik op de demo dus ik zal wel zien of 't hele spel je vrijer laat in je doen en laten.
    Zoals ik al eerder aangaf moet je inderdaad niet al te veel keuzevrijheid verwachten. De Big Daddies zijn wel optioneel (in principe) omdat ze niet agressief zijn. Je kan ze soms zelfs gebruiken als schild (splicer schiet op je, verberg je achter een big daddy en big daddy zal erg boos worden op desbetreffende splicer). En er zijn meerdere eindes (2 zover ik weet, misschien zelfs 3?) te behalen en dat is toch 1 (of 2) meer eindes dan meeste shooters.

Heb je trouwens SS2 gespeeld?
    meh
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:47:40 #62
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_52562202
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 09:10 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

The truth was in here.
    pi_52562998
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 15:42 schreef Campina het volgende:

Dat wel, maar het waarom achter de monsters is een stuk beter uitgewerkt dan meeste shooters. Maar ook hier zal ik mijn spoilers voor me houden .
    I guess. Het verhaal erachter vind ik ook wel beter dan de meeste shooters. Toch vind ik 't een beetje overdreven dat dit overal een 10 krijgt.

Spoiler-alert over intro:
    SPOILER
    quote:
    Ik moet eerlijk toegeven dat in de laatste uurtjes van het spel de splicers me een beetje de keel uit begonnen te hangen, maar er zit wel enige variatie in welke splicers je waar tegenkomt enz. En ze laten je dikwijls uit je stoel springen van schrik. Ook het design van die splicers is errug goed gedaan.
    Tja, schrikeffect is er wel maar dat is nou niet echt bijzonder. Als ik eerlijk ben mochten van mij de splicers nog wel een tikje menselijker qua uiterlijk. Waarom zouden die plasma-aanpassingen hun gezichten zo verrot maken? Ik zou eerder denken aan veranderende lichamen dan gezichten.
    quote:
    Zoals ik al eerder aangaf moet je inderdaad niet al te veel keuzevrijheid verwachten. De Big Daddies zijn wel optioneel (in principe) omdat ze niet agressief zijn. Je kan ze soms zelfs gebruiken als schild (splicer schiet op je, verberg je achter een big daddy en big daddy zal erg boos worden op desbetreffende splicer). En er zijn meerdere eindes (2 zover ik weet, misschien zelfs 3?) te behalen en dat is toch 1 (of 2) meer eindes dan meeste shooters.
    I guess. Maar goed, heb de demo alleen gespeeld dus zoveel weet ik er niet van. Overigens zeggen ze dus op IGN dat je bijna geforced wordt om die Big Daddies aan te vallen.
    quote:
    Heb je trouwens SS2 gespeeld?
    Nope, had 'm trouwens wel een keer gevonden voordat ik van Bioshock gehoord had, maar de installatie verpauperde telkens. (Was nog op m'n vorige pc )

Maar goed, het zal best een goed spel zijn al vind ik op basis van de demo dat het een overrated spel is.
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:03:28 #64
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
    pi_52564586
    Ik speel met alles op max, en in widescreen mode
    ziet er wel vet uit, heb een amd 5200+, 1950pro en 2gb geheugen
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:21:31 #65
    165848 SoupNazi
    No soup for you!
    pi_52568268
    tvp
    A.F.C. Ajax
      Moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:59:24 #66
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_52569487
    ik wilde dit wel eens proberen maar wat mij meteen stoorde was dat je geen progress balkje ziet tijdens het laden en dat het geluid tijdens het laden gewoon loopt als het laden langer duurt dan het muziekje.
    Ziet er wel schitterend mooi uit, alleen is het niet mijn soort spel, maargoed ik ging een lift in, wachten wachten (ook hier hou ik niet van: moet gewoon door kunnen klikken) en weer laden, toen liep ie vast Ga het nog maar eens proberen...

demoversie geprobeerd onder XP trouwens
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
      Moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:16:05 #67
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_52570123
    hij doet het alweer, vreemd spelletje vind ik het maar. Jammer van die niet skipbare filmpjes, heb hem maar gestopt na die rode spuit. Niet mijn soort spel
    pi_52570395
    Wow, wat een sfeer zeg. Ik had echt het gevoel dat ik voor het eerst sinds het opstarten van het spel ademhaalde toen de demo klaar was. Echt super!
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:35:18 #69
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_52570853
    Ik heb vandaag de demo gedownload , ben niet echt een FPS fan (alhoewel CS , TFC en Goldeneye (N64) heel tof zijn) , maar wat een spel zeg , wat een sfeertje.
    Die gaan we volgende week ff halen
    Ik ben inmiddels overleden
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:54:22 #70
    42306 Vassili_Z
    Low Man's Lyric
    pi_52573539
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 17:03 schreef Darklight het volgende:
    Ik speel met alles op max, en in widescreen mode
    ziet er wel vet uit, heb een amd 5200+, 1950pro en 2gb geheugen
    t zit m in t voornaam dat Bioshock handig gebruik maakt van dual core en SM (3.0?) op videokaarten.
    Era Vulgaris
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:20:22 #71
    8898 Darklight
    pi_52579879
    heb net de demo gespeeld, wat een game Hele demo in één keer uitgespeeld en toen 'ie afgelopen was dacht ik echt dat ik pas net 20 minuutjes bezig was, maar 't is al kwart voor 2. Deze game ga ik zeker halen!
    Wel lekker blijven plakken hè?
    pi_52587615
    Heb de demo nog niet gespeeld, ik wacht op de Full-Versie
    pi_52589590
    Heb de full net gekocht, en het is de shit.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 14:12:29 #75
    8898 Darklight
    pi_52589604
    dat einde is wel cool, wat je allemaal als wapen kan gebruiken
    pi_52591202
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 14:12 schreef HyperViper het volgende:
    Heb de full net gekocht, en het is de shit.
    Voor de 360 of pc en waar?
    pi_52592706
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 15:06 schreef Almere-Dude het volgende:

[..]

Voor de 360 of pc en waar?
    PC, bart smit zutphen
    pi_52592714
    Ik heb hem ook net gekocht in Spijkenisse bij de Game-store in het centrum

Fantastische game
    pi_52593011
    Ik ging vandaag naar de lokale softwareboer, maar daar kreeg ik te horen dat ik nog tot vrijdag moest wachten
    pi_52593142
    biologische schok ook te vinden op gebruiknet
      woensdag 22 augustus 2007 @ 16:22:47 #81
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_52593376
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 16:11 schreef Brammie1 het volgende:
    Ik ging vandaag naar de lokale softwareboer, maar daar kreeg ik te horen dat ik nog tot vrijdag moest wachten
    Dan zeg je: "dan ga ik naar de concurrent".

Meestal krijg je em dan wel.
    pi_52593742
    Hier alleen schaapachtige blikken bij de FRS (er staat geen release in de computer, maar je kunt hem pre-orderen via de site) en de Dixons (Bioslock?). Intertoys heb ik niet eens gevraagd.
    pi_52593951
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 16:34 schreef Strolie75 het volgende:
    Hier alleen schaapachtige blikken bij de FRS (er staat geen release in de computer, maar je kunt hem pre-orderen via de site) en de Dixons (Bioslock?). Intertoys heb ik niet eens gevraagd.
    Het zijn fokkin amateurs... Je zou Bart Smit kunnen proberen, die gooien meestal alles direct in de schappen zonder op data te letten
    pi_52594370
    Psst..... Bioshock voor Xbox 360 op Bol, ¤50,-

Edit: Uitverkocht

[ Bericht 11% gewijzigd door Xbox_360 op 22-08-2007 17:22:55 ]
    pi_52594686
    quote:
    Pssst...
    quote:
    (Nog niet verschenen - U kunt deze titel reserveren)
    pi_52594714
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 16:22 schreef BMH het volgende:

[..]

Dan zeg je: "dan ga ik naar de concurrent".

Meestal krijg je em dan wel.
    Geduld oefenen Ik ga 'm vrijdag halen
    pi_52594785
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 17:04 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Pssst...
    [..]
    Het gaat erom dat ie zo'n 15 euro goedkoper is dan in de meeste winkels
      woensdag 22 augustus 2007 @ 17:11:00 #88
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_52594863
    quote:
    Psst...
    quote:
    Geachte heer/mevrouw,

door de overdonderende vraag van het product BIOSHOCK X-BOX360 kunnen wij u uw bestelling helaas niet leveren. Wij verwachten over twee weken het productl weer in ons assortiment te hebben.

Door een technische storing is het op dit moment niet mogelijk om uw bestelling te annuleren. Indien u het spel al betaald heeft is het op dit moment voor ons ook onmogelijk om het geld terug te retourneren.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Sonja Dijkema
    klantenservice@bol.com
    0900-2025438 (15 ct/pm)

[ Bericht 1% gewijzigd door BMH op 22-08-2007 17:29:52 ]
    pi_52594867
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 17:08 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ie zo'n 15 euro goedkoper is dan in de meeste winkels
    Oops my bad... Ik dacht dat het over waar hij al was ging...
      woensdag 22 augustus 2007 @ 17:15:31 #90
    124655 DarkManta
    Tiepvouten onder voorbehout
    pi_52594990
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 17:04 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Pssst...
    [..]
    Sommige mensen zijn `m aan het spelen, en dan bedoel ik niet de demo.
    Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
    pi_52595174
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 17:11 schreef BMH het volgende:

[..]

Psst...
    [..]

[afbeelding]
    Excuses Ik was blijkbaar nog wel op tijd.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 17:24:34 #92
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_52595234
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 17:22 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Excuses Ik was blijkbaar nog wel op tijd.
    Ik heb hem 2 augustus besteld. Iedereen die hem na die datum heeft besteld krijgt dit mailtje iig (nog).
    pi_52595837
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 17:24 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik heb hem 2 augustus besteld. Iedereen die hem na die datum heeft besteld krijgt dit mailtje iig (nog).
    Dan zou ik em als het goed is ook nog krijgen, ik heb em 17 augustus pas besteld. Het vreemde is dat er vanochtend bij bestelstatus stond:

"Wordt verwerkt
    De voorraad wordt gecontroleerd door ons distributiecentrum."
    Bij dag van binnenkomst (dus wanneer die bij mij op de deurmat zou liggen) stond er: "Dag van release" of iets dergelijks.

Toen ik net keek stond er:

"Wordt verwerkt
    Uw bestelling wordt zo spoedig mogelijk uitgeleverd."

Vreemd
      woensdag 22 augustus 2007 @ 17:50:24 #94
    100593 Catch_me
    Donateur Asielactie 2009
    pi_52595960
    Ik heb hem 18 augustus besteld bij bol.com en bij mij staat er sinds de 19e al op verschillende tijden "uw bestelling word zo spoedig mogelijk uitgeleverd", maar als je even later refreshed staat er weer "onze vooraad word gecontroleerd" met de extra info dat het een titel is die nog uit moet komen. Er klopt weer weinig van iig
    Op elke fokker past een bril.
    pi_52596039
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 17:50 schreef Catch_me het volgende:
    Ik heb hem 18 augustus besteld bij bol.com en bij mij staat er sinds de 19e al op verschillende tijden "uw bestelling word zo spoedig mogelijk uitgeleverd", maar als je even later refreshed staat er weer "onze vooraad word gecontroleerd" met de extra info dat het een titel is die nog uit moet komen. Er klopt weer weinig van iig
    *refresht*

Kut, je hebt gelijk
    pi_52596259
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 16:40 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Het zijn fokkin amateurs... Je zou Bart Smit kunnen proberen, die gooien meestal alles direct in de schappen zonder op data te letten
    Klopt, Bart smit en eplaza verkopen m al, kep de steelcase hier voor me staan.

Nu nog eten, leren, stofzuigen, was uit de machine, in de droger, op muizen (1) jacht. Dan een dikke joint pakken en Bioshock opstarten met een glaasje Ballentines erbij.

Nog alleen wat plaatjes bekeken, gisteren de PC demo gespeeld, maar die crasht steeds zodra je daadwerkelijk kan gaan spelen

Ben benieuwd. Deus Ex en System shock vond ik ook geweldig, dus eens kijken wat Bioshock met me doet....
    I do the cha-cha like a sissy girl. There's nothing wrong with that F1 car, except that it's on fire!
    Murray Walker| There's Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
      Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 18:05:14 #97
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_52596343
    crashen had ik hier ook, maar alleen de 1e keer
      woensdag 22 augustus 2007 @ 18:17:48 #98
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_52596685
    Jullie weten dat ik een grapje maakte?

In mijn bericht zit namelijk deze afbeelding:

Als je een goede monitor, met een goed contrast hebt kun je lezen wat er staat
      woensdag 22 augustus 2007 @ 18:23:01 #99
    100593 Catch_me
    Donateur Asielactie 2009
    pi_52596820
    Stervende hoeren...!!! Maar ik zie heul niks op het witte plaatje, wat staat er dan ?
    Op elke fokker past een bril.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 18:33:11 #100
    51794 Rahl
    Life is just a game we play
    pi_52597083
    gcshop.nl heeft de mijne ook verzonden
    'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
    Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
    last.fm
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')