abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:57:06 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49310543
Vaak zijn tweelingen wat aan de kleine kant wat natuurlijk wel scheelt.
pi_49310990
na de eerste is de weg vaak vrij genoeg om de tweede er snel achteraan te krijgen.
maar; voordat de eerste er door kan...is vergelijkbaar met een éénling
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:12:07 #103
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49311101
Ok, heb ook even ge-edit, ik bedoelde idd de 2e die zo snel komt.

Iemand nog iets van Glossy gehoord, die had toch ook een positieve test een tijdje terug?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:12:21 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49311106
Oh ja, dat is natuurlijk ook wel zo, de weg is al vrij gemaakt en nog niet echt teruggeplooit.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:18:10 #105
105850 Fuente
mamamuts
pi_49311380
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:53 schreef PM-girl het volgende:
Leuk Beaker!

Misschien een stomme vraag, maar gaan tweelingen vanzelf zo snel achter elkaar, of helpen ze daarbij? Het lijkt mij nogal lastig om nog eens zo'n heel persproces door te gaan?
Dat schijnt wel mee te vallen! Mijn tante heeft ook een tweeling, daar zat ook minder dan 10 minuten tussen. Toen de eerste er was, waren haar persweeen weg. Na een paar minuten kreeg ze 1 wee, en glibberde de tweede er zo achteraan, daar heeft ze eigenlijk niets van gevoeld! Maar dat zal vast ook voor iedereen anders zijn.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:19:54 #106
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49311457
Daar zijn ze dan! De mini's van KP en van Manny!!! van harte gefeliciteerd! IK WIL FOTO'S!!!!!!!!!!!!!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:21:51 #107
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49311558
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:18 schreef Fuente het volgende:

[..]

Dat schijnt wel mee te vallen! Mijn tante heeft ook een tweeling, daar zat ook minder dan 10 minuten tussen. Toen de eerste er was, waren haar persweeen weg. Na een paar minuten kreeg ze 1 wee, en glibberde de tweede er zo achteraan, daar heeft ze eigenlijk niets van gevoeld! Maar dat zal vast ook voor iedereen anders zijn.
Mooi verhaal weer.... Ik word er emo van! hihi Ik word overal emo van in dit topic!

OMG nieuwe zwangeren en nieuwe papa's!!! Tan van harte en de a.s. papa's ook!
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:29:10 #108
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49311877
oooh geweldig, Floor en Pien, wat een fantastische namen

je hebt het goed gedaan KP!! geweldig, 2 gezonde meissies op de wereld gezet!

gefeliciteerd!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:33:03 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49312044
stinkie ging mij net voeren hier. Om te oefenen alvast.
Netjes lepeltje aan de rand van het bakje afstrijken enzo.
pi_49312526
BE
dat is leuk !

wij hebben hier onlangs ook geoefend;
toen ik 's nachts weer eens wakker was en naar de wc strompelde werd V. ook wakker en strompelde me tegemoet... we hebben elkaar even kreunend aangekeken en benoemd dat dit nog vele nachten gaat gebeuren straks
Toen oefening snel gestaakt en weer gaan slapen !!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 22:05:45 #111
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49313513
Marit jij bent ook al bijna klaar! o/ Ik wil je baby zien! Ik verbaas me steeds meer over de tijd. Iemand loopt aan de klok te draaien!
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 12 mei 2007 @ 22:11:40 #112
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_49313748
2 gezonde meiden Floor en Pien. Van harte gefeliciteerd met dit dubbele wonder!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_49314061
Beaker, leuk zo'n verrassing!!!

BE, wel goed blijven oefenen he stinkie moet toch nog echt een jaar ofzo zijn vaardigheden op peil houden voordat je er voor je frummel wat aan hebt hihi
pi_49314627
kp en manny gefeliciteerd. leuke namen

beaker wat lief.
mama van 3 kids!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 22:39:52 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_49315066

Even ook een paar jompels van mij...

Van harte gefeliciteerd met de flensjes!!
En het is al vaker gezegd, maar mijn eerste reactie was ook: wat een leuke namen!!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 22:57:51 #116
16245 CarOnline
met lange O
pi_49315711
Gefeliciteerd met de dames!
Heel veel geluk toegewenst!
Screw them.
We're going home.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:02:10 #117
16245 CarOnline
met lange O
pi_49315833
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:53 schreef PM-girl het volgende:
Leuk Beaker!

Misschien een stomme vraag, maar gaan tweelingen vanzelf zo snel achter elkaar, of helpen ze daarbij? Het lijkt mij nogal lastig om nog eens zo'n heel persproces door te gaan?
Geen stomme vraag hoor.
Hier ging het niet snel achter elkaar, er zit maar liefst 28 minuten tussen.
Nadat de eerste was geboren zijn de vliezen van de tweede gebroken, maar alle weeën vielen weg.
Later ook de hartslag van nummer twee dus ze is daarna met spoed met het vacuum gehaald.

Dus het kan ook anders, dat er idd een handje geholpen moet worden.
Een tweeling bevalling is gewoon te vergelijken met een eenling, alleen komt er nog eentje na, en hoe dat gaat is per bevalling verschillend.
Screw them.
We're going home.
pi_49315942
KP en Manny van harte met jullie meisjes

Alle nieuwe zwangeren ook van harte en allemaal een fijne zwangerschap toegewenst.
pi_49323795
Kan het zijn dat doordat je begint te groeien de striae die je al had (nog van de pubertijd ) weer zichtbaarder wordt? Vanmorgen na het douchen vielen de witte lijntjes op mn heupen me ineens enorm op, wat eerder niet zo was...
Ik denk dat ik voor de zebra award ga . Ben wel druk aan het smeren, maar het is natuurlijk maar de vraag of dat enig effect heeft, we zullen zien .
Fake it till you make it...
  zondag 13 mei 2007 @ 09:50:30 #120
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49324012
Goedemorgen, ik meld me ook weer. Brakke nacht achter de rug, dus ik ga het vandaag maar eens rustig aan doen...nog niets te melden, alles nog rustig.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49324044
Hey Memmel..(goede)morgen!

Ook ik meld me op deze moederdag met kindje in de buik, ook wel gezellig.
Vannacht voor het eerst echt paar keer achter elkaar menstruatie-achtige krampen gehad...
Toch verder wel goed geslapen gelukkig.
pi_49324146
Memmel en Marit, jullie datum komt ook al behoorlijk dichtbij .
pi_49324186
ja he?
pi_49324490
uhuh . De tijd lijkt zo snel te gaan...
  zondag 13 mei 2007 @ 10:57:32 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49324796
Mag ik nog even met terugwerkende kracht voor de 24/7 misselijke zwangeren?
Ik voel me nu bij vlagen even flink beroerd en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat je dat constant zo hebt zeg!

Godzijdank heb ik nog niet hoeven kotsen, want daar ben ik panisch voor. En onze plee is te klein daarvoor.

Net de informatie van de kraamzorg doorgelezen. En ik werd steeds helemaal week. Het is allemaal zo echt!
Toen ik wat stukjes voorlas aan stinkie had die wel zoiets van 'hmmm... toch maar in het ziekenhuis bevallen?'.
Ik weet het nog niet. Ik was altijd heel erg van het thuisbevallen, leek me zo knus, maar hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik toch richting ziekenhuis neig. Als alles goed gaat sta je in no time weer buiten om met z'n drietjes naar huis te gaan.
pi_49325042
Grappig om te zien hoe verschillend dat bij mensen is!

ik was altijd voor een ziekenhuisbevalling, maar naarmate ik meer las...yoga-lessen volgde...verloskundigen leerde kennen ben ik helemaal om: THUIS !!

Vervelend dat je nu toch misselijkheids-vlagen krijgt joh!
Ik ben/was ook panisch voor overgeven...maar heb na al het spugen die angst wel beetje overwonnen geloof ik.
tip: wc-deur lekker open laten staan
emmer bij je bed
voordeel 1: geen claustrofibische situaties
voordeel 2: partner weet meteen hoe zwaar je het hebt
  zondag 13 mei 2007 @ 11:30:17 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49325365
Deur open zal wel moeten want ons toilet is zo klein dat ik in de gang zou moeten blijven zitten.

En het misselijke valt op zich nog wel mee hoor. Even wat eten en dan zakt het vaak wel weer af. Moet mezelf daar alleen even goed toe zetten dan.
pi_49325622
En ook het spugen wend. Als ik een keer iets at dan nam ik nog een extra hapje voor de wc
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 13 mei 2007 @ 11:46:43 #129
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49325723
Raad eens wat ik voor mijn moederdag heb gekregen: een paar trappen in mijn buik! Lief he van die kleine? Alsof ze weet dat vandaag een speciale dag is. Vanmorgen van mijn man lekker Danerolles gekregen en vanavond gaan we uit eten.

BE: ik moet je eerlijk zeggen dat ik tijdens mijn gehele zwangerschap niet heb hoeven kotsen, dus daar kan ik je geen tips over geven. Kleine beetjes eten, zodat je maag altijd wat gevuld blijft helpt goed heb ik gehoord.

Mijn datum komt inderdaad al heel dichtbij en ik ben op dit moment een beetje zo'n angsthaasje: komt alles wel goed, hoe zou het gaan, is het kindje gezond, hoe moet het nou allemaal.
Ik droom ook heeeeel raar 's nachts, ben veel wakker.

Voordeel van deze zwangerschap is wel dat het huis nog nooit zo opgeruimd is geweest!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49325872
BE, wat naar dat je misselijk bent. Ik heb dat gelukkig niet zo gehad .

Ik had me qua bevalling al ingesteld op het ziekenhuis, omdat dat volgens de huisarts de normale gang van zaken was met de medicatie die ik slik. Maar dat hoeft dus niet persé volgens zowel verloskundige als gyn. Vooralsnog gaat mijn voorkeur toch meer uit naar het ziekenhuis, het idee dat we dichter in de buurt zijn als er wel wat is ofzo.

Memmel, waren het wel liefdevolle trappen?
Lijkt me best wel heel spannend, als je datum zo dichtbij komt, geen wonder dat je raar aan het dromen bent.

Die kleine van ons lijkt steeds actiever, vanmorgen alweer aardig wat gevoeld . Of zou hij/zij in de gaten hebben dat het moederdag is... .
  zondag 13 mei 2007 @ 12:11:51 #131
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49326348
HEt waren hele liefdevolle trappen. Of eigenlijk is het nu meer schuiven. Dat er ineens een golfbeweging in je buik te zien is, als ze zich weer eens omdraait.

Nijna, ik heb ook daarom voor een ZH bevalling gekozen. Het is alleen maar het idee, hoor, want in principe is het een verplaatste thuisbevalling. Als er wat gebeurt, moet de gyn sowieso nog opgepiept worden. Als er niets raars gebeurt, zie je geen dokter en alleen je vk. En daar hoop je natuurlijk gewoon op.
  zondag 13 mei 2007 @ 12:28:43 #132
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49326750
BE:

Gember helpt!! Stukje van ongeveer 6 mm verse gemberwortel, op zuigen tot je misselijkheid wegzakt (restanten kun je gewoon uitspugen, hoef je niet op te eten , of van ongeveer tien gram verse gember (of 2 gram gedroogd) thee trekken en opdrinken. Is bewezen werkzaam en bewezen onschadelijk voor de zwangerschap.
  zondag 13 mei 2007 @ 13:40:19 #133
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49328717
BE, wat klink je toch heerlijk zweverig en verliefd!

En ach, dat kotsen... Ik was er ook altijd panisch voor (en deed het ook nooit, in geen 10 jaren). De eerste 12 misselijke weken waren voorbij... en toen heb ik 1 dag alles overgegeven (door buikgriep). Nu is de angst ervoor weg gelukkig, ik wist gewoon niet meer wat het was
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 13 mei 2007 @ 13:55:19 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49329134
Bedankt voor de tips, maar het valt echt heel erg mee hoor. Het hoort er natuurlijk ook gewoon een beet je bij.
En ik heb ontdekt dat Karnemelk mijn anti-middeltje is. Werkt ook perfect tegen brandend maagzuur.

Wilde alleen wel even laten weten aan de echt misselijke meiden dat ik nu beter snap hoe rot het is.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 13-05-2007 14:02:36 ]
pi_49329263
hahaha

ik weet nog zo goed hoe rot het is dat ik meteen bovenop je spring met medeleven

dat is nu dus weer even over...je meldt je maar als het alsnog veel erger wordt !

Over het overgeven trouwens,
heb ik nu al aan V. aangegeven dat er een emmer oid op de kamer moet staan tijdens de bevalling, omdat ik nu al 'zeker weet' dat ik vast vaak ga overgeven.

Dikke onzin natuurlijk, wieweet valt het wel mee
maar toch...ik zie de bui al hangen
pi_49329276
BE je bent gewoon keizwanger
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  zondag 13 mei 2007 @ 14:03:43 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49329373

Dit is mijn laatste niet-moederdag!
Trouwens, voor heel veel meiden in dit topic ook. Heel apart idee.
pi_49329471
Jaaaa BE Voelt goed he?
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 13 mei 2007 @ 14:12:12 #139
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_49329625
quote:
Op zondag 13 mei 2007 14:03 schreef Brighteyes het volgende:

Dit is mijn laatste niet-moederdag!
Trouwens, voor heel veel meiden in dit topic ook. Heel apart idee.
Bijzonder is dat hè? Mijmer maar lekker.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 13 mei 2007 @ 14:33:43 #140
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_49330275
BE, ik voel me sinds de 7e week ofzo ook flink beroerd met vlagen... eten helpt, maar daar moet je dan soms niet aan denken...
Wat bij mij goed helpt tegen dat nare misselijke gevoel zijn gewoon lolly's! beetje zuurig en je speeksel is lekker actief...
ik heb tot nu toe pas twee keer (énorm) moeten overgeven, en dat was geen pretje... Kwam echt uit mn tenen zeg maar, en ik haalde het nog niet eens bijna naar de wc/wasbak, zo onverwacht kwam het

Heel ander vraagje... Ik ben vannacht wakker geworden met een vreselijke oorontsteking... Doet echt heeel zeer!!
Mag ik kwa pijnstilling nou echt maar 3x per dag één paracetamolletje? Vorige week had ik griep en voor de hofdpijn toen heb ik maar niets genomen ivm zwanger zijn, maar dit is echt niet te doen... wist niet dat dat zo'n zeer deed!
Ik heb gewoon echt niet voldoende aan één paracetamol....

Help!
  zondag 13 mei 2007 @ 14:37:08 #141
103793 kozakken
Living the life
pi_49330379
DeLiedje, bel even met de huisartsenpost. (Of de verloskundige, nr. staat ook vast ergens)
Die kunnen je precies helpen met wat je wel en niet mag. (En dan weet je ook zeker dat je het juiste advies krijgt )
sterkte!
  zondag 13 mei 2007 @ 15:06:55 #142
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49331411
@ be fijn he die misselijkheid. Hier is het nog steeds bal en morgen is het 10 weken. Ben dan ook al geloof ik 9 weken misselijk. Sommige dagen eet ik alleen maar 4 rijstewafels met pijn en moeite. Terwijl het vandaag weer een dagje goed gaat en ik heb kunnen genieten van een moederdag ontbijtje van dochter en manlief.

Kleine beetjes eten en idd iets om te zuigen lollie, zuurje enz.

@deliedje je mag volgens mij 3 paracetamol zonder overleg maar als dat niet helpt moet je echt overleggen met de huisarts.

Morgen weer werken en dan lekker de rest van de week vrij dat is een heerlijk vooruitzicht. Donderdag gaan we lekker een dagje naar plopsaland en voor de rest rustig aan doen en natuurlijk vrijdag de echo! krijg er steeds meer zin in.

Zijn er nu nog meer zwangere die meedoen aan mvm?
  zondag 13 mei 2007 @ 16:52:30 #143
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49335517
quote:
Op zondag 13 mei 2007 09:20 schreef Nijna het volgende:
Kan het zijn dat doordat je begint te groeien de striae die je al had (nog van de pubertijd ) weer zichtbaarder wordt? Vanmorgen na het douchen vielen de witte lijntjes op mn heupen me ineens enorm op, wat eerder niet zo was...
Ik denk dat ik voor de zebra award ga . Ben wel druk aan het smeren, maar het is natuurlijk maar de vraag of dat enig effect heeft, we zullen zien .
herkenbaar! van mijn zwangerschap heb ik maar twee kleine streepjes aan devoorkant van mijn buik overgehouden,de rest waren strepen van eerder .
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_49335802
Van die witte streepjes heb ik ook op mijn heupen. Op mijn buik is er gelukkig niets ontstaan tijdens de zwangerschap, maar mijn borsten wel wel blauw van de strepen. Dat is nu bijgetrokken na ruim 16 maanden.
pi_49335923
Voor de gene die het leuk vinden, vanavond op Nat. Geographic In The womb: Twins om 19.00 uur ( om 18.00 uur ook al iets ) Daarin laten ze zien hoe meerlingen zich ontwikkelen tijdens de zwangerschap
Volgens mij is het wel een herhaling!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 13 mei 2007 @ 18:07:35 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49337836
Volgens mij is nu (om 18.00 dus) het programma over eenlingen bezig en dan idd zometeen over tweelingen.
pi_49341029
KP en Manny: gefeliciteerd met Floor en Pien

Wat een leuke namen!
Variety is the spice of life
  zondag 13 mei 2007 @ 20:35:16 #148
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_49342231
KP en Manny van harte gefeliciteerd met jullie dochters Floor en Pien. Heel veel geluk en gezondheid toegewenst en hopelijk mogen de dames snel naar huis.

Make love, not war ☮
pi_49342280
quote:
Op zondag 13 mei 2007 09:20 schreef Nijna het volgende:
ow ik heb het heel erg niet normaal. mijn kraamhulp zei: ow die buik, wat erg.
meer kon ze er niet uit krijgen toen de ze routine controles moest doen. dat heeft ze de hele week gezegd.
ik heb vanaf het begin gesmeert maar niks heeft geholpen.

BE balen dat je zo misselijk bent.
marit ik heb niet overgeven hoor dus het kan ook zonder
mama van 3 kids!
  zondag 13 mei 2007 @ 20:48:01 #150
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_49342673
K-P en Manny Van harte gefeliciteerd met Floor en Pien

Toen PR gister thuis kwam, was het eerste wat ik zei: Floor en Pien zijn geboren. En hij wist meteen waar ik het over had

Qua misselijkheid heb ik niets te klagen gehad. 1 keertje avond eten gedeeld met de toilet, toen ik me had uitgeleefd op M&M's, verder niet. En ik was/ben ook erg bang om te kotsen. Vind het zo'n ranzige bezigheid.... Nee, en dan wil je ademen, maar dan zit je mond vol. Nee, zal geen hobby worden. Anyway, wat bij mij hielp was inderdaad continu kleine beetje eten. Naturel crackertjes, rijstewafels, dat soort gebeurens werkte prima. Sommige mensen hadden ook crackers naast hun bed, dat ze na het uitrammen van de wekker eerst wat aten, voordat ze opstonden. Dat was voor mij niet nodig.

@Deliedje: En ik had gehoord van mijn vk dat je "gewoon" 6 paracetamol per dag mag hebben. Aspirine mag helemaal niet, maar paracetamol normale dosis. Morgen maar ff bellen met ha of vk.

@ S-A-I-N-T: Wanneer ben je uitgerekend? Bij jou staat nu nog onbekend...

Trouwens, zou waterfly niet inmiddels bevallen zijn?? We hebben al zo lang niets meer van haar gehoord...
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')