Vaak geld voor de mensen met overgewicht dat ze geen regelmatig eetpatroon hebben. Sonja Bakker dwingt je eigenlijk om regelmatig te gaan eten. Ik ben ook zo iemand, ik heb ook nooit geen honger of trek en sla het dan maar over.quote:Op zondag 20 mei 2007 01:51 schreef Judeljuud het volgende:
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik eet vaak ongeveer de helft van wat Sonja voorschrijft. Ik zit nu in week 4, maar het gaat gewoon voor geen meter. Ik heb geen honger of trek en stel zelfs eten vaak een beetje uit. Vandaag heb ik bijvoorbeeld twee crackers (halvajam en slankie smeerkaas) gegeten en avondeten (kadetjes met tartaar & champignons) en 's avonds een eierkoek. Daarbij probeer ik 4 flesjes spa-blauw te drinken per dag.
De motivatie is er wel, want ik wil heel graag afvallen! Maar ik mis dus heel erg de structuur en vind het moeilijk om te eten op momenten dat ik geen trek heb. Hebben jullie dat ook?![]()
Normaal gaan eten, in die zin dat je kalorische inname lager ligt dan voorheen. In ieder geval geen crashdieet gaan volgen, je stofwisseling gaat keihard omlaag en dat is ook de reden dat je geen progressie meer ziet. Er zijn geen shortcuts om snel af te vallen, ook niet dat overhypte Sonja Bakkerdieet. Maar een crashdieet is nog veel slechter voor je lichaam en je werkt nu alleen maar een jo-jo effect in de hand.quote:Op zondag 20 mei 2007 01:51 schreef Judeljuud het volgende:
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik eet vaak ongeveer de helft van wat Sonja voorschrijft. Ik zit nu in week 4, maar het gaat gewoon voor geen meter. Ik heb geen honger of trek en stel zelfs eten vaak een beetje uit. Vandaag heb ik bijvoorbeeld twee crackers (halvajam en slankie smeerkaas) gegeten en avondeten (kadetjes met tartaar & champignons) en 's avonds een eierkoek. Daarbij probeer ik 4 flesjes spa-blauw te drinken per dag.
De motivatie is er wel, want ik wil heel graag afvallen! Maar ik mis dus heel erg de structuur en vind het moeilijk om te eten op momenten dat ik geen trek heb. Hebben jullie dat ook?![]()
scheplepel doe ik de groentelepel inderdaad. en dan gewoon vol... tja, geen idee anders...quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:39 schreef Zij-en-Hij het volgende:
In het boek heeft ze het over één scheplepel..
Maar hoe moet ik dat zien?
Een grote scheplepel? Een kleine? Een volle? Een afgestreken?
Wat doen jullie?
Ja inderdaad, de rest vind ik eigenlijk helemaal niet zo lekkerquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:26 schreef Chicolate het volgende:
Japanse Mix? Dat geeft ze zelf verderop in het boek zelf ook wel eens aan als 'zoutjes' voor in de avond(maar dan moet je wel de pinda's eruit plukken waarschijnlijk
en die zijn juist het lekkerst)
Zitten er pinda's in Japanse mix dan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:26 schreef Chicolate het volgende:
Japanse Mix? Dat geeft ze zelf verderop in het boek zelf ook wel eens aan als 'zoutjes' voor in de avond(maar dan moet je wel de pinda's eruit plukken waarschijnlijk
en die zijn juist het lekkerst)
Sonja zet in haar menu sla en spinazie bij vis. Dat is ook niet zo een denderende conbinatie. Sterker nog: dit wordt afgeraden. Ik wissel de vis dan ook altijd om in de week dat dit voorkomt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:44 schreef neo2000 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Japanse mix.. De bolletjes die er vaak tussen zitten:
[afbeelding]
Wat ik vreemd vind; pindavet/pinda olie schijnt weer heel goed voor je hart te zijn. Wat dat betreft zuigt het Sonja Bakker dieet eigenlijk wel.. Naast dat ik persoonlijk vind dat de gerechten TE hollands zijn, mag je ook niet vaak "goede" dingen. Zoals bijvoorbeeld rode wijn, zelden, soms in het weekend. Is toch jammer. Ik weet, sommige dingen zetten dan misschien een beetje aan, maar als het toch ook goed voor je is, what's the harm?
niet meer dan 4 kopjes per dag, en het is verstandig er water naast te drinken. Maar het mag wel!quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:19 schreef candygirl het volgende:
ik zie dat je nergens koffie mag drinken? of kijk ik er nu overheen in een inleiding ofzo?
Als je wilt afvallen zal je bepaalde dingen toch moeten laten voor een tijdje.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:44 schreef neo2000 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Japanse mix.. De bolletjes die er vaak tussen zitten:
[afbeelding]
Wat ik vreemd vind; pindavet/pinda olie schijnt weer heel goed voor je hart te zijn. Wat dat betreft zuigt het Sonja Bakker dieet eigenlijk wel.. Naast dat ik persoonlijk vind dat de gerechten TE hollands zijn, mag je ook niet vaak "goede" dingen. Zoals bijvoorbeeld rode wijn, zelden, soms in het weekend. Is toch jammer. Ik weet, sommige dingen zetten dan misschien een beetje aan, maar als het toch ook goed voor je is, what's the harm?
Whehehe.. Ik woon een jaar op mezelf, en heb nog nooit aardappels op.. Ja, heeeeel af en toe gebakken krieltjes. Verder alleen rijst of noodles. Nu eet ik het dagelijks..quote:Op donderdag 24 mei 2007 01:00 schreef conleche het volgende:
Ik heb het boek gekocht, gelezen en heb besloten om het niet te gaan doen. Ik vind teveel dingen echt niet lekker en idd, veel te Hollands. Als ik 1 of 2 keer in de week aardappels eet is het al veel..
Ja, okay, dat begrijp ik wel. Het is niet zo dat ik elke avond aan de fles rode wijn zat te lurken, maar een glaasje of 2 in de week vond ik niet zo'n ramp. En tis nou ook niet zo dat er bij mij zoveel af moet. Sterker nog, collega's vragen zich af of ik wel spoor..quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als je wilt afvallen zal je bepaalde dingen toch moeten laten voor een tijdje.
En ja, rode wijn is niet ongezond voor je, maar het is ook zeker geen essentieel onderdeel van de 'schijf van vijf' en dus kan je die best een paar weken uit je dieet laten. Hetzelfde als de 'slechtere' zoutjes uit de japanse mix.
Anders heeft zo'n dieet niet zo heel veel zin, als je dat soort dingen op de oude manier blijft gebruiken.
Ik werd toen ik nog veel trainde regelmatig wakker van de hongerquote:Op woensdag 16 mei 2007 08:42 schreef Brighteyes het volgende:
Als je vader idd zoveel honger heeft zou ik het toch maar wat aanpassen als ik hem was.
Dan moet dit wel echt een heel erg verschil zijn met wat hij hiervoor at want dat mensen wakker worden van de honger heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
Waarom moeten mensen per see eten onder de filmquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:07 schreef Eigenmijsje het volgende:
Vrijdag ga ik met mn vriend naar de bios, heeft iemand tips wat ik mee kan nemen ipv de M&M's? Wij doen alleen doordeweeks aan SB, dus ik maak dit keer geen uitzondering door toch een zak mee te nemen. Maar om nou met een zak worteltjes daar te zitten![]()
Welke alternatieven zijn (enigszins) Sonja-proof en toch lekker?
Dat was omzet, geen winst........quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:21 schreef Aventura het volgende:
Gisteren zag ik op tv dat Sonja Bakker inmiddels 7 miljoen EUR aan de door haar ontketende dieetrage verdiend heeft. Niet dat het verder relevant is ofzo, maar ik wou 't evne delen
Da's lekker!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen per see eten onder de film
Je ka toch wel 2 uur zonder![]()
Ach, da's hetzelfde als die mensen die een stoptrein nemen voor 10min. en al na 5min hun shagje beginnen te draaien, welke ze vervolgens het liefst aansteken nog in het halletje van de trein net voordat de deuren opengaan...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen per see eten onder de film
Je ka toch wel 2 uur zonder![]()
Geen idee, en volgens mij doe ook netjes wat Sonja zegt! Anders bellen de kids naar Sonja om te zeggen dat ik zondig Whuhahahahaquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:24 schreef Purky het volgende:
Wat jammer dat het zo langzaam gaat bij jou botterfly. Weet je hoe dat komt of niet?
Heb mijn menstruatie gehad in het weekend. Er is nu sinds vrijdag weer 0,9 kilo eraf. Zit nu op 3,8 kilo in 4 weken.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:15 schreef Purky het volgende:
Wat balen zeg! Ik snap dat je wat sneller af wil vallen, het kan bij mij ook niet snel genoeg gaan! Als ik verhalen hoor van mensen die met SB 14 kg zijn afgevallen na 9 weken (me broer bijvoorbeeld!) word ik jaloers. Maar het ene lichaam reageert anders op SB dan het andere, dat blijkt maar weer. Jammer maar helaas!
Hopelijk komt er bij jou verandering in en val je binnenkort sneller af, da's namelijk een erg prettige stimulans
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |