"Nicht einsteigen"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Op de laatste foto vind ik het opvallend dat de loc een bestemming aangeeft![]()
Het liefste zie ik dat overal de bestemming gewoon boven elke deur komt te staan. Dan zie je het altijd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:12 schreef FredvZ het volgende:
Duitse regiotreinen in trek-duwformatie (maar ook sommige trek-combinaties) hebben aan de voorzijde van de loc een richtingsfilm.
Mogen ze in Nederland ook wel eens invoeren. Hoewel het dan beter moet werken dan de richtingsfilm bij een gemiddelde plan V.
soms werkt hetquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij die getrokken stammen hier, zijn er in geen velden of wegen bestemmingsborden te bekennen. De DM'90 toont ook al tijden geen bestemming meer, tenminste bij Arriva in ieder geval niet en vermoedelijk bij de NS ook niet. Hoe het bij Syntus zit, weet ik niet
Bij de Syntus heb ik ze nog nooit werkend gezien op een DM'90quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij die getrokken stammen hier, zijn er in geen velden of wegen bestemmingsborden te bekennen. De DM'90 toont ook al tijden geen bestemming meer, tenminste bij Arriva in ieder geval niet en vermoedelijk bij de NS ook niet. Hoe het bij Syntus zit, weet ik niet
Staat op de site van de Leeuwarder Courantquote:Grootse stoomplannen in Sneek
SNEEK - De toeristische stoomverbinding tussen Sneek en Stavoren gaat door. Vanmiddag presenteert de Stichting Stoomtrein Fryslân grootse plannen voor nieuw te bouwen locomotieven, die over twee jaar gaan rijden. Ook komt er een 'commerciële belevingswereld' in de Waterpoortstad met de naam 'Stoom Stad Sneek'.
De investeringen hiervoor vergen samen ¤52 miljoen en hebben de steun van de provincie. De nieuwe stoomlocomotieven zullen volgens de laatste stand der techniek zijn gebouwd, kosten ¤12 miljoen en ontzien het milieu.
Het idee voor de Stoomstad-attractie (kosten: ¤40 miljoen) is uitgedokterd door Gert-Jan de Jong van Arc2. Dit architectenbureau uit Almere ontwikkelde ook het vernieuwde Spoorwegmuseum in Utrecht. Verder ontwierp het bedrijf de paarse Blokhuisbrug in Leeuwarden.
De presentatie van de stoomplannen gebeurt nabij het Sneker NS-station, in de busgarage van Arriva. Dit is ook de toekomstige locatie voor het stoommpretpark, dat in 2010 opent. Voorzitter van de in oprichting zijnde Stichting Stoom Stad Sneek is vertrekkend gedeputeerde Piet Bijman.
Leukquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staat op de site van de Leeuwarder Courant
Meestal zie de NS-DM'90 hier in het oosten wel met bestemming rond rijden.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij die getrokken stammen hier, zijn er in geen velden of wegen bestemmingsborden te bekennen. De DM'90 toont ook al tijden geen bestemming meer, tenminste bij Arriva in ieder geval niet en vermoedelijk bij de NS ook niet. Hoe het bij Syntus zit, weet ik niet
Ja dat vond ik ook een beetje raar. Een stoomlocomotief die niet rookt en naar steenkolen stinkt is natuurlijk een beetje hetzelfde als nuecken met een opblaaspop. En een condoomquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:31 schreef Dichterbijer het volgende:
Alleen wat moet ik me voorstellen bij stoomtreinen van deze trein die het mileu niet vervuilen?
Nou ja, ik las dat ze flink wat van plan zijn. Dat zou dan best weleens een spoorverdubbeling van heul die lijn in kunnen moeten gaan houdenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
Vreemd is het verhaal in ieder geval wel. Even afwachten dus hoe het er precies uit gaat zien
Dan kun je nog wel een flink aantal jaren gaan wachten totdat die stoomtrein gaat rijden gezien het tempo van Prorail als het om spoorverdubbeling gaatquote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, ik las dat ze flink wat van plan zijn. Dat zou dan best weleens een spoorverdubbeling van heul die lijn in kunnen moeten gaan houden
ja maar je hoort t bijna niet als je bij t motortje zitquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig heeft het zwitsers toverijzer dat ook, alsmede een automatische halte omroep.
Das bij de Syntus vaak wel andersquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar je hoort t bijna niet als je bij t motortje zit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |