Ja precies, ik scharrel volgende keer wel wat lui van Rondje NL bij elkaarquote:Op maandag 14 mei 2007 12:58 schreef Duvel het volgende:
Dat kan ik me voorstellen. Ik ben twaalf jaar geleden in mijn eentje meegeweest met de werkgroep 1501. Op zich wel lollig, maar je moet het net treffen met de mensen die in je buurt zitten. En dat kan best lastig zijn bij het treinenminnende publiek.
Ja, klopt. Maar dan krijg je weer zure lui die je te luidruchtig vinden of zo.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, ik scharrel volgende keer wel wat lui van Rondje NL bij elkaarMet een paar vrienden kan je best dikke pret hebben natuurlijk
Hij stond vanmorgen bij de SSN op Rotterdam Noord Goederen.quote:Die 1501 zag ik ook nog door Ut kachelen trouwens zaterdagMet de 1315 erachteraan. Maar ging te snel, geen foto.
Mwoa, ik heb eigenlijk de indruk dat dat wel meevaltquote:Op maandag 14 mei 2007 13:04 schreef Duvel het volgende:
Ja, klopt. Maar dan krijg je weer zure lui die je te luidruchtig vinden of zo.
verdwaalt zeker :wquote:Op maandag 14 mei 2007 13:06 schreef SNArky het volgende:
Vanochtend trouwens 2xICM3 op Utrecht-Rhenen...
Ik van de zomerquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:44 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Wie gaat er ooit op vakantie naar Slowakije?
Moet je alleen nog wel even toestemming vragen of je Marnehuizen wel mag betredenquote:Op zondag 13 mei 2007 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ow kap toch eens met janken over dat kutdorp![]()
dat komt heus wel een keer, maar niet nu
Nee hoor, dat mag gewoon.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je alleen nog wel even toestemming vragen of je Marnehuizen wel mag betreden![]()
Punt is alleen: hoe weet je of er oefeningen zijn of niet?quote:Het dorp zelf is voor publiek toegankelijk in de weekenden, mits er geen oefeningen plaats vinden.
Je merkt het gauw genoeg als de kogels rondvliegenquote:Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, dat mag gewoon.
[..]
Punt is alleen: hoe weet je of er oefeningen zijn of niet?
Even defensie bellenquote:Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, dat mag gewoon.
[..]
Punt is alleen: hoe weet je of er oefeningen zijn of niet?
vraag ze meteen als er sloten op de deur zitten.. of een driehoek/vierhoek sleutel voldoende isquote:
Het lijkt met dat er borden staan bij de toegang of personeel. Ten twede merk je wel of er een oefening is!quote:Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, dat mag gewoon.
[..]
Punt is alleen: hoe weet je of er oefeningen zijn of niet?
Nee, waar zouden ze toch heen gaan... Waar ze natuurlijk mee lopen kut, Veslopiaaaa, here they come!quote:Op maandag 14 mei 2007 23:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
ben benieuwd waar die wadlopertjes heen verhuizen :p
"Nicht einsteigen"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Op de laatste foto vind ik het opvallend dat de loc een bestemming aangeeft![]()
Het liefste zie ik dat overal de bestemming gewoon boven elke deur komt te staan. Dan zie je het altijd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:12 schreef FredvZ het volgende:
Duitse regiotreinen in trek-duwformatie (maar ook sommige trek-combinaties) hebben aan de voorzijde van de loc een richtingsfilm.
Mogen ze in Nederland ook wel eens invoeren. Hoewel het dan beter moet werken dan de richtingsfilm bij een gemiddelde plan V.
soms werkt hetquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij die getrokken stammen hier, zijn er in geen velden of wegen bestemmingsborden te bekennen. De DM'90 toont ook al tijden geen bestemming meer, tenminste bij Arriva in ieder geval niet en vermoedelijk bij de NS ook niet. Hoe het bij Syntus zit, weet ik niet
Bij de Syntus heb ik ze nog nooit werkend gezien op een DM'90quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij die getrokken stammen hier, zijn er in geen velden of wegen bestemmingsborden te bekennen. De DM'90 toont ook al tijden geen bestemming meer, tenminste bij Arriva in ieder geval niet en vermoedelijk bij de NS ook niet. Hoe het bij Syntus zit, weet ik niet
Staat op de site van de Leeuwarder Courantquote:Grootse stoomplannen in Sneek
SNEEK - De toeristische stoomverbinding tussen Sneek en Stavoren gaat door. Vanmiddag presenteert de Stichting Stoomtrein Fryslân grootse plannen voor nieuw te bouwen locomotieven, die over twee jaar gaan rijden. Ook komt er een 'commerciële belevingswereld' in de Waterpoortstad met de naam 'Stoom Stad Sneek'.
De investeringen hiervoor vergen samen ¤52 miljoen en hebben de steun van de provincie. De nieuwe stoomlocomotieven zullen volgens de laatste stand der techniek zijn gebouwd, kosten ¤12 miljoen en ontzien het milieu.
Het idee voor de Stoomstad-attractie (kosten: ¤40 miljoen) is uitgedokterd door Gert-Jan de Jong van Arc2. Dit architectenbureau uit Almere ontwikkelde ook het vernieuwde Spoorwegmuseum in Utrecht. Verder ontwierp het bedrijf de paarse Blokhuisbrug in Leeuwarden.
De presentatie van de stoomplannen gebeurt nabij het Sneker NS-station, in de busgarage van Arriva. Dit is ook de toekomstige locatie voor het stoommpretpark, dat in 2010 opent. Voorzitter van de in oprichting zijnde Stichting Stoom Stad Sneek is vertrekkend gedeputeerde Piet Bijman.
Leukquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staat op de site van de Leeuwarder Courant
Meestal zie de NS-DM'90 hier in het oosten wel met bestemming rond rijden.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij die getrokken stammen hier, zijn er in geen velden of wegen bestemmingsborden te bekennen. De DM'90 toont ook al tijden geen bestemming meer, tenminste bij Arriva in ieder geval niet en vermoedelijk bij de NS ook niet. Hoe het bij Syntus zit, weet ik niet
Ja dat vond ik ook een beetje raar. Een stoomlocomotief die niet rookt en naar steenkolen stinkt is natuurlijk een beetje hetzelfde als nuecken met een opblaaspop. En een condoomquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:31 schreef Dichterbijer het volgende:
Alleen wat moet ik me voorstellen bij stoomtreinen van deze trein die het mileu niet vervuilen?
Nou ja, ik las dat ze flink wat van plan zijn. Dat zou dan best weleens een spoorverdubbeling van heul die lijn in kunnen moeten gaan houdenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
Vreemd is het verhaal in ieder geval wel. Even afwachten dus hoe het er precies uit gaat zien
Dan kun je nog wel een flink aantal jaren gaan wachten totdat die stoomtrein gaat rijden gezien het tempo van Prorail als het om spoorverdubbeling gaatquote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, ik las dat ze flink wat van plan zijn. Dat zou dan best weleens een spoorverdubbeling van heul die lijn in kunnen moeten gaan houden
ja maar je hoort t bijna niet als je bij t motortje zitquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig heeft het zwitsers toverijzer dat ook, alsmede een automatische halte omroep.
Das bij de Syntus vaak wel andersquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar je hoort t bijna niet als je bij t motortje zit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |