Dat ben ik dan niet met je eens. De werking is er wel degelijk, alleen is er geen sprake van een volledig vrije markt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ja, enkel en alleen daarom. De bevolking verplichten een bepaald produkt af te nemen en haar dan laten kiezen bij wie is een pervertering van het begrip marktwerking.
Geen volledig vrije markt, is gelijk aan een markt die niet vrij is.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat ben ik dan niet met je eens. De werking is er wel degelijk, alleen is er geen sprake van een volledig vrije markt.
Dat verliesverhaal moet je eens aan de hand van een accountantsrapport laten zien.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Prijsafspraken maken die zorgen dat je verlies draait. Ik geloof je conspiracy-verhaal nogsteeds niet.
Als je dat leest zul je zien dat de in geval van AGIS de bijdrage van het college ZV (Wiegel en cs) een miljard lager is, ja dan kan ik ook negatief uitkomen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
CZ blz. 83: Technische rekening ziektekostenverzekering: -78,8 milj.
Menzis Technische rekening: -24,5 milj.
Agis blz. 30: Technische rekening +24,3 milj.
Achmea: De echte particulier verdiende bijna 300 miljoen euro meer dan in 2005quote:Achmea:
#
Net profit increased by 40%, to EUR 985 million from EUR 706 million in 2005; on a pro forma basis
#
Gross written premiums increased by 117%, to EUR 14,302 million from EUR 6,577 million in 2005;
Je begint een steeds irritantere troll te worden, je noemt de enige in mijn lijstje met winst op de technische rekening. Het maakt trouwens ook geen drol uit of ze minder of meer geld krijgen van Wiegel. Als ze afspraken gemaakt zouden hebben zouden ze prijsafspraken gemaakt hebben waarbij ze marginaal verlies leiden cq. veel minder winst maken, wat jouw claim is en ook een rare claim is.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Als je dat leest zul je zien dat de in geval van AGIS de bijdrage van het college ZV (Wiegel en cs) een miljard lager is, ja dan kan ik ook negatief uitkomen.
DE club van Wiegel is dus de centrale geldpot
Net kon het allemaal niet, maar nu ineens wel? Kom maar met een bron voor zover de zorgverzekeringen strekken, dus niet winst op het vermogen enzo.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Achmea: De echte particulier verdiende 350 miljoen euro meer dan in 2005
Grote bedrijven bestaan uit meerdere divisies. Door slim de kosten en inkomsten te verdelen, komen deze bedragen negatiever uit. En dan janken dat je verlies maakt. Oplossing: winsten uit andere divisies gebruiken om de verliezen te compenseren en ze niet afwentelen op de gebruikers.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
CZ blz. 83: Technische rekening ziektekostenverzekering: -78,8 milj.
Menzis Technische rekening: -24,5 milj.
Agis blz. 30: Technische rekening +24,3 milj.
Wat een verrassing! (not)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:15 schreef henkway het volgende:
Zorgpolis weer fors duurder.
http://www.telegraaf.nl/b(...)nder_druk.html?p=2,1
Dit gaat om aanvullende verzekeringen. Dus als jij die prijzen niet bevallen, neem je die verzekering toch niet ? Die managers mogen rekenen wat ze willen om tot een premie te komen. Je bent niet verplicht om die verzekering af te nemen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:24 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wat een verrassing! (not)
Het wordt tijd dat er eens wat dure managers de laan uit worden gestuurd bij die verzekeraars, rekenen en prognoses opstellen kunnen ze blijkbaar niet... Scheelt misschien ook weer in de kosten
Ik denk eerder dat het een ingecalculeerd verlies is geweest om zieltjes te winnen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:33 schreef twentemeisje het volgende:
Dat het om aanvullende verzekeringen gaat heb ik uiteraard ook gelezen...
Die managers mogen rekenen wat ze willen... maar blijkbaar is hun calculator naar de haaien omdat ze telkens weer op een negatief resultaat uitkomen. Volgens mij lig jij er bij je baas ook vrij snel uit als je je telkens een paar miljoen zou verrekenen...
HET recept voor lagere zorg kosten is niet de managers de laan uitsturen, maar zorgen dat mensen minder claimen en gezonder gaan leven.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:24 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wat een verrassing! (not)
Het wordt tijd dat er eens wat dure managers de laan uit worden gestuurd bij die verzekeraars, rekenen en prognoses opstellen kunnen ze blijkbaar niet... Scheelt misschien ook weer in de kosten
Eerst basispakket duurder maken tot het max en nu de aanvullende polis zodat iedereen maximaal betaald niet naar een dokter kan en niets meer kan claimen, en ACHMEA maakt in 2006 40% meeer winst dan in 2005.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:49 schreef Xtreem het volgende:
[..]
HET recept voor lagere zorg kosten is niet de managers de laan uitsturen, maar zorgen dat mensen minder claimen en gezonder gaan leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |