abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:03:48 #126
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_49713003
quote:
De klap kwam donderdagavond harder aan dan ooit tevoren. Catenaccio in De Galgenwaard. De tijden van Koning Ab herleefden. Toen werd er met zeer verdedigend voetbal vanuit een degradatieplaats toch nog Europees voetbal afgedwongen. Het FC Utrecht publiek was toen zeker verheugd op het Europese avontuur maar die tribunes waren niet al te vol bevolkt. Wat de FC Utrecht supporter namelijk wil zien, zag hij toen niet op het veld terug. Dit seizoen is De Galgenwaard weer bijna een onneembare vesting. Slechts twee keer werd verloren in de competitie. Toch klinkt er gemor vanaf de tribunes.

Net als in 1990 mist het publiek, dat nu gelukkig nog wel de weg naar het Herculesplein weet te vinden, de Utrechtse mentaliteit op het veld. Slopers in de achterhoede (Chat, Wildbret, Van Schoonhoven, Lecker, Van der Meer etc.), brekers op het middenveld (Wouters, de Kruijk, Alflen, De Jong, Zuidam etc.) en beukers in de spits (Rietveld, Van Veen, Van Loen, Linford etc.) dat was FC Utrecht. Zeker niet het meest gepolijste voetbal maar wel altijd het gevecht aan. Verliezen kon, maar er dan alles aan gedaan, op een Utrechtse wijze. Dit seizoen slechts één keer gezien in de uitwedstrijd tegen Roda JC waarin met 10 man werd gestreden voor een punt. Dat was weer eens ouderwets genieten.

Dan op zondag naar de Euroborg. Hopend op een FC Utrecht dat de messen geslepen had. In een moeilijke positie, maar tot het uiterste strijdend, er vol voor gaan voor de meegereisde supportersschare. De intentie zal er ongetwijfeld geweest zijn, maar de eerste goal viel al snel en de tweede maakte de moeilijke opgave tot een onmogelijke. Slechts Loval liet zien te willen, met Tim Cornelisse als goede tweede. Het is tekenend dat het meeste gejuich in het uitvak was, toen Tim Cornelisse op zijn Utregs tuimelaar Suarez eens echt tegen de grond werkte. De gele kaart was terecht, maar het was eindelijk eens een teken van de oude vechtersmentaliteit.

Booy heeft geprobeerd meer voetbal in het elftal te brengen in de loop der jaren. Helaas is dit ten koste gegaan van de strijd. Zodra het voetballend niet lukt, kan dit team het niet opbrengen om de knop om te zetten en op wilskracht de strijd aan te gaan. Met de verbanning van Broerse naar de bank (verdedigend niet altijd even gelukkig), Caluwé niet in de vorm van vorig seizoen, Van Dijk nog niet op het niveau van Roda en de blessure(s) van Van der Gun is er steeds minder voetbal in de ploeg gekomen. Voeg daarbij het teleurstellende spel van Kopteff, Boussaboun en Nelisse en je weet dat het nu op het karakter aan komt. Maar helaas wordt de enige echte karakterspeler niet of nauwelijks opgesteld. De vraag ligt bij een ieder op de tong, waarom wordt het contract van De Jong in Godsnaam niet verlengd???? Terwijl men wel met Kruys in gesprek is, die eigenlijk al tijden stilstaat in zijn ontwikkeling.

We moeten weer terug naar af. Het volgende seizoen weer de Utrechtse mentaliteit op het veld. Laten we alvast beginnen om iedereen te verplichten op ouderwetse zwarte voetbalschoenen te spelen. Gewoon op ouderwetse noppen, zodat de diverse glijpartijen eindelijk tot het verleden behoren. Niks met die kledinglijnen, geen modieuze uitingen, gewoon back to basic. Zoals het in Utrecht hoort. Dus laat die dug-out stoelen maar lekker in de Arena of in Eindhoven, houten bankjes horen bij ons. No nonsens voetbal in De Galgenwaard.
Bron: fcufans
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:04:17 #127
26251 Eilanden
pi_49713006
Ik kan me toch wel in veel dingen vinden die in dit stukje gezegd worden!
pi_49715363
Zeker, jammer alleen dat Booy met geen woord rept over het voetbal dit seizoen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_49715777
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:03 schreef PBateman1978 het volgende:
Zeker, jammer alleen dat Booy met geen woord rept over het voetbal dit seizoen.
Mag hopen dat hij dit na zondag wel doet.... Heeft er nog iemand vertrouwen in trouwens. Ik ga vanavond wel op Tele2 kijken, maar weet nog niet of ik zondag het stadion induik.... Om nou gratis een drama te moeten zien
pi_49715998
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:16 schreef DiMacho het volgende:

[..]

Mag hopen dat hij dit na zondag wel doet.... Heeft er nog iemand vertrouwen in trouwens. Ik ga vanavond wel op Tele2 kijken, maar weet nog niet of ik zondag het stadion induik.... Om nou gratis een drama te moeten zien
Vitesse is ook niet super de laatste tijd. Boussaboun getergd door van Hooijdonk en Koeman, zal tijd worden dat Ali een goal maakt.

Vanavond 1-1, zondag 3-1 FC .
pi_49716001
Ik hoop eerlijk gezegd dat ie na zondag zegt : ''jongens, het waren mooie jaren, maar ik ben pleite, en neem mijn schoonvader mee''
pi_49716238
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:25 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik hoop eerlijk gezegd dat ie na zondag zegt : ''jongens, het waren mooie jaren, maar ik ben pleite, en neem mijn schoonvader mee''
Ik hoop het ook.... maar denk het niet Aankomend jaar zie ik geen verbetering en alleen maar mee ellende, thuis redden ze het misschien, maar uit. Gaat de kant van Vitesse op

Waarom in G--snaam weer een Z-Koreaan op proef en een Roemeen die alleen maar ziek is. Kijk eens wat er in de eerstedivisie rondloopt en doe daar wat mee!
pi_49716458
Voor komend jaar heb ik best hoop hoor, wat mij betreft halen ze die Vandenbergh vandaag nog, dat is een bewezen goalgetter, misschien die Zuid-Koreaan erbij als er geld is, heb je gelijk een harde werker voor naast VDB, dan nog een creatieve middenvelder erbij en het komt vast goed.
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:42:03 #134
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_49716550
Alleen de naam zal verwarrend worden
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_49716740
Die Vandenbergh komt wel... (kost wel even 1.5 miljoen!) misschien ook een oppepper voor Rosinni, landgenoot erbij
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 24 mei 2007 @ 10:50:30 #136
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_49716774
Vraag me af of FCU ook nog afscheid gaat nemen van een paar spelers?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_49716853
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:03 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Bron: fcufans
Ik mis Willaarts voorin Vroeger ging ik speciaal voor die gast naar FC en tuurlijk was Ton Patinama ook een echte kerel die je niet 1-2-3 voorbij kwam zonder kleerscheuren.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:17:34 #138
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_49719743
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:50 schreef paultjuhhh het volgende:
Vraag me af of FCU ook nog afscheid gaat nemen van een paar spelers?
Ik ben bang dat Dickoh weg gaat. Voor de rest hoop ik dat we afscheid nemen van Nelisse en Boussabon en dat Rossini verhuurd wordt. En Terol houd ik ook mijn hart voor vast
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 24 mei 2007 @ 13:04:51 #139
80791 crew  Paul
pi_49721564
Dickoh blijft wel denk ik.
Nelisse zal vast gaan en boussabon ook ja
pi_49721715
Kopteff heb je ook niet nodig. Heeft gewoon niet de juiste mentaliteit.
Weet niet wat vechten is, en ik vraag me nog steeds af hoe hij in Engeland bij Stoke City was. Daar doen ze niks anders als rennen en hollen (wat die hier niet doet).
pi_49721889
Kopteff is een pure linksbuiten, begin van dit seizoen vond ik hem 1 van de betere aankopen, tot Booy ervoor koos om 4-4-2 te spelen en ie een linie terugmoest.

Toen was het helemaal niks meer.

Toch geef ik hem komend seizoen een nieuwe kans, er zijn meer voorbeelden te noemen van buitenlandse spelers die pas in het 2e seizoen begonnen te vlammen.
pi_49722787
Als Booy vertrekt zullen veel spelers beter worden. Misschien dat Nelisse zelfs gaat scoren met een coach die hem kan motiveren
pi_49722987
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:34 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Misschien dat Nelisse zelfs gaat scoren met een coach die hem kan motiveren
pi_49723869
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:39 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

je weet maar nooit. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
pi_49723940
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:01 schreef Kos_met_de_snor het volgende:

[..]

je weet maar nooit. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Als je op de leeftijd van Nelisse nog te ver doorloopt als er een voorzet aankomt, dan zul je het nooit meer begrijpen.

(goal Caluwé poosje terug, toen Pieters doorkwam op links, de achterlijn haalde en ‘m teruglegde op Tom, toen stond Nelisse in de goal van de tegenstander…)
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:05:58 #146
26251 Eilanden
pi_49724045
Dickoh blijft wel. Van Nelisse en Boussaboun moet gewoon afescheid genomen worden en Rossinni moet je in de eerste divisie laten rijpen. Wat mij betreft met een nieuwe aanval beginnen en later krijg je daar dan ook nog vd Gun bij (als 'ie heel blijft tenminste....).
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 24 mei 2007 @ 14:46:05 #147
80791 crew  Paul
pi_49725648
Wat een gezeik gewoon afscheid nemen van Nelisse en Bousabon
Lijkt me logisch toch
pi_49727433
Dat is zeker logisch, maar afscheid nemen van Booy vind ik belangrijker
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 24 mei 2007 @ 15:45:36 #149
80791 crew  Paul
pi_49728217
Ja, maar ik betwijfel dat Booy gaat eigenlijk
Je hebt daarbij ook goede vervanging nodig voor Booy
Ik hoef geen van Loen als opvolger hoor
pi_49729360
Ik denk dat elke vernieuwing al een goede vervanging is.

En vernieuwing is idd geen Van Loen

Gewoon Michael Mols en JP de Jong als hoofdcoach-duo aanstellen. Twee personen met de juiste mentaliteit, of ze kunnen trainen is niet belangrijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')