abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:55:16 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_49232262
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Hoe langzaam had je precies in gedachten?
Waar baseer je de mening op dat het vrijgeven van de markt desastreuze gevolgen kán hebben voor ons land?
Waarom zit je er niet mee dat het krampachtig beschermen van de markt, en het uit schuldgevoel daarover geven van ontwikkelingshulp, daadwerkelijke desastreuze gevolgen hééft voor derdewereldlanden?
Ik baseer me op het feit dat als bijvoorbeeld op landbouwgebied alle barrieres wegvallen, de boeren in NL en voor een groot deel in de EU failliet zullen gaan (zie ook eerdere post daarover). Dat vind ik desastreus. Uit jouw post lijkt het net alsof alles wat er in derdewereldlanden gebeurt een gevolg is van westers handelen. In de eerste plaats ben ik verantwoordelijk voor mezelf, dan voor mijn naasten, dan voor mijn dorp, dan voor mijn provincie, dan voor mijn land, dan voor de wereld, etc. Dat geldt net zo goed voor mensen in bijvoorbeeld Zimbabwe. Als ik uit principe tegen handelsbarrieres ben (en dat is een mooi principe), moet ik wel eerst goed de gevolgen inzien van het direct opheffen van die barrieres voor mijn eigen omgeving. Ik wil niet in een situatie zitten waarin het overgrote deel van het voedsel wat in Europa wordt geconsumeerd buiten Europa wordt geproduceerd. Dat is geen gezonde situatie, hoe mooi het principe van het opheffen van handelsbarrieres ook is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_49233989
Word je opgepakt omdat ze bang zijn dat Merkel gestoort wordt als ze de ass van Poetin likt, in zo'n systeem leven we nu.
pi_49249252
Het zal niet de eerste keer zijn dat anti-G8 groeperingen gaan rellen. Volkomen terecht dat er preventief wordt opgetreden.

Hilarisch is de calimero reactie van deze figuren.
quote:
Indymedia Nederland en Dissent-NL maken zich zorgen over deze grove
inbreuk op het recht op vergadering en demonstratie, die onder het
mom van 'antiterrorisme' wordt ingeperkt. Met deze ingrepen wordt een
brede protestebeweging gecriminaliseerd en voert de overheid de
repressie op tegen eenieder die niet mee wil gaan in het beleid dat
door de acht machtigste landen wordt gevoerd.
Nee we moeten blij zijn met die chronische relschoppers met hun 19de eeuwse retoriek en antikapitalistisch geneuzel.
pi_49250439
Ja, we moeten allemaal hetzelfde zijn en brave lammetjes zijn, anders wordt je gelijk een kopje kleiner gemaakt.
Straks krijg je nog echt zo'n ''global political governance''. Vind ik zelf maar niks.... maar ja wij hebben weinig te willen, zie de EU ook maar als klein voorbeeldje

Straks naar 1 wereldtaal, 1 munt... 1 grote regering. Het zal ook wel zijn voordelen hebben, zolang de macht niet corrupt wordt.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 07:50:19 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49256522
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:08 schreef MrX1982 het volgende:
Het zal niet de eerste keer zijn dat anti-G8 groeperingen gaan rellen. Volkomen terecht dat er preventief wordt opgetreden.

Hilarisch is de calimero reactie van deze figuren.
[..]

Nee we moeten blij zijn met die chronische relschoppers met hun 19de eeuwse retoriek en antikapitalistisch geneuzel.
Dat vind ik nog steeds geen geldig argument.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_49257890
Het ergste vind ik dat Schäuble erachter zit. Die man heeft wel vaker rare ideeën. Toen een van de maatregelen die hij voorstelde tegen de grondwet bleek in te gaan, vond hij dat de grondwet dan maar aangepast moest worden. Ook vond hij destijds dat de Duitse marine schepen naar Israël moest sturen, omdat nee zeggen tegen Israël vanwege WO2 niet zou kunnen.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:23:56 #57
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_49296739
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat weet ik maar het ging om de vraag om de begrippen zuiver te houden. Je stelde dat veel mensen het begrip communisme misbruikten en dat jij het begrip kapitalisme dus wel mocht misbruiken. Dat lijkt me geen verstandig uitgangspunt. Er is al meer dan genoeg begripsverwarring.
[..]

Wat is het verschil tussen antiglobalisme en andersglobalisme? Als ze tegen de G8 zouden protesteren omdat ze een vrijere markt bepleiten zou ik misschien nog met ze meedoen (met het protest, niet met het geweld). Maar iets zegt me dat hun alternatief juist nog veel grotere restricties behelst.
Er is niets negatiefs, in mijn opzicht, in het uitwisselen van informatie uit verschillende culturen, dat is ook globalisme, maar niet in oogpunt van corporaties of oneerlijke handel.

Je mag trouwens zelf weten voor welke overtuiging je meeloopt. Er is geen grote overkoepelende organisatie die restricties legt aan libertariers. Dus als je graag met je medestanders mee wilt lopen, wat let je?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:52:44 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_49297497
Een heldere kijk op globalisme:
http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/92
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:23:38 #59
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_49299513
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik baseer me op het feit dat als bijvoorbeeld op landbouwgebied alle barrieres wegvallen, de boeren in NL en voor een groot deel in de EU failliet zullen gaan (zie ook eerdere post daarover). Dat vind ik desastreus.
Desastreus? Het agrarisch bedrijf in Nederland zorgt voor minder dan 1% van de totale werkgelegenheid in Nederland, maar ondertussen zijn ze wel de meest welvarende middenklasse. Een sector dat kunstmatig in leven wordt gehouden door subsidies, terwijl derdewereldlanden hun veel goedkopere landbouwproducten niet kwijt kunnen. Dat vind ik werkelijk desastreus. Het moderne agrarische bedrijf heeft mogelijkheden genoeg om hun industrie te vervangen en zo niet, dan mag van mij part een oplossing gefinancierd worden. Maar dat die subsidies zsm moeten verdwijnen staat vast
quote:
Uit jouw post lijkt het net alsof alles wat er in derdewereldlanden gebeurt een gevolg is van westers handelen. In de eerste plaats ben ik verantwoordelijk voor mezelf, dan voor mijn naasten, dan voor mijn dorp, dan voor mijn provincie, dan voor mijn land, dan voor de wereld, etc. Dat geldt net zo goed voor mensen in bijvoorbeeld Zimbabwe.
Ja je bent verantwoordelijk voor jezelf, maar ook voor je medemens. Hoe meer macht je hebt, in dit geval hoe verder je invloed rijkt, hoe meer verantwoordelijkheid moet nemen over heel veel mensen.
quote:
Als ik uit principe tegen handelsbarrieres ben (en dat is een mooi principe), moet ik wel eerst goed de gevolgen inzien van het direct opheffen van die barrieres voor mijn eigen omgeving. Ik wil niet in een situatie zitten waarin het overgrote deel van het voedsel wat in Europa wordt geconsumeerd buiten Europa wordt geproduceerd. Dat is geen gezonde situatie, hoe mooi het principe van het opheffen van handelsbarrieres ook is.
Ik denk dat de meeste boeren in Europa ook van profiteren als onderlinge handelsbarrieres worden opgeheven. Niet elk landbouw product kan ook geimporteerd worden buiten Europa, omdat het klimaat daarvoor niet geschikt is.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:35:44 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49299808
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:23 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Desastreus? Het agrarisch bedrijf in Nederland zorgt voor minder dan 1% van de totale werkgelegenheid in Nederland, maar ondertussen zijn ze wel de meest welvarende middenklasse. Een sector dat kunstmatig in leven wordt gehouden door subsidies, terwijl derdewereldlanden hun veel goedkopere landbouwproducten niet kwijt kunnen. Dat vind ik werkelijk desastreus. Het moderne agrarische bedrijf heeft mogelijkheden genoeg om hun industrie te vervangen en zo niet, dan mag van mij part een oplossing gefinancierd worden. Maar dat die subsidies zsm moeten verdwijnen staat vast
Gros van de Nederlandse land en tuinbouw krijgt geen subsidies.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_49301022
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:19 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je het zou goedkeuren, je bent zo voorspelbaar. Misschien is de woede van de demonstranten wel gerechtvaardigd, heb je daar wel eens over nagedacht?
Inderdaad.

Het is een schande dat ik moet werken, dus ga ik op 1 mei maar andermans bedrijven in de fik steken, ruiten ingooien, wildvreemden hun auto slopen en zo.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_49301057
Je kunt de woede rechtvaardigen, waarom niet, maar vandalisme is natuurlijk niet te rechtvaardigen. Monidique heeft gesproken.
pi_49301098
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:57 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Wat? Als iets wel de wereldarmoede instant houd zijn het de drie organisaties WTO, WB en IMF wel
Ja dat is zo. Links is zoooo enorm voor vrije handel he?
Daarom noemen ze zich ook anti-globalist!
Nee alle grenzen sluiten voor handel met het buitenland zal de arme landen in de wereld VEEEEEEEL rijker maken!
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_49301154
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zo, hoeveel vooroordelen en generaliserende opmerkingen tel jij?

Straks gaan we nog goedkeuren om lukraak huizen binnen te denderen, willekeurig, omdat andere mensen zich ook wel eens misdragen. Zie je nu in hoe belachelijk dat is?
Nee, je hebt gelijk. We doen helemaal niets. Ook al weten we wie wat gedaan heeft, want stel je voor dat er in dat huis waar 34 daders zitten er 1 iemand zit die geen dader was, dan kan je die natuurlijk niet oppakken. Stel je voor zeg. Nee iedereen maar laten lopen. Das beter.

En wat ballonnen als bom in een tas op het centraal station achter laten, dat maakt de wereld veel beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')