Eh... Rotterdam, niet eindhoven.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:50 schreef Slarioux het volgende:
De armste en crimineelste stad van Nederland als hoofdstad, nee dank je.
Eindhoven toch?quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:50 schreef Slarioux het volgende:
En waarom zou je het in godsnaam willen? Niks gestel-dat, waarom zou je de discussie uberhaubt starten?
Inclusief grammaticale fout om het fijne mutliculturele karakter van onze toekomstige hoofdstad aan te geven natuurlijk.quote:
Alsof Nederlandse steden druk zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:56 schreef hypocrisy het volgende:
Doe maar! laat alle belangrijke mensen maar naar Rotterdam komen ! alle demo's en acties ook!
kunnen ze gelijk zien hoe de rest van Nederland er over een aantal tientallen jaren eruit ziet![]()
dus ik ben er voor! ze zeggen toch dat de multicultuur de toekomst van Nederland is
nou dan, Rotterdam heeft de meeste niet-Westerse buitenlanders en de meeste nationaliteiten, kunnen ze gelijk de toekomst van hun woonplekken zienook kwa gebouwen en drukte hehehe
quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:52 schreef Stofje het volgende:
Met alle respect, maar van alle grote steden is Rotterdam met afstand de lelijkste stad, die moet je niet als hoofdstad willen. Je hoofdstad is toch een soort visitekaartje...
Het is wel het uiterlijk van Nederland in de toekomstquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:52 schreef Stofje het volgende:
Met alle respect, maar van alle grote steden is Rotterdam met afstand de lelijkste stad, die moet je niet als hoofdstad willen. Je hoofdstad is toch een soort visitekaartje...
Hoogbouw is echt niet lelijk. En daarnaast is hoogbouw natuurlijk niet geschikt voor steden met een historisch centrum. Je vergelijkt appels met peren.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:07 schreef DeWaasheid het volgende:
Hoogbouw is juist iets wat een degelijke hoofdstad juist niet zoveel heeft/moet hebben.
Veel (mooie) steden willen geen lelijke hoge gebouwen in en om het centrum.
Volgens mij is er bij Parijs ook wel zon verbod, in Groningen houden ze ook niet van die rommel.
Lelijke steden als Eindhoven en Rotterdam maakt dat niet uit, die leveren graag hun uiterlijk in voor wat praktische bouw en de 'big city' look.
wat is hier mis meequote:Op woensdag 9 mei 2007 20:56 schreef hypocrisy het volgende:
ook kwa gebouwen
Geef toe, de derde foto is het lelijkst, en het is horizon vervuiling, past gewoon niet in Nederlandquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:09 schreef George.W.Bush het volgende:
[..]
wat is hier mis mee
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat jij wilt joh, boer.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:13 schreef hypocrisy het volgende:
[..]
Geef toe, de derde foto is het lelijkst, en het is horizon vervuiling, past gewoon niet in Nederland
Parijs geen hoge gebouwen rond het centrum?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:07 schreef DeWaasheid het volgende:
Hoogbouw is juist iets wat een degelijke hoofdstad juist niet zoveel heeft/moet hebben.
Volgens mij is er bij Parijs ook wel zon verbod, in Groningen houden ze ook niet van die rommel.
Lelijke steden als Eindhoven en Rotterdam maakt dat niet uit, die leveren graag hun uiterlijk in voor wat praktische bouw en de 'big city' look.
Dat ziet er inderdaad niet uit. Gelukkig staan alle gebouwen op die foto op de slooplijst.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:19 schreef hypocrisy het volgende:
Hoogstraat Rotterdam de stad centrum
[afbeelding]
mooi heh![]()
dat gebeurd er als groenlinks het in de handen heeft:
Groen Links'er Herman Meijer:
Herman was van 1990 tot 2002 gemeenteraadslid en wethouder te Rotterdam. In zijn portefeuille zat onder meer Stads- en Sociale vernieuwing, Dak- en Thuislozenbeleid, Monumenten- en Architectuurbeleid, Allochtonen- en Grotestedenbeleid en Moskeebeleid.
wanneer ? want dat word lachequote:Op woensdag 9 mei 2007 21:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat ziet er inderdaad niet uit. Gelukkig staan alle gebouwen op die foto op de slooplijst.
Een foto van een winkelgebied op zondagochtend als er geen hond is en alle rolluiken dicht zitten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:19 schreef hypocrisy het volgende:
Hoogstraat Rotterdam de stad centrum
[afbeelding]
mooi heh![]()
nog ergerquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:28 schreef George.W.Bush het volgende:
[..]
Een foto van een winkelgebied op zondagochtend als er geen hond is en alle rolluiken dicht zitten.
De lijnbaan als de winkels WEL open zijn
[afbeelding]
Woooow chiqueeeequote:Op woensdag 9 mei 2007 21:28 schreef George.W.Bush het volgende:
[..]
Een foto van een winkelgebied op zondagochtend als er geen hond is en alle rolluiken dicht zitten.
De lijnbaan als de winkels WEL open zijn
[afbeelding]
Wordt dat ergens gezegd?quote:
jaquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:48 schreef George.W.Bush het volgende:
[..]
Wordt dat ergens gezegd?
Maar het is wel wat anders als 'verpauperd'
De lijnbaan als winkelgebied valt best mee na de upgrade.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:51 schreef hypocrisy het volgende:
[..]
ja
het is namelijk heel erg verpauperd![]()
Ja hoogcatherijne trekt veel beter publiek na sluitingstijdquote:en dan vooral met het soort volk wat er in de avond loopt
True.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:21 schreef steve2003 het volgende:
Ik heb zelf mijn hele leven in rotterdam gewoont, vind het ect de allermooiste stad van het land. Maar als hoofdstad? Nee! Rotterdam mist de gschiedenis die amsterdam wel heeft, de charme die amsterdam heeft, het internationale wat amsterdam meer heeft als rotterdam (al willen we het wel heel graag in rotterdam), etc.
Rotterdam is gewoon een stad, geen hoofdstad.
Ten eerste: Rotterdam is gebombardeerd. Weet je wel hoop ik.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:31 schreef G.Fawkes het volgende:
OMFG, rotterdam mist de geschiedenis? Met een groot deel van de argumentatie kan ik meegaan. Maar Rotterdam mist de geschiedenis?? Roterdam is ouder dan Amsterdam iig!
goh toevallig dat het allebij hetzelfde KUTVOLK IS!quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:53 schreef George.W.Bush het volgende:
[..]
De lijnbaan als winkelgebied valt best mee na de upgrade.
[..]
Ja hoogcatherijne trekt veel beter publiek na sluitingstijd
Wat een non argumentatie zeg.
wat is er zo mooi aan Rotterdamquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:21 schreef steve2003 het volgende:
Ik heb zelf mijn hele leven in rotterdam gewoont, vind het ect de allermooiste stad van het land. Maar als hoofdstad? Nee! Rotterdam mist de gschiedenis die amsterdam wel heeft, de charme die amsterdam heeft, het internationale wat amsterdam meer heeft als rotterdam (al willen we het wel heel graag in rotterdam), etc.
Rotterdam is gewoon een stad, geen hoofdstad.
de prachtige wolkenkrabbers en skylinequote:
quote:meest vervuilste stad van Nederland![]()
En de grote wegen en stoere uitstraling.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:04 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
de prachtige wolkenkrabbers en skyline
de mooie bruggen, de maas en de euromast
De Kuip
HC is dicht na sluitingstijdquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:53 schreef George.W.Bush het volgende:
[..]
Ja hoogcatherijne trekt veel beter publiek na sluitingstijd
quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:04 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
de prachtige wolkenkrabbers en skyline
de mooie bruggen, de maas en de euromast
De Kuip
[..]
Goed voor de winkels toch?quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:40 schreef gekkehoedenmaker het volgende:Rotterdam.
Maar nee, niet de hoofdstad. Dan komen er straks hordes toeristen enzo.
Oh, dat zal allemaal best, maar ik moet er niet aan denken.quote:
Zijn er dan echt nadelen te bedenken behalve wat extra drukte die alle voordelen te niet doen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:41 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Oh, dat zal allemaal best, maar ik moet er niet aan denken.
Ter informatie: toeristen zijn allochtonen die wèl geld hebben.quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:40 schreef gekkehoedenmaker het volgende:Rotterdam.
Maar nee, niet de hoofdstad. Dan komen er straks hordes toeristen enzo.
En vaak ook nog in het bezit van enige beschaving.quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:50 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Ter informatie: toeristen zijn allochtonen die wèl geld hebben.
Omdat ik er geboren ben, maar ik ga snel wegquote:Op donderdag 10 mei 2007 16:29 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
als je het zo'n kutstad vind, waarom woon je er dan?
quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:50 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Ter informatie: toeristen zijn allochtonen die wèl geld hebben.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:07 schreef DeWaasheid het volgende:
Helemaal niet. Op de Zuid-As mag niet hoger gebouwd worden dan 100 meter en het zijn minder gebouwen dan er in Rotterdam staan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:02 schreef J.Herrer het volgende:
En Rotterdam een skyline?
In Amerika, Azie en Dubai enzo lachen ze zich stuk om die skyline
Het zijn gewoon blokkendozen van 100 meter met af en toe een uitschieter van 150 m of hoger.
Als de Zuidas in Amsterdam af is, heeft Amsterdam minstens zo´n mooie *skyline*
Wat een nonsens. Het meest creatieve uitgaansleven komt de laatste 15 jaar al uit Rotterdam. Naast diverse grote evenementen zoals de wereldhavendagen, zomercarnaval, marathon, city race, fast forward, etc etc.quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:38 schreef Dementor het volgende:
Rotterdam is een werkstad, zodra de klus erop zit koerst iedereen naar huis (richting de buitenwijken en daar buiten).
Zie Amsterdamquote:Op donderdag 10 mei 2007 16:44 schreef Dementor het volgende:
[..]
Zijn er dan echt nadelen te bedenken behalve wat extra drukte die alle voordelen te niet doen?
of niet. Mischien zijn het wel de mensen zoals jou die stad telkens minder mooi maken, en de mensen die daar voorbij kijken, die je veel in rotterdam hebt, de stad maken tot wat het is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:33 schreef hypocrisy het volgende:
Als Rotterdam nou blanker was was het misschien nog mooi geweest![]()
Och kom nou wie gaat daar nou nog voor zijn lol heen als Rotterdammer.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:36 schreef George.W.Bush het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Het meest creatieve uitgaansleven komt de laatste 15 jaar al uit Rotterdam. Naast diverse grote evenementen zoals de wereldhavendagen, zomercarnaval, marathon, city race, fast forward, etc etc.
Nee wat is dan je argument? Ik beweer nergens dat er geen hoogbouw is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:56 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
![]()
Parijs heeft het grootste kantorenpark (wolkenkrabbers) van Europa
Staat dan wel niet in Parijs binnenstad zelf, maargoed..
Het valt buiten Parijs centrum, maar het staat nog wel in de agglomeratie zelfquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:38 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Nee wat is dan je argument? Ik beweer nergens dat er geen hoogbouw is.
Lezen is handig
Niet dusquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:07 schreef DeWaasheid het volgende:
Volgens mij is er bij Parijs ook wel zon verbod
Dat is het nu toch ook niet...quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:52 schreef Stofje het volgende:
Je hoofdstad is toch een soort visitekaartje...
Gangsternaam voor Rotterdam.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:46 schreef LENUS het volgende:
WTF is Roffa???
ja straatroof en groepsverkrachtingen, wat een pretquote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:36 schreef steve2003 het volgende:
[..]
of niet. Mischien zijn het wel de mensen zoals jou die stad telkens minder mooi maken, en de mensen die daar voorbij kijken, die je veel in rotterdam hebt, de stad maken tot wat het is.
Heerlen hoeft inderdaad niet de hoofdstad te worden nee.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:50 schreef Slarioux het volgende:
Dat verbod is dan wellicht opgeheven, my badquote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:16 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Het valt buiten Parijs centrum, maar het staat nog wel in de agglomeratie zelf![]()
Wie moet er nou beter lezen?
[..]
Niet dus
Inderdaad, Rotterdam wordt het toch niet.... En dat is misschien maar goed ook...quote:
Dat meen je nietquote:
nog proficiat met de 7de plek trouwens.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:55 schreef smulder1991 het volgende:
ze hebben alvast wel het mooiste stadion en de mooiste club erbij
Iddquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:34 schreef Lauder-Frost het volgende:
Rotterdam heeft zeker wel de allure van een hoofdstad. Weena bijv.
Ik ook nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:49 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage staat er alvast NIET achter.
quote:Op zondag 15 juli 2007 13:57 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Idd
De lijnbaan heeft ook de allure van een Rodeo Drive of een Champs elyssees natuurlijk![]()
Het gaat ook om de uitstraling. Qua stedelijkheid overtreffen het Weena of de Coolsingel elke straat in Nederland.quote:Op zondag 15 juli 2007 13:57 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Idd
De lijnbaan heeft ook de allure van een Rodeo Drive of een Champs elyssees natuurlijk![]()
quote:Op zondag 15 juli 2007 19:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het gaat ook om de uitstraling. Qua stedelijkheid overtreffen het Weena of de Coolsingel elke straat in Nederland.
Beetje debiel om de Lijnbaan erbij te halen.
Ik zeg ook niet dat het er fantasisch uitziet, alleen zulke brede straten met hoge gebouwen aan weerszijden zie je verder nergens in Nederland. Noem eens iets wat stedelijker is dan?quote:Op zondag 15 juli 2007 20:21 schreef Siegfried het volgende:
Dat jij het Weena & de Coolsingel de stedelijkste uitstraling vindt hebben van heel Nederland
Het Weena ziet er niet uit, evenals CS. Rotterdam heeft een redelijke skyline, maar mist een fatsoenlijk centrum en uitstraling om de hoofdstad te kunnen zijn.
Wat is dan stedelijk volgens jou?quote:Op zondag 15 juli 2007 20:32 schreef Siegfried het volgende:
Dus hoge gebouwen vind jij stedelijk?
Het lijkt Amerikaans, maar om dat nu gelijk te stellen aan stedelijk
Eindhoven vind ik op sommige plekken al stedelijker. En Utrecht natuurlijk.
Komt alleen niet in de buurt bij wat er in Rotterdam staat. Hoogbouw van Rotterdam is tien keer mooier dan wat er in Utrecht en Eindhoven staat.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:37 schreef Siegfried het volgende:
Ik heb het over delen van Eindhoven en Utrecht. Eindhoven heeft delen met hoge gebouwen, evenals Utrecht (achter CS, aan de kant van de jaarbeurs). Dat ziet er een stuk beter uit dan Rotterdam.
Amsterdam is niet stedelijker dan Rotterdam. Amsterdam is drukker en levendiger, maar zeker niet stedelijker. Voor de rest vraag ik me af waarom jij architectuur, uitstraling en geschiedenis van historische steden erbij haalt als ik het heb over stedelijke straten. Heeft niks met elkaar te maken.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:37 schreef Siegfried het volgende:
Ik vind Amsterdam een stuk stedelijker dan Rotterdam. Als ik kijk naar een stad als Rome, Wenen of Keulen, dan moeten ze het niet hebben van de grote brede (Amerikaanse) wegen met hoge gebouwen, maar meer van de architectuur, uitstraling en geschiedenis. Nou, dat is in Rotterdam allemaal ver te zoeken.
Maastricht? We hebben het over STEDELIJKHEID hè? Ik ontken nergens negatieve punten van Rotterdam en positieve van Maastricht en Utrecht, maar stedelijkheid is toch iets wat ver te zoeken is in die steden.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:37 schreef Siegfried het volgende:
Maastricht, Amsterdam & Utrecht komen dan zeker weten meer in de buurt
Ik zie mijn mening niet als een feit hoor, maar jij haalt niet ter zake doende dingen bij elkaar. Vraag aan jou: wat is dan wél stedeijkheid? Dus dingen die je alleen in een grote stad tegenkomt. Ik weet best wel straten waarvan ik me zou kunnen indenken dat anderen die stedelijker vinden dan de Coolsingel of het Weena.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:45 schreef Siegfried het volgende:
Goed, je ziet jouw mening als feit. Geen discussie mogelijk met jou.
Stedelijkheid staat voor mij allerminst geljik aan lelijke hoge gebouwen
Als er 4 mooie gebouwen staan in Rotterdam is het veel.
Dat schreef ik al. Voor mij maakt de architectuur, uitstraling en de historie een stad. Een stad die dat ontbeert kan wel vol bedrijvigheid zitten, maar is voor mij geen echte stad. Een stad heeft mijns inziens een geschiedenis en een verhaal. Dat heeft Rotterdam ook, maar wat voor eenquote:Op zondag 15 juli 2007 20:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zie mijn mening niet als een feit hoor, maar jij haalt niet ter zake doende dingen bij elkaar. Vraag aan jou: wat is dan wél stedeijkheid? Dus dingen die je alleen in een grote stad tegenkomt.
Well, dat ben ik dus simpelweg niet met je eens. Maar dat is een mening.quote:En er staan talloze mooie en unieke gebouwen in Rotterdam, hoogbouw niet eens meegerekend. Ook veel lelijke natuurlijk, maar ook heel veel mooie.
Ik heb het over STEDELIJKHEID, niet over wat een stad maakt...quote:Op zondag 15 juli 2007 20:53 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat schreef ik al. Voor mij maakt de architectuur, uitstraling en de historie een stad. Een stad die dat ontbeert kan wel vol bedrijvigheid zitten, maar is voor mij geen echte stad. Een stad heeft mijns inziens een geschiedenis en een verhaal. Dat heeft Rotterdam ook, maar wat voor een
Sorry, ik woon in Rotterdam. Het is mijn mening en daar praat je me niet vanaf. Evenals jij jouw mening hebt, en jij daar niet vanaf te brengen bent.
Klopt, maar het is wel kortzichtig.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:53 schreef Siegfried het volgende:
Well, dat ben ik dus simpelweg niet met je eens. Maar dat is een mening.
Kunnen we beiden dus niet als feit presenteren.
Ja vertel eens, wat voor een?quote:Op zondag 15 juli 2007 20:53 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat schreef ik al. Voor mij maakt de architectuur, uitstraling en de historie een stad. Een stad die dat ontbeert kan wel vol bedrijvigheid zitten, maar is voor mij geen echte stad. Een stad heeft mijns inziens een geschiedenis en een verhaal. Dat heeft Rotterdam ook, maar wat voor een
Mooi en feit in een zin..quote:Op zondag 15 juli 2007 20:54 schreef Flashwin het volgende:
Rotterdam![]()
Hoeft niet persee van mij, het is een feit dat dit de mooiste stad van Nederland is![]()
Huldequote:Op zondag 15 juli 2007 20:56 schreef VoreG het volgende:
Het grote verschil met Amsterdam en Utrecht en Rotterdam is dat over Amsterdam en Utrecht zeggen ook mensen van buitenaf dat het een mooie stad is. Dat is bij Rotterdam niet, daar roepen alleen (ex-) Rotterdammers dat het een mooie stad is.
Jij bent vast niet hoog opgeleid?quote:Op zondag 15 juli 2007 20:56 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Well, iets over Duitsers en een bombardement?
Vooroordelen.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:56 schreef VoreG het volgende:
Het grote verschil met Amsterdam en Utrecht en Rotterdam is dat over Amsterdam en Utrecht zeggen ook mensen van buitenaf dat het een mooie stad is. Dat is bij Rotterdam niet, daar roepen alleen (ex-) Rotterdammers dat het een mooie stad is.
Precies. En ik welquote:Op zondag 15 juli 2007 21:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vooroordelen.
[afbeelding]
Vind ik niet echt lelijk.
Jij vindt dus het Witte Huis ook lelijk? En alle historische bebouwing van Rotterdam-West ook? Tering, dan moet je Amsterdam helemaaaaaaaaaaaal lelijk vinden.quote:
verder terug kijken kun je niet?quote:Op zondag 15 juli 2007 20:56 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Well, iets over Duitsers en een bombardement?
ik kom niet uit Rotterdam, ook nooit gewoondquote:Op zondag 15 juli 2007 20:56 schreef VoreG het volgende:
Goh, je kunt 2 mooie dingen noemen? Het gaat over de algemene indruk van een stad.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij vindt dus het Witte Huis ook lelijk? En alle historische bebouwing van Rotterdam-West ook? Tering, dan moet je Amsterdam helemaaaaaaaaaaaal lelijk vinden.
Sorry hoor, maar wat doe jij DOM. Ik respecteer je mening over Rotterdam, maar jij loopt net GLASHARD te beweren dat GEEN ENKEL gebouw in Rotterdam mooi is, en vervolgens noem ik de eerste de beste mooie dingen, en dan zeg je: "Goh, je kunt 2 mooie dingen noemen?"quote:Op zondag 15 juli 2007 21:03 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Goh, je kunt 2 mooie dingen noemen? Het gaat over de algemene indruk van een stad.
Die is niet goed bij Rotterdam, en wel bij een stad als Amsterdam.
quote:Op zondag 15 juli 2007 20:45 schreef Siegfried het volgende:
Als er 4 mooie gebouwen staan in Rotterdam is het veel.
Ziet er aardig uit, maar je moet meer hebben dan een leuke weg die eigenlijk altijd zwart ziet van de auto'squote:Op zondag 15 juli 2007 21:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vooroordelen.
[afbeelding]
Vind ik niet echt lelijk.
Oké, je hebt gelijk.quote:
beter iddquote:Op zondag 15 juli 2007 21:04 schreef Siegfried het volgende:
Ik stop hier, want dit is een discussie op meningen en niet op feiten.
Ofwel; zinloos
Gefeliciteerd, maar zal nooit in de buurt van Rofldam komen.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ziet er aardig uit, maar je moet meer hebben dan een leuke weg die eigenlijk altijd zwart ziet van de auto's.
Overigens gaat Utrecht ook aan de hoogbouw beginnen. Gelukkig niet in het schitterende centrum, maar daarbuiten.
Mja, en dat vind ik van jouquote:Op zondag 15 juli 2007 21:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oké, je hebt gelijk.
Maar dan nog doe je kortzichtig.
Je mag Rotterdam teringlelijk vinden, dat is het punt echt niet, alleen qua stedelijkheid kent Rotterdam geen gelijke in Nederland.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:07 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Mja, en dat vind ik van jou
Maar dat is het punt van meningen. Die kun je niet als feit presenteren.
We worden het niet eens (feit)
Zullen we het laten rusten?![]()
Grachtenquote:Op zondag 15 juli 2007 21:06 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
beter idd
jij houd meer van grachten en andere mensen van architectuur
Meningquote:Op zondag 15 juli 2007 21:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, je mag Rotterdam teringlelijk vinden, alleen qua stedelijkheid kent Rotterdam geen gelijke in Nederland.
Vind jij de Beurs lelijk? Blauwe gebouw bij de Koopgoot?quote:Op zondag 15 juli 2007 21:08 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Grachten![]()
Architectuur
Architectuur in Rotterdam over het algemeen:![]()
Sorry, mijn mening![]()
De Koopgoot is lelijk of telt dat nietquote:Op zondag 15 juli 2007 21:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vind jij de Beurs lelijk? Blauwe gebouw bij de Koopgoot?
Beidequote:Op zondag 15 juli 2007 21:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vind jij de Beurs lelijk? Blauwe gebouw bij de Koopgoot?
De Koopgoot is lelijk, maar in vergelijking met de Lijnbaan of Hoogstraat fantastisch. Huidige stationsgebied is ook niet alles, maar gaat dan ook op de schop.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:09 schreef VoreG het volgende:
[..]
De Koopgoot is lelijk of telt dat niet
En het huidige stationsgebied ook trouwens.
Rotterdam hoort natuurlijk geen hoofdstad te zijn, dat is pure onzin. Maar Amsterdam is qua historische binnenstad geen nummer 385, maar ook zeker geen wereldtop.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:10 schreef Zyggie het volgende:
Nederlandse steden kenmerken zich juist door een historische binnenstad, niet door veel hoogbouw. Dat zie je terug in heel Europa. Rotterdam is qua hoogbouwstad nummer 385, een hoofdstad onwaardig.
En Rotterdam is wereldtop?quote:Op zondag 15 juli 2007 21:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Rotterdam hoort natuurlijk geen hoofdstad te zijn, dat is pure onzin. Maar Amsterdam is qua historische binnenstad geen nummer 385, maar ook zeker geen wereldtop.
Nee, ik snap niet hoe je dat uit mijn post haalt hoor.quote:
Niet, daarom staat er een vraagteken achter mijn zin.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, ik snap niet hoe je dat uit mijn post haalt hoor.
Nee, maar je doet net alsof ik suggereerde dat Rotterdam wereldtop is.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:15 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Niet, daarom staat er een vraagteken achter mijn zin.
Nee, dat had ik gedaan als er geen vraagteken stond. Nu vraag ik of je dat suggereerdquote:Op zondag 15 juli 2007 21:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, maar je doet net alsof ik suggereerde dat Rotterdam wereldtop is.
Historische binnensteden kennen veel onderscheid en zijn daarom lastig kwalificeerbaar. Persoonlijk vind ik het wel wereldtop, maar dat is smaak eh.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Rotterdam hoort natuurlijk geen hoofdstad te zijn, dat is pure onzin. Maar Amsterdam is qua historische binnenstad geen nummer 385, maar ook zeker geen wereldtop.
Amsterdam kent nagenoeg geen grootste gebouwen die klasse uitstralen, daarom zou ik het eerder tot de subtop rekenen. Steden als Brussel, Praag, Rome, Londen en Madrid schat ik dan hoger in.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:16 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Historische binnensteden kennen veel onderscheid en zijn daarom lastig kwalificeerbaar. Persoonlijk vind ik het wel wereldtop, maar dat is smaak eh.
MENINGquote:Op zondag 15 juli 2007 21:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Amsterdam kent nagenoeg geen grootste gebouwen die klasse uitstralen, daarom zou ik het eerder tot de subtop rekenen. Steden als Brussel, Praag, Rome, Londen en Madrid schat ik dan hoger in.
Ik heb het over historische bebouwing. Amsterdam kent nagenoeg geen grootste gebouwen zoals Madrid of Brussel ze wel hebben. Is geen mening, is een feit.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:20 schreef Siegfried het volgende:
[..]
MENING
Ik vind de dam alleen al meer uitstraling dan het hele Weena
Ik denk dat je daar Amsterdam toch te kort mee doet.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik heb het over historische bebouwing. Amsterdam kent nagenoeg geen grootste gebouwen zoals Madrid of Brussel ze wel hebben. Is geen mening, is een feit.
Nou, in mijn beleving Rotterdam al helemaal nietquote:Op zondag 15 juli 2007 21:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik heb het over historische bebouwing. Amsterdam kent nagenoeg geen grootste gebouwen zoals Madrid of Brussel ze wel hebben.
Ik weet wel zeker van niet.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:22 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar Amsterdam toch te kort mee doet.
Je hoeft niet steeds Rotterdam erbij te halen hoor. Maar het is wederom een feit dat Rotterdam veel meer grootse gebouwen kent dan Amsterdam.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:22 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Nou, in mijn beleving Rotterdam al helemaal niet
Amsterdam komt daar werkelijk veel meer bij in de buurt.
Volgens mij weet jij niet wat feiten zijn.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker van niet.
[..]
Je hoeft niet steeds Rotterdam erbij te halen hoor. Maar het is wederom een feit dat Rotterdam vaal meer grootse gebouwen kent dan Amsterdam.
Ik weet wel wat feiten zijn, en ik ben het ook met je eens in deze kwestie. Maar Amsterdam kent voornamelijk kleinschalige bebouwing, dat ben je hopelijk met mij eens.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:25 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet wat feiten zijn.
Het aantal grote gebouwen zou een feit kunnen zijn, de grootsheid ervan is echter weer een mening.
Geen grootse gebouwen die klasse uitstralen? Daar ben ik het niet mee eens. En tevens introduceer je dus een manier om historische stedencentra te kwalificeren, iets waarmee je bijvoorbeeld het schitterende grachtennetwerk met zijn gebouwen negeert.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Amsterdam kent nagenoeg geen grootste gebouwen die klasse uitstralen, daarom zou ik het eerder tot de subtop rekenen. Steden als Brussel, Praag, Rome, Londen en Madrid schat ik dan hoger in.
Minder hoogbouw dan Rotterdam inderdaad.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik weet wel wat feiten zijn, en ik ben het ook met je eens in deze kwestie. Maar Amsterdam kent voornamelijk kleinschalige bebouwing, dat ben je hopelijk met mij eens.
Mwah, de Dam,Paleis op de Dam , Magna Plaza, de Bijenkorf, de Nieuwe Kerk, er staan genoeg grooste gebouwen.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik weet wel wat feiten zijn, en ik ben het ook met je eens in deze kwestie. Maar Amsterdam kent voornamelijk kleinschalige bebouwing, dat ben je hopelijk met mij eens.
Ik negeer het helemaal niet, ik zeg alleen maar dat iets is wat Amsterdam mist t.o.v. andere steden. Plaatjes zoals deze kan je in Amsterdam nooit schieten.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:27 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Geen grootse gebouwen die klasse uitstralen? Daar ben ik het niet mee eens. En tevens introduceer je dus een manier om historische stedencentra te kwalificeren, iets waarmee je bijvoorbeeld het schitterende grachtennetwerk met zijn gebouwen negeert.
Stelt weinig voor in vergelijking met Madrid of Brussel.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:30 schreef VoreG het volgende:
[..]
Mwah, de Dam, Magna Plaza, de Bijenkorf, de Nieuwe Kerk, er staan genoeg grooste gebouwen.
Nemo
Grootschalige bebouwing hoeft niet per definitie hoogbouw te zijn.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:28 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Minder hoogbouw dan Rotterdam inderdaad.
Eens, maar een dergelijke foto zou er mijns inziens mooier uitzien in Amsterdam dan in Rotterdam.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik negeer het helemaal niet, ik zeg alleen maar dat iets is wat Amsterdam mist t.o.v. andere steden. Plaatjes zoals deze kan je in Amsterdam nooit schieten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt, maar daarom geef ik je daar ook geen gelijk in. Wel in het feit dat Rotterdam meer hoogbouw heeft dan Amsterdam.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Grootschalige bebouwing hoeft niet per definitie hoogbouw te zijn.
Het zou er inderdaad mooier uit zien in Amsterdam, ware het niet dat je zulk soort foto's niet KAN schieten in Amsterdam...quote:Op zondag 15 juli 2007 21:32 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Eens, maar een dergelijke foto zou er mijns inziens mooier uitzien in Amsterdam dan in Rotterdam.
Ja ik haal er Rotterdam weer bij, maar dat is tenslotte het onderwerp van deze thread.
Zijn maar kleine gebouwtjes in vergelijking met andere steden met historische binnenstad.quote:
Nooit ontkend.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:33 schreef VoreG het volgende:
Er is genoeg moois in Amsterdam.
Als het op feiten was gebaseerd zou het nooit een discussie heten.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:35 schreef Siegfried het volgende:
Maar nogmaals, ik stop nu echt met deze zinloze discussie die puur gebasseerd is op meningen.
Paleis op de Dam zou ik geen klein gebouwtje willen noemen. Zelfs niet in vergelijking met andere steden.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zijn maar kleine gebouwtjes in vergelijking met andere steden met historische binnenstad.
[..]
Nooit ontkend.
Je mist brede boulevards die erin zijn gemaakt in de stedelijke hernieuwing van begin 20e eeuw? Ik niet.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik negeer het helemaal niet, ik zeg alleen maar dat iets is wat Amsterdam mist t.o.v. andere steden. Plaatjes zoals deze kan je in Amsterdam nooit schieten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Amsterdam staat ook bekend om de grachten, niet om grootschalige gebouwen.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het zou er inderdaad mooier uit zien in Amsterdam, ware het niet dat je zulk soort foto's niet KAN schieten in Amsterdam...
Mee eens. Alleen in andere steden heb je dat soort gebouwen veel meer.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:35 schreef VoreG het volgende:
[..]
Paleis op de Dam zou ik geen klein gebouwtje willen noemen. Zelfs niet in vergelijking met andere steden.
Dat gebouw is prachtig gebouwd, ligt aan een mooi groot plein en straalt gewoon pure historie uit.
Die mis ik niet, wel de grote gebouwen die eraan liggen.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:36 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je mist brede boulevards die erin zijn gemaakt in de stedelijke hernieuwing van begin 20e eeuw? Ik niet.
Ik snap heus wel dat Amsterdam daarom bekend staat, maar het is wel een beetje grandeur die Amsterdam niet heeft en andere steden vaak wel. Ik ontken ook nergens dat A'dam andere kwaliteiten heeft hoor.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:37 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Amsterdam staat ook bekend om de grachten, niet om grootschalige gebouwen.
Bovendien zijn er wel straten waar je zulke foto's kunt maken, alleen dat is gewoon in de stijl van Amsterdam (ik noem een Rokin)
Ik hou van grootste gebouwen met uitstraling ja.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:43 schreef Zyggie het volgende:
Conclusie: Jij kickt op fascistoïde gebouwen.
Woon ik alquote:Op maandag 16 juli 2007 00:44 schreef J.Herrer het volgende:
Dan ga je in Friesland wonen
Nou Rotterdam vind ik niet echt een vooruitgangquote:Op maandag 16 juli 2007 14:18 schreef Koekman het volgende:
Brabant is al akkoord met iedere andere stad dan Amsterdam!
die paar torentjes waar verder niets gebeurt?quote:Op maandag 16 juli 2007 20:08 schreef Doodmetaal het volgende:
Vergeet die hoogbouw in Amsterdam Zuid nou eens niet.
Het is nog niet eens afquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:24 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
die paar torentjes waar verder niets gebeurt?
Nou, die van Den Haag is wel mooi hoor, maar haalt het toch lang niet bij die van Rotterdam. Veel te weinig hoogbouw, en ook nog eens te laag.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:37 schreef J.Herrer het volgende:
En die Rotterdammers die zo trots zijn op hun skyline![]()
Check hier Den haag: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=499747
Straalt zoveel meer klasse uit dan die blokkendozen die in Rotterdam staan![]()
Bovendien is het centrum van Den Haag ook veel levendiger en niet zo grauw
'Hoogbouw'... Maximaal tot 100 meter.quote:Op maandag 16 juli 2007 20:08 schreef Doodmetaal het volgende:
Vergeet die hoogbouw in Amsterdam Zuid nou eens niet.
Je vergeet steeds de woorden 'vind ik'quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nou, die van Den Haag is wel mooi hoor, maar haalt het toch lang niet bij die van Rotterdam. Veel te weinig hoogbouw, en ook nog eens te laag.
Nee, die vergeet ik niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:01 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Je vergeet steeds de woorden 'vind ik'
Er komen daar nog 3 torens bij van zo'n 120 tot 150 meterquote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nou, die van Den Haag is wel mooi hoor, maar haalt het toch lang niet bij die van Rotterdam. Veel te weinig hoogbouw, en ook nog eens te laag.
In Rotterdam komen er nog wel tien van zulk soort torens bij de komende vijf jaar, zonder te overdrijven.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:28 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Er komen daar nog 3 torens bij van zo'n 120 tot 150 meter
dit kun je echt niet menenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:37 schreef J.Herrer het volgende:
En die Rotterdammers die zo trots zijn op hun skyline![]()
Check hier Den haag: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=499747
Straalt zoveel meer klasse uit dan die blokkendozen die in Rotterdam staan![]()
Bovendien is het centrum van Den Haag ook veel levendiger en niet zo grauw
Ja, omdat je wat tegen Rotterdam hebt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:02 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ik heb niets met Den Haag, maar dit moet ik met em eens zijn
ja wat een fuckin idiootquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:24 schreef mister_popcorn het volgende:
haha die figuur die roept dat den haag ook maar iets van een skyline heeft, wat n fuckin idiot![]()
Helemaal niet.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:31 schreef Siegfried het volgende:
[..]
En jij wat tegen elke andere stad
Gezelligheid is voor boeren.quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:03 schreef J.Herrer het volgende:
Bovendien is Rotterdam enorm gezelligTussen die warme gezellige gebouwen vind je zoveel sfeervolle binnenpleintjes en dergelijke
![]()
Zoals bij Blaak, stadhuisplein en bij Pathe. Beregezellig inderdaadquote:Op donderdag 19 juli 2007 15:03 schreef J.Herrer het volgende:
Bovendien is Rotterdam enorm gezelligTussen die warme gezellige gebouwen vind je zoveel sfeervolle binnenpleintjes en dergelijke
![]()
Wij hebben Schipholquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:57 schreef G.Fawkes het volgende:
Rotterdam is de rechtmatige hoofdstad van Nederland, probleem is alleen het volgende:
Rotterdam heeft zowaar een van de grootste havens van de wereld. In Den Haag komt het parlement e.d bij elkaar. Dat vonden ze blijkbaar een beetje lullig voor amsterdam, waardoor amsterdam nu de hoofdstad is...
Hoofdstukwaardig?quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:33 schreef Niec het volgende:
Amsterdam vind ik absoluut niet hoofdstukwaardig.
wordt het niet eens tijd voor jullie eigen hoofdstad?quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Rotterdam
Dan nog liever Lutjelollum als hoofdstad
Eensch.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:13 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
wordt het niet eens tijd voor jullie eigen hoofdstad?
quote:Alfa-wereldsteden
12 punten: Londen, New York, Parijs, Tokio
10 punten: Chicago, Frankfurt, Hongkong, Los Angeles, Milaan, Singapore
Bèta-wereldsteden
9 punten: San Francisco, Sydney, Toronto, Zürich
8 punten: Brussel, Madrid, Mexico-stad, São Paulo
7 punten: Moskou, Seoel,
Gamma-wereldsteden
6 punten: Amsterdam, Boston, Caracas, Dallas, Düsseldorf, Genève, Houston, Jakarta, Johannesburg, Melbourne, Osaka, Praag, Santiago, Taipei, Washington
5 punten: Bangkok, Montréal, Peking, Rome, Stockholm, Warschau
4 punten: Atlanta, Barcelona, Berlijn, Boedapest, Buenos Aires, Hamburg, Istanbul, Kopenhagen, Kuala Lumpur, Manilla, Miami, Minneapolis, München, Sjanghai
is 8 jaar geleden, steden zijn inmiddels flink gegroeidquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:45 schreef Commensaal het volgende:
Dit is wel een interessant artikel in deze discussie.
[..]
Rotterdam heeft 2 punten, net als Den Haag trouwens.
OT: het lijkt me een goed idee om Amsterdam als hoofdstad te houden, het is echt een buitenbeentje onder de Europese hoofdsteden qua architectuur en stratenplan, en dat geeft het een grote aantrekkingskracht. Maar Rotterdam kan ik ook wel waarderen.
En een van de grootste luchthavens telt niet mee?quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:57 schreef G.Fawkes het volgende:
Rotterdam is de rechtmatige hoofdstad van Nederland, probleem is alleen het volgende:
Rotterdam heeft zowaar een van de grootste havens van de wereld. In Den Haag komt het parlement e.d bij elkaar. Dat vonden ze blijkbaar een beetje lullig voor amsterdam, waardoor amsterdam nu de hoofdstad is...
Boston een wereldstadquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:01 schreef Zyggie het volgende:
GaWC onderzoek naar wereldsteden (2004)
In 2004 is door P.J. Taylor van het GaWC opnieuw een poging gedaan wereldsteden te definiëren en te categoriseren[1].
[bewerk] Wereldsteden (Global Cities)
[bewerk] Allround-wereldsteden
1. Zeer grote betekenis: Londen en New York City.
Minder grote betekenis en gericht op cultuur: Los Angeles, Chicago, Parijs en San Francisco.
2. Beginnende wereldsteden: Amsterdam, Boston, Madrid, Milaan, Moskou en Toronto.
Netjes hoor.
Wat maakt Rotterdam meer wereldstad dan Boston dan? En kom niet met de havenquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
Boston een wereldstadDat zegt meteen genoeg over de waarde van dat lijstje.
Ik zeg niet dat Rotterdam meer een wereldstad is dan Boston, ik zeg dat Boston het niet is. Ik vind wel dat Rotterdam veel meer voelt als stad dan Boston. Dat komt onder andere doordat Boston veel weidser is en mensen minder op elkaar gepakt wonen. Op cultureel gebied gebeurt in Rotterdam 10x meer dan in Boston. Verder is het de spirit van de mensen; Boston is weinig vooruitstrevend waar Rotterdam trendsetter is. Door de vele universiteiten in Boston zijn er hier wel heel veel buitenlanders trouwens.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:31 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Wat maakt Rotterdam meer wereldstad dan Boston dan? En kom niet met de haven
Begrijpend lezen, nog niet doorgedrongen in de provincie?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:34 schreef Martuh het volgende:
Mahaha, ik heb nog geen enkele echte reden gehoord!
Eindhovuuuuh! Eindhovuuuuh!!quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:49 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage staat er alvast NIET achter.
Zal het nooit worden.... Zinloos topic eigenlijk.. Maar goed. Een regering zal nooit van hoofdstad veranderen..quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:18 schreef J.Herrer het volgende:
Als Eindhoven hoofdstad wordt ga ik liever in Reykjavik wonen
Zelfs daar gebeurt meer dan in Eindhoven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |