Er zijn wel wat ervaringen te vinden op engelse sites, over het algemeen zijn die positief. Inderdaad afdankers van SIA, maar desondanks pas 10 jaar oud en nog inclusief alle entertainment-geneugten van deze maatschappij.. Het zal wel goed zitten, ik heb behoorlijk wat ervaring met goedkope Turkse charters en oude vliegtuigen van China Airlines, ik heb het idee dat Oasis daar wel bovenuit steekt.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb helaas nog niet heel veel ervaringen gelezen, maar wat mij versterkt in het gevoel dat het wel goed zit, is dat ze vliegen met oude toestellen van Singapore Airlines, het entertainment hebben ze laten zitten, en ook het onderhoud van SIA staat hoog aangeschreven.
Wat ik begrepen heb zijn de maaltijden wellicht at klein, (maar dat maakt mij niet uit, ik kan geen vast voedsel eten in een vliegtuig), en moet je voor frisdranken / bier 1 / 3 pond betalen.. maar water, thee, koffie en jus d'orange is gratis.. en hoevel frisdrank bier drink je onderweg? Maar ik zal de ervaringen meedelen!
regen, wind en zon. Typhoonseason is inderdaad in september... op Macau stond ik 30 minuten op de landingsbaan voordat de piloot het aandurfde om op te stijgen, echter we klapten bij het loskomen van de grond gelijk weer op de baan en konden het maar net redden om alsnog de lucht in te gaan... (Anders rij je zo de zee in) het eerste uur was alleen maar turbulentie... (echt, als ik ergens het idee had dat ik zou neerstorten was het tijdens deze vlucht).
Bullshit.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]... echter we klapten bij het loskomen van de grond gelijk weer op de baan en konden het maar net redden om alsnog de lucht in te gaan....
Gelukkig was jij erbij!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:28 schreef Bowny het volgende:
[..]
Bullshit.
Het is take off of geen take off, geen halve.
Valt wel mee hoor, ben een keer via Helsinki naar Bangkok gevlogen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:18 schreef Kersje86 het volgende:
kga dit jaar voor het eerst met FinAir... hoorde dat het eten errrrugg slecht is... kga zelf maar alvast wat Cup Noodles inslaan
Of de Flair om meer huisvrouwen vliegangst aan te praten!quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:40 schreef cheukert het volgende:
De expert spreekt moet je de Telegraaf er neit over inlichten?
KLM?quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:32 schreef Kersje86 het volgende:
zucht... heb normaal al weinig beenruimte, nu nog minder en moet nog zolang vliegen!
Jij schavuit! mare de flair is opzich goed, dan blijven er meer goeie tjiks over dus bijvoorkeur alle media inlichten waar lelijke mensen naar kijkenquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:32 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Of de Flair om meer huisvrouwen vliegangst aan te praten!
Oh ja, ik heb Hong Kong ingeruilt voor Vancouver, sorry luitjes.
Vliegen is ook een keuzequote:Op woensdag 4 juli 2007 19:26 schreef APK het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, ben een keer via Helsinki naar Bangkok gevlogen.
Net vanmiddag thuisgekomen uit Hong Kong met KLM-asia.
Schandalig weinig beenruimte, en inflight entertainment op een Comodore Amiga-monitorretje ergens in de verte.
Die films boeien met niet heel erg, maar het gebrek aan beenruimte is een misdaad tegen de menselijkheid, ben er nog agressief van.
Volgende keer ga ik per fiets.quote:
Misschien is Ozzie wel Burlage himselfquote:Op woensdag 4 juli 2007 17:40 schreef cheukert het volgende:
De expert spreekt moet je de Telegraaf er neit over inlichten?
I rest my case, dit is het topic van Hong Kong, en daar moet het over gaan. . Ik weet wat ik voelde, en er was een klap, en anders dan de landingsbaan kan ik me niet voorstellen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:26 schreef Bowny het volgende:
[..]
Misschien is Ozzie wel Burlage himself
Nogmaals, een kist klapt niet zomaar terug op de baan. Alle factoren voor een veilige take off speed zijn ingecalculeerd, baancondities, weersomstandigheden etc. etc.
Het vergelijken met de KLM 744 die klapbanden kreeg op BKK is hetzelfde als appels met peren vergelijken. Ja, een kist moet doorstarten omdat er niet genoeg ruimte is om te stoppen en ze de 'take off decision speed' (V1) voorbij zijn, maar een kist die terugbeukt naar het asfalt tijdens rotatie.....nee, gaat er bij mij niet in!
Als je gelijk hebt, graag gegevens over de maatschappij, route en datum. Dit MOET gefiled zijn als het gebeurd is.
Met een dikke zoomlens lijkt dit voor mij een prima punt op m'n 'building pics' te schieten.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:28 schreef APK het volgende:
[afbeelding]
Zal al wel 100x gepost zijn, maar toch, je moet 'em ook op je eigen memorystick hebben....
Burlagequote:Op donderdag 5 juli 2007 18:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
I rest my case, dit is het topic van Hong Kong, en daar moet het over gaan. . Ik weet wat ik voelde, en er was een klap, en anders dan de landingsbaan kan ik me niet voorstellen.
Ontopic;
Heeft iemand overigens nieuwe ervaringen omtrent Turbojet (boot) van Hong Kong - Macau en v.v.? Ik zal daar minimaal 1x, or misschien wel 2x gebruik van moeten maken, de laatste keer was het nogal druk....
Ik vond 8 uur wel genoeg.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is 8 dagen genoeg om Hong Kong een beetje goed te kunnen bekijken?
je kan ook klimmen op een van de eilandjes, door de natuur trekken in de outskirts. HK is ook een de meest geliefde fotosteden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:16 schreef Crashcat het volgende:
HK is overrated in mijn ogen..
Vreten en kopen, mits je een shopper bent... meer niet.
dan zal je weinig van hong kong gaan zienquote:Op maandag 27 augustus 2007 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Aanstaande zondag ben ik 2 uur in Hongkong... als ik wacht op mijn transfer naar Taipei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |