abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held vrijdag 11 mei 2007 @ 21:13:39 #101
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49282113
edit dubbel
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_49282173
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:21 schreef teamlead het volgende:

[..]

uiteraard Moord is hoe dan ook niet verdedigbaar. Neemt niet weg dat de motieven van de dader wel verklaarbaar en tot op zekere hoogte te begrijpen zijn
Dit soort gelul kan ook alleen maar uit de mond van een andere debiele gelovige komen
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_49282317
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Sowieso zet ik wat dat betreft vraagtekens bij de EBI-regimes..
Kom op zeg, buitenproportioneel!
Hij mag godverredomme blij zijn dat hij uberhaupt vreten krihgt. Als het aan mij had gelegen was hij al lang in een cel gepleurt zonder WC en eten.

Buitenproportioneel mijn god zeg. Hij krijgt eten, drinken, medische verzorging en mag zelfs boeken lezen, sporten etc.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_49282374
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:04 schreef teamlead het volgende:

[..]

gevaarlijke stelling. Waar leg je de grens? Nu is het een moslimextremist... what's next? een sp-stemmer?
Ik begrijp dat je SP-stemmers gelijk stelt aan mensen die anderen afslachten, proberen te onthoofden en dan brieven op de borst vastpinnen waarin een heilige oorlog tegen Nederland wordt aangekondigd?
pi_49282395
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op basis waarvan acht je aannemelijk dat hij zich schuldig zal maken aan deze zaken?
Ik denk vanwege het feit dat hij het zelf zegt, dumb ass

Man man man wat ben je toch ook een......
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:25:54 #106
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49282443
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:13 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nooit een tweede kans bij zulke personen. Voor Bouyari staat de islam boven alles en hij legt alleen daaraan verantwoording af.
Op dit moment. Zoals gezegd kunnen mensen veranderen.
quote:
Ik snap echt niet dat je zo'n persoon een tweede kans zou willen geven.
Simpelweg omdat ieder mens kan veranderen, tot andere inzichten kan komen, etc.
  Donald Duck held vrijdag 11 mei 2007 @ 21:28:44 #107
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49282538
Nee, zulke mensen veranderen niet. Hun religie staat boven écht alles en ze moorden er zelfs voor. Dat heeft hij al bewezen en zegt zelfs het opnieuw te zullen doen. Hij zal nooit gratie krijgen en in de cel wegrotten. En zo zie ik het graag. Zulke personen moeten uit de maatschappij weggehouden worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_49282864
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

[..]

Oh kom op zeg, hij heeft zijn kansen verspeeld. Klaar. Ende. Finito. Hij geeft notabene zelf toe het zo weer te doen.

En als halftamme zachte zoals jij hem dan met alle geweld vrij willen laten hoop ik dat je dan als 1e zijn slachtoffer zal zijn. Eens kijken of je het dan nog allemaal zo gezellig naief bekijkt.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:44:36 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49283102
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh kom op zeg, hij heeft zijn kansen verspeeld. Klaar. Ende. Finito. Hij geeft notabene zelf toe het zo weer te doen.

En als halftamme zachte zoals jij hem dan met alle geweld vrij willen laten hoop ik dat je dan als 1e zijn slachtoffer zal zijn. Eens kijken of je het dan nog allemaal zo gezellig naief bekijkt.
Ik wil hem niet vrij laten. Als je dat denkt lees je toch mijn reacties niet goed. Ik stel slechts dat niemand bij voorbaat alle kansen op een terugkeer in de maatschappij dient te worden ontnomen. Ik zou daarbij een klein stapje verder willen gaan dan de Nederlandse rechtsstaat op dit moment. Ik zou het zelf voldoende vinden wanneer iemand zijn leven heeft gebeterd en de kans op herhaling nagenoeg nihil is. De staat verlangt datzelfde, maar daarbij nog veranderde omstandigheden (Lees: Iemand is doodziek). Dat laatste zou wat mij betreft dan weer niet nodig zijn.

Hem vrij laten? Nee dus, tenzij hij blijk geeft dat de kans op herhaling minimaal is en hij flink wat jaren heeft gezeten (minimaal een jaar of 20 of zoiets).
pi_49283468
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:44 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik wil hem niet vrij laten. Als je dat denkt lees je toch mijn reacties niet goed.
Hieronder zeg je het notabene weer!
quote:
Ik stel slechts dat niemand bij voorbaat alle kansen op een terugkeer in de maatschappij dient te worden ontnomen.
Dat wordt dan ook niemand. Hij heeft die kans zelf verneukt.
quote:
Ik zou daarbij een klein stapje verder willen gaan dan de Nederlandse rechtsstaat op dit moment. Ik zou het zelf voldoende vinden wanneer iemand zijn leven heeft gebeterd en de kans op herhaling nagenoeg nihil is. De staat verlangt datzelfde, maar daarbij nog veranderde omstandigheden (Lees: Iemand is doodziek). Dat laatste zou wat mij betreft dan weer niet nodig zijn.
Dus?
quote:
Hem vrij laten? Nee dus, tenzij hij blijk geeft dat de kans op herhaling minimaal is en hij flink wat jaren heeft gezeten (minimaal een jaar of 20 of zoiets).
Dat is dan alsnog vrijlaten. Ik zie daar geen heil in. Ik vind het al belachelijk dat we zo iemand uberhaupt in leven laten. Wat een totale waanzin zeg.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:00:02 #111
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49283717
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Dat is dan alsnog vrijlaten. Ik zie daar geen heil in. Ik vind het al belachelijk dat we zo iemand uberhaupt in leven laten. Wat een totale waanzin zeg.
Dat is slechts vrij laten indien hij aan bepaalde voorwaarden voldoet. Voldoet hij niet aan die voorwaarden, zit hij alsnog levenslang.
pi_49286000
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is slechts vrij laten indien hij aan bepaalde voorwaarden voldoet.
Net als Saddam, met een touwtje om zijn nek zou wmb de enige voorwaarden zijn om hem even "vrij" te laten bungelen.

Theo van Gogh heeft ook geen kans meer om de samenleving weer in te komen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 11 mei 2007 @ 23:12:40 #113
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49286149
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 23:08 schreef sizzler het volgende:

[..]

Net als Saddam, met een touwtje om zijn nek zou wmb de enige voorwaarden zijn om hem even "vrij" te laten bungelen.
Njah, ik stel de voorwaarden iets anders.
quote:
Theo van Gogh heeft ook geen kans meer om de samenleving weer in te komen.
De ene moord maakt de andere moord goed? Als je dit serieus wilt verdedigen, hoe doe je dit dan t.a.v. nabestaanden?
pi_49289713
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 23:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Njah, ik stel de voorwaarden iets anders.
Ik denk dat ik het dan oneens met je ben.
quote:
De ene moord maakt de andere moord goed? Als je dit serieus wilt verdedigen, hoe doe je dit dan t.a.v. nabestaanden?
Nee, ik ben in principe tegen de doodstraf. Wat in dit geval betekent dat Mo B. levenslang opgesloten wordt.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:26:56 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49294538
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het dan oneens met je ben.
[..]

Nee, ik ben in principe tegen de doodstraf. Wat in dit geval betekent dat Mo B. levenslang opgesloten wordt.
mkay. Wat jou betreft ook elke enkelvoudige moord of dat niet?
pi_49295011
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 10:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

mkay. Wat jou betreft ook elke enkelvoudige moord of dat niet?
Ik vind een moord zwaarwegend en er mag van mij een minimale straf van 20 jaar opzitten. Als de kans op herhaling verwaarloosbaar klein is kan je denken aan terugkeer in de maatschappij.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:41:20 #117
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49295768
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 10:57 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik vind een moord zwaarwegend en er mag van mij een minimale straf van 20 jaar opzitten. Als de kans op herhaling verwaarloosbaar klein is kan je denken aan terugkeer in de maatschappij.
Die kans op herhaling zie je daarbij als iets statisch?
pi_49296133
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:25 schreef Alicey het volgende:

Meer ingegeven door een nogal naieve kijk op de maakbaarheid van mensen dan door feiten. Sommige mensen kunnen veranderen, anderen- zoals bijvoorbeeld psychopaten- kunnen dat niet, aangezien er iets onherstelbaar mis is in hun hersenen. Hun persoonlijkheidsstoornis maakt het onmogelijk dat ze tot andere inzichten komen. Psychopaten worden dan ook gezien als onbehandelbaar. En laat een groot deel van de criminelen, in het bijzonder moordenaars, nou psychopatisch zijn.
pi_49296250
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 23:12 schreef Alicey het volgende:
Met hetzelfde non-argument kun je zeggen dat je kidnappers niet mag opsluiten, want met vrijheidsberoving verlaag je je tot hun niveau.

Misschien wel handig als je het verschil meeneemt tussen een onschuldig persoon iets aandoen en een schuldige -die een onschuldige iets aangedaan heeft- straffen. Die op hetzelfde niveau zetten is vrij onzinnig.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:33:01 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49298349
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:00 schreef watchers het volgende:

[..]

Meer ingegeven door een nogal naieve kijk op de maakbaarheid van mensen dan door feiten. Sommige mensen kunnen veranderen, anderen- zoals bijvoorbeeld psychopaten- kunnen dat niet, aangezien er iets onherstelbaar mis is in hun hersenen. Hun persoonlijkheidsstoornis maakt het onmogelijk dat ze tot andere inzichten komen. Psychopaten worden dan ook gezien als onbehandelbaar. En laat een groot deel van de criminelen, in het bijzonder moordenaars, nou psychopatisch zijn.
Laten die mensen nu net verplicht behandeld worden daarvoor nadat ze hun straf uitzitten.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:35:35 #121
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49298409
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:05 schreef watchers het volgende:

[..]

Met hetzelfde non-argument kun je zeggen dat je kidnappers niet mag opsluiten, want met vrijheidsberoving verlaag je je tot hun niveau.
Met het verschil dat bij moord niet het slachtoffer de benadeelde is, maar diens nabestaanden.
quote:
Misschien wel handig als je het verschil meeneemt tussen een onschuldig persoon iets aandoen en een schuldige -die een onschuldige iets aangedaan heeft- straffen. Die op hetzelfde niveau zetten is vrij onzinnig.
Moord is moord wat mij betreft. Of het nu op een middenklasser, een politicus, een prostituee, een dakloze of een moordenaar is.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:57:55 #122
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_49298962
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Met het verschil dat bij moord niet het slachtoffer de benadeelde is, maar diens nabestaanden.
[..]

Moord is moord wat mij betreft. Of het nu op een middenklasser, een politicus, een prostituee, een dakloze of een moordenaar is.
Nou, volgens mij hebben we allemaal kunnen zien dat de impact van de moord op Fortuyn/Van Gogh wel degelijk meer impact had dan een willekeurige moord tussen 2 dronken zwervers.

Nederland was in rep er roer, moskeeen werden in brand gestoken, het hele land polariseerde. Zulke moorden zijn erg schadelijk voor de maatschappij.

Neemt niet weg dat als je naar de persoon kijkt het geen verschil maakt.
pi_49301000
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nou aangezien het slachtoffer dan toch al dood is kunnen we de dader maar beter vrijlaten dan he?
quote:
Je geeft hier een antwoord dat niets te maken heeft met wat hij stelde.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 15:32:31 #124
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49301043
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je SP-stemmers gelijk stelt aan mensen die anderen afslachten, proberen te onthoofden en dan brieven op de borst vastpinnen waarin een heilige oorlog tegen Nederland wordt aangekondigd?
nou wist ik al dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is, maar zelfs voor jou is dit een nieuw dieptepunt
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_49301246
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 15:32 schreef teamlead het volgende:

[..]

nou wist ik al dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is, maar zelfs voor jou is dit een nieuw dieptepunt
Nou dan moet jij je er toch in kunnen vinden aangezien je hele zure leven een aaneenschakeling van dieptepunten is.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 15:58:17 #126
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49301624
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 15:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou dan moet jij je er toch in kunnen vinden aangezien je hele zure leven een aaneenschakeling van dieptepunten is.
wat schattig.. iemand die zich noemt naar een terroristische organisatie denkt een mening over mijn leven te kunnen vormen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 12 mei 2007 @ 16:14:49 #127
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49302114
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 15:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou aangezien het slachtoffer dan toch al dood is kunnen we de dader maar beter vrijlaten dan he?
[..]

Je geeft hier een antwoord dat niets te maken heeft met wat hij stelde.
Lezen wat er staat is geloof ik niet echt je sterkste capaciteit eh? Stropop-redenaties kennelijk weer wel dan.
pi_49302408
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 16:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Lezen wat er staat is geloof ik niet echt je sterkste capaciteit eh? Stropop-redenaties kennelijk weer wel dan.
Ik geloof dat er wat van dat schattige gebroken pluishaar voor je ogen zit, want blijkbaar kan je het zelf niet.

Hij had het slechts over schuldig of onschuldig en het onderscheid daar tussen.
Dat jij dan opeens aankomt met sociale status en als allerlaatste 'moordenaar' om de boel wat te verbloemen daar kan ik niets aan doen.

Gijzeling is gijzeling he, of het nu als straf voor een misdaad is of als losgeld.
Neem nog een rooibosje joh.
pi_49302436
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 15:58 schreef teamlead het volgende:

[..]

wat schattig.. iemand die zich noemt naar een terroristische organisatie denkt een mening over mijn leven te kunnen vormen
Wat schattig. Iemand die zijn leven inricht naar de grootste fictieve massamoordenaar aller tijden denkt dat zijn woorden waarde hebben.
  zondag 13 mei 2007 @ 09:25:23 #130
4789 Argento
McQueen
pi_49323819
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:18 schreef Dementor het volgende:
De islam kent namelijk geen nuance.
Nou, voorlopig zijn er heel veel meer moslims die Theo niet vermoord hebben dan wel.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 13 mei 2007 @ 09:31:06 #131
4789 Argento
McQueen
pi_49323857
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hij mag godverredomme blij zijn dat hij uberhaupt vreten krihgt. Als het aan mij had gelegen was hij al lang in een cel gepleurt zonder WC en eten.
en het ligt dan ook niet aan jou. Beschaving geldt ook als het je minder goed uitkomt en dat betekent een menswaardige behandeling van gedetineerden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:46:09 #132
157868 0wnag3
y0u g0t 0wned
pi_49454809
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik gun hem wel ooit nog vrijheid. Moet wel eerst bewezen worden dat hij veilig is voor de samenleving. Iedereen heeft recht op vergeving.

²
vergeving en het kwijtschelden van zijn schulden zou in mijn ogen pas zijn als hij sterft voor zijn daden. Dat heb ik dus bij iedereen die zijn medemens met opzet wat aandoet met als gevolg de dood.
Ownage: Een Engels neologisme. Het betekent zoveel als "Het zijn van de allerbeste".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')