Dit soort gelul kan ook alleen maar uit de mond van een andere debiele gelovige komenquote:Op donderdag 10 mei 2007 14:21 schreef teamlead het volgende:
[..]
uiteraardMoord is hoe dan ook niet verdedigbaar. Neemt niet weg dat de motieven van de dader wel verklaarbaar en tot op zekere hoogte te begrijpen zijn
Kom op zeg, buitenproportioneel!quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Sowieso zet ik wat dat betreft vraagtekens bij de EBI-regimes..
Ik begrijp dat je SP-stemmers gelijk stelt aan mensen die anderen afslachten, proberen te onthoofden en dan brieven op de borst vastpinnen waarin een heilige oorlog tegen Nederland wordt aangekondigd?quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
gevaarlijke stelling. Waar leg je de grens? Nu is het een moslimextremist... what's next? een sp-stemmer?
Ik denk vanwege het feit dat hij het zelf zegt, dumb assquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op basis waarvan acht je aannemelijk dat hij zich schuldig zal maken aan deze zaken?
Op dit moment. Zoals gezegd kunnen mensen veranderen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nooit een tweede kans bij zulke personen. Voor Bouyari staat de islam boven alles en hij legt alleen daaraan verantwoording af.
Simpelweg omdat ieder mens kan veranderen, tot andere inzichten kan komen, etc.quote:Ik snap echt niet dat je zo'n persoon een tweede kans zou willen geven.
Oh kom op zeg, hij heeft zijn kansen verspeeld. Klaar. Ende. Finito. Hij geeft notabene zelf toe het zo weer te doen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op dit moment. Zoals gezegd kunnen mensen veranderen.
[..]
Simpelweg omdat ieder mens kan veranderen, tot andere inzichten kan komen, etc.
Ik wil hem niet vrij laten. Als je dat denkt lees je toch mijn reacties niet goed.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh kom op zeg, hij heeft zijn kansen verspeeld. Klaar. Ende. Finito. Hij geeft notabene zelf toe het zo weer te doen.
En als halftamme zachte zoals jij hem dan met alle geweld vrij willen laten hoop ik dat je dan als 1e zijn slachtoffer zal zijn. Eens kijken of je het dan nog allemaal zo gezellig naief bekijkt.
Hieronder zeg je het notabene weer!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik wil hem niet vrij laten. Als je dat denkt lees je toch mijn reacties niet goed.
Dat wordt dan ook niemand. Hij heeft die kans zelf verneukt.quote:Ik stel slechts dat niemand bij voorbaat alle kansen op een terugkeer in de maatschappij dient te worden ontnomen.
Dus?quote:Ik zou daarbij een klein stapje verder willen gaan dan de Nederlandse rechtsstaat op dit moment. Ik zou het zelf voldoende vinden wanneer iemand zijn leven heeft gebeterd en de kans op herhaling nagenoeg nihil is. De staat verlangt datzelfde, maar daarbij nog veranderde omstandigheden (Lees: Iemand is doodziek). Dat laatste zou wat mij betreft dan weer niet nodig zijn.
Dat is dan alsnog vrijlaten. Ik zie daar geen heil in. Ik vind het al belachelijk dat we zo iemand uberhaupt in leven laten. Wat een totale waanzin zeg.quote:Hem vrij laten? Nee dus, tenzij hij blijk geeft dat de kans op herhaling minimaal is en hij flink wat jaren heeft gezeten (minimaal een jaar of 20 of zoiets).
Dat is slechts vrij laten indien hij aan bepaalde voorwaarden voldoet. Voldoet hij niet aan die voorwaarden, zit hij alsnog levenslang.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat is dan alsnog vrijlaten. Ik zie daar geen heil in. Ik vind het al belachelijk dat we zo iemand uberhaupt in leven laten. Wat een totale waanzin zeg.
Net als Saddam, met een touwtje om zijn nek zou wmb de enige voorwaarden zijn om hem even "vrij" te laten bungelen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is slechts vrij laten indien hij aan bepaalde voorwaarden voldoet.
Njah, ik stel de voorwaarden iets anders.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:08 schreef sizzler het volgende:
[..]
Net als Saddam, met een touwtje om zijn nek zou wmb de enige voorwaarden zijn om hem even "vrij" te laten bungelen.
De ene moord maakt de andere moord goed? Als je dit serieus wilt verdedigen, hoe doe je dit dan t.a.v. nabestaanden?quote:Theo van Gogh heeft ook geen kans meer om de samenleving weer in te komen.
Ik denk dat ik het dan oneens met je ben.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Njah, ik stel de voorwaarden iets anders.
Nee, ik ben in principe tegen de doodstraf. Wat in dit geval betekent dat Mo B. levenslang opgesloten wordt.quote:De ene moord maakt de andere moord goed? Als je dit serieus wilt verdedigen, hoe doe je dit dan t.a.v. nabestaanden?
mkay.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:54 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het dan oneens met je ben.
[..]
Nee, ik ben in principe tegen de doodstraf. Wat in dit geval betekent dat Mo B. levenslang opgesloten wordt.
Ik vind een moord zwaarwegend en er mag van mij een minimale straf van 20 jaar opzitten. Als de kans op herhaling verwaarloosbaar klein is kan je denken aan terugkeer in de maatschappij.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 10:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
mkay.Wat jou betreft ook elke enkelvoudige moord of dat niet?
Die kans op herhaling zie je daarbij als iets statisch?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 10:57 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik vind een moord zwaarwegend en er mag van mij een minimale straf van 20 jaar opzitten. Als de kans op herhaling verwaarloosbaar klein is kan je denken aan terugkeer in de maatschappij.
Meer ingegeven door een nogal naieve kijk op de maakbaarheid van mensen dan door feiten. Sommige mensen kunnen veranderen, anderen- zoals bijvoorbeeld psychopaten- kunnen dat niet, aangezien er iets onherstelbaar mis is in hun hersenen. Hun persoonlijkheidsstoornis maakt het onmogelijk dat ze tot andere inzichten komen. Psychopaten worden dan ook gezien als onbehandelbaar. En laat een groot deel van de criminelen, in het bijzonder moordenaars, nou psychopatisch zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:25 schreef Alicey het volgende:
Op dit moment. Zoals gezegd kunnen mensen veranderen.
Simpelweg omdat ieder mens kan veranderen, tot andere inzichten kan komen, etc.
Met hetzelfde non-argument kun je zeggen dat je kidnappers niet mag opsluiten, want met vrijheidsberoving verlaag je je tot hun niveau.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:12 schreef Alicey het volgende:
De ene moord maakt de andere moord goed? Als je dit serieus wilt verdedigen, hoe doe je dit dan t.a.v. nabestaanden?
Laten die mensen nu net verplicht behandeld worden daarvoor nadat ze hun straf uitzitten.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:00 schreef watchers het volgende:
[..]
Meer ingegeven door een nogal naieve kijk op de maakbaarheid van mensen dan door feiten. Sommige mensen kunnen veranderen, anderen- zoals bijvoorbeeld psychopaten- kunnen dat niet, aangezien er iets onherstelbaar mis is in hun hersenen. Hun persoonlijkheidsstoornis maakt het onmogelijk dat ze tot andere inzichten komen. Psychopaten worden dan ook gezien als onbehandelbaar. En laat een groot deel van de criminelen, in het bijzonder moordenaars, nou psychopatisch zijn.
Met het verschil dat bij moord niet het slachtoffer de benadeelde is, maar diens nabestaanden.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:05 schreef watchers het volgende:
[..]
Met hetzelfde non-argument kun je zeggen dat je kidnappers niet mag opsluiten, want met vrijheidsberoving verlaag je je tot hun niveau.
Moord is moord wat mij betreft. Of het nu op een middenklasser, een politicus, een prostituee, een dakloze of een moordenaar is.quote:Misschien wel handig als je het verschil meeneemt tussen een onschuldig persoon iets aandoen en een schuldige -die een onschuldige iets aangedaan heeft- straffen. Die op hetzelfde niveau zetten is vrij onzinnig.
Nou, volgens mij hebben we allemaal kunnen zien dat de impact van de moord op Fortuyn/Van Gogh wel degelijk meer impact had dan een willekeurige moord tussen 2 dronken zwervers.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Met het verschil dat bij moord niet het slachtoffer de benadeelde is, maar diens nabestaanden.
[..]
Moord is moord wat mij betreft. Of het nu op een middenklasser, een politicus, een prostituee, een dakloze of een moordenaar is.
Nou aangezien het slachtoffer dan toch al dood is kunnen we de dader maar beter vrijlaten dan he?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Met het verschil dat bij moord niet het slachtoffer de benadeelde is, maar diens nabestaanden.
Je geeft hier een antwoord dat niets te maken heeft met wat hij stelde.quote:Moord is moord wat mij betreft. Of het nu op een middenklasser, een politicus, een prostituee, een dakloze of een moordenaar is.
nou wist ik al dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is, maar zelfs voor jou is dit een nieuw dieptepuntquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je SP-stemmers gelijk stelt aan mensen die anderen afslachten, proberen te onthoofden en dan brieven op de borst vastpinnen waarin een heilige oorlog tegen Nederland wordt aangekondigd?
Nou dan moet jij je er toch in kunnen vinden aangezien je hele zure leven een aaneenschakeling van dieptepunten is.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:32 schreef teamlead het volgende:
[..]
nou wist ik al dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is, maar zelfs voor jou is dit een nieuw dieptepunt
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou dan moet jij je er toch in kunnen vinden aangezien je hele zure leven een aaneenschakeling van dieptepunten is.
Lezen wat er staat is geloof ik niet echt je sterkste capaciteit eh? Stropop-redenaties kennelijk weer wel dan.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou aangezien het slachtoffer dan toch al dood is kunnen we de dader maar beter vrijlaten dan he?
[..]
Je geeft hier een antwoord dat niets te maken heeft met wat hij stelde.
Ik geloof dat er wat van dat schattige gebroken pluishaar voor je ogen zit, want blijkbaar kan je het zelf niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lezen wat er staat is geloof ik niet echt je sterkste capaciteit eh? Stropop-redenaties kennelijk weer wel dan.
Wat schattig. Iemand die zijn leven inricht naar de grootste fictieve massamoordenaar aller tijden denkt dat zijn woorden waarde hebben.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:58 schreef teamlead het volgende:
[..]wat schattig.. iemand die zich noemt naar een terroristische organisatie denkt een mening over mijn leven te kunnen vormen
Nou, voorlopig zijn er heel veel meer moslims die Theo niet vermoord hebben dan wel.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:18 schreef Dementor het volgende:
De islam kent namelijk geen nuance.
en het ligt dan ook niet aan jou. Beschaving geldt ook als het je minder goed uitkomt en dat betekent een menswaardige behandeling van gedetineerden.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hij mag godverredomme blij zijn dat hij uberhaupt vreten krihgt. Als het aan mij had gelegen was hij al lang in een cel gepleurt zonder WC en eten.
vergeving en het kwijtschelden van zijn schulden zou in mijn ogen pas zijn als hij sterft voor zijn daden. Dat heb ik dus bij iedereen die zijn medemens met opzet wat aandoet met als gevolg de dood.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik gun hem wel ooit nog vrijheid. Moet wel eerst bewezen worden dat hij veilig is voor de samenleving. Iedereen heeft recht op vergeving.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |