quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:32 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
Jups, van het tweede kwartaal wist ik pas in april zeker dat ik het gehaald had.
Hanzehogeschool
Mijn cijfer is nog steeds verdwenenquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:28 schreef KiwiTjuHh het volgende:
En zodra je gaat klagen krijg je natuurlijk ook je cijfer.. vanmorgeneen 7
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:53 schreef furanku het volgende:
Trouwens kiwi.. moet je een kamer buiten de ring? Was zo nieuwsgierig om ff je profiel te checken.. Omgeving helpman, 130 euri per maand incl gas licht internet, 30 minuten fietsen naar hanze ?![]()
Ja dat ben je verplicht, dat is namelijk tevens je intekening voor tentamens enzo. Je moet gewoon je onderwijs invullen die je komend jaar wilt volgen. Op DOP. Een SOK maak je dus in DOPquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:32 schreef -Hans- het volgende:
Weet iemand hier wat een SOK (StudieOvereenKomst) exact inhoud? Zo'n ding moet ik vandaag inleveren maar ik zou echt niet weten wat er precies mee wordt bedoelt en wat er in moet komen te staan. Ben ik verplicht zoiets in te vullen?
Stienn => Ben zelf niet weg van de Hanze, maar ik volg dan ook de richting ICT... 't is in elk geval niet mijn ding.
Thanks voor je super snelle reply! En als ik besluit dat ik dit jaar niet afmaak en dus sowieso niet doorga na dit jaar dan is het nog steeds verplicht (volg een HBO-deeltijd opl.) ? Als ik sowieso niet doorga dan hoef ik volgens mij de SOK niet in te vullen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:42 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ja dat ben je verplicht, dat is namelijk tevens je intekening voor tentamens enzo. Je moet gewoon je onderwijs invullen die je komend jaar wilt volgen. Op DOP. Een SOK maak je dus in DOP
Nee als je volgend jaar geen colleges volgt hoef je niet in te vullen welke vakken je wilt volgen...quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:46 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Thanks voor je super snelle reply! En als ik besluit dat ik dit jaar niet afmaak en dus sowieso niet doorga na dit jaar dan is het nog steeds verplicht (volg een HBO-deeltijd opl.) ? Als ik sowieso niet doorga dan hoef ik volgens mij de SOK niet in te vullen.
Geweldig, hartstikke bedankt voor je reactie.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:50 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Nee als je volgend jaar geen colleges volgt hoef je niet in te vullen welke vakken je wilt volgen...![]()
Nee, als je geen onderwijs wilt volgen lijkt me niet dat je je SOK moet invullen neequote:Op woensdag 30 mei 2007 19:46 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Thanks voor je super snelle reply! En als ik besluit dat ik dit jaar niet afmaak en dus sowieso niet doorga na dit jaar dan is het nog steeds verplicht (volg een HBO-deeltijd opl.) ? Als ik sowieso niet doorga dan hoef ik volgens mij de SOK niet in te vullen.
Dank je.quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Nee, als je geen onderwijs wilt volgen lijkt me niet dat je je SOK moet invullen nee
Ja daar was wat over op het nieuws toch paar weken terug? Ze hebben het eerder gedaan zodat eerste colleges en intro en keiweek ofzo niet samen gingen vallen!quote:Op maandag 4 juni 2007 11:49 schreef MaxC het volgende:
Wie heeft die datum van de Kei-week bepaald?
Ik ga volgend jaar ook studeren in groningen maar op 13 Augustus ben ik nog op vakantie, het leek me wel leuk![]()
dat doen ze elk jaar... beetje dom inderdaad..quote:Op maandag 4 juni 2007 11:49 schreef MaxC het volgende:
Wie heeft die datum van de Kei-week bepaald?
Ik ga volgend jaar ook studeren in groningen maar op 13 Augustus ben ik nog op vakantie, het leek me wel leuk![]()
Hoe kut is dit, of heb ik dit inschrijvingspakket al? Want ik schijn al zelfs een studentennummer te hebben?quote:Aanmelding ná 1 juli
Neem bij aanmelding ná 1 juli i.v.m. een snelle afhandeling direct contact op met de studentenadministratie van de Hanzehogeschool Groningen. Zij zorgen er dan vervolgens voor dat je een inschrijvingspakket krijgt.
geen idee eigenlijk zitten die nog op het terrein dan??quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:39 schreef Stienn het volgende:
Hoe zit het met de service van Norrod computers? kreeg een folder van hun bij m'n inschrijvingspakket!
uhmm ja vanaf de kiptroep rechtsaf op de rotonde...quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:23 schreef Stienn het volgende:
Dat zit toch in Hengelo, op dat bedrijven trein bij die kiptroep ? en dan aan de overkant?
Als je met z'n tweeen bent valt dat opzich wel mee toch? Of is het excl?quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:54 schreef Stienn het volgende:
misschien weet ik iets, 30 m2 voor 550 euro ofzo. Wel duur!
Thanx! Zal eens kijken!quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:56 schreef LilDutchPrincess het volgende:
www.in-groningen.nl
kamerverhuur organisatie.... volgens mij hebben ze zelfs nog wel kamers vrij in een van hun flats...
verder tjah kamernet.nl maar dan moet je veel tijd inversteren en mazzel hebben..
Pech, iig bedankt!quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:05 schreef Stienn het volgende:
sorry, zie net dat die jongen de kamer al kwijt is. succes nog!
heb trouwens stage gelopen bij Norrod in zwolle, ze repareren zelf niks aan laptops dus garantie zal altijd via de fabrikant lopen, kan je het beter zelf op sturen dan het norrod te laten doen (gaat sneller)quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:39 schreef Stienn het volgende:
Hoe zit het met de service van Norrod computers? kreeg een folder van hun bij m'n inschrijvingspakket!
3e jaars SJD hierquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:32 schreef MinderMutsig het volgende:
Hey![]()
Als het goed is ga ik in september beginnen met een nieuwe opleiding aan de Hanzehogeschool. (Deze week toelatingsexamen gedaan en moet dus nog even wachten op de uitslag.) Iemand hier die SJD of rechten doet?
Hoe groot is de rol van de S in SJD?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
3e jaars SJD hier
Wat wil je weten?!
Gefeliciteerd met je toelating!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Hoe groot is de rol van de S in SJD?
Hoe is het rooster?
Valt het je mee of tegen?
Ik heb overigens vandaag de brief gekregen dat ik het toelatingsexamen heb gehaald. Had ook eigenlijk niet anders verwacht aangezien het weinig voorstelde maar de zenuwen kwamen achteraf toch nog even om de hoek kijken.
Dankjequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:59 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je toelating!
Weet je al of je SJD of HBO-rechten wilt gaan doen?
Tja.. hoe groot is de S? Het sociale gedeelte is denk ik zo'n 20 a 30% van de opleiding, voor de rest is het juridisch. Het grote verschilt met HBO-Rechten is dat het daar echt alleen maar juridisch is. Voor mij is SJD echt de perfecte combinatie! Hou er rekening mee dat het echt wel een moeilijke opleiding is, de juridische kant moet je liggen anders hoef je er niet aan te beginnen.
Het rooster, tja het eerste jaar heb je het best druk qua colleges, 4 dagen in de week ben je zeker kwijt. Maar hoe verder je komt, hoe minder colleges. Ik denk dat het gemiddelde aantal uren colleges het afgelopen jaar (dus jaar 2) ongeveer lag op 6 a 8 uren per week. Sowieso elke vrijdag vrij en vaak ook nog een extra dag. Hou er wel rekening mee dat de projecten ontzettend veel tijd kosten!
Valt het mee of tegen? Ja dat is moeilijk om te zeggen. Voor mij is het de perfecte opleiding, ik heb het echt onwijs naar mijn zin. Maar ik zie dat wel veel mensen moeten wennen aan het juridische gedeelte en de moeilijkheid daarvan. Het is echt wel even doorbijten, je moet het bijhouden wil je het begrijpen. Met de juridische vakken lukt het gewoon niet om zonder colleges te volgen en je 'huiswerk' te doen de vakken te halen.. bij sociale vakken vaak weer wel. Maar nu praat ik dan weer over mijn eigen ervaringen natuurlijk!
Hoop dat ik je zo iets meer verteld heb
Dat klinkt als een weloverwogen beslissingquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:31 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dankje![]()
Mijn eerste keus is SJD maar dat hangt een beetje af van hoe dat sociale vorm wordt gegeven. Ik denk dat ik wel daar begin, mocht het niet bevallen kan ik het eerste half jaar altijd nog overstappen naar rechten.
Ik heb ooit in een grijs verleden SPW gedaan (onder het mom 'je moet toch iets') maar die opleiding beviel me helemaal niet vanwege de 'wil je er over praten' en 'als je geen probleem hebt dan verzínnen we er wel een' mentaliteit. Ik denk dat SJD voor mij precies de goede combinatie is van een 'sociaal' werkveld zonder dat zachte-eitjes-gedrag, wat zakelijker, maar of dat in de praktijk ook zo is moet ik dus nog even afwachten. Uiteindelijk beviel SPW zo slecht dat ik vlak voor het einde ermee gestopt ben omdat ik een aanbod kreeg op mijn werk om een traject te beginnen om uiteindelijk bedrijfsleider te worden. Die kans heb ik met beide handen aangegrepen maar nu ik dat werk niet meer kan doen wil ik toch weer terug aan de studie.
Ik zie niet op tegen het juridische gedeelte, dat ligt me denk ik wel. Ik heb nu al regelmatig van doen met dergelijke problemen i.v.m. mijn werk op een patiëntenforum en dat is juist een van de redenen dat ik deze opleiding wil gaan doen. Ik vind het leuk.![]()
Ik zou niet te snel je conclusies trekken, na 2 dagen colleges kun je denk ik nog niet beoordelen of je het echt leuk vind en je het ook af wilt makenquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:35 schreef Mar0988 het volgende:
Hallo allemaal, wie studeert hier ook BML??? Ben benieuwd ernaar.. En de opleiding is wel heel leuk. Ben eerste jaars.
Dit is iets wat ik echt wil, heb er motivitatie voor. Toen ik klein was had ik al interesse voor ziekenhuis en mensen. Daarom...quote:Op woensdag 12 september 2007 07:38 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik zou niet te snel je conclusies trekken, na 2 dagen colleges kun je denk ik nog niet beoordelen of je het echt leuk vind en je het ook af wilt makenMaar het is leuk dat je zo enthousiast bent!
Nou dan is het toch superquote:Op zaterdag 15 september 2007 16:07 schreef Mar0988 het volgende:
[..]
Dit is iets wat ik echt wil, heb er motivitatie voor. Toen ik klein was had ik al interesse voor ziekenhuis en mensen. Daarom...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |