Ja maar stufi kan maar op 1 rekening binnenkomenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:08 schreef Cosworth het volgende:
Een studentenrekening is overal gratis, mits er stufi binnenkomt op de rekening. Voor normale rekeningen is Postbank het goedkoopst...
Andere banken: zie de sites daarvan.
Dus moet je sowieso gaan betalen voor een rekening bij een andere bank. ABN AMRO biedt 2 mogelijkheden:quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ja maar stufi kan maar op 1 rekening binnenkomen!
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Beetje duur allemaal
even wat anders: als ik 3x de verkeerde pincode intoets
wordt mn pasje dan ingeslikt en krijg ik dan gratis een nieuwe ?
Noooit van gehoordquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:23 schreef DIJK het volgende:
Argenta heeft gratis rekening + pinpas als ik me niet vergis.
Ben je dat van plan dan?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Beetje duur allemaal
Ja, maar die rekening heeft wel veel beperkingen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:23 schreef DIJK het volgende:
Argenta heeft gratis rekening + pinpas als ik me niet vergis.
Je kan toch wel pinnen?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:21 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Ja, maar die rekening heeft wel veel beperkingen.
- ALLES moet via internetbankieren (je kunt dus nergens geld storten!)
- Je gebruikt een relatief onveilig internetbankierensysteem (lijst met TAN-codes)
- Je kunt geen machtigingen op je rekening geven aan derden
- Je kunt geen roodstand aanvragen
- Je moet de ontvangst van je bankpas binnen 5 dagen bevestigen, anders vervalt ie weer
- ETC
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:04 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
maar wil er nog wel 1 voor reserve als de postbank loopt te kutten.
Ofwel je zoekt een extra rekening als JIJZELF loopt te kuttenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Beetje duur allemaal
10 Euro voor een nieuwe pas? Tssss...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
haha nee ben op mn pasje gaan zitten en hij doet t nog maar 70%
en voor de 20e keer 10 euro betalen is een beetje zonde
Argenta is volgens mij inderdaad een belgische bank; en verder is er niks mis mee dacht ik zo.quote:Op woensdag 9 mei 2007 07:50 schreef avotar het volgende:
Argenta is een van de grotere banken (lees: Rabobank bv) in Belgie, die nu ook in Nederland een voet tussen de deur probeert te krijgen.
Kijk hier eens: http://www.youngprofessionals.nl/quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:48 schreef hierissiedan het volgende:
tvp aangezien mijn studentenrekening binnekort gaat verlopen omdat ik afgastuderen
Er wordt juist overal gezegd dat Barclays (als die AAB koopt) de prijzen waarschijnlijk verlaagd...quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:12 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik weet niet meer wie zei(den) dat je naar ABN AMRO moet gaan, maar dat is nu echt wel het laatste wat je moet doen. Ze worden sowieso overgenomen en of het nou Barclays is of Fortis/RSB/Santander, ze willen snel rendement over hun investering. Dus ik vermoed dat ze de prijzen omhoog zullen gooien. Dus zeker NIET naar ABN AMRO gaan. Ikzelf als ABN AMRO rekeninghouder zit nu te oriënteren naar welke andere Nederlandse bank ik kan gaan. En ja als ik één van de eersten ben die overstapt en heel veel rekeninghouders (die ook weten hoe het economisch in elkaar steekt) dat ook zouden kunnen doen dan zal de bank alleen minder vermogen overhouden. ABN AMRO mag dan wel financieel sterk zijn maar als Nout Wellink zich er mee gaat moeien (je weet wel die man van de DNB die de ene Amsterdamse bank zomaar failliet liet gaan) dan weet ik wel zeker dat ik moet overstappen.
Dus als je ABN AMRO neemt, oké. Maar vraag je dan niet af na een paar maanden waarom de bank die ABN AMRO heeft overgenomen de kosten omhoog drijft.
De prijzen verhogen en nog meer klanten weg zien lopen lijkt me ook niet de manier.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:34 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Haha oké als jij dat denkt dan moet je dat geloven.
Maar zeg eerlijk hoe snel wil jij een investering terug zien? Snel toch? Elke ondernemer wil snel zijn investering terug zien.
Barclays wil de prijzen verlagen, geloof je dat zelf?
Als de prijzen omhoog gaan zal het halve klantenbestand zéker weglopen. Het vertrouwen van de klant is namelijk niet zo verschrikkelijk hoog, zeker niet in Fortis. Dus ze zullen zich wel 3 x bedenken voor ze tientallen miljarden uitgeven aan een bank zonder klanten...quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:34 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Haha oké als jij dat denkt dan moet je dat geloven.
Maar zeg eerlijk hoe snel wil jij een investering terug zien? Snel toch? Elke ondernemer wil snel zijn investering terug zien.
Barclays wil de prijzen verlagen, geloof je dat zelf? Ik zou dat ook zeggen als Barclays-topman. Weet je waarom? Zodat ik zeker weet dat de 'naïeve' rekeninghouders lekker bij je kunt houden zodat als je een kostenverhoging kunt doorvoeren (waar je zogenaamd niets van af weet als ondernemer maar dat allang van tevoren ziet aankomen) dat over de rug van zoveel mogelijk rekeninghouders kunt doen.
En wat nou als Barclays ABN AMRO niet in handen krijgt? Dan krijg je heus wel hetzelfde te horen. Natuurlijk wil het consortium Fortis, RBS en Santander de prijzen niet verhogen. Nee natuurlijk niet joh, zouden ze niet durven. En dan na een verloop van tijd toch de kosten omhoog schroeven omdat er toevallig iets duurder is geworden.
Kom op man, je ziet toch dat die verhalen horen bij het welbekende spelletje. Rekeninghouders krijgen de indruk dat ze niet op je geld uit zijn en later slaan ze toe. Zo gaat dat overal, en Barclays zal heus niet afwijken van dat beeld. Ook Fortis niet mochten zij ABN AMRO dan in handen krijgen.
Ik ben niet helemaal objectief, tuurlijk. Maar ik heb er geen belang bij onwaarheden te vertellen. Ik weet namelijk 100% zeker dat ik al die klanten (of users...quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:59 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik heb het al in een andere topic gezien: je bent een medewerker van ABN AMRO. Nou jij weet wel hoe de zaken aangepakt worden binnen ABN AMRO. Je vindt het vast niet erg als ik je geloofwaardigheid nu zeer sterk in twijfel trek...
Is Argenta echt in Nederland gevestigd of is het bijkantoor in Nederland? In dat laatste geval gelden de Belgische garantie regels en niet de Nederlandse.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:15 schreef Sometimes het volgende:
Argenta is een normale bank die flink aan de weg timmert met gratis pasjes en dergelijk. Je saldo wordt gewoon tot de normale grens (40K?) gegarandeerd door DNB.
Het is een bijkantoor, maar de bedragen zijn hetzelfde.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:45 schreef jjdevries het volgende:
[..]
Is Argenta echt in Nederland gevestigd of is het bijkantoor in Nederland? In dat laatste geval gelden de Belgische garantie regels en niet de Nederlandse.
de bedragen zijn niet helemaal hetzelfde. De Belgische regeling voorziet kennelijk in max. 20.000 euro terugbetaling per rekeninghouder. Bij de Nederlandse regeling is dat max. 20.000 euro + 90% van het bedrag tussen 20.000 en 40.000.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is een bijkantoor, maar de bedragen zijn hetzelfde.
Zie ook: http://www.argenta.nl/inhoud/sparenbetalen/cgr.php
Alleen heb je dan weinig pinautomaten e.d. Ook als je bijvoorbeeld iDeal gebruikt dan wordt je keuze al vrij beperkt, DSB valt dan iig al af.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:33 schreef McMarco het volgende:
DSB Bank:
* GRATIS betaalrekening!
* Maar liefst 3%* rente over uw saldo
* Eenvoudig overstappen vanaf uw huidige betaalrekening
* 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot actuele gegevens
* Elektronisch en veilig plannen van uw bankzaken
* Wereldwijd eenvoudig geld opnemen en betalen met uw DSB Bankpas
Duidelijke winnaar imo
Kost pinnen bij een "gastautomaat extra, of kan dat sowieso niet met DSB?)quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Alleen heb je dan weinig pinautomaten e.d. Ook als je bijvoorbeeld iDeal gebruikt dan wordt je keuze al vrij beperkt, DSB valt dan iig al af.
Ben ik ook benieuwd naar...quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:04 schreef vamperotica het volgende:
[..]
kost pinnen bij een "gastautomaat extra, of kan dat sowieso niet met DSB?) K
Op dit moment hebben je kinderen dan een kinder-/jongerenrekening denk ik? Per kind is maar 1 kind/jongerenrekening toegestaan. Het is wel mogelijk voor je kinderen daarnaast nog een extra rekening te openen. Dit wordt dan een gewone betaalrekening, die (inclusief een pasje) 3.10 per kwartaal kost.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:04 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Kost pinnen bij een "gastautomaat extra, of kan dat sowieso niet met DSB?)
En even een heel ander vraagje...
Ik zit nu bij ing... als ik daar blijf wil ik daar ook een rekening voor mn kids ( zakgeld ed) maar die hebben via papa daar ook al een eigen rekening lopen, maar dat mag dus niet gemixt worden ( fijn joh, gescheiden ouders) kan ik dan toch nog een rekening openen op hun naam?
Die rente krijg je alleen als je er je salaris op laat storten, en dan krijg je er ook automatisch rood staan gratis bij..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:57 schreef TheFrankey het volgende:
dsb bank geeft trouwens rente op je lopende rekening...en meer rente op je spaarrekening. Ook gratis overigens....
Ze werken in het buitenland met het Maestro systeem/logo, net als alle andere Nederlandse banken, dus dan kan je in Nederland ook gewoon pinnen, alleen is het dan wel zo dat alle PIN-automaten als "vreemde" gezien worden, en dan kan je er max 250 euro/dag pinnen, en bij hun 5 eigen automaten kan je 500 euro/dag pinnen. Dit is de totale lijst van hun website:quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Alleen heb je dan weinig pinautomaten e.d. Ook als je bijvoorbeeld iDeal gebruikt dan wordt je keuze al vrij beperkt, DSB valt dan iig al af.
Zij vragen ook 13,50 pasbijdrage/jaar, dus de triodos is ~even duur als de ING bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:52 schreef alexis_ het volgende:
DSB weg. Andere bank dus... Friesland bank lijkt niet meer gratis... al staat het wel in die afbeelding.
Blijft over Tridos bank, maar die leveren geen credit card. Zijn er nog andere? :-)
Alexis: het klinkt alsof je klant was bij DSB.. misschien moet je er over nadenken of het niet zinnig is een rekening bij een grote bank te nemen (ABN/Fortis omdat de overheid garant staat of Rabo omdat het garant staat voor de overheid, oh nee, wacht)?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:52 schreef alexis_ het volgende:
DSB weg. Andere bank dus... Friesland bank lijkt niet meer gratis... al staat het wel in die afbeelding.
Blijft over Tridos bank, maar die leveren geen credit card. Zijn er nog andere? :-)
Met zo'n hetze als deze valt elke bank om, geen enkele van de banken ter wereld heeft genoeg geld (liquide middelen) om in 1x al het ingelegde geld terug te kunnen betalen..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 07:37 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Alexis: het klinkt alsof je klant was bij DSB.. misschien moet je er over nadenken of het niet zinnig is een rekening bij een grote bank te nemen (ABN/Fortis omdat de overheid garant staat of Rabo omdat het garant staat voor de overheid, oh nee, wacht)?
Betaalrekening waar iedere keer max 1000 euro op stond en toevallig dit keer 500 euro.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 07:37 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Alexis: het klinkt alsof je klant was bij DSB.. misschien moet je er over nadenken of het niet zinnig is een rekening bij een grote bank te nemen (ABN/Fortis omdat de overheid garant staat of Rabo omdat het garant staat voor de overheid, oh nee, wacht)?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:58 schreef poemojn het volgende:
ASN heeft wel betaalrekeningen maar nog geen ideal.
Nadeel bij ASN vind ik wel dat je bij een betaalopdracht geen leestekens kunt/mag invoeren. Dat zou toch moeten kunnen vind ik. Heb de klantenservice al enkele keren hierover gemaild, maar ze kunnen helaas niets voor mij doen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 06:49 schreef Essebes het volgende:
[..]
ASN heeft inmiddels WEL iDeal
Triodos introduceert iDeal per medio 2010.
Rest dus alleen de vraag hoe belangrijk je een creditcard vindt, want zowel ASN als Triodos bieden deze niet aan.
Persoonlijk heb ik, sinds ong. 1 jaar, zeer goede ervaringen met Triodos....
kan bij Triodos ook nietquote:Op vrijdag 13 november 2009 07:05 schreef RJD het volgende:
[..]
Nadeel bij ASN vind ik wel dat je bij een betaalopdracht geen leestekens kunt/mag invoeren. Dat zou toch moeten kunnen vind ik. Heb de klantenservice al enkele keren hierover gemaild, maar ze kunnen helaas niets voor mij doen.
Ik weet niet hoe dit bij Triodos zit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |