abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:44:39 #1
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49153913
Zo, we gaan verder waar we gebleven waren
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:49 schreef Yashaaaaa het volgende:
Als ik denk ik zou willen zou ik ook een sex-relatie met mijn ex kunnen krijgen.. Maar dan kan ik volgens mij net zo goed meteen van een brug springen want ik weet zeker dat ik daar helemaal van naar de klote ga..
En nog een flinke uiteenzetting over hoe je met een break-up kunt omgaan
===
Regel 1: Het is voorbij. Het is moeilijk maar essentieel als je eroverheen wilt komen.

Break-up

Je gaat door 5 stages van het verlies van je relatie:

Ontkenning
Onderhandeling
Woede
Wanhoop
Acceptatie

Misschien niet alle 5 en misschien niet deze volgorde, maar wel herkenbaar (bij mij iig).

Ontkenning - Dit heeft geen zin, en je moet hier overheen wanneer je over hem/haar wilt komen

Onderhandelen - Misschien kun je dingen echt veranderen, je zou het kunnen proberen. Lukt het niet, geef dan op, als het voorbij is is het voorbij

Woede - Je bent boos, begrijpelijk, het gebeurt, zet je eroverheen

Wanhoop - Je gaat huilen, probeer niet zielig te doen. Huilen mag, maar probeer geen medelijden op te wekken bij je ex, dit wekt alleen woede op van zijn/haar kant.

Acceptatie - regel 1, het is over, laat het gaan

Als het uit is...

Deze fase duurt het langst, probeer het te accepteren.

Je bent weer alleen, probeer met je emoties om te gaan, huil, wees boos, ga sporten, schrijf het van je af op Fok!, vind iemand om je te troosten. Praat er met je eigen vrienden over. Probeer niet als een hoopje ellende de hele dag in bed te liggen, dit helpt niemand.

Laat het weten aan je vrienden, zij kunnen je helpen met verwerken. Doe herinneringen aan hem/haar weg (foto's, kaarten, etc)

Ga erop uit, doe normaal, ga geen plotselinge onoverwogen dingen doen. Het leger ingaan helpt niet, wegrennen helpt niet, zelfmoord poging helpt niet, haar spullen stuk maken helpt niet. Ga niet rotzooien met zijn/haar vriend(inn)en, ga zijn/haar mogelijke nieuwe geliefde niet bedreigen. Gebruik Regel 1, het helpt dingen te relativeren

Ga verder met je leven, je kunt niet veel meer doen, je kunt wel veel dingen laten waar je later spijt van krijgt.

Breng tijd door zonder hem/haar. Het is een vreemde situatie, stel je ziet haar een tijdje niet en vervolgens wel weer, dit laat je terugvallen in je verwerkingsproces. De volgende keer dat je haar ziet val je minder ver terug, iedere keer weer doet het je minder. Verwerken is een langdurig proces. Probeer je ex te vermijden, je hoeft elkaar niet uit de weg te gaan maar laat de ander weten dat je hem/haar even niet wil zien.

Ga niet al te zielig doen. Je bent boos en hebt verdriet, deel het met je vrienden, niet met hem/haar of zijn/haar vrienden. Ga geen zielige MSN namen nemen of iets dergelijks. Het is begrijpelijk dat je je ex wil laten weten dat het je pijn doet, maar het zal niet veel goeds teweeg brengen, denk aan Regel 1. Ga niet naar hetzelfde feestje als hem/haar en depressief in een hoekje zitten, zo neemt zij je echt niet terug.

Ga hem/haar niet opzoeken. Dat doet pijn. Voor de heren: dames zijn wreed, ze zullen je knuffelen en vertellen dat ze je ook missen, maar denk aan Regel 1: Het is over, ze wil je niet terug, ze wil zichzelf beter laten voelen. Als ze je terug wil zal ze je dat zelf zeggen. Als je om haar heen hangt zal het haar irriteren en jou alleen kwetsen.

Ga niet op zoek naar antwoorden. Als je verstanding bent heb je de vragen bij die antwoorden al gevraagd toen jullie besloten uit elkaar te gaan. Ga niet zijn/haar vriend(inn)en bellen/sms-en/mailen. Ze zijn wel close met haar en weten wat er speelt, maar waarschijnlijk vertellen ze je toch niet wat je moet weten. Ze zijn op de eerste plaats zijn/haar vriend(inn)en, daarna pas de jouwe. Als je toch besluit dit te doen kom je toch niks goeds te weten. Wil je echt weten of ze een ander heeft? Wil je weten of ze in bed ligt te huilen omdat ze je mist? Regel 1. Hij/zij heeft zijn/haar eigen verwerkingsproces, en wil geen relatie meer met je. Probeer het te laten gaan, zijn/haar vriend(inn)en zullen doorvertellen wat jij hen zegt, en hij/zij zal het je kwalijk nemen dat je bij hen informatie probeert te krijgen.
===

Game on!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:54:23 #2
67670 Skv
Cynist.
pi_49154297
TerugVindUnit.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_49154660
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 53% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:00 ]
pi_49154693
Oké tussen het onderwerp seksrelatie door iets heel anders.. Hoe doen jullie dat met contact? Hebben jullie wel of geen contact? En hoe ging dat toen het net uit was? Ik vind het zelf onwijs moeilijk om geen contact te zoeken. Maar nu kom ik ervandaag achter dat hij waarschijnlijk gevoelens heeft voor een ander (nu al, of al lange tijd, ik wil het niet eens weten), maar toch blijf ik behoefte houden aan dat contact. Tips anyone?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:08:36 #5
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49154891
Is normaal dat je contact wil, je bent al die tijd bij elkaar geweest en deelde alles met elkaar, maar als je elkaar blijft zien kom je er niet overheen..

Sex met je ex lijkt me niet verstandig, krijg je allemaal stofjes in je hoofd die je weer een beetje verliefd laten worden en dan wil je em weer terug.
pi_49155007

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:00 ]
pi_49155581
Ik zoek geen contact, laten we het daar op houden.
Smart went Crazy....
pi_49155935
We zien elkaar ook niet meer, dat heb ik maar wel even ingesteld, want dat ging echt niet goed. Maar hoe dóe je dat, geen contact hebben. Het begint er sterk op te lijken dat ik daar gewoon niet sterk genoeg voor ben ofzo. Hij is nooit online, heb 'm gekicked op hyves, blijft sms over, en een sms is zo makkelijk verstuurd..
pi_49156723

[ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:01 ]
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:39:51 #10
77575 NiTiN
Move On Up
pi_49158621
Af en toe contact, sowieso kan door de afstand elkaar zien sowieso niet. Sporadische aan elkaar gerichte mail over en weer, en sowieso krijgt ze mn massamail wanneer ik weer een verhaaltje over mijn avonturen maak. Maar die is niet persoonlijk.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_49159202
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:54 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik kan er ook niet tegen om geen contact te hebben.. zeker niet omdat we gewoon goed uit elkaar zijn gegaan.. Dus ik heb er voor gekozen om wel beetje contact te houden.. Merk bij mezelf dat de behoefte toch al wel steeds minder wordt.. Alhoewel dat ook van dag tot dag verschilt..
Dit is in mijn geval ook erg herkenbaar. Mijn ex en ik zijn ook goed uit elkaar gegaan.

Inmiddels vind ik het toch eigenlijk ook wel gewoon leuk om op vriendschappelijke basis met mijn ex in irl of via msn te praten . In het begin, nadat wij het uit hadden gemaakt, was het van mijn kant toch vooral vanuit het "moeten" willen weten hoe het met haar gaat en hoe "ver" zij in het proces zit. Tegenwoordig is het toch wel anders.

Zal weer een stapje in het proces zijn denk ik.
En...raak jij al gefrustreerd van al die typ fouten?
pi_49160164
Ik ben nu weer met 'r aan het praten

Denk dat het zou kunnen werken met ons als vrienden omdat ze redelijk kil blijft...

dus dit zal een van de laatste keren zijn dat ik iets tegen haar zeg.....
Ik doe niet meer aan een signature
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:14:43 #13
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_49160182
Mijn ex loopt een beetje andere mensen op te stoken, ben ik achter gekomen na een gesprek met zn tweelingbroer. Doet alsof hij zelf niks deed, alsof ik alleen maar zeurde (en hij verdraaide de situatie vet erg over welke ik zogenaamd zeurde) en liet het belangrijkste detail wat er de afgelopen tijd is gebeurt weg (dat hij ineens weer lief begon te doen en me aanraakte en met me flirtte en daarna weer niks van em liet horen)

Dus nu denkt iedereen (ja want hij vind het nogal een leuk verhaal om te vertellen, ik heb het daarentegen alleen tegen mn beste vriendin verteld) fijn dat ik een zeurende hypocriet ben omdat ik bot tegen hem doe.
Maar ik heb zn broer es uitgelegt wat er allemaal écht is gebeurt (nadat hij me verzekerde dat hij het er niet met mn ex over zou hebben). En die is het *gelukkig* met me eens. Weet ik ook dat ik niet gek ben geworden, want beste vriendinnen horen je natuurlijk in alles gelijk te geven

(en ja, ik post hier gewoon alles wat ik kwijt wil over de sac die mijn ex heet. Helpt me bij het verwerken )
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_49160287

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:01 ]
pi_49160772
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:17 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Damn idd.. ik heb dat ook dat ik gewoon wil weten hoe het met hem gaat.. en als ik dan met hem praat ik wil weten hoe die zich voelt.. dus idd hoe ver hij in het proces zit.. Vind het ook fijn als we ongeveer in dezelfde fase zitten ook al is hij degene die het uitgemaakt heeft.. Toch denk ik wel dat hij daarom er eerder overheen is.. Hij zegt me nog wel te missen maarja dat is ook logisch.. Iemand waar je 2 jaar lang bij bent geweest..

Ik merk wel dat ik het ook leuk vind om weer gewoon met hem te praten.. zonder dat ik zit te vissen hoe hij zich voelt jah.. Langzaam aan gaan we de goede kant op
Uhuh, die 9 jaar bij ons hebben er bij mij ook wel mee te maken gehad denk ik. En daarom dat ik het zo wel zo prettig vinden om elkaar nog te spreken...
pi_49160903

[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:01 ]
pi_49161121
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Gewoon lekker doen Liebe als jij je er beter door voelt toch
Idd WZZ
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:40:23 #18
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49161327
Hebben jullie geen twijfels aan wat je met je ex gedeeld hebt? Als ik nu kaarten lees e.d. vraag ik me echt af waarom het ooit is misgegaan.. Ook voelt het soms een beetje alsof we maar tijdelijk uit elkaar zijn en we binnenkort weer bij elkaar zijn, alsof we gewoon nog steeds bij elkaar horen..

Tis niet makkelijk, dat uit elkaar gaan
pi_49163124
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:40 schreef QCC het volgende:
Hebben jullie geen twijfels aan wat je met je ex gedeeld hebt? Als ik nu kaarten lees e.d. vraag ik me echt af waarom het ooit is misgegaan.. Ook voelt het soms een beetje alsof we maar tijdelijk uit elkaar zijn en we binnenkort weer bij elkaar zijn, alsof we gewoon nog steeds bij elkaar horen..

Nee eigenlijk (duurde we even hoor voor dat dat besef er was) heb ik geen twijfels over wat ik met mijn ex heb gedeeld. Hat waren leerzame, oprechte, leuke, spannende, emotionele, moeilijke, makkelijke jaren. En waarom het is missgegaan? Uitgeleerd van elkaar en uit elkaar gegroeid.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:16:39 #20
77575 NiTiN
Move On Up
pi_49163129
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:40 schreef QCC het volgende:

Geen twijfels over wat ik met haar gedeeld heb.

En jeps, feest is het niet. Maar blijkbaar wel iets wat ook erbij hoort.

I went clubbing. Softest coat ever.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 23:09:39 #21
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_49165789
Het is vandaag exact 1 jaar geleden dat mijn ex plotseling naar het buitenland vertrok en daar vrijwel direct een relatie aanging terwijl de onze nog niet over was. De intentie om naar het buitenland te gaan was nooit om de relatie te verbreken, ik steunde haar volledig in haar avontuur, vandaar dat ik dit plotselinge verlies altijd heb ervaren alsof ze ineens gestorven was. Ze verdween letterlijk in een klap uit mijn leven en ik heb haar daarna, in het laatste jaar, nog 2 korte momenten gezien (niet langer dan 10 minuten per keer). En nu, exact een jaar later, kan ik melden dat ik over mijn rouwgevoelens heen ben. Een relatie van 4 jaar verwerken kost in mijn geval dus 1 jaar. Fair enough, zou ik zeggen.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
pi_49166774
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:09 schreef brooklynzoo het volgende:
Het is vandaag exact 1 jaar geleden dat mijn ex plotseling naar het buitenland vertrok en daar vrijwel direct een relatie aanging terwijl de onze nog niet over was. De intentie om naar het buitenland te gaan was nooit om de relatie te verbreken, ik steunde haar volledig in haar avontuur, vandaar dat ik dit plotselinge verlies altijd heb ervaren alsof ze ineens gestorven was. Ze verdween letterlijk in een klap uit mijn leven en ik heb haar daarna, in het laatste jaar, nog 2 korte momenten gezien (niet langer dan 10 minuten per keer). En nu, exact een jaar later, kan ik melden dat ik over mijn rouwgevoelens heen ben. Een relatie van 4 jaar verwerken kost in mijn geval dus 1 jaar. Fair enough, zou ik zeggen.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Jeetje. Toch wel een bizar verhaal eigenlijk. Wat was de reden voor haar om te breken...of wil je dat niet kwijt?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 23:43:10 #23
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49167172
Als ze in het buitenland zit is het misschien toch snel uit het oog, uit het hart..

Daarom wil ik komend semster graag naar het buitenland, kom ik zeker over haar heen..
  woensdag 9 mei 2007 @ 00:43:18 #24
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_49169015
Weer even TVP'en
Thinking about thinking of you.
pi_49171695
Nou het blijkt wel dat loslaten van een ex ontzettend moeilijk is...en contact houden ook..

en wat er eerder werd gezegd.. ik heb niets te maken met wat hij doet.. het is uit... dat moet ik maar in mijn kop prenten...gewoon weer proberen door te gaan met mijn leven..en niet wachten tot hij smst of belt..Ik weet gewoon dat het nooit meer iets zal worden door mijn ziekelijke jaloersie..
Wel iets om iets mee te doen voor een evt volgende relatie..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')