Ik ga eens ff die luisteren danquote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:25 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
'Zefir' van zijn nieuwe album ''Breath'' (Bülbül Kasidesi door Kani Karaca).
![]()
Islam appeleert aan tribale instincten die mensen hebben en komt tegemoet aan de bijbehorende behoeftes.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoelde met de vraag... Is een dergelijk gevoel iets wat opzich al goddelijk is en je het daarom herkent? of omdat allah je zo hebt geprogrammeerd om zo'n gevoel van zoetheid te willen? Of is zoiets gewoon simpel een gevoel wat je als mens ook bijvoorbeeld in een situatie zonder de islam zou kunnen ervaren?
Allah komt de mens inderdaad tegenmoet. Doe mij maar zoet in plaats van een leventje zonder doel. Dat is pas bitterquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:17 schreef Masterix het volgende:
[..]
Islam appeleert aan tribale instincten die mensen hebben en komt tegemoet aan de bijbehorende behoeftes.
Hetzelfde effect als bij voetbalfans: jij-zij denken en erbij horen kan een mens veel voldoening geven. Deindividualisatie, het verliezen van jezelf door op te gaan in de massa, is iets menselijk: heeft niets met goddelijkheid te maken (ook al voelt het wel zo)
Toch: als ik in islamitische landen kom, of op islamitische forums blijkt islam zeker niet aleen over zoetheid te gaan: evenzeer over bittere wraak en afgunst (zie bijvoorbeeld vorige pagina), zure sentimenten en fanatisme (door gebrek aan een korreltje zout?).
Voor mij niet erg: ik houd niet zo van zoet.
Er zijn vele alternatieven voor de islam behalve doelloosheid. Bevredigen van behoeftes komt mij, net als de hele islam overigens, juist erg doelloos over.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
Allah komt de mens inderdaad tegenmoet. Doe mij maar zoet in plaats van een leventje zonder doel. Dat is pas bitter![]()
![]()
vele alternatieven, maar 1tje heeft de volledige waarheid. Nee doe mij maar niet een halfgebakke iets. doe mij maar de real deal. Zo gaat dat toch ?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:58 schreef Masterix het volgende:
[..]
Er zijn vele alternatieven voor de islam behalve doelloosheid. Bevredigen van behoeftes komt mij, net als de hele islam overigens, juist erg doelloos over.
Maar het soort behoeftes waar de islam zich op richt heb ik inderdaad niet. Gelukkig maar.
Ik heb geen behoefte me te onderwerpen aan een doctrine, geen behoefte aan 72 maagden of dat paradijs, en zie het bevredigen daarvan al helemaal niet als doel.
Bangmakerij...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
vele alternatieven, maar 1tje heeft de volledige waarheid. Nee doe mij maar niet een halfgebakke iets. doe mij maar de real deal. Zo gaat dat toch ?..
Jij heb geen behoefte aan de Islam, omdat je je makkelijke leventje vast niet opzij wilt zetten. Huil pas als je dood ben zeker. Misschien is Surah Qiraim iets voor je.
de realiteit is inderdaad angstaanjagend. Het laat je doen ontwaken uit je primitieve en schijnbaar comfortabele ver van huis leventje.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:49 schreef Masterix het volgende:
[..]
Bangmakerij...
Heb ik ook al geen behoefte aan. Of eigenlijk: daar trap ik niet meer in.
Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen nog moslim zouden zijn zonder al dat gedreig over onheil voor of na je dood. Ik denk niet veel: zonder angstzaaierij (terreur) zal de islam snel verdwijnen denk ik.
Lees de Koran...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:02 schreef Burakius het volgende:
[..]
En het belangrijkste: 'Lees de wereld'.
Is dit jouw manier om te dawa-en?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:02 schreef Burakius het volgende:
[..]
de realiteit is inderdaad angstaanjagend. Het laat je doen ontwaken uit je primitieve en schijnbaar comfortabele ver van huis leventje.
Wees inderdaad bang ja. Maar dat werkt niet eens bij jou. Niet raar uiteraard. Je voelt je wel veilig in dat huisje dat je heb gebouwd om jezelf toch. Feit is is dat jij op een dag doodgaat. Zie je grafkist al voor je. Kijk verder dan morgen.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:02 schreef Burakius het volgende:
[..]
de realiteit is inderdaad angstaanjagend. Het laat je doen ontwaken uit je primitieve en schijnbaar comfortabele ver van huis leventje.
Wees inderdaad bang ja. Maar dat werkt niet eens bij jou. Niet raar uiteraard. Je voelt je wel veilig in dat huisje dat je heb gebouwd om jezelf toch. Feit is is dat jij op een dag doodgaat. Zie je grafkist al voor je. Kijk verder dan morgen.
Wat is dawa-en?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Is dit jouw manier om te dawa-en?
Je hebt niet erg veel respect voor de persoon die je wilt overtuigen, zeg.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dawah
Ik ben een "ongelovige": moet je zien hoe Allah mij haat volgens de koran.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Is dit jouw manier om te dawa-en?
Je hebt niet erg veel respect voor de persoon die je wilt overtuigen, zeg.
ja .. ik doel op de openbaring aan de profeet muhammad(vzmh) in Hira. Icra. Lees. Ik kan niet lezen.. nee ICRA.. lees de wereld.quote:
Lees eens wat over de zoetheid van heroine: zelfde principe. Eerst is het lekker, later kan je niet meer zonder.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:27 schreef SpecialK het volgende:
Mensen mensen. Dit topic is niet echt bedoeld om te getuigen of om de islam aan te vallen. Ik wilde het hebben over die zoetheid waar ik steeds over hoor en hoe men besluit wanneer iemand nou wel of niet die 'zoetheid' heeft geproeft.
Ok maar seriously. Dit is geen bashtopicquote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:29 schreef Masterix het volgende:
[..]
Lees eens wat over de zoetheid van heroine: zelfde principe. Eerst is het lekker, later kan je niet meer zonder.
Ik ben heel serieus.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok maar seriously. Dit is geen bashtopic
Hahha. Ja zoals de Joden Jezus negeerden. Zo doen de Christenen op hun beurt dat bij Muhammad(vzmh). Het is vast comfortabel bij het Christendom met veranderde comfortabele regels. De Thora duidde al op Muhammad en eveneens de Bijbel. Later is dit er uit gewist door mensjes zoals Paulus.. dat zijn pas mensen in dienst van de duivel. Kijk eens goed naar je geloof of het slappe aftreksel wat er van overgbleven van is.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:25 schreef Masterix het volgende:
[..]
![]()
Ik wens je sterkte met dat gruwelijke geloof van je.
Mocht je het ooit eens zat worden: lees dan die andere heilige boeken, bijbel en thora: dat helpt je misschien in te zien dat de hallucinaties van Mohammed ALLEMAAL duivelsverzen zijn.
Religie, en zeker het dienen van de God van Abraham, mag je beleven uit Liefde.
Angst en terreur, onlosmakelijk deel uitmakend van de islam, zijn van de satan, van dat wat je kapot wil maken. Niet van Diegene die je geschapen heeft.
Het is juist die wereld die duidelijk maakt wat Mohammed voor soort man was: die hele hel heeft hij verzonnen om zo meer macht te krijgen over zijn onderworpenen.
Je dient dus de mens Mohammed (=satan), niet God.
Maar wees niet bang; Hij vergeeft.
Dt is de echte zoetheid: niet menselijke macht(smisbruik), maar Goddelijke Liefde.
![]()
Geef maar aan welke posts je verwijdert/gewijzigd wilt zien.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok maar seriously. Dit is geen bashtopic
Ik probeer juist het islamitische perspectief hierop te ontdekken niet de wetenschappelijke verklaring.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:31 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik ben heel serieus.
Dat wat met die "zoetheid" bedoelt wordt, is zeker niet uniek aan de islam: het is menselijk en ook op anderee plekken te zien.
Is dat superieure gevoel waarvanuit je dit lijkt geschreven te hebben onderdeel van die "zoetheid"?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:32 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hahha. Ja zoals de Joden Jezus negeerden. Zo doen de Christenen op hun beurt dat bij Muhammad(vzmh). Het is vast comfortabel bij het Christendom met veranderde comfortabele regels. De Thora duidde al op Muhammad en eveneens de Bijbel. Later is dit er uit gewist door mensjes zoals Paulus.. dat zijn pas mensen in dienst van de duivel. Kijk eens goed naar je geloof of het slappe aftreksel wat er van overgbleven van is.
was signed karl marx the alcoholic?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:29 schreef Masterix het volgende:
[..]
Lees eens wat over de zoetheid van heroine: zelfde principe. Eerst is het lekker, later kan je niet meer zonder.
nee het was meer gebaseerd op feiten enzo...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:35 schreef Masterix het volgende:
[..]
Is dat superieure gevoel waarvanuit je dit lijkt geschreven te hebben onderdeel van die "zoetheid"?
Dat Andries-Knevel gevoel van "ik heb gelijk en iedereen die anders denkt gaat naar de verdommenis"?
Je komt juist achter dat "perspectief" door een beetje te rammelen: ik vind de bijdragen van de moslims hier over dat gevoel van zoetheid zeer inzichtgevend persoonlijk.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:34 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik probeer juist het islamitische perspectief hierop te ontdekken niet de wetenschappelijke verklaring.
Daar reageerde ik op.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:41 schreef SpecialK het volgende: Of is zoiets gewoon simpel een gevoel wat je als mens ook bijvoorbeeld in een situatie zonder de islam zou kunnen ervaren?
Ohkee ik zie wel hoe die vraag een beetje dubbelzinnig is op te vatten.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:37 schreef Masterix het volgende:
[..]
Je komt juist achter dat "perspectief" door een beetje te rammelen: ik vind de bijdragen van de moslims hier over dat gevoel van zoetheid zeer inzichtgevend persoonlijk.
[..]
Daar reageerde ik op.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:58 schreef Triggershot het volgende:
Wat ik denk dat die gast bedoelde is zoetheid van de Islam:
Dat het verzoenbaar is met veel en dat er geen reden is om Islam op te geven omdat het iets anders zou belemmeren, dat is zoetheid van de Islam, vrijheid in overtuiging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |