abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 februari 2002 @ 21:48:50 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_3026358
Het viel me vanmiddag bij de mediamarkt op hoe klein het video deel is in vergelijking met het dvd deel.
Ik ben dus bang dat binnenkort geen films of andere dingen op video worden uitgebracht maar alleen op dvd. Nou vraag ik me af, wie bepaalt dat? Kan dat zomaar? Zo worden we verplicht allemaal de video de deur uit te doen en een dvd speler te kopen. Bovendien, want op dvd staat alles groot en uitgebreid, moet je dan ook eigenlijk wel een breedbeeld tv kopen.... en natuurlijk dolby geluid, dat spreekt voor zich.
Mag ik daar zelf nog over beslissen, ajb??
Of wordt dat zomaar even voor mij beslist?
pi_3026364
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 21:48 schreef ranja het volgende:
Nee.
quote:
Ja.

Sommige winkels hebben al helemaal geen videos meer.

zaterdag 2 februari 2002 @ 21:50:41 #3
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3026369
Dat is het leven. Het oude maakt plaats voor het nieuwe.

En DVD is leuk hoor

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_3026384
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 21:48 schreef ranja het volgende:
Het viel me vanmiddag bij de mediamarkt op hoe klein het video deel is in vergelijking met het dvd deel.
Ik ben dus bang dat binnenkort geen films of andere dingen op video worden uitgebracht maar alleen op dvd. Nou vraag ik me af, wie bepaalt dat? Kan dat zomaar? Zo worden we verplicht allemaal de video de deur uit te doen en een dvd speler te kopen. Bovendien, want op dvd staat alles groot en uitgebreid, moet je dan ook eigenlijk wel een breedbeeld tv kopen.... en natuurlijk dolby geluid, dat spreekt voor zich.
De filmstudio bepaalt of een film op DVD of VHS wordt uitgebracht, de betreffende detaillist bepaalt of hij DVD's, video's of beide wil verkopen.

Gezien de hoeveelheid gezinnen die een videorecorder hebben, maar geen DVD speler denk ik dat je voorlopig nog wel films op video kan kopen. (Bovendien: Bij mediamarkt kun je altijd iets laten bestellen, mits het uiteraard maar uitgegeven is op VHS)

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 2 februari 2002 @ 21:54:28 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_3026392
Kan best leuk zijn enzo, maar het wordt nu helemaal opgedrongen. Dat is waar ik moeite mee heb. Ik wil geen breedbeeld tv en ik wil geen dolby en zonder dat heeft het geen of minder zin om dvd te kopen en dus kan ik geen films meer kopen... die laatste 'dus' snap ik dus niet.
  zaterdag 2 februari 2002 @ 21:56:19 #6
13973 ranja
image means nothing
pi_3026406
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 21:52 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Gezien de hoeveelheid gezinnen die een videorecorder hebben, maar geen DVD speler denk ik dat je voorlopig nog wel films op video kan kopen. (Bovendien: Bij mediamarkt kun je altijd iets laten bestellen, mits het uiteraard maar uitgegeven is op VHS)
Jawel maar als zelfs Ushi & van Dijk al niet eens op vhs op voorraad ligt vraag ik me af hoe lang er überhaupt nog wat op vhs ligt.
pi_3026416
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 21:56 schreef ranja het volgende:

[..]

Jawel maar als zelfs Ushi & van Dijk al niet eens op vhs op voorraad ligt vraag ik me af hoe lang er überhaupt nog wat op vhs ligt.

Normale videos.
pi_3026421
Tja, een oud formaat gaat eruit voor een nieuw formaat. Voorbespeelde cassettebandjes kun je toch ook nergens meer kopen? En tegenwoordig zijn die DVD-spelers niet zo duur meer.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_3026437
Jij hebt al je muzieknummers ook nog op cassettenbandje en LP staan?
Je kunt toch moeilijk van de commerciele winkels verwachten dat ze niet meelopen met de tijd en gewoon oude spullen blijven verkopen omdat een paar mensen de nieuwe niet accepteren...
pi_3026451
Jezus, ik weet nog dat ik baalde als een stekker toen de Betamax videobanden eruit gingen. Was een prima systeem en ik geloofde niet dat de VHS banden het helemaal gingen maken..

* superrat had trouwens een Betamax videorecorder waar ik dus niks meer aan ging hebben

Ik moet trouwens nog een beetje wennen aan DVD's... Lastig films kijken op je monitor. Ik geef nog de voorkeur aan de TV & Video

pi_3026470
Hè, vervelend dat de wereld vooruit gaat!
De resultaten van fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek in de psychologie worden vrijwel geheel aan het zicht onttrokken door de vloedgolf van quasi-wetenschappelijke drek, die door voodoo-psychologen over ons is uitgestort. -Hans Crombag-
  zaterdag 2 februari 2002 @ 22:11:08 #12
1358 Xhorder
He's back...
pi_3026566
quote:
Ik moet trouwens nog een beetje wennen aan DVD's... Lastig films kijken op je monitor. Ik geef nog de voorkeur aan de TV & Video
'Tegenwoordig' heb je ook dvd spelers die je op je tv kan aansluiten
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 21:54 schreef ranja het volgende:
Kan best leuk zijn enzo, maar het wordt nu helemaal opgedrongen. Dat is waar ik moeite mee heb. Ik wil geen breedbeeld tv en ik wil geen dolby en zonder dat heeft het geen of minder zin om dvd te kopen en dus kan ik geen films meer kopen... die laatste 'dus' snap ik dus niet.
Je hoeft geen breedbeeld tv te kopen, je hoeft geen dolby surround te hebben. Als je een nieuwe cd speler koopt hoef je toch ook niet meteen de allerbeste speakers erbij te kopen. Ik heb ook geen breedbeeld tv, toch heb ik veel plezier van m'n dvd speler.
... na vijf jaar
  zaterdag 2 februari 2002 @ 22:11:19 #13
13973 ranja
image means nothing
pi_3026570
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 21:58 schreef calvobbes het volgende:
Jij hebt al je muzieknummers ook nog op cassettenbandje en LP staan?
Je kunt toch moeilijk van de commerciele winkels verwachten dat ze niet meelopen met de tijd en gewoon oude spullen blijven verkopen omdat een paar mensen de nieuwe niet accepteren...
Vanmiddag gekocht: 2 lp's, 1 cd. Dus ja, ik heb nog heel veel lp's (en daarbij zitten ook lp's van deze eeuw).
Wat betreft het 'paar mensen' en 'niet accepteren'... mijn vraag is, hebben we een keus (gehad)? Als de winkels niet zo gehaast alle video's eruit hadden gedaan waren nog lang niet zoveel mensen overgegaan... zeker weten. Ja, zo werkt commercie, ik weet het... maar ik vind het te snel en te overdreven gegaan.
pi_3026613
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 22:00 schreef superrat het volgende:
.....

* superrat had trouwens een Betamax videorecorder waar ik dus niks meer aan ging hebben
....

niet weg gooien/geven, je kunt met een Betamax de Macrovision "zuiveren"
  zaterdag 2 februari 2002 @ 22:14:42 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_3026614
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 22:11 schreef Xhorder het volgende:
Als je een nieuwe cd speler koopt hoef je toch ook niet meteen de allerbeste speakers erbij te kopen. Ik heb ook geen breedbeeld tv, toch heb ik veel plezier van m'n dvd speler.
Je kunt wel een cd draaien op goedkope apparatuur, is gelijkwaardig aan de rest wat je er op draait. Als je een dvd draait op niet-breedbeeld zit je met zwarte strepen (kleiner scherm dan zelfde film op vhs op zelfde tv) of met een opgerekt beeld (mindere kwaliteit dan zelfde film op vhs op zelfde tv)
pi_3026661
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 22:11 schreef ranja het volgende:

Vanmiddag gekocht: 2 lp's, 1 cd. Dus ja, ik heb nog heel veel lp's (en daarbij zitten ook lp's van deze eeuw).

En waar koop je die LP's dan? ook bij de Mediamarkt?
Dat is namelijk een uitermate goed voorbeeld van een commerciele winkel. Die verkopen alleen wat het gros van het publiek wilt. En dat zijn nu al de DVD's
quote:
Wat betreft het 'paar mensen' en 'niet accepteren'... mijn vraag is, hebben we een keus (gehad)? Als de winkels niet zo gehaast alle video's eruit hadden gedaan waren nog lang niet zoveel mensen overgegaan...
De reden dat ik een DVD speler heb is omdat de kwailiteit 100 keer beter is dan een video. Daarvoor kocht ik alleen maar video's die in de aanbieding waren.
  zaterdag 2 februari 2002 @ 22:23:38 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_3026701
quote:
Op zaterdag 02 februari 2002 22:19 schreef calvobbes het volgende:
En waar koop je die LP's dan? ook bij de Mediamarkt?
Dat is namelijk een uitermate goed voorbeeld van een commerciele winkel. Die verkopen alleen wat het gros van het publiek wilt. En dat zijn nu al de DVD's
Tja, gebrainwashed Nee inderdaad niet bij Mediamarkt. Daar heb je gelijk in.
quote:
De reden dat ik een DVD speler heb is omdat de kwailiteit 100 keer beter is dan een video. Daarvoor kocht ik alleen maar video's die in de aanbiedding waren.
Ok, das jou keus, prima... maar mijn keus wordt mij nu ontzegd naar mijn idee.
pi_3027062
Hier kwamen wij met kerstmis dus ook achter.

We wisten niks meer voor mijn broertje te kopen dus we dachten we geven 'm een videoband.
Nou... succes! Waar krijg je nu nog video's?

zaterdag 2 februari 2002 @ 23:39:24 #19
215 misterDre
Paint it black!
pi_3027339
Er is anders nog genoeg op video verkrijgbaar en nog voor een leuke prijs ook. Zelfs bij de Mediamarkt hier in Rijswijk.
  zaterdag 2 februari 2002 @ 23:45:01 #20
1358 Xhorder
He's back...
pi_3027398
quote:
Je kunt wel een cd draaien op goedkope apparatuur, is gelijkwaardig aan de rest wat je er op draait. Als je een dvd draait op niet-breedbeeld zit je met zwarte strepen (kleiner scherm dan zelfde film op vhs op zelfde tv) of met een opgerekt beeld (mindere kwaliteit dan zelfde film op vhs op zelfde tv)
Zwarte strepen.. ja, ik erger me er echt niet aan, beeld en geluid zijn nog steeds tig keer beter dan dat van een vhs.
... na vijf jaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')