abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67552743
Het plein de grote zavel is wel leuk, zitten leuke terrassen omheen en wat antiekwinkeltjes in de straten eromheen. Het park van Brussel kan je ff lekker gaan zitten en wat drinken als je naar het paleis van de koning bent gaan kijken. Dan heb je ook nog Mary chocolatier als je van chocolade houdt, er zitten ook twee of drie chocolatiers op de grote zavel (Godiva lekkere gewone repen chocolade, andere waar ik de naam van kwijt ben voor de bonbons).
pi_67555059
  • Het Horta Museum, het Stripmuseum en andere hoogtepunten op het gebied van Art Nouveau.
  • Het Atomium.
  • Grote Markt en Stadhuis
  • Manneke Pis
  • pi_67588167
    De Grote Markt met het stadhuis wordt (terecht) één van de mooiste pleinen ter wereld genoemd.

Brussel heeft ook een mooie kathedraal: die van Sint-Michiel en Sint-Goedele.

In Koekelberg, een deelgemeente, heb je de Nationale Basiliek van het Heilig Hart.

Verder heb je de Marollen, dé volkswijk met zijn eigen vlooienmarkt.

Wij parkeren altijd (gratis) op de Heizel. Dichtbij de ring (en het Atomium) en vanaf daar met de metro naar het centrum.
    Old enough to know better. Too young to care.
    pi_67667378
    Thnx voor de tips Grote markt/Stadhuis en kathedraal van St Michiels gaan we sowieso heen en verder zien we wel wat we gaan doen We hebben maar 1 dagje, dus dat is niet veel natuurlijk.

Net even het weerbericht gekeken, maar het wordt daar waarschijnlijk wel minder mooi dan hier. Maximaal 16 graden, bewolkt en kans op regen.
    pi_67789368
    iemand nog tips om een chocolade workshop te volgen komend weekend?
    pi_67790569
    Weekendje Brussel was erg leuk

Zaterdagmiddag wandeling gemaakt door de stad en op terrasje gezeten en 's avonds lekker uit eten geweest

Zondag in hotel lekker in de sauna, zwembad, bubbelbad en stoombad geweest en heerlijk in de tuin in het zonnetje liggen lezen

Geslaagd weekend dus

Uitgebreider verslag en de foto's staan op mijn weblogs

[ Bericht 10% gewijzigd door _Hestia_ op 07-04-2009 14:03:10 ]
      dinsdag 7 april 2009 @ 14:57:12 #157
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_67794973
    Oh ja, dit topic! Ik ben twee weken terug in Brussel geweest een weekendje en dat is ook zeer goed bevallen. Verslag op mijn blog.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_67801918
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 12:50 schreef Sylvana het volgende:
    Weekendje Brussel was erg leuk

Zaterdagmiddag wandeling gemaakt door de stad en op terrasje gezeten en 's avonds lekker uit eten geweest

Zondag in hotel lekker in de sauna, zwembad, bubbelbad en stoombad geweest en heerlijk in de tuin in het zonnetje liggen lezen
    Nou, je hebt echt wat gehad aan de tips hier.
      donderdag 28 mei 2009 @ 22:04:49 #159
    24807 NJ
    Don't mention the war!
    pi_69506711
    Ik ga binnenkort een dagje Brussel doen. Nog wat boeiends voor een toerist wat nog niet in dit topic staat?
    And now for something completely different, I'm on a horse.
      donderdag 28 mei 2009 @ 22:17:22 #160
    147271 fuckbuddy
    Ken sent me
    pi_69507155
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 22:04 schreef NJ het volgende:
    Ik ga binnenkort een dagje Brussel doen. Nog wat boeiends voor een toerist wat nog niet in dit topic staat?
    wat is "je ding" zeg maar.
    Kijk ik werk er dagelijks en ken de stad goed.

Ik houd van eten/drinken/shoppen etc etc
    Maar heb een hekel aan musea etc.

Hoor graag wat van je!
    Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
    Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
      donderdag 28 mei 2009 @ 22:27:41 #161
    24807 NJ
    Don't mention the war!
    pi_69507522
    Gewoon genieten van de sfeer van een stad. Gewoon lekker rondlopen, gezellig terrasje, shoppen, bezienswaardigheden zien.

Als je leukere restaurantjes hebt is dat zeker handig.
    Musea zal ik niet heen gaan.
    And now for something completely different, I'm on a horse.
    pi_70488177
    Laat maar.

[ Bericht 12% gewijzigd door Plakstrip op 30-06-2009 08:27:07 ]
      woensdag 1 juli 2009 @ 23:04:03 #163
    259412 Seven.of.Nine
    Seven volstaat. :*
    pi_70564573
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 22:27 schreef NJ het volgende:
    Gewoon genieten van de sfeer van een stad. Gewoon lekker rondlopen, gezellig terrasje, shoppen, bezienswaardigheden zien.

Als je leukere restaurantjes hebt is dat zeker handig.
    Musea zal ik niet heen gaan.
    Leuk rondlopen is de Nieuwstraat vermijden. Grote Markt is leuk om even te kijken maar daarna ook snel wegwezen tussen al die toeristen. Leuke restaurantjes: Tapas Locas en Divino , goed eten voor goede prijzen. Uitgaan: genoeg leuke kroegjes, op zondagavond en maandagavond live muziek. Leuk om te zien is het Warandepark, achter het Centraal Station. De vlooienmarkt is tof, zitten ook allemaal antiekwinkeltjes daar. Leuke terrasjes: St. Goriks, Grote Markt wederom vermijden. Buiten het centrum zijn eigenlijk de betere dingen te doen.

En meldt zich in het topic. Zit al vier jaar in Brussel, bevalt prima. Verder nog een berichtje van een vriendin van me, ze woont pal in het centrum van Brussel:

Iemand interesse in mijn studio? Geheel juli, eerste drie weken van september en in augustus misschien ook nog een week/midweek/weekend beschikbaar. 100 euro per week, ideaal voor een stelletje. Zo illegaal als de pest dus als iemand er naar vraagt, pas je op mijn huis. Details op aanvraag.

Ik heb die studio gezien, is supermooi , locatie is echt super.
    Resistance is futile
    pi_70565049
    Wil ze de studio voor de hele periode aan één huurder verhuren?
    (lijkt me wel 't makkelijkst, maar voor een week of 2 zou ik mogelijk nog wel interesse hebben)
      donderdag 2 juli 2009 @ 00:18:40 #165
    259412 Seven.of.Nine
    Seven volstaat. :*
    pi_70567218
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 23:16 schreef Maartel het volgende:
    Wil ze de studio voor de hele periode aan één huurder verhuren?
    (lijkt me wel 't makkelijkst, maar voor een week of 2 zou ik mogelijk nog wel interesse hebben)
    Aantal verschillende denk ik. Volgens mij wil ze het in juli dan voor de hele maand verhuren het liefst, maar in september en augustus kan ze het zo per 2 weken verhuren.
    Resistance is futile
    pi_71139279
    kan je met de Nederlandse taal goed terecht in hotels, winkels etc.?
      maandag 20 juli 2009 @ 09:23:49 #167
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_71141057
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 02:34 schreef fespo het volgende:
    kan je met de Nederlandse taal goed terecht in hotels, winkels etc.?
    Over het algemeen wel, maar Frans is in Brussel toch wel gemakkelijker vaak.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_72704812
    Iemand nog tips voor het uitgaan op donderdagavond?
      zaterdag 19 september 2009 @ 07:49:50 #169
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_72898461
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 18:14 schreef AFCA-ML het volgende:
    Iemand nog tips voor het uitgaan op donderdagavond?

Zuipen!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_72903277
    Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
    Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
    pi_72926200
    quote:
    Als je er als hoofdstad bij wil horen dat moeten er gewoon af en toe flinke rellen zijn. Kijk maar naar Parijs of Londen (met al die tienermoorden een tijdje terug).
      maandag 21 september 2009 @ 12:08:45 #172
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_72962788
    Even meelezen, ga rond de kerst misschien een weekendje Brussel of Antwerpen.
    Is er ook een Antwerpen topic? Ik kan 'm niet vinden.
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:24:16 #173
    256220 85
    Together we're invincible
    pi_74105181
    Heeft iemand nog tips wat betreft parkeren? Ik heb gelezen dat je kan parkeren bij "Heizel"? En dan met openbaar vervoer naar je bestemming. Maar is dit enigszins veilig voor je auto? En gaat het openbaar vervoer nog een beetje regelmatig in het weekend(zaterdag/zondag)? Thnx!
    Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
    pi_74109090
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 11:24 schreef 85 het volgende:
    Heeft iemand nog tips wat betreft parkeren? Ik heb gelezen dat je kan parkeren bij "Heizel"? En dan met openbaar vervoer naar je bestemming. Maar is dit enigszins veilig voor je auto? En gaat het openbaar vervoer nog een beetje regelmatig in het weekend(zaterdag/zondag)? Thnx!
    Klopt. Je kunt gratis parkeren bij de Heizel vlakbij het metrostation. Al een aantal malen gedaan, nooit problemen mee gehad.

Metro rijdt in het weekend redelijk frequent (afhankelijk van het tijdstip iedere tien of vijftien minuten).
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:54:39 #175
    256220 85
    Together we're invincible
    pi_74134936
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 13:31 schreef Marky_Mark01 het volgende:

[..]

Klopt. Je kunt gratis parkeren bij de Heizel vlakbij het metrostation. Al een aantal malen gedaan, nooit problemen mee gehad.

Metro rijdt in het weekend redelijk frequent (afhankelijk van het tijdstip iedere tien of vijftien minuten).
    Top! Parkeren bij het hotel was 30 euro per nacht dus metro lijkt me dan een goede optie
    Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')