abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:48:33 #76
3542 Gia
User under construction
pi_49139078
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:41 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Dus vroeger werd het niet als een probleem gezien en vandaag de dag wel dus is het vandaag de dag wel een probleem en dat is dus goed.

Is dat de conclusie die ik eruit moet trekken?
Jeej, ben je nou echt zo dom?

Op een bepaald moment is men tot de conclusie gekomen dat kinderen op te jonge leeftijd alcohol dronken en dat alcohol zeer schadelijk was voor hun groei en verdere gezondheid. Daarvoor zag men alcohol niet zozeer als schadelijk. Kijk naar Frankrijk, daar drinken kinderen onder de 10 al wijn bij het eten. En dat vindt men heel normaal. Het is maar net wat maatschappelijk geaccepteerd wordt.

Maar hier heeft men op een bepaald moment een leeftijdsgrens gesteld van 16 jaar.

Door die leeftijdsgrens werden nieuwe ouders wel bewuster en vrijwel geen enkele ouder vind het goed als hun kind onder de 16 regelmatig bezopen is, wat vroeger dus wel gebeurde.
Ik zeg niet dat het nu niet gebeurd, maar wel minder.
Vanaf 16 slaan ze nu compleet door. Want yes!! nu mag het, dus lekker op een zuipen zetten.

Het probleem van vroeger is er dus nog steeds, maar nu op iets hogere leeftijd, maar wel veel erger, vanwege het feit dat de kids van nu gewoon meer te besteden hebben.

En wat ik goed vind is de overheidsbemoeienis om de leeftijd voor alcohol te verhogen naar 18 jaar en roken in de horeca te verbieden.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:49:47 #77
3542 Gia
User under construction
pi_49139127
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:44 schreef Posdnous het volgende:
Vroeger werd het echt wel als een probleem gezien als tieners gigantisch zat midden in de nacht thuiskwamen hoor. Ik weet niet waar jullie al die wijsheid vandaan hebben.
Dat zeg ik toch ook. Alleen door de regering nog niet.
Er was toen nog geen leeftijdsgrens.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:53:17 #78
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_49139263
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook. Alleen door de regering nog niet.
Er was toen nog geen leeftijdsgrens.
Wat ik bedoel is dat er uberhaupt gewoon niet zoveel door tieners gezopen werd. Dat is meer het probleem.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_49139407
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Jeej, ben je nou echt zo dom?

Op een bepaald moment is men tot de conclusie gekomen dat kinderen op te jonge leeftijd alcohol dronken en dat alcohol zeer schadelijk was voor hun groei en verdere gezondheid. Daarvoor zag men alcohol niet zozeer als schadelijk. Kijk naar Frankrijk, daar drinken kinderen onder de 10 al wijn bij het eten. En dat vindt men heel normaal. Het is maar net wat maatschappelijk geaccepteerd wordt.
Ik begrijp precies wat je bedoelt hoor het gaat mij erom dat ik je redenaties volkomen belachelijk vindt en dat je daarnaast met je analyse ook mijn stelling nog onderbouwt ook.

Het alcohol probleem in Nederland is niet groter of kleiner geworden de afgelopen 50 jaar. Alleen de overheid (niet de burger zelf) is anders gaan kijken naar alcohol gebruik. Het gaat erom dat de overheid vindt dat alcohol gebruik onder jongeren slecht is terwijl de overheid daar 30 jaar terug nog anders over dacht. Het probleem is dus niet groter geworden de overheid DOET alsof het probleem groter is geworden.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:57:54 #80
3542 Gia
User under construction
pi_49139443
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:47 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ach dus nou verleggen we het probleem weer naar het autorijden.

Kijk dat alcohol verlsavend is is volgens mij ook al lang bekend. Dat was 30 jaar terug ook niet anders dacht ik zo. Maar dat zou dus eigenlijk ook moeten betekenen dat Nederland vol zit met alcoholisten. En dat met name de mensen van boven de 30 massaal een zwaar alcohol problemen hebben. Het was immers 30 jaar terug veel normaler om te zuipen.

Het is alleen jammer dat dat in de officiele statistieken niet terug te zien is.
En ja, dat is dus ook zo. Alleen zullen mensen dat van zichzelf niet zo vinden.
Let eens op bij de supermarkten hoeveel drank er door mensen ingeslagen wordt.
2 grote kratten bier, een zooi sherry, rode en witte wijn. En dat wekelijks!!! En echt niet alleen maar voor bezoek, hoor.

Veel mensen boven de 30 drinken vrijwel elke avond drank en vrijwel altijd meer dan 2 à 3 glazen. Als je dan vraagt of ze een week zonder zouden kunnen, dan krijg je als antwoord dat ze dat makkelijk kunnen, maar niet willen.
En ik ben zelf echt niet roomser dan de paus wat dat betreft.
Kijk eens even op sites naar testen over alcoholisme. Je zult nog versteld staan wanneer iemand een alcoholist is, of de neiging ertoe.

En nee, dat zie je dus niet terug in de statistieken. Maar let straks maar eens op met het grote aantal leveraandoeningen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:58:13 #81
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_49139456
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:39 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Laten we eerst eens een discussie voeren of er sprake is van een probleem. Dat alcohol niet gezond is dat lijkt mij duidelijk net als veel dingen in het leven. Dat maakt het feit dat mensen alcohol drinken nog niet tot een probleem. Eerder een kwestie van mensen kiezen zelf bewust voor bepaalde dingen en het is ook ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Dat jij er voor kiest om niet te drinken is jouw keus maar laat de keus om het wel te doen over aan anderen.
Een ding, ik drink niet niet. Ik drink zelfs redelijk veel .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:58:45 #82
3542 Gia
User under construction
pi_49139480
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:53 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat er uberhaupt gewoon niet zoveel door tieners gezopen werd. Dat is meer het probleem.
Klopt, maar wel nog jonger. Wel minder, maar wel jonger.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:00:36 #83
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_49139556
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, maar wel nog jonger. Wel minder, maar wel jonger.
Dat vind ik niet zo'n probleem, in zuid-Europa drinken kinderen vanaf een jaar of 12 regelmatig wijn bij het eten bijvoorbeeld, en die gaan later echt niet zo achterlijk zuipen als hier.
pi_49139562
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Kijk eens even op sites naar testen over alcoholisme. Je zult nog versteld staan wanneer iemand een alcoholist is, of de neiging ertoe.
Volgens overheids instanties ja.......
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:01:02 #85
3542 Gia
User under construction
pi_49139572
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:56 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ik begrijp precies wat je bedoelt hoor het gaat mij erom dat ik je redenaties volkomen belachelijk vindt en dat je daarnaast met je analyse ook mijn stelling nog onderbouwt ook.

Het alcohol probleem in Nederland is niet groter of kleiner geworden de afgelopen 50 jaar. Alleen de overheid (niet de burger zelf) is anders gaan kijken naar alcohol gebruik. Het gaat erom dat de overheid vindt dat alcohol gebruik onder jongeren slecht is terwijl de overheid daar 30 jaar terug nog anders over dacht. Het probleem is dus niet groter geworden de overheid DOET alsof het probleem groter is geworden.
Ja, klopt. Dat is zo.
Maar je kunt het ook zo zien: De overheid erkent eindelijk dat er een probleem is, en wil er iets aan doen.
Je kunt dan niet zeggen dat ze niet zouden mogen, omdat ze er vroeger ook niets aan deden.

Het probleem is er, en zoals posdnous ook aangeeft, drinken jongeren nu meer dan vroeger.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:04:25 #86
3542 Gia
User under construction
pi_49139709
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:00 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat vind ik niet zo'n probleem, in zuid-Europa drinken kinderen vanaf een jaar of 12 regelmatig wijn bij het eten bijvoorbeeld, en die gaan later echt niet zo achterlijk zuipen als hier.
Dat klopt. Ik heb dan ook geen probleem met een beetje alcohol.
Mijn kinderen mochten ook bij de barbecue of gourmet een glaasje wijn met water, toen ze jonger waren.
Ze zijn nu bijna 13 en bijna 15 en mogen vrijdags en zaterdags één breezertje, de jongste neemt het vaak niet eens. De oudste vindt het wel lekker. Ze gaan niet op stap en ik vind het zo prima.
Ik heb echt veel liever dat ze thuis een glaasje nemen dan dat ze zich lam zuipen in de kroeg.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:06:16 #87
3542 Gia
User under construction
pi_49139788
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:00 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Volgens overheids instanties ja.......

En dan klopt het niet?
Want jij vindt dat je geen alcoholist bent als je je elke avond klem zuipt?
Je bent geen alcoholist als je pas 's avonds drinkt, en 's morgens niet?
Je bent geen alcoholist als je makkelijk een week zonder kunt, omdat je in het ziekenhuis ligt of zo?

Wat vind jij een alcoholist?

Pas als je geen normbesef meer hebt en je bijna een zwerver bent? Of toch wel eerder?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:06:51 #88
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_49139811
quote:

[..]

Qua gezondheid is een aantal glazen wijn per week voor die leeftijd niet het grote probleem. Ja, het is schadelijk, tuurlijk. Maar inderdaad, het achterlijke zuipen van hier is veel schadelijker. Een kind heeft twee momenten waarop het het hardst groeit. Dat is in de kleutertijd (waarop ze hopelijk nog geen alcohol drinken) en dat is de puberteit.
pi_49139812
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, klopt. Dat is zo.
Maar je kunt het ook zo zien: De overheid erkent eindelijk dat er een probleem is, en wil er iets aan doen.
Je kunt dan niet zeggen dat ze niet zouden mogen, omdat ze er vroeger ook niets aan deden.

Het probleem is er, en zoals posdnous ook aangeeft, drinken jongeren nu meer dan vroeger.
De vraag is nou nog steeds wie vindt dat het een probleem is. Is dat de gewone burger of zijn dat de stichtingen alcohol preventie en ministers die daar teveel hun oren naar laten hangen. En natuurlijk zijn er mensen die teveel drinken de vraag is alleen wiens probleem dat is. Het probleem van de overheid of het probleem van de die mensen zelf?

Je komt uiteindelijk altijd weer uit bij hezelfde principe. Mensen zijn ZELF verantwoordelijk voor de keuzes die zij maken. En zolang zij daarmee geen anderen schaden is het hun verantwoordelijkheid en niet die van de overheid.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:07:59 #90
3542 Gia
User under construction
pi_49139865
quote:

[..]

Zuid-europeanen zijn ook kleiner. Alcohol verstoort de groei.
pi_49139880
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

En dan klopt het niet?
Want jij vindt dat je geen alcoholist bent als je je elke avond klem zuipt?
Je bent geen alcoholist als je pas 's avonds drinkt, en 's morgens niet?
Je bent geen alcoholist als je makkelijk een week zonder kunt, omdat je in het ziekenhuis ligt of zo?

Wat vind jij een alcoholist?

Pas als je geen normbesef meer hebt en je bijna een zwerver bent? Of toch wel eerder?
Volgens de overheid ben je al een alcoholist als je 10 glazen bier per week drinkt. Dan is de halve nederlandse bevolking een alcoholist.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:09:05 #92
3542 Gia
User under construction
pi_49139915
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:06 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

De vraag is nou nog steeds wie vindt dat het een probleem is. Is dat de gewone burger of zijn dat de stichtingen alcohol preventie en ministers die daar teveel hun oren naar laten hangen. En natuurlijk zijn er mensen die teveel drinken de vraag is alleen wiens probleem dat is. Het probleem van de overheid of het probleem van de die mensen zelf?

Je komt uiteindelijk altijd weer uit bij hezelfde principe. Mensen zijn ZELF verantwoordelijk voor de keuzes die zij maken. En zolang zij daarmee geen anderen schaden is het hun verantwoordelijkheid en niet die van de overheid.
Waarom zou ik dan nog een autogordel dragen?

Was vroeger toch ook niet verplicht?

Dat is dan toch ook mijn verantwoordelijkheid!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:09:50 #93
3542 Gia
User under construction
pi_49139950
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:08 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Volgens de overheid ben je al een alcoholist als je 10 glazen bier per week drinkt. Dan is de halve nederlandse bevolking een alcoholist.
Precies!!

Maar mijn vraag is: Wanneer vind jij iemand een alcoholist?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:10:03 #94
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_49139957
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Zuid-europeanen zijn ook kleiner. Alcohol verstoort de groei.
.
pi_49140027
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom zou ik dan nog een autogordel dragen?

Was vroeger toch ook niet verplicht?

Dat is dan toch ook mijn verantwoordelijkheid!
Goed punt. Feitelijk is het ook mensen hun eigen verantwoordelijkheid. Kijk als ik 180 ga rijden binnen de bebouwde kom dan breng ik anderen in gevaar. Als ik geen gordel draag breng ik hoogstens mijzelf in gevaar. En is het dus mijn verantwoordelijkheid.

Nou draag ik altijd een gordel maar niet omdat de overheid dat zo graag wilt maar omdat ik zelf weet dat dat ding je leven kan redden bij een ongeluk.
pi_49140154
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies!!

Maar mijn vraag is: Wanneer vind jij iemand een alcoholist?
Technisch gesproken als je ontwenningsverschijnselen krijgt als je een dag geen alcohol drinkt. Maatschappelijk gezien als hij/zij niet meer in het normale leven kan functioneren en hij/zij overlast/gevaar op levert voor zijn/haar omgeving door zijn/haar alcohol gebruik.
pi_49140192
Goede vondst, hoor. Beter zouden ze alcohol helemaal verbieden, maar dit is een begin.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:21:39 #98
3542 Gia
User under construction
pi_49140434
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:11 schreef dazzle123 het volgende:
Nou draag ik altijd een gordel maar niet omdat de overheid dat zo graag wilt maar omdat ik zelf weet dat dat ding je leven kan redden bij een ongeluk.
En dat weet je omdat daar voorlichting over is geweest en omdat het uiteraard niet voor niets verplicht is gesteld. Je gaat er dan over nadenken.

Toen dat ingevoerd werd, waren er ook heel veel mensen die daar commentaar op hadden. Die het betutteling vonden en overbodig.

Maar nu vindt eigenlijk iedereen het de normaalste zaak van de wereld.

De overheid werpt zich vaak op als de verstandigste om mensen te beschermen. En nu kun je wel zeggen dat ze dat zelf maar moeten doen, maar het is gebleken dat overheidsbemoeienis toch vaak wel goed uitpakt. En ik denk ook zeker in dit geval.
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:14 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Technisch gesproken als je ontwenningsverschijnselen krijgt als je een dag geen alcohol drinkt. Maatschappelijk gezien als hij/zij niet meer in het normale leven kan functioneren en hij/zij overlast/gevaar op levert voor zijn/haar omgeving door zijn/haar alcohol gebruik.
Je kunt ontwenningsverschijnselen hebben zonder dat zelf te weten. Er zijn ontwenningsverschijnselen die je bijna niet opmerkt.
Maatschappelijk gezien blijft dan de vraag wat normaal functioneren is?
Er zijn mensen die iedere dag coke snuiven en nog 'normaal' functioneren!
EN gevaar opleveren voor de omgeving? Je zult daar toch zeker wel OF bedoelen?

Je wilt toch niet serieus beweren dat je maatschappelijk bezien pas een alcoholist bent als je een gevaar bent voor je omgeving? Oftewel, zolang je functioneert kun je zuipen zoveel je wilt?

pi_49141020
De minimale leeftijd verhogen naar 18 jaar en strafbaar stellen, zowel voor de overtreder zelf als de ouders. De ouders weigeren hun verantwoordelijkheid te nemen, dus dan moet het maar met harde hand. Lijkt me niet meer dan logisch.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:32:40 #100
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_49143559
Ik heb mijn grootste dranktijd gehad toen ik 14 tot 16 was
en toen het legaal was werd het al een stuk minder leuk
dus ik denk niet dat het zal worden terug gedrongen

ik ben er niet zo voor om alles te verbieden
dat past niet in onze Nederlandse regels
en het levert niets op omdat het dan "stiekem" gebeurt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties