Wat een droppie.quote:Op zondag 17 augustus 2008 02:04 schreef vronie het volgende:
Wat zijn ze beeldschoon.
Dit is mijn rode lieverd
[ afbeelding ].
Ik wil wel alle soorten in huis,ik heb er nu 5 en ik denk dat dit genoeg is (of niet)
Aw wat een mooierdquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:48 schreef Cat22 het volgende:
Rode screensaver, anyone?
[ afbeelding ]
Naartjie is met 2 weken weggehaald bij zijn (zwerf)moeder en met de fles grootgebracht. Ondanks zijn imposante uiterlijk heeft hij altijd nog iets van een kitten in zich, regelmatig lebbert en sabbelt hij m'n hele shirt nat:
[ link | afbeelding ]
Dat is te lief! Hou je ze allemaal?!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:14 schreef Ning het volgende:
[ afbeelding ]
3 weken oud nu
[ afbeelding ]
Nou nee. We houden er 1 uit het andere nestquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:08 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is te lief! Hou je ze allemaal?!
Is geen labrador, maar een vuilnisbak Golden Retriever van alles wat hondquote:Op woensdag 27 augustus 2008 02:11 schreef vronie het volgende:
Hij heeft het wel erg na ze met jullie Labrador
Pigment! Hoe ouder hij wordt, hoe meer hij het krijgtquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:40 schreef ilsepielse het volgende:
[..]
wat zijn nou die gekke zwarte randjes op z'n lippen?
Aw zie ze 's tevreden liggen!!!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 19:38 schreef lucky_birdie het volgende:
Onze Nemo, aan komen lopen bij kennissen, die haar helaas niet konden houden omdat de man des huizes allergisch is voor katten.
Geen idee dus hoe oud onze Niem is, noch wat haar achtergrond is.
Ze heeft wel vrij lange haren voor een korthaar, dus ik vermoed dat er ergens een langhaar in de familie zit, en ze heeft hier en daar wat zwarte haartjes in haar vacht..
de foto's zijn nog uit haar "zwerf" periode, ik denk dat ze ergens in is gaan liggen, want ze heeft daar nog een roze vlek op haar zij, inmiddels is de roze vlek weg..
Iedere keer als ik een rode kat zie zoek ik toch naar herkenning, nemo moet toch ergens familie hebben rondlopen? en katten komen niet zomaar ergens aangelopen.. of ze moet al met de auto gedumpt zijn![]()
pics!
[ afbeelding ]
deze foto is op meerdere manieren te interpreteren![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach gossie wat een arm ding! Foto?quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:18 schreef boku het volgende:
Sinds afgelopen woensdagavond heb ik ook een rode kater in mijn kamertje rondlopen. Hij heet Levi en hij is van een vriend van mij die gaat verhuizen. Omdat hij niet direct in zijn huis kan gaat hij tijdelijk bij een vriend wonen die al een kat heeft. In het verleden heb ik bijna elk weekend op Levi gepast en omdat die vriend van mij hem (nog) niet in wil laten slapen (zie hieronder) heb ik hem in huis genomen.
Bij Levi is ongeveer 3-4 weken geleden een tumor gevonden op zijn rechter achterheup. De verwachting is dat als deze tumor verder gaat groeien hij moeilijkheden krijgt met lopen en ingeslapen zal moeten worden. Op het moment krijgt hij een soort van pijnstiller voor reumatisch aandoeningen. Hij lijkt er niet zo heel erg veel last van te hebben, alleen af en toe als hij zijn rechterpootje probeerd te wassen omdat hij er niet zo goed bij kan.
Ook proberen mijn vriendin en ik zoveel mogelijk de bloeddoostroming te bevoorderen door hem regelmatig een soort van massage te geven.
Toen hij woensdagavond bij ons kwam was hij nog erg bang en schoot meteen onder het bed. Maar sinds vrijdag ligt hij bijna niet meer onder het bed, alleen als wij even weggaan of als wij liggen te slapen. Langzaam aan is hij onze kamer aan het verkennen en heel af en toe durft hij ook mee te lopen naar de keuken, maar meestal blijft hij in de deuropening staan, de held![]()
Gisterochtend was hij zo lief, ik werd wakker omdat ik iets aan mijn haren voelde. Probeerde hij mijn haren te eten, dus ben ik er maar even uitgegaan om hem wat te eten te geven. We hopen dat hij nog een goede oude dag bij ons kan beleven en zullen hem zoveel mogelijk verwennen.
Ik zit nu op mijn werk maar zal vannacht als ik thuis ben even een fototje plaatsen van onze "Cyclops" (hij heeft namelijk toen hij jong was een oog verloren omdat hij niet uitkeek voor hij overstak).
De buurtpoesquote:Op zondag 31 augustus 2008 00:28 schreef DuchessX het volgende:
Bij ons in de straat loopt een prachtige rode kat rond, en zo lief
Hij/zij was van een oudere man in de straat die overleden is. Omdat het beestje maar wat rondhing is iemand anders uit de straat hem/haar gaan voeren. Het beestje meldt zich elke avond bij haar om te eten en te knuffelen om dan weer zijn/haar weg te vervolgen (Lees: in het plantsoen zitten). Het gekke beest sprong wel eens bij ons op de vensterbank (buitenkant) om onze katten binnen te kunnen bekijken
Als ik buiten ben en poes is in de buurt, hoef ik maar te roepen en hij/zij komt eraan, al pratendDan krijgt hij/zij een aai, knuffel kroel van me en gaat weer lekker ergens liggen.
Ik zal eens een foto maken van het beestje
Ja ik ben verliefd op dit prachtige beestje
Respect! Ik weet niet of ik het zou kunnen, een kat meenemen waar je je aan gaat hechten maar waarvan je weet dat hij er over een paar maanden niet meer is. Maar wat fijn dat hij die laatste maanden in een warm huisje mag slijten.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:32 schreef Disana het volgende:
[ afbeelding ]
In juni heb ik van het asiel een rode kat meegekregen... mijn eerste rooie. Ik heb hem meegekregen omdat ik een bejaarde kat zocht en omdat ze weten dat ik wel wat aankan.
Tank heeft een tumor achter zijn linkeroog, het oog is grotendeels zwart. De dierenarts wil niet opereren omdat de kans op uitzaaiing te groot is. Ze schatten dat hij nog een paar maandjes heeft.
Eenmaal thuis bleek dat hij ook korte epiliptische aanvalletjes heeft, dus de tumor drukt al op zijn brein. Zodra dit te erg wordt en ik er hoe dan ook van overtuigd ben dat hij eronder lijdt, laat ik hem inslapen. Gelukkig zit Tank altijd op de grond, dus hij kan nergens vanaf vallen.
Evengoed heeft Tank een fantastische zomer gehad bij ons. Hij kan met alle katten goed opschieten en hij heeft genoten van de zon. Zijn hobby was samen op het tuinpad liggen, en dat werkte kennelijk aanstekelijk, want soms lagen er wel vijf (buur)katten op een rijtje.
Tank is niet mijn enige kat, dus het is niet zo dat mijn huisje straks stil is. Het is een grote schat van een kat, maar het is toch zo dat je er anders tegenaan kijkt als je weet dat hij niet zo lang heeft. En je moet ook zo denken he: wie had hem ooit meegenomen om hem nog een mooie zomer te geven.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:45 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Respect! Ik weet niet of ik het zou kunnen, een kat meenemen waar je je aan gaat hechten maar waarvan je weet dat hij er over een paar maanden niet meer is. Maar wat fijn dat hij die laatste maanden in een warm huisje mag slijten.
Meer dan respect voor jouquote:Op zaterdag 6 september 2008 13:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Tank is niet mijn enige kat, dus het is niet zo dat mijn huisje straks stil is. Het is een grote schat van een kat, maar het is toch zo dat je er anders tegenaan kijkt als je weet dat hij niet zo lang heeft. En je moet ook zo denken he: wie had hem ooit meegenomen om hem nog een mooie zomer te geven.
Ja precies he, dat is het. Dat je zo'n beestje nog een goede tijd kunt geven. Dat weegt gewoon op tegen het eigen voortijdige verlies. Stel je voor dat Bengel naar het asiel had gemoeten en daar was overleden.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:19 schreef Juup© het volgende:
[..]
Meer dan respect voor jou
Zo heeft Bengel (die wij van een vriendin kregen omdat zij niet meer voor kon zorgen) bij ons nog 6 weken geleefd (was 10 jaar en is gestorven aan een hartstilstand). Wij hebben verdriet om de dood van Bengel gehad, maar waren blij dat wij hem toch nog 6 fijne weken hebben kunnen geven.
Had geen optie geweest, maar ik begrijp jouw punt. Zo hebben wij het altijd moeilijk als wij in een asiel komen en er zitten daar katten met een "kwaaltje" of hoge leeftijd die maar geen baasje krijgenquote:Op zaterdag 6 september 2008 13:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja precies he, dat is het. Dat je zo'n beestje nog een goede tijd kunt geven. Dat weegt gewoon op tegen het eigen voortijdige verlies. Stel je voor dat Bengel naar het asiel had gemoeten en daar was overleden.
Ik weet precies wat je bedoelt. Daarom kwam ik ook met twee bejaarden thuis i.p.v. met een.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:29 schreef Juup© het volgende:
[..]
Had geen optie geweest, maar ik begrijp jouw punt. Zo hebben wij het altijd moeilijk als wij in een asiel komen en er zitten daar katten met een "kwaaltje" of hoge leeftijd die maar geen baasje krijgendan breekt ons hart. Helaas kunnen wij niet voor alle dieren zorgen en ze een onbezorgde oude dag geven, anders hadden wij het zeker gedaan
Soms hoeft niet vaak alleen als ze een keer met huis neus in de planten ofzo gehangen hebbenquote:Op woensdag 10 september 2008 22:25 schreef prupke het volgende:
misschien rare vraag : maken jullie ooit de ogen en neus schoon van de poezebeesten?
Ik zie nl redelijk wat foto's waar de ogen wat vies zijn ...en ik zelf heb bij mijn 2 rooie poezels zoiets van : kom is hier en ik kan gelijk hun ogen en neus schoonmakenquote:Op zaterdag 13 september 2008 17:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Soms hoeft niet vaak alleen als ze een keer met huis neus in de planten ofzo gehangen hebben
Nee, de grijze bij ons heeft er meer last van dan de rooiequote:Op zondag 14 september 2008 22:48 schreef prupke het volgende:
maar bij mijn tijger en zwart/witte die hebben daar geen last van?
Wat ik me dus afvraag is of dat de rooi beesten er ook gewoon sneller last van hebben?
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:05 schreef prupke het volgende:
Ok die rooie van ons is nu officiel "debiel"
de dader :
[ afbeelding ]
eerst gooide meneer alles wat hij kon vinden in de waterbak.....
daar kan ik nog mee leven..
Nu presteerd die klootviool om eerst een sok in de waterbak te pleuren en dan vervolgens in de kattenbak te gooien en half te begraven...
Heeft er iemand een rol behang voor me???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |