Ik ben afgelopen week naar de wedstrijd tegen Wimbledon (ook in het bezit van de fans!) geweest en inderdaad, een bezoek maakt een wereld van verschil!
Ben overmatig actief op Myfootballclub en kan melden dat ondanks dat er veel van de originele leden zijn vertrokken (helaas, geen Manchester of liverpool.. duh!) er nu een kern van echte fans en Myfc leden werkzaam is om de club vooruit te helpen...
Momenteel is er sprake van een poging om het stadion te kopen en daar is zo'n £250.000 voor bijeengebracht door middel van uitgave van aandelen...
Waarschijnlijk wordt er een apart 'bedrijf' opgericht met als enige doel dit bezit en het verbeteren van Stonebridge Road.
Voor eenieder die geinteresseerd is in het reilen en zeilen van een betaald voetbalclub is Myfootballclub een prachtige kans!
In het Oktober nummer van Voetbal Magazine staat een 4 pagina's groot artikel over de club en de community, helaas heeft de reporter het allemaal een beetje met een korreltje zout genomen maar voor een impressie van 'Ebbsfleet United' is het een goed artikel...
Verwacht vooral geen Premier League toestanden.
De Fleet is non-league, maar heeft met de juiste support wel degelijk een kans om hogerop te komen...
Geen schulden, een groeiend inwonersaantal in de Ebbsfleet Valley omdat dit een project is van de Engelse staat en het is inderdaad makkelijk bereikbaar via Eurostar. (De sponsor!)
Rotterdam-Ebbsfleet, pakweg 4,5 uur voor 140 euro...
Een voorstel indienen op Myfc is eenvoudig, gebruik makend van de forums zoek je medestanders voor je idee en als pakweg 50 mensen het met je eens zijn wordt dit door het stemmings comite omgezet in een 'vote' die uitgaat naar alle leden...
Ik heb bv. de advertenties in de krant weten te regelen om de seizoenkaartverkoop te promoten en heb zojuist een advertentie campagne via facebook door de proposal fase heen weten te loodsen...
(Ok, wordt geen 'vote' omdat een ander lid de kosten op zich neemt maar dat is nou eenmaal de spirit of Myfc, samen kunnen we heeel veel!)
Wat betreft de naamsverandering: Ik heb tientallen leden en locale fans gesproken en de naam 'Ebbsfleet United' is gewoon geaccepteerd, ik heb tenminste vrolijk 'Ebbsfleet' liedjes staante zingen op de 'Plough end', de die-hard fans achter het doel...
De keeper? Lance Cronin, de keeper van Engeland C...
Voor diegenen die wel nieuwsgierig zijn maar £35 net even te veel vinden: Er is momenteel een stemming gaande om een 'trial membership' mogelijk te maken zodat er een kijkje genomen kan worden.
Hier zal wel een systeem van uitnodigingen aan gekoppeld worden om invasies van andere clubs te voorkomen maar heb je interesse dan zou je mij kunnen vinden op de 'Myfootballclub hyve', of via het forum op Eufc.co.uk , daar is mijn username ROCA.
Van plan om eens naar Stonebridge Road te gaan? Vet! Ik ben van plan om weer te gaan voor de laatste wedstrijd van het seizoen en ben momenteel anderen aan het benaderen om hetzelfde te doen.
a. Omdat het erg leuk is om de gezichten achter avatars en posts te leren kennen en
b. Omdat er niks mooiers is als 'jouw' club live mee te maken...
Het meest actieve volk op Myfc bevind zich op de forums en daar komen dan ook de meeste plannen vandaan, dat alleen zou toch al de fokforum gasten moeten aanspreken!
Ik hoop dat ik velen van jullie in de toekomst nog mag begroeten op Myfootballclub en verheug me op meer nederlandse inbreng!
Cheers! En..
UP the Fleet!
Groet, Robert