Hey!
Ik heb dit topic lang lang geleden een keer gelezen, en het spoorde me aan om eens goed na te denken over mijn neus-probleem en het herinnerde me aan het feit dat ik er ook iets aan moest laten doen. Het is niet dat ik door dit topic op het idee ben gebracht maar hierdoor heb ik de eerste stap kunnen zetten. Grappig dat ik nu nog een keertje terug kom en zie dat er vandaag nog een berichtje is geplaatst! Het topic leeft nog steeds haha
Nou ongeveer een maand geleden - nadat ik dit topic had gelezen - heb ik dus de huisarts gebeld voor een afspraak - zoals jij dat ook had gedaan. Ik heb de verzekering gebeld en vroeg hoe het zat met de vergoeding blabla, niet iedere verzekering vergoedt namelijk hetzelfde ! Het was hetzelfde verhaal: Je lichamelijke functies moeten zodanig verstoord zijn, en bij een gevolg van een verminking zou het vergoed worden.
Nu heb ik dus vrijdag een afspraak bij de plastische chirurg in het ziekenhuis (Ja, geen KNO!), de huisarst heeft me tenslotte doorverwezen, dus neem aan dat het de goede kant is. Maar goed, dan worden de foto's gemaakt denk ik en zal het bekend worden of het gebroken is of niet. (Een neus kan inderdaad gebroken zijn geweest zonder dat je het wist.. )
Kort verhaaltje over mijn neus:
Het begon allemaal toen ik ong. 12 jaar was (nu ben ik 18) Nou, op de basisschool is er op een dag een jongen van een dakje bij het speeltuin recht bovenop mijn neus gesprongen. Daarna werd mijn neus erg rood en was het heel pijnlijk. Het laatste waar ik aan dacht was dat het gebroken zou zijn. Ik heb er thuis ook niks over verteld, want toen was de pijn alweer over en was ik het vergeten. Ik weet nog dat ik heel vaak last had van bloedneuzen, dit is nu over. Dat ik dit nog herinner is omdat dit gewoon een ervaring is wat ik nooit vergeet, en als ik naar mijn neus kijk zie ik alleen dat ongelukje voor me. Maar goed, misschien is het wel erfelijk bepaald dat ik zo een neus heb, maar daar kom ik gauw achter. Verder zijn de klachten bij het ademhalen niet verminderd, integendeel. Ik heb ook continu het gevoel dat ik mijn neus niet volledig kan snuiten, heel raar gevoel, alsof het verstopt zit.
Nogmaals dankzij dit topic, wat mij zo heeft gemotiveerd en gestimuleerd om in beweging te komen, ben ik misschien nu op het pad belang wat mijn leven (hopelijk in een goede manier) kan veranderen!
Bedankt!
Groetjess..
[ Bericht 13% gewijzigd door BabyGiirl1990 op 11-03-2009 02:00:12 ]