abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66660253
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:10 schreef heaven7 het volgende:
Ik word helemaal belaagd echt met PM hierover, gelieve dit niet meer te doen, alle info die jullie nodig hebben omtrent de vergoeding en hoe het mij is verlopen staan hier in dit topic.
Idd, kan lastig zijn, btw ik heb alles gelezen en ik moet zeggen best gaaf. Ik wil ook een neuscorrectie, ik heb soms een grote neus. Vooral als ik lach
Ik heb ook een bobbeltje op mn neus en t doet pijn als ik erop druk. Niet heel erg , maar ik voel dan dat t door mn hoofd heen gaat, alsof mn hoofdpijn daardoor wordt veroorzaakt llijkt t dan.

Maar eigenlijk ben proud hoe ik ben En juist de imperfecties van een mens maken de mens mooi! Dat is nou de echte schoonheid van de mens

pi_66878679
Vind het wel een handig forum.

Wat ik alleen erg raar vind is dat heaven7 echt ALLES maar dan ook ALLES vraagt over die neuscorrectie (terwijl als je even belt met de huisarts/verzekering, je binnen 5 minuten alle antwoorden hebt) en dan nu een beetje te lui is om andermans vragen te beantwoorden.

Lekker bezig jij! Eerst alle antwoorden verzamelen en dan te lui zijn om andere mensen te helpen.

Maarja, jij hebt je neusje binnen!
pi_66885740
Ik ben te lui? ALLE antwoorden staan in dit topic, als JIJ of een ander te lui is om te lezen moet ik ze maar beantwoorden en ben ík lui als ik dat weiger?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2009 08:42:41 ]
pi_66922361
Hey!

Ik heb dit topic lang lang geleden een keer gelezen, en het spoorde me aan om eens goed na te denken over mijn neus-probleem en het herinnerde me aan het feit dat ik er ook iets aan moest laten doen. Het is niet dat ik door dit topic op het idee ben gebracht maar hierdoor heb ik de eerste stap kunnen zetten. Grappig dat ik nu nog een keertje terug kom en zie dat er vandaag nog een berichtje is geplaatst! Het topic leeft nog steeds haha

Nou ongeveer een maand geleden - nadat ik dit topic had gelezen - heb ik dus de huisarts gebeld voor een afspraak - zoals jij dat ook had gedaan. Ik heb de verzekering gebeld en vroeg hoe het zat met de vergoeding blabla, niet iedere verzekering vergoedt namelijk hetzelfde ! Het was hetzelfde verhaal: Je lichamelijke functies moeten zodanig verstoord zijn, en bij een gevolg van een verminking zou het vergoed worden.

Nu heb ik dus vrijdag een afspraak bij de plastische chirurg in het ziekenhuis (Ja, geen KNO!), de huisarst heeft me tenslotte doorverwezen, dus neem aan dat het de goede kant is. Maar goed, dan worden de foto's gemaakt denk ik en zal het bekend worden of het gebroken is of niet. (Een neus kan inderdaad gebroken zijn geweest zonder dat je het wist.. )

Kort verhaaltje over mijn neus:
Het begon allemaal toen ik ong. 12 jaar was (nu ben ik 18) Nou, op de basisschool is er op een dag een jongen van een dakje bij het speeltuin recht bovenop mijn neus gesprongen. Daarna werd mijn neus erg rood en was het heel pijnlijk. Het laatste waar ik aan dacht was dat het gebroken zou zijn. Ik heb er thuis ook niks over verteld, want toen was de pijn alweer over en was ik het vergeten. Ik weet nog dat ik heel vaak last had van bloedneuzen, dit is nu over. Dat ik dit nog herinner is omdat dit gewoon een ervaring is wat ik nooit vergeet, en als ik naar mijn neus kijk zie ik alleen dat ongelukje voor me. Maar goed, misschien is het wel erfelijk bepaald dat ik zo een neus heb, maar daar kom ik gauw achter. Verder zijn de klachten bij het ademhalen niet verminderd, integendeel. Ik heb ook continu het gevoel dat ik mijn neus niet volledig kan snuiten, heel raar gevoel, alsof het verstopt zit.

Nogmaals dankzij dit topic, wat mij zo heeft gemotiveerd en gestimuleerd om in beweging te komen, ben ik misschien nu op het pad belang wat mijn leven (hopelijk in een goede manier) kan veranderen!

Bedankt!
Groetjess..

[ Bericht 13% gewijzigd door BabyGiirl1990 op 11-03-2009 02:00:12 ]
pi_66924607
Als dat zo is en je gooit het op het ongeluk heb je precies dezelfde situatie als ik en zal je geen problemen ondervinden waarschijnlijk bij het goedkeuren van de vergoeding Succes!
pi_66947891
Bedankt! Ik hoop dat het goed komt, ik zit alleen nog met de vraag waarom ik naar de plastische chirurgie wordt doorverwezen ipv de KNO,

hmm dit vind ik op de site van het ziekenhuis:

Een neuscorrectie bij de plastische chirurg
Onder aandoeningen bij de plastische chirurgie staat er trouwens een neusCORRECTIE terwijl het in mijn geval niet alleen cosmetisch bedoeld is.
De kosten
Een operatie ter correctie van de neus en de kosten van eventuele complicaties
worden meestal niet door uw ziektekostenverzekering vergoed. Indien geen
vergoeding plaatsvindt, kan het secretariaat van uw behandelend plastisch
chirurg u informeren over de kosten.

Terwijl bij de KNO;
Neusfracturen
In-en uitwendige neuscorrecties (ik denk dat ik dit moet hebben)

En ik denk dat de kans dat het vergoed wordt , aanzienlijk groter is bij de KNO dan de plastische. Wat denk jij hierover?
pi_66948047
Ik zou voor de laatste gaan. Een plastisch chirurg heeft weinig verstand van de functies verder. Een KNO juist wel. Bovendien zijn de wachtlijsten veel langer en is de kans groter dat de verzekering het dekt als je naar de KNO gaat. Denk zelfs dat het met een plastisch chirurg helemaal niet vergoed gaat worden.
Ik ben door mijn eigen KNO doorverwezen naar Dr Middelweerd in Hilversum. Deze schijnt één van de beste KNO's van Nederland te zijn. Omdat hij in de eerste instantie KNO arts is maar tevens zorgt voor verfraaiing van de neus, dus de plastisch chirurgiekant
http://www.knoartsen.nl/
pi_66948202
Bedankt voor de snelle reactie!!

Maar het probleem is dat ik ben doorverwezen via de huisarts naar het ziekenhuis. Ik vroeg nog aan hem waarom ik niet naar de KNO moest, maar toen zei hij : nee, dit is voor de plastische, en als het idd gebroken is geweest, is de kans er dat het vergoed wordt. Als ik nou te horen krijg dat het niet wordt vergoed, kan ik het dan alsnog proberen bij de KNO denk je?

En kan ik dan zomaar naar een KNO in een ander ziekenhuis zonder dat ik een doorverwijzing heb van mijn huisarts? Want om twee keer hetzelfde verhaal af te leggen..
pi_66987006
Huh, zit die plastisch chirurg in het ziekenhuis? Ik vind het erg raar dat je door je huisarts niet doorverwezen bent naar een KNO. Ik zou teruggaan en hierop aandringen. Je kunt helaas niet naar een KNO zonder verwijzing officieel maar ik geloof dat ik ook geen verwijzing had uiteindelijk want de huisartsenpost zou die verwijzing automatisch doorsturen naar de KNO, ik een afspraak gemaakt, kom ik daar is die hele verwijzing nooit aangekomen Toen mocht ik gelukkig wel op afspraak komen. Maargoed, officieel had ik er natuurlijk wel één.
Anyway, terug naar de huisarts en aandringen op een verwijzing. Gooi het dan maar op je gronische verkoudheidsproblemen.
pi_66992507
Plastische zit in het ziekenhuis jep. hmm, nou ik zal kijken hoe het morgen loopt en wat er uiteindelijk uit gaat komen. Ik moet er om 11.30 zijn. Als er niks gebroken blijkt te zijn, of als hij vertelt dat de klachten die ik heb, niet door mijn neus komen, dan houdt er hierbij op denk ik. Ik zal dan eventjes moeten sparen. Jammer, maar that's life. En wie niet waagt, wie niet wint.
pi_67029317
update; ben vandaag geweest, niks gebroken, geen klachten. End of the story I guess. In het ziekenhuis kost het 2950 euro om alles te verkleinen, maar of dat perse nodig is...

overigens vertelde hij wel dat hij het voor mij wilde proberen (om het vergoed te krijgen) omdat ik vroeger een ongelukje had gehad. maar de kans is nihiel denk ik. Binnen 6 weken krijg ik bericht. Spannend maar ik vrees echt voor het bericht : afgekeurd.

nou, ik update wel. doeg
  zaterdag 14 maart 2009 @ 01:02:53 #137
231495 Famouss
Constantinopel
pi_67029407
Ik heb laatst een anesthasie gesprek gehad bij de amc. En moet worden geopereert door dr nolst trenite.
alleen heb ik nog steeds geen datum gekregen voor de operatiedag.. kan niet meer wachten!
pi_67324786
30 juni krijg ik een vervolgoperatie.
pi_68827551
tvp
pi_69819392
Ik krijg dalijk mijn neuscorrectie in het ziekenhuis. Ik ben zo zenuwachtig, ik had gedroomd dat het er erger uit kwam. Oh gosh, dit is de laatste dag dat ik met mijn neus rondloop..

PS dit topic was voor mij een goed topic, hierdoor heb ik de eerste stap genomen.
thanks

byteway het werd niet vergoed, moet het lekker uit eigen zak betalen, maar het is het waard, want het bepaalt toch je leven, althans mijn leven.
  maandag 8 juni 2009 @ 17:02:26 #141
231495 Famouss
Constantinopel
pi_69830514
Ik had me operatie 29 mei bij het amc door nolst trenite. morgen mag het kapje eraf ben benieuwd wat hij ervan heeft gemaakt
pi_69856682
Ik zie er echt niet uit, ik krijg mijn open met moeite open, ik heb een dikke gipsverband en die focking tampons moeten tot vrijdag blijven zitten. Maar over 2 weken is alles weg, tot die tijd moet ik het gewoon volhouden. Eten gaat moeilijk, drinken gaat moeilijker, met het slikken. Ik vond de operatie niet zo eng, maar ze prikten mijn infuus verkeerd, wat erg pijnlijk was, en ik was onrustig in de uitslaapkamer. Ze zeggen dat ik met mijn hoofd aan het voeteneinde lag, dat alles onder het bloed lag en dat ze zelfs mijn jasje moesten lostrekken. Toen ik wakker werd zag ik al die mensen om me heen, maar ik kon niet herinneren dat i kzo onrustig was. zo weird allemaal.. Dit zou komen doordat ik met angst wakker werd ofzo.

ik mocht dezelfdee avond naar huis bytheway.

PS. ik voel de hele tijd bloed door mijn neus lopen, en de tampons zijn helemaal doorweekt, is dit normaal?
pi_69856750
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:02 schreef Famouss het volgende:
Ik had me operatie 29 mei bij het amc door nolst trenite. morgen mag het kapje eraf ben benieuwd wat hij ervan heeft gemaakt
hoe is je herstel verlopen?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:33:38 #144
231495 Famouss
Constantinopel
pi_69857896
Mijn operatie dag was best rustig verlopen opzich. kreeg de infuus en viel in slaap. werd ook rustig wakker en sneller dan hun verwachtte.
Mocht ook dezelfde avond terug naar huis, en de tampons waren afschuwelijk!
ook ik had van die doorbloedde gaasjes dat ze een 'snor' noemen. elk dag moest ik em 3x veranderen eigenlyk was het niet zoveel maargoed.

vorige week dinsdag mochten dus de tampons er eindelijk uit en op dat moment kan je, je niet blijer voelen.
en vandaag een week later mochten de hechtingen + de neuspalkje eraf. me neus zit nu wel onder de ''puisten' wel kleintjes gelukkig maar het is ook wel dik door de zwelling.

Wat trouwens wel erg was,was die tampons die ik toen had. precies de dag voordat ze eruit gingen viel er 1tje van me neusholte naar me keel.. dus ja had een dikke sliert in me keel moest gelijk naar de 1e hulp.

Tips: Drink water met een rietje, euhm verder heb ik niet echt een tip slaap rechtop dus gewoon met een dikke kusse achter je nek.
pi_69858264
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:58 schreef BabyGiirl1990 het volgende:
Ik zie er echt niet uit, ik krijg mijn open met moeite open, ik heb een dikke gipsverband en die focking tampons moeten tot vrijdag blijven zitten. Maar over 2 weken is alles weg, tot die tijd moet ik het gewoon volhouden. Eten gaat moeilijk, drinken gaat moeilijker, met het slikken. Ik vond de operatie niet zo eng, maar ze prikten mijn infuus verkeerd, wat erg pijnlijk was, en ik was onrustig in de uitslaapkamer. Ze zeggen dat ik met mijn hoofd aan het voeteneinde lag, dat alles onder het bloed lag en dat ze zelfs mijn jasje moesten lostrekken. Toen ik wakker werd zag ik al die mensen om me heen, maar ik kon niet herinneren dat i kzo onrustig was. zo weird allemaal.. Dit zou komen doordat ik met angst wakker werd ofzo.

ik mocht dezelfdee avond naar huis bytheway.

PS. ik voel de hele tijd bloed door mijn neus lopen, en de tampons zijn helemaal doorweekt, is dit normaal?
He wat fijn dat het achter de rug is! De eerste paar dagen zijn het shitste maar het gaat echt snel beter hoor. En het is normaal dat de tampons helemaal doorweekt zijn. Ik had ook de eerste 2 dagen een gaasje onder mn neus geplakt want het bloed bleef lopen. Je moet je hoofd NIET naar achter gooien, het bloed moet wegkunnen. Verder gewoon soepjes, yoghurt en water met een rietje enzo doen. Echt, het gaat ontzettend snel beter. En je ziet er idd niet uit Bond en blauw en dik. Dit duurt een week, dan kun je weer fatsoenlijk over straat. Veel sterkte en als je vragen hebt hoor ik het wel!
pi_69858579
Hoe zit het eigenlijk met de neusgaten?
Live out of your imagination, not your history.
pi_69859668
Die zitten er meestal nog
pi_69861307
Met een grote gok heb je ook grote neusgaten. Na de operatie heb je een iets kleinere neus, maar nog steeds die flinke gaten.
Live out of your imagination, not your history.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:50:47 #149
231495 Famouss
Constantinopel
pi_69862688
Na het eraf halen van het neuskapje ziet mn neus er eigenlyk best wel opgezwolle uit.
Weet iemand hoelang dit ongeveer duurt ?
dus de neustip zeg maar die is best 'dik'
pi_69863463
Dat verdwijnt maar heel langzaam. Ze zeggen dat echt volledig herstel 6 maanden duurt. Maar na 3 maanden kun je de blijvende vorm wel zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')