dat keldert overigens nu gestaagquote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:24 schreef more het volgende:
[..]
Amerikanen hebben een gezamenlijk bezit van 85.000 miljard dollar, dus dat is geen probleem.
Dat hoort nu eenmaal bij een onrustige financiële markt, ook in Groot-Brittannië en Spanje zakken de prijzen van onroerend goed en aandelen jojo-en over de hele wereld. Stijgt vanzelf weer.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat keldert overigens nu gestaag
dat ligt eraan de voorwaarden om veel geld neer te leggen waren wel heel erg voordelig de laatste jaren.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:19 schreef more het volgende:
[..]
Dat hoort nu eenmaal bij een onrustige financiële markt, ook in Groot-Brittannië en Spanje zakken de prijzen van onroerend goed en aandelen jojo-en over de hele wereld. Stijgt vanzelf weer.
Dat is bij een koers van 1,56 dollar voor 1 euro, hé. En bovendien heeft de Eurozone nog meer inwoners.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:16 schreef Mr.Adams het volgende:
Economie eurozone nu groter dan die van VS
Eindelijk officieel bewijs...
Wat is je punt? Een koers van 1,20 USD /1 EUR zou eerlijker zijn ofzo? Allebei zijn ze in USD berekent en dit is nu gewoon de waarde van de USD. De Eurozone is nu gewoon meer waard dan de USA.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:54 schreef ThinAir het volgende:
[..]
Dat is bij een koers van 1,56 dollar voor 1 euro, hé.
6% meer maar. Daar komt ook bij dat de Eurozone inclusief landen als Slovenie, Griekenland en Malta is, en exclusief de rijke UK, Denemarken en Finland is.quote:En bovendien heeft de Eurozone nog meer inwoners.
eensch is.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:54 schreef ThinAir het volgende:
Dan vind ik de intristieke BBP dat de Amerikanen weten te voortbrengen een stuk indrukwekkender.
een tijdje terug zat de EU al dichtbij en juichten er hier een paar. Toen zei ik: "als we nu Albanie toelaten tot de EU dan zijn we de grootste! Maar of we dan beter af zijn.."quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:54 schreef ThinAir het volgende:
[..]
Dat is bij een koers van 1,56 dollar voor 1 euro, hé. En bovendien heeft de Eurozone nog meer inwoners.
Als ik 5.000 euro aan bezittingen heb, en 10.000 euro aan schuld, heb ik alsnog min 5.000.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:24 schreef more het volgende:
[..]
Amerikanen hebben een gezamenlijk bezit van 85.000 miljard dollar, dus dat is geen probleem.
Waard? BBP en waard zijn is heel iets anders.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:17 schreef Xith het volgende:
De Eurozone is nu gewoon meer waard dan de USA.
In vergelijking met hun BNP dus niet zoveel... http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debtquote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als ik 5.000 euro aan bezittingen heb, en 10.000 euro aan schuld, heb ik alsnog min 5.000.
Hoeveel schuld heeft de US?
Tsja.... met 450 miljoen mensen en een kunstmatig opgeblazen valuta is de EU-15 net meer waard dan de VS met nauwelijks 300 miljoen. Qua PPP is de vgl natuurlijk helemaal laughing stock.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:38 schreef Xith het volgende:
En dat is de Eurozone, niet de hele EU.
Het prijzenniveau is momenteel in de EU een stuk hoger dan in de VS. In Nederland is daarom de effectieve koopkracht (plm 25.000) veel lager dan in de Vs (39.000).quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:17 schreef Xith het volgende:
[..]
Wat is je punt? Een koers van 1,20 USD /1 EUR zou eerlijker zijn ofzo? Allebei zijn ze in USD berekent en dit is nu gewoon de waarde van de USD. De Eurozone is nu gewoon meer waard dan de USA.
[..]
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:48 schreef Ankeiler het volgende:
... een kunstmatig opgeblazen valuta ...
nee de eeurozone heeft iets van 320 miljoen inwoners geen 450 dat is de totale EUquote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:48 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Tsja.... met 450 miljoen mensen en een kunstmatig opgeblazen valuta is de EU-15 net meer waard dan de VS met nauwelijks 300 miljoen. Qua PPP is de vgl natuurlijk helemaal laughing stock.
??quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:48 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Tsja.... met 450 miljoen mensen en een kunstmatig opgeblazen valuta is de EU-15 net meer waard dan de VS met nauwelijks 300 miljoen.
en niet te vergeten de euro stijgt niet alleen tov de dollar maar ook de yen pound frank etcquote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:55 schreef elcastel het volgende:
[..].
Volgens mij is het de dollar die door zijn hoeven zakt en niet de euro die op zijn tenen loopt. Kijk voor het gemak even wat de grondstoffen doen, en bijvoorbeeld de Yen. Daarnaast vind een harde euro geloofwaardiger dan een springveer als de dollar. En ik heb zomaar het idee dat steeds meer mensen deze mening delen ...
probeer eens eustatquote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:56 schreef Xith het volgende:
[..]
??
1. de EU-15 heeft 380 miljoen mensen
2. Ik geloof dat de banken van de USA meer kunstmatige ingrepen doen aan de USD dan de EU aan de EUR
3. De EU-15 had een GDP rond die van de USA's voor de expansie van 2004. Dit, inclusief de verbeterde economie, inclusief de USD die van 1,10 naar 1,56 is gedaan moet wel laten zien dat de EU-15 nu een stuk meer GDP heeft dan de USA. Ik zou graag alle GDP's van elk van de 15 landen bij elkaar optellen via wiki, maar die hebben vooral de GDPs in 2006, in USD - wat dus kompleet verouderd is.
Denk je? Feit is dat als ik 1000 euro in dollars omwissel en er in New York mee ga shoppen ik veel (30%) meer krijg dan als ik hier in Nederland ga shoppen. Dus vandaar opgeblazen. Alleen vanwege de lage rente en enorme Amerikaanse schulden staat de dollar zo laag. Dus de natuurlijke wisselkoersverhouding ligt rond de $1,10 voor een euro.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:55 schreef elcastel het volgende:
[..].
Volgens mij is het de dollar die door zijn hoeven zakt en niet de euro die op zijn tenen loopt. Kijk voor het gemak even wat de grondstoffen doen, en bijvoorbeeld de Yen. Daarnaast vind een harde euro geloofwaardiger dan een springveer als de dollar. En ik heb zomaar het idee dat steeds meer mensen deze mening delen ...
Ja, dus is de euro niet opgeblazen, maar de dollar verschrompeld. En de natuurlijke wisselkoershouding ligt op dit moment gewoon rond de 1,55 anders had hij daar niet gestaan immers .... Al begrijp ik best dat jij dat een natuurlijke wisselkoers vindt (en ik vind dat ook gezonder), maar er is een groot verschil tussen vinden en zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:52 schreef Ankeiler het volgende:
Denk je? Feit is dat als ik 1000 euro in dollars omwissel en er in New York mee ga shoppen ik veel (30%) meer krijg dan als ik hier in Nederland ga shoppen. Dus vandaar opgeblazen. Alleen vanwege de lage rente en enorme Amerikaanse schulden staat de dollar zo laag. Dus de natuurlijke wisselkoersverhouding ligt rond de $1,10 voor een euro.
Denk je? De Amerikaanse centrale bank manipuleert de wisselkoers door de Amerikaanse centrale bank rente (Federal Funds Rate) erg laag te houden, nu is die 3%. Als gevolg schommelt de Libor eveneens rond de 3%. Vergelijk met Euribor die rond de 4,3% ligt. Daarom wil niemand dollars hebben en daalt de koers gevoelig.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:46 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja, dus is de euro niet opgeblazen, maar de dollar verschrompeld. En de natuurlijke wisselkoershouding ligt op dit moment gewoon rond de 1,55 anders had hij daar niet gestaan immers .... Al begrijp ik best dat jij dat een natuurlijke wisselkoers vindt (en ik vind dat ook gezonder), maar er is een groot verschil tussen vinden en zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |