Tot en met april 2007 zijn er in de VS 5.227.867 cars/trucks (suv en pickup) verkocht. Hiervan waren 3.999.444 stuks van Amerikaanse merken, wat neerkomt op een aandeel van 76.3%quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Laat dat toevallig ook nog de enige merken zijn die geld opleveren, overigens is het marktaandeel van de amerikaanse autoindustrie in eigen land ook al dramatisch terug gelopen en zit nu rond de 50%.
Ford bezit Volvo (personenauto's) volledig en heeft een belang in Mazda. GM heeft het belang van Suzuki teruggebracht, was 20%, maar niet uit geldnood, GM heeft immers een zeer goed gevuld kas, maar omdat GM hun merknaam Chevrolet wereldwijd tot hun belangrijkste merknaam willen maken.quote:Verder zijn Mazda en Suzuki eigen ondernemingen, GM heeft wel een aandeel in Suzuki van ik dacht op het moment 3%, was 20 maar vanwege slechte resultaten en schulden moest dit wel verkocht worden. Ford heeft ongeveer 33% van de aandelen Mazda en 50% van Volvo en dan hebben we het alleen over de autodivisie.
wel gek dat de europese en japanse merken van de amerikanen voor de winst moeten zorgen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:50 schreef more het volgende:
[..]
In VS worden nog altijd de meeste auto's ter wereld verkocht en daarvan is de meerderheid van Amerikaanse origine.
overigens zijn
opel
volvo
mazda
ford
landrover
deawoo (chevrolet)
suzuki
saab
vauxhall
jaguar
ook allemaal merken die tot de amerikaanse GM en FordUSA behoren.
1ste kloptquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:25 schreef more het volgende:
[..]
Tot en met april 2007 zijn er in de VS 5.227.867 cars/trucks (suv en pickup) verkocht. Hiervan waren 3.999.444 stuks van Amerikaanse merken, wat neerkomt op een aandeel van 76.3%
[..]
Ford bezit Volvo (personenauto's) volledig en heeft een belang in Mazda. GM heeft het belang van Suzuki teruggebracht, was 20%, maar niet uit geldnood, GM heeft immers een zeer goed gevuld kas, maar omdat GM hun merknaam Chevrolet wereldwijd tot hun belangrijkste merknaam willen maken.
In eerste instantie wel, maar nu niet meer.En dat ze niet in de VS gemaakt worden zegt niks.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:35 schreef du_ke het volgende:
Chevrolet is buiten de VS toch vooral Daewoo met een nieuw merkje?
[..]quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:25 schreef more het volgende:
[..]
Tot en met april 2007 zijn er in de VS 5.227.867 cars/trucks (suv en pickup) verkocht. Hiervan waren 3.999.444 stuks van Amerikaanse merken, wat neerkomt op een aandeel van 76.3%
In Mazda hebben ze een belang van zoals ik al zei 33%, volvo klopt vooralsnog (had verkeerd gelezen) maar BMW is bezig om Volvo over te nemen.quote:Ford bezit Volvo (personenauto's) volledig en heeft een belang in Mazda.
GM draait verlies en doet dit al jaren, met als dieptepunt 2005 (nettoverlies 8,6 miljard!) en in 2006 2 miljard. Tot oktober vorig jaar waren Nissan en Renault bezig om een alliantie aan te gaan met GM waarbij ze 20% van de aandelen van GM in handen zouden krijgen.quote:In GM heeft het belang van Suzuki teruggebracht, was 20%, maar niet uit geldnood, GM heeft immers een zeer goed gevuld kas, maar omdat GM hun merknaam Chevrolet wereldwijd tot hun belangrijkste merknaam willen maken.
Alstublieft de bron:quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
[..]
Bron? In 2004 was het marktaandeel nog 59% van de grote 3, voor 2007 is de verwachting van analysten dat deze daalt naar 50%
[
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Maker Volume % Chng Share Volume % Chng Share ============================================================= GM* 305,204 -1.8 22.8 1,196,227 -6.5 22.9 Toyota 210,457 +3.7 15.7 816,312 +6.7 15.6 Ford* 213,862 -5.8 16.0 815,586 -13.1 15.6 Chrysler* 193,104 +10.0 14.4 730,353 -2.9 14.0 Honda 126,419 -1.6 9.4 480,627 +1.6 9.2 Nissan 71,124 -11.1 5.3 350,105 +0.0 6.7 Hyundai 39,137 +3.3 2.9 143,342 -2.5 2.7 Mazda 21,060 +1.9 1.6 100,134 +11.7 1.9 BMW 28,692 +8.8 2.1 104,125 +2.9 2.0 Kia 26,007 +1.3 1.9 99,610 +7.5 1.9 Mercedes 20,895 +6.4 1.6 76,880 +6.0 1.5 Volkswagen 19,086 +0.7 1.4 69,418 -6.0 1.3 Subaru 13,786 -7.1 1.0 56,764 -7.2 1.1 Mitsubishi 12,047 +20.4 0.9 43,692 +19.6 0.8 Suzuki 9,179 -6.8 0.7 36,973 -0.9 0.7 Volvo 8,139 -9.6 0.6 35,092 -8.1 0.7 Audi 8,106 +18.5 0.6 29,134 +15.2 0.6 Land Rover 4,211 +22.1 0.3 14,413 -4.1 0.3 Porsche 3,015 -2.2 0.2 11,244 -9.7 0.2 Saab 2,350 -19.0 0.2 9,770 -14.0 0.2 Jaguar 1,424 -22.5 0.1 5,672 -20.3 0.1 Isuzu 592 -27.5 0.0 2,394 -28.2 0.0 Others 0 None 0.0 0 None None ============================================================== Total 1,337,896 +0.1 100.0 5,227,867 -2.9 100.0 ------------------------------------------------------------- |
Och ja het zijn allemaal wereldconcerns die niet echt aan één land gebonden zijn, verder zit er veel Amerikaans kapitaal in bijna alle autofabrikanten. (Investerings-fondsen e.d)quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:09 schreef du_ke het volgende:
[ code verwijderd ]
Als je deze lijst uit je bron bekijkt is er tot nu toe dit jaar een aandeel van 52% voor de amerikaanse auto's de rest komt uit andere landen, hoewel vast voor een groot deel in de VS in elkaar gezet.
Klopt maar dan nog is het marktaandeel van de fabrikanten op de thuismarkt gewoon teruggelopen tot een kleine 50%.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:18 schreef more het volgende:
[..]
Och ja het zijn allemaal wereldconcerns die niet echt aan één land gebonden zijn, verder zit er veel Amerikaans kapitaal in bijna alle autofabrikanten. (Investerings-fondsen e.d)
En vice vercaquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:18 schreef more het volgende:
verder zit er veel Amerikaans kapitaal in bijna alle autofabrikanten. (Investerings-fondsen e.d)
en vice versa natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:18 schreef more het volgende:
[..]
Och ja het zijn allemaal wereldconcerns die niet echt aan één land gebonden zijn, verder zit er veel Amerikaans kapitaal in bijna alle autofabrikanten. (Investerings-fondsen e.d)
2 zielen 1 gedachtequote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
En vice verca, Europa (met als voornaamste landen GB en Nederland) investeert meer in de VS dan andersom.
Precies deze instelling is hetgene wat mij zo mateloos irriteert aan de VS.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 04:44 schreef StefanP het volgende:
Bovendien zal het milieu me werkelijk aan mijn reet roesten. Bezuinigen jullie je maar suf aan allerlei onzin, dan profiteren wij er ook lekker van en geven we ons eigen geld uit aan een sterker bedrijfsleven.
dat vraag ik mij ook afquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:40 schreef Mr.Adams het volgende:
[..]
Precies deze instelling is hetgene wat mij zo mateloos irriteert aan de VS.
Overigens, wat hebben ze jou misdaan toen je jong was..?
Dat is toch ook de werkelijke doelstelling van de EU. Dus het vormen van een belastingkartel zodat de inkomsten gemaximaliseerd worden.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:37 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Het zou beter kunnen als we de belastingwetgeving in de EU zouden harmoniseren.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:40 schreef Mr.Adams het volgende:
Overigens, wat hebben ze jou misdaan toen je jong was..?
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat vraag ik mij ook af![]()
Hij is altijd zo gefrustreerd
Hebben jullie pubertjes niets beters te doen? In elk topic is het hetzelfde gezeur tegenwoordig. En dan durven jullie te zeggen dat ik voorspelbaar ben.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:11 schreef gronk het volgende:
Je kunt altijd emigreren naar de VS en dan a-la stefanP verzuurde berichtjes blijven sturen
Het is toch gewoon waarquote:Op zondag 13 mei 2007 00:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hebben jullie pubertjes niets beters te doen? In elk topic is het hetzelfde gezeur tegenwoordig. En dan durven jullie te zeggen dat ik voorspelbaar ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |